Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoi että ei aio ensi vuonna tulla enää yhteiseen illanviettoon kavereiden kanssa

Vierailija
29.12.2021 |

Ymmärrä kyllä, että meillä oli aika paljon meni viime vuonna ja yleensä lauantaisin oli joku peli-ilta tai muuten vain tavattiin kavereita iloisen illanvieton merkeissä. Nyt kun sanoin, että la 8.1. olisi suunnitteilla Mario Kart-pelit niin mies suuttui ihan totaalisesti ja korotti ääntään, että ei muuten lähde ja nyt riittää.

Asia kehkeytyi riidaksi ja mies ilmoitti sen aikana, että koskaan hänkään ei koskaan saa muka päättää niin ei lähde enää minnekään ja syytti minua siitä, että en muka haluaisi viettää viikonloppuja (lauantai-iltoja) kahdestaan. Mutta jos ne vietetään kahdestaan niin kyllä minä tiedän mitä siitä tulee: katsellaan telkkaria ja mennään kymmeneltä nukkumaan. Tai mies haluaa katsella jotain typerää urheilua.

Auttakaa nyt, miksi mies ei halua mitään aktiviteetteja enää viikonloppuisin?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs jos joka toinen viikonloppu olisitte kotona ja joka toinen viikonloppu kavereilla?

Tai ap voi mennä välillä yksin. Itse teen kolmivuorotyötä ja kyllä on ihanaa kun saan olla viikonlopun kotona perheen kanssa. Ei aina tarvitse olla jossakin kyläilemässä. Pitää opetella olemaan ihan rauhassakin.

Vierailija
22/26 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksä oli tuollainen, joka ei koskaan halunnut lähteä mihinkään eikä lähtenyt, ja se olisi ollut mulle ok, jos ei olisi lisäksi vaatinut myös minua jäämään joka kerta kotiin. Varsinkin, kun se kotona oleminen oli aina sitä, että mies odotti ulkona omissa puuhissaan että saan lapset nukkumaan ja tuli sitten sisälle selittämään niitä samoja kuluneita juttujaan. Mistään ei hänen kanssaan voinut oikein keskustella, kaikki oli tyhmää hänestä. Ja minä kävin kavereiden luona illanistujaisissa 1-2 kertaa vuodessa, että ei ollut kyse siitäkään että jatkuvasti olisin jossain, vaan pääasiassa vietettiin viikonloppuillat kuten hän halusi.

Sanoinko jo että on eksä?

Vierailija
24/26 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on painajaismainen kumppani. Mies on kiva.

Jakomielitautinen taino nykyään sanotaan hienoisti ADHD.

Vierailija
25/26 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, nyt on korkea aika keskittyä muuhunkin kuin itseen ja ymmärtää tilannetta miehen näkökulmasta.

Ei teistä kumpikaan ole oikeassa tai väärässä, olette vaan erilaisia. Tasapainon vuoksi on varmasti tarpeen viettää nyt enemmän aikaa kaksin kotona. Sinulla säilyy silti oikeus myös mennä ja seurustella, mutta vaaka on ollut pahasti puoleesi kallellaan pidemmän aikaa ja täytyy löytyä enemmän tasapainoa. 

Tunnistan sinunkin tunteesi, itsekin kaipaan parisuhteen yhdessäololta enemmän kuin ainaista kotona kaksin rentoutumista, mutta on minusta sekin mukavaa ja kaksin voi myös tehdä muutakin kuin katsoa telkkaria (joka sekin on mukavaa!). Voi käydä kaksin kävelyllä, tehdä palapeliä, jutella, tanssia olohuoneessa, hieroa toisianne, tehdä yhdessä isommin ruokaa jne. Mutta välillä on myös tärkeää ihan vaan levätä ja sitä on hyvä tehdä myös yhdessä. Sinullekin se tekee varmasti hyvää, vaikka "hukkaan heitetyltä" ajalta tuntuukin. Toisaalta miehen on ymmärrettävä, että sinulle sosialisoiminen on tärkeää ja osan ajasta mies katselee sitten telkkaria yksin ja sinä käyt peli-illoissasi.

Vierailija
26/26 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No älkää nyt haukkuko. Siis olemme vähän yli 30-vuotias aviopari, ei vielä lapsia. Olen aina ajtellut, että on kiva kun on kavereita ja mies tietääkseni myös pitää heistä. Ei ole koskaan haukkunut yhtäkään. Meillä oli jo n. vuosi sitten sama keskustelu, mutta kavereilta tulee sitten aina pyyntöjä illanviettoon, ei me aina mitään pelata vaan voidaan grillata tai maistella uusia viinejä jne. Mies sanoo aina, että no mennään vaan, jos ilmoitan, että tällainen ilta olisi suunnitteilla. Joskus mietin, että ehkä hän tekee sen vain miellyttääkseen minua, mutta ei ole koskaan sanonut mitään. Ja kun meillä oli siinä pahimpana korona-aikana yhteisiä lauantai-iltoja niin ei tehty mitään vaan katsottiin sarjoja sohvalla. Minusta sellainen on elämän hukkaan heittämistä.

"Pahimpina korona-aikoina.." Riippuu toki miten tuota katsoo. Tällä hetkellä korona leviää hallitsemattomasti, mutta mittaatko pahimpia aikoja esim. ajalla ennen rokotuksen antamaa suojaa vakavilta muodoilta vai miten? Aikalailla olet liehunut kavereiden kanssa. Käyttäydyt kuin parikymppinen, vaikka ikää on jo yli 30v. Nuorten kanssa vielä ymmärrän että kavereita pitää nähdä, mutta olet parisuhteessa ja et enää teini. Ymmärrän että eristäytyä ei voi kokonaan, mutta jotain rajaa liehumiseenkin. Tervetuloa aikuisuuteen. Oletko rokottamaton?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän