Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro tähän kamalin kokemuksesi kampaajalla/keunus salongissa

Vierailija
15.04.2015 |

Kiinnostaisi kuulla.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tummemmaksi värjätyt hiukset ja vähän juurikasvua. Tarkoitus oli aloittaa vaalennusprojekti hitaasti raidoittamalla.

Valitettavasti sain seepraraidat; ensin sentti omaa väriä, sentti tummaa väriä ja VASTA SITTEN alkoi raita. Näytin kauhealta ja kampaajan mukaan juuri noin sen raidoituksen kuuluikin mennä. Hiuksia kuivatessa tämä täti föönasi otsahiukseni ihan järkyttäväksi, ilmavaksi palloksi otsalleni. Kyllä hävetti kävellä kotiin.

Vierailija
22/69 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:24"]

Mulla oli kerran kampaaja jolta olin varannut n 3 h ajan moniväriin ja leikkaukseen. Muuten kiva mutta tää kampaaja ei puhunut mitään, siis mitään. Vaikka koitin säästä puhua niin ei mitään vastausta. Hymähteli vain. Pyysin kesken hiusten kuivauksen (leikkauksen jälkeen) että haluaisin lähteä eikä tarvitse kuivata loppuun. Se sopi ja maksoin ja poistuin. Jotenkin tosi ahdistavaa istua 3 tuntia ihan hiljaa. 

[/quote]

Minä puolestani olisin tykännyt tuosta tosi paljon. Kampaajalla haluan keskittyä siihen käsittelyyn ja rentoutumiseen. Tosin olenkin introvertti enkä muutenkaan pidä "turhasta" puhumisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:02"]

Mulla oli kerran kampaaja jolta olin varannut n 3 h ajan moniväriin ja leikkaukseen. Muuten kiva mutta tää kampaaja ei puhunut mitään, siis mitään. Vaikka koitin säästä puhua niin ei mitään vastausta. Hymähteli vain. Pyysin kesken hiusten kuivauksen (leikkauksen jälkeen) että haluaisin lähteä eikä tarvitse kuivata loppuun. Se sopi ja maksoin ja poistuin. Jotenkin tosi ahdistavaa istua 3 tuntia ihan hiljaa. 

[/quote]

Minä puolestani olisin tykännyt tuosta tosi paljon. Kampaajalla haluan keskittyä siihen käsittelyyn ja rentoutumiseen. Tosin olenkin introvertti enkä muutenkaan pidä "turhasta" puhumisesta.

[/quote]

Minusta kampaaja on palveluammatissa, jonka toki pitää osata olla hiljaa jos asiakas näin antaa ymmärtää, mutta jos asiakas tykkäisi puhua jostain niin pitäisi olla valmis myös edes jostain puhumaan.

Vierailija
24/69 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:05"]

[/quote]

[/quote]

Minusta kampaaja on palveluammatissa, jonka toki pitää osata olla hiljaa jos asiakas näin antaa ymmärtää, mutta jos asiakas tykkäisi puhua jostain niin pitäisi olla valmis myös edes jostain puhumaan.

[/quote]

Kampaajan päätyö on hiusten käsittely. Ystävällinen palvelu on toki tärkeää, mutta aidan seipäästä puhumisen ei pitäisi olla velvollisuus. Kampaaja ei ole psykologi. Varsinkin kun se asettaa epätasa-arvoiseen asemaan ekstrovertti ja introvertti piirteiden omaavat. Ensimmäinen saa vain lisää energiaa, mutta jälkimmäinen menettää työtehoaan kaksi kertaa nopeammin. Ja lopputuloshan on tärkein, vai? Siksi kampaajia on useita alalla että voi valita mieleisensä. 

Vierailija
25/69 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kampaajan päätyö on hiusten käsittely. Ystävällinen palvelu on toki tärkeää, mutta aidan seipäästä puhumisen ei pitäisi olla velvollisuus. Kampaaja ei ole psykologi. Varsinkin kun se asettaa epätasa-arvoiseen asemaan ekstrovertti ja introvertti piirteiden omaavat. Ensimmäinen saa vain lisää energiaa, mutta jälkimmäinen menettää työtehoaan kaksi kertaa nopeammin. Ja lopputuloshan on tärkein, vai? Siksi kampaajia on useita alalla että voi valita mieleisensä. 

[/quote]

No jos asiakaspalvelu ja esim hiustuotteista juttelu vie työenergiaa, niin saattaa olla fiksuinta hakeutua toiselle alalle. 

Kampaamo- ja muilla kauneusaloilla on äärimmäisen tärkeää osata lukea asiakasta ja havaita onko hänellä epämukava olo siinä penkissä. 

Vierailija
26/69 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:36"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No jos asiakaspalvelu ja esim hiustuotteista juttelu vie työenergiaa, niin saattaa olla fiksuinta hakeutua toiselle alalle. 

Kampaamo- ja muilla kauneusaloilla on äärimmäisen tärkeää osata lukea asiakasta ja havaita onko hänellä epämukava olo siinä penkissä. 

[/quote]

Siis totta kai palveleminen kuuluu ammattiin, mutta minä sain se kuvan että pitäisi keksiä jokin essee kuivuvasta maalista asiakasta miellyttääkseen. Minulle tosin on tärkeää että kampaajakin viihtyy minun kanssani ja sen takia mainitsinkin että kaikki valitkoon itselleen parhaimman kampaajan. Olen itsekin ollut sellaisella kampaajalla, joka ahdistui niin paljon puhumattomuudestani että huomasin kotona hänen leikanneen vinoon koko kampaukseni.

Vierailija
27/69 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:56"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:36"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Siis totta kai palveleminen kuuluu ammattiin, mutta minä sain se kuvan että pitäisi keksiä jokin essee kuivuvasta maalista asiakasta miellyttääkseen. Minulle tosin on tärkeää että kampaajakin viihtyy minun kanssani ja sen takia mainitsinkin että kaikki valitkoon itselleen parhaimman kampaajan. Olen itsekin ollut sellaisella kampaajalla, joka ahdistui niin paljon puhumattomuudestani että huomasin kotona hänen leikanneen vinoon koko kampaukseni.

[/quote]

Ei missään nimessä, vaan lähinnä sitä että jos asiakas kuitenkin puhuu niin edes kohteliaasti vastaa eikä hymisten. 

Vierailija
28/69 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamp

Vierailija
29/69 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ottamassa värjäyksen. Kampaaja jankutti koko ajan, että onpa sulla paljon harmaita hiuksia ja voi kauheeta miten voi olla noin nuorella ihmisellä ja tosiaan järkyttävää miten paljon täällä on harmaata ja eihän näitä kohta enää mikään väri peitä joo tosiaan täällä on ainakin puolet harmaita ja no ei muu auta kun värjätä tätä seuraavat 40 vuotta kunnes olet oikeasti mummo ja ei tää sun valitsema väri peitä näitä harmaita ja voi kamala miten sulla voi olla näitä harmaita näin paljon ja nää harmaat tekee sut kyllä tosi vanhan näköiseksi ja mua kyllä haittais jos olis noin paljon harmaita miten ihmeessä sun tukka on näin harmaantunut...................

Arvatkaa vituttiko kuunnella tätä sen kaksi tuntia mitä homma kesti. Muut asiaakkaat kurotteli kaulojaannähdäkseen mikä kamala HARMAA luonnonoikku viereisessä tulissa istuu. Joo myönnän olen liian lauhkea luonne, yritin kääntää keskustelua muihin asioihin, mutta keskustelu keskeytyi koko ajan kampaajan kauhisteluihin niistä harmaista.

Ovesta poistuessani kampaaja vielä huusi perääni "minä kirjoitan nyt tänne muistutuksen, että ensi kerralla sitten vahvempi väri, että saadaan ne harmaat peitettyä!"

Kotiin päästyäni olin jo itku kurkussa ja googlasin paniikissa mikä kamala tauti mulla on kun olen näin pahasti ennenaikaisesti harmaantunut. Nyt juttu jo naurattaa - kyllä sieltä päästä muutama harmaa hius löytyy, mutta esim. kukaan läheiseni ei ole koskaan ihmetellyt harmaitani :) 

Joo jäi tuon kampaajan asiakkuus saman tien.

Vierailija
30/69 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
31/69 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:06"]

Mulla oli lapaluihin asti hiukset, joita halusin siistittävän noin 5 senttiä. Juteltiin siinä hyvässä hengessä enkä epäillyt mitään. Kerroin, että harrastuksen takia hiukset on hyvä saada kunnolla kiinni. Kun oli valmista, olin pyörtyä nähdessäni kynityn pääni. Sopersin jotain itku kurkussa ja kampaaja lohduttamaan: ai kun kivasti sopii sulle ja saa vielä kiinnikin. Otti pikkuruisen kumirenksun ja sai kuin saikin tehtyä mulle kahden sentin pituisen ponnarin niskaan törröttämään. Siitä lähtien olen pyytänyt uutta kampaajaa näyttämään täsmälleen, paljonko hän aikoo leikata pituudesta. Ja varmistanut vielä kerran.

[/quote]

No, höpöhöpö! Kai sä nyt siinä leikkausvaiheessakin katsot peiliin ja huomaat heti millaisia pätkiä kampaaja alkaa leikkaamaan.

[/quote]

En ole kommentoimasi kirjoittaja, mutta itse en ainakaan näkisi. Käytän noin -7 silmälaseja, jotka on tietenkin pakko ottaa hiusten leikkauksen ajaksi pois. Näen ilman laseja noin 5cm päähän, eli en todellakaan näkisi pätkääkään mitä kampaaja tekee ja paljonko leikkaa. Metrin päässä olevat ihmisetkin on mulle tunnistamatonta mössöä, saatika että näkisin minkä pituisia hiussuortuvia lattialle tippuu.

[/quote]
Komppaan! Ja vaikka näkisin tarkalleen, kuinka paljon kampaaja leikkaa hiuksia, haluaisin silti luottaa siihen että homma hoidetaan sovitusti, eli ei kahtakymmentä senttiä sovitun viiden sijaan. On myös kampaajan etujen mukaista, ettei asiakas vahdi koko ajan haukkana jokaista liikettä. :D

Vierailija
32/69 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin haluavani tyvivärin n. 3cm tyvikasvuun, eli siis blondauksen... Tulos oli aivan erivärinen kun muu tukka, kirjavan keltainen.. Ja lyhensi hiuksia hieman... Hinta 110e, HALPAA. Kotona saanut paremman.

Vierailija
33/69 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorempana vyötärölle ulottuvat paksut hiukset. Erehdyin nuukuuksissani aasialaislähtöisen naisen asiakkaaksi. Ilmeisesti sillä oli sellaiset tuolit, joita ei voi pumpata ylemmäs, koska jouduin seisomaan hiustenleikkuun ajan. Latvat oli kyllä suht tasaiset mutta kertakäynti riitti siinä puljussa.

Vierailija
34/69 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt elämäni aikana kampaajalla neljä kertaa. Joka ikinen kerta olen katunut ja jopa itkenyt illalla itseni uneen.

Ensimmäistä kertaa kävin teininä (äiti leikkasi lapsena mun tukan). Minulla oli paksu ja pitkä tukka, sanoin haluavani kesäksi jotain VÄHÄN lyhyempää ja sivuotsatukan. Kampaaja leikkasi järkyttävän pottakampauksen ja paksun, sojottavan, suoran otsatukan. Itkin monta iltaa.

Toisen kerran uskaltauduin kampaajalle ennen valmistumistani. Sillon halusin vaalentaa ruskeasta vaaleammaksi. Kampaaja teki peräkkäin kolme värinpoistoa ja laittoi aineen joka kerta päänahkaan asti. Valmistujaisissani päänahkassani oli märkiviä, haisevia, n. 5cm pituisia mätäpaiseita ja menetin n. 1/3 hiuksistani. No, itkuhan siinäkin pääsi.

Kolmannen kerran kävin leikkauttamassa latvoja aikuisiällä. Erehdyin idioottina sanomaan, että voitais leikata joku kiva sivuotsatukka. Kampaaja leikkasi mulle n. 3cm pituisen töröttävän töyhtön otsalle ja kun avasin silmät olin järkytyksestä mykkä. Kampaaja tokaisi "pitäisikö vielä vähän ottaa". Menin heti kampaajan jälkeen ostamaan itselleni hatun.

Neljännen kerran jouduin kampaajalle, kun äitini osti minulle lahjakortin. Tyhmä kun olen, niin menin sanomaan äidilleni ohimennen, että haluaisin kokeilla olla taas brunetti, joten hän päätti yllättää minut kampaajalahjakortilla. Kauhusta kankeana istuin tuoliin ja odottelin lopputulosta. Kolmen tunnin ja monen värjäyskerran jälkeen lopputuloksena oli jotain mustan ja metsänvihreän väliltä. Hiuksista oli kadonnut kaikki kiilto, latvat olivat todella kuivat ja katkeilevat ja väri ihan sanoinkuvaamattoman hirveä. Mukavasti paistoi aurinkokin sinä päivänä, ja minun pääni loisti vihreyttään.

Tuohan se kampaajalla käynti toki tietynlaista jännitysmomenttia elämään...

Vierailija
35/69 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä 80-luvulla teetin ekan permanentin pitkiin hiuksiini. Kyllä siinä naama kalpeni, kun kampaaja pätkäisi takaa pituutta päällihiuksista puolet pois ennen kuin alkoi rullaamaan. Hiusten leikkaamisesta kun ei ollut mitään puhetta. Ujo olin vielä silloin enkä saanut sanaa suusta vaan ajattelin, että se on myöhäistä nyt. Tulos olikin sitten vähemmän seksikäs, säkkärä lampaanturkki, jota kasvattelin tasapitkäksi monta vuotta :(

Vierailija
36/69 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen juurikin sellainen introvertti, joka haluaa olla enimmäkseen hiljaa ja nauttia, kun joku näprää hiuksia. Vuosi sitten menin mamukampaajalle, jonka leikkaustaitoja kehutaan. No, eipä niissä mitään vikaa ollutkaan mutta kesken leikkaamisen kampaamoon pölähti neljä jotain kampaajan tuttua, joiden kanssa käläkättivät omaa kieltään 40 minuuttia. Kauhea huuto ja nauru, enkä mitään ymmärtänyt mille nauretaan.

Vierailija
37/69 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:56"]

Mä olen juurikin sellainen introvertti, joka haluaa olla enimmäkseen hiljaa ja nauttia, kun joku näprää hiuksia. Vuosi sitten menin mamukampaajalle, jonka leikkaustaitoja kehutaan. No, eipä niissä mitään vikaa ollutkaan mutta kesken leikkaamisen kampaamoon pölähti neljä jotain kampaajan tuttua, joiden kanssa käläkättivät omaa kieltään 40 minuuttia. Kauhea huuto ja nauru, enkä mitään ymmärtänyt mille nauretaan.

[/quote]

Uhh, inhottava tilanne! Mulla on ainakin just niin huono itsetunto, että olisin ilman muuta päätellyt minulle ja minun hiuksille naurettavan. 

Vierailija
38/69 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
39/69 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eira ja Maria kampaamo Korsosta. Menin Anna Abreun kuvan kanssa, haluan samanlaisen rikotun latvan ja paljon vaaleita raitoja. Joku 10 vuotta sitten. Mulla oli tasapitkät ruskeat hiukset.

Tulin pottapäisenä keltaisen tukan kanssa takaisin, hyi helvetti, maksoin itku kurkussa summan kun en muutakaan keksinyt. Kiitti vaan! Sen jälkeen olen tehnyt paljon töitä, ettei kukaan teille enää tulisi.

Vierailija
40/69 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:38"]Mulla oli nuorempana vyötärölle ulottuvat paksut hiukset. Erehdyin nuukuuksissani aasialaislähtöisen naisen asiakkaaksi. Ilmeisesti sillä oli sellaiset tuolit, joita ei voi pumpata ylemmäs, koska jouduin seisomaan hiustenleikkuun ajan. Latvat oli kyllä suht tasaiset mutta kertakäynti riitti siinä puljussa.
[/quote]

Tätä tehdään paljon lapsiasiakkaiden kanssa, koska on tosi paha leikata jos latvat tulevat juuri siihen tuolin selkänojaan. Lopputulos on huomattavasti parempi, jos asiakas pistetään seisomaan kun tehdään viimeiset korjaukset leikkuuseen. Ei siis tosiaan koko leikkuuta kuulu seisoa, mutta on osaavan kampaajan merkki pyytää hetkeksi seisomaan. :)