Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintaliivien kaarituki tehnyt reiän liivin kainaloreunaan, heitättekö liivit roskikseen?

Vierailija
29.12.2021 |

Vai korjaatteko reiän jotenkin jotta kaarituki ei pääse siitä kurkistamaan ja pistämään ihoa?
Vai otatteko kaarituet kummastakin kupista pois ja liivit jatkaa eloaan kaarituettomina liiveinä?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut kaarituellisia yli 20 vuoteen. Tuet on aina lopulta joko poikki, kainalossa tai pesukoneen nukkasihdissä.

Vierailija
22/45 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kun kaari tulee läpi, siinä metallipäässä on jotain vikaa. Se päässä oleva pallukka on irronnut tai on muotopuoli. Millähän sen metallipään suojan saisi kuntoon. Dipata johonkin liimaan useamman kerran?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytössä yhdet liivit, joista tuli jostain syystä kaarituki esiin melkein uutena, ompelin reiän kiinni, eikä ole ainakaan näiden parin vuoden aikana tullut uutta reikää.

Vierailija
24/45 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan ohuen nauhan ja liimaan sen kuumaliimalla.

Kestää jopa pesukoneessa hienopesun.

En kyllä itsekään ymmärrä, miksei voi vaan nakata roskiin.

Onhan mulla noita liivejä kuitenkin enemmän kuin nuo yhdet;D

En koe järkeväksi heittää alle 6kk ikäisiä liivejä roskikseen jotka kuitenkin maksaneet enemmän kuin 10-30€.

Ap

Mä oon yleensä pitänyt niitä jo niin kauan, että se reuna niin kulunut, että se tuki on siksi tehnyt reiän.

Vierailija
25/45 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin kerran sloggi alushousut ja kun mä vedin ne ekan kerran jalkaan, mulla meni sormi läpi sen kankaan, siis repesi !

Että tosi huonoa ohutta kangasta nykyään. Mä muistan vielä 1990 luvulla , miten sloggit oli tosi hyvät

Vierailija
26/45 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut parit tosi arvokkaat rintaliivit ja niistä lähti molemmista kaaret irti nopeasti. En osta enää ikinä. Tokmannin finnwear liivit kelpaa mulle

Vierailija
27/45 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolesta ja vastaan siis.

Tuo tökkiminen riittää pikkuhiljaa, tuntuu ikävällä ja en raaskisi vielä poiskaan heittää, Triumphin Amourette-liivit kyseessä eikä edes vanhat. Muistaakseni joskus yrittänyt joissain liiveissä "ommella umpeen" sen reiän ä, mutta ei toiminut se ratkaisu.

Ap

Joo, ei se toimi. Pukkaa ulos uudelleen. Valittaisin valmistajalle.

Itse käytän oikeastaan vain PrimaDonnan, Elomin ja Triumphin liivejä nykyään, ja näistä kaikki kestävät vuosia ilman kaarituen karkailuja. Lopulta pettävät hakaset tai elastaani.

Vierailija
28/45 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan ohuen nauhan ja liimaan sen kuumaliimalla.

Kestää jopa pesukoneessa hienopesun.

En kyllä itsekään ymmärrä, miksei voi vaan nakata roskiin.

Onhan mulla noita liivejä kuitenkin enemmän kuin nuo yhdet;D

En koe järkeväksi heittää alle 6kk ikäisiä liivejä roskikseen jotka kuitenkin maksaneet enemmän kuin 10-30€.

Ap

Laittaisin valmistajalle sähköpostia huonosta laadusta.

Jep, Changellakin myyjä sanoi että jos kaarituki tulee ulos alle 6kk niin reklamaatiota.

Vierailija
29/45 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan, jos vain on mahdollista. Inhoan nykyajan kertakäyttökulttuuria, joten pyrin käyttämään vaatteet niin loppuun kuin vaan pystyy.

Vierailija
30/45 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo unohtanut tuon ongelman, mutta tuollaista se joskus oli. Viimeiset kymmenen vuotta olen käyttänyt vain urheiluliivejä. Ovat todella miellyttävät yllä ja hyvä tuki.

Vierailija
31/45 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska rintavarustukseni painaa kolmisen kiloa, rintaliivit ovat noin satasen sijoitus, ja ne kannattaa korjata. Olen usein lukenut epäuskoisena neuvoja siitä, kuinka karkaavan kaarituen voi pitää paikollaan muutamalla tikillä ja/tai pikaliimalla. Minun kaaritukeni tulevat sellaisesta läpi raikuvasti nauraen.

Paikkaan kaarituen pään ompelemalla sen päälle liivinreunan kummallekin puolelle ulottuvan nahkapalasen karhulangan ja nahkaneulan avulla. Mikään vähäisempi korjaaminen esimerkiksi kankaalla ei toimi. Paikan läpi ei kaarituki tule, mutta sen vierestä on joskus yrittänyt.

Vierailija
32/45 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pähkäillyt juuri saman ongelman kanssa, eli yritänkö korjata vai paiskaanko roskiin. Nyt voisi alesta hakea uudet samanlaiset tilalle.

Ei kannata ostaa uusia ihan samanlaisia, jos kerran ovat noin huonoa tekoa. 

Vierailija
33/45 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen siirtymistä kaarituettomiin niin tällainenkin ongelma ratkeaa.

Vierailija
34/45 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olenkin köyhä työtön olen valmis maksamaan kunnollisista rintaliiveissä noin 90 euroa. Pidän erityisesti Primadonnasta, mutta myös Triumphista. Primadonnaa ostan erikoisliikkeestä ja Triumphia Sokokselta. Seuraan myös parinkin erikoisliikkeen sometilejä ja muutenkin olen tutustunut näiden valikoimaan. Ihmettelenkin, miten vähän aika perustuotteita ja perusväreissä noissa onkaan myynnissä. Toivoisin itse noihin enemmän myyntiin perustuotteita, kuten perusmallisia sileitä mustia rintaliivejä ilman mitään turhaa. Toki tällaisia on myynnissä tavallisissa kaupoissa halvalla, mutta nimenomaan laadukkaampaa versiota tällaisesta kaipaan. Lisäksi turhan sensuellien ja ei niin arkikäyttöön tarkoitettujen tuotteiden lisäksi ihmetyttää se, miten eroottisesti latautuneita kuvia nämä liikkeet somessa julkaisevat. Toki kyseessä on oletettavasti viralliset tuotteet mainoskuvat, mutta näiden käytön sijaan kuvia voisi julkaista pelkästä tuotteesta tai kuvata se mallinuken päällä. Kyllä tällaisten korkealuokkaisempien alusvaateliikkeiden pitäisi selvemmin erottua tästä sensuellista ja eroottisesta puolesta.

Vierailija
35/45 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te oikein käytätte niitä rintaliivejänne, jos kaarituet menee poikki? Mulla ei ole mennyt ikinä, vaikka olen käyttänyt rintaliivejä yli 30 vuotta. Eikä luulis olevan rinnan koosta kiinni, mulla on D-kuppi. Vai onkohan ne tuet siellä tissin alla paremmassa turvassa, kuin pienirintaisilla. :/

Vierailija
36/45 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te oikein käytätte niitä rintaliivejänne, jos kaarituet menee poikki? Mulla ei ole mennyt ikinä, vaikka olen käyttänyt rintaliivejä yli 30 vuotta. Eikä luulis olevan rinnan koosta kiinni, mulla on D-kuppi. Vai onkohan ne tuet siellä tissin alla paremmassa turvassa, kuin pienirintaisilla. :/

Minä olen saanut muutamat katkaistua, johtunee anatomiastani. Minulla on F-kuppi ja kuopparinta eli monttu rintojen välissä. Puolimakuulla on tullut nostettua kiertäen jotain, niin siinä on posahtanut, kahdet melkein peräjälkeen.

Vierailija
37/45 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olenkin köyhä työtön olen valmis maksamaan kunnollisista rintaliiveissä noin 90 euroa. Pidän erityisesti Primadonnasta, mutta myös Triumphista. Primadonnaa ostan erikoisliikkeestä ja Triumphia Sokokselta. Seuraan myös parinkin erikoisliikkeen sometilejä ja muutenkin olen tutustunut näiden valikoimaan. Ihmettelenkin, miten vähän aika perustuotteita ja perusväreissä noissa onkaan myynnissä. Toivoisin itse noihin enemmän myyntiin perustuotteita, kuten perusmallisia sileitä mustia rintaliivejä ilman mitään turhaa. Toki tällaisia on myynnissä tavallisissa kaupoissa halvalla, mutta nimenomaan laadukkaampaa versiota tällaisesta kaipaan. Lisäksi turhan sensuellien ja ei niin arkikäyttöön tarkoitettujen tuotteiden lisäksi ihmetyttää se, miten eroottisesti latautuneita kuvia nämä liikkeet somessa julkaisevat. Toki kyseessä on oletettavasti viralliset tuotteet mainoskuvat, mutta näiden käytön sijaan kuvia voisi julkaista pelkästä tuotteesta tai kuvata se mallinuken päällä. Kyllä tällaisten korkealuokkaisempien alusvaateliikkeiden pitäisi selvemmin erottua tästä sensuellista ja eroottisesta puolesta.

En tiedä myyvätkö sinulle tutut liikkeet noita tavallisia malleja, mutta Primadonnalta kyllä löytyy sileä t-paita liivi ainakin mustana ja beigenä, ehkä myös valkoisena. Triumphilla varmasti sama juttu vaikka merkkiä en niin tunnekaan.

Vierailija
38/45 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelen reiän kiinni. En voi olla ilman tukia. Ilman tukia menee roskiin.

Vierailija
39/45 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En liimaisi mitään, mikä on ihoa vasten. Tuo satiininauhan ompelu kuulostaa toimivalta. Olen joskus yrittänyt ommella reikää kiinni, mutta ei ole toiminut kuin muutaman käyttökerran ajan.

Vierailija
40/45 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä myyvätkö sinulle tutut liikkeet noita tavallisia malleja, mutta Primadonnalta kyllä löytyy sileä t-paita liivi ainakin mustana ja beigenä, ehkä myös valkoisena. Triumphilla varmasti sama juttu vaikka merkkiä en niin tunnekaan.

Olen kyllä löytänyt mieleisiäni tuotteita, mutta toivoisin enemmän vaihtoehtoja. Ihmetyttää myös se, että jos erikoisliikkeiden tavoitteena olisi, että jokaisella olisi oikeanlaiset alusvaatteet, siis vaikka ihan perusmallista niin miksi sitten julkaisevat sensuelleja kuvia alusvaatemalleista ja myyvät ihmeellisiä hepeneitä, joita ei ole tarkoitettu arkikäyttöön. Monelle kynnys erikoisliikkeessä asiointiin on ylitsepääsemättömän korkea ja sitten tällaisellä toiminnalla sitä nostetaan entisestään. Toivoisin sellaista alusvaatteiden erikoisliikettä, joka erikoistumisia nimenomaan tavallisten naisten tavallisiin, mutta siis kuitenkin laadukkaisiin perusalusvaatteisiin, jossa siis olisi myynnissä lähinnä perusvärisiä ja sileitä alusvaatteita arkeen sekä myös vaihtuva valikoima joitakin hienompia tuotteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän