Miksi naiset ei tykkää kun mies pelaa?
Tuttujen vaimoista suurin osa ei tykkää yhtään kun oma mies pelaa ja yksi jopa kieltää miestä pelaamasta kokonaan (vaikka on itse laiska ja saamaton, mies tekee lähes kaiken kotona).
Ovatko pelaamisesta valittavat naiset jotenkin kateellisia kun eivät itse osaa vai mikä hitto siinä on että ei saisi miehellä olla harrastusta josta nauttii?
Kommentit (113)
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:57"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:53"]Pelatessaan mies keskittyy intensiivisesti peliin eikä kuule tai näe mitään, mitä vaimo sanoo tai tekee. Useimmiten vielä suuttuu, jos vaimo menee keskeyttämään pelaamisen. Siksi. [/quote] Miksi pitää puhua kun joku pelaa ? Vertaa sitä harrastukseen joka ei tapahdu kotona. Itse vihaan sitä yli kaiken kun vaimo alkaa jaarittelemaan turhaa paskaa juuri silloin kun ehdin nauttia vähän pelistä. Sitten kun En pelaa, asiaa ei juuri olekaan.
[/quote]
Koska joko vaimolla tai lapsilla voi olla asiaa. Ei nainenkaan voi istua vaikkapa katsomassa telkkaria, lukemassa tai neulomassa ja sulkea korviaan koko ympäröivältä perheeltä vaan on oltava valmis keskeytyksiin millloin tahansa.
Itse olette miehenne valinneet:D pitikö se ottaa se juntti joka pelaa änäriä raivoissaan koko illan?
Itse en urheilupeleistä perusta, mielummin liikkuu itse ulkona. Joten sen ymmärrän jos ukko pelaa 8h änäriä ja vituttaa
On kuitenkin myös muunlaisia pelaajia, ei pelaajat ole homogeeninen joukko.
Ja edelleenkin, mitäs otitte sellaisen miehen joka ei täytä täydellisiä vaatimuksianne.
1) elä ota urheiluhullua joka katsoo kaikki jäkispelit töllöstä
Niin ehkä se ei pelaa änäriäänkään 24/7?
Mitäs te naiset sitten harrastatte, perseellä istumista ja murjottamistako?
Noissa nettipeleissä on se huono puoli, että ei oikein voi keskeyttää kesken matsin. Ne sen hankaluuden tekevät.. kuka nyt haluaa pilata hyvän matsin jossa voi olla vaikka 9 muuta pelikaveria. Siitä se "joo joo ihan kohta" sulkeutuneisuus johtuu. Sitten taas vaikka tässä itse näpyttelen iltaisin tuota suomalaisten naisten tekemää erittäin hyvää kaupunginrakennuspeliä jonka voi pistää paussille aina halutessaan. Pystyy keskeyttämään. Sopikaa keskenään millon voi pelata niitä pelejä joita ei voi keskeyttää. Helpottaa elämää kummasti.
Pelaajamies ja avopuoliso.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:57"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:53"]Ongelma on varmaan siinä, että jos mies käyttää siihen pelaamiseen aikaa tunteja kerrallaan, niin voihan se vähän ärsyttää. Meillä ainakin mies uppoutuu siihen niin, että jos sen aikana sattuu jotain sanomaan, niin se on kuin seinälle puhuisi. Mun puolesta mies saa pelata, mutta sitä pitää tehdä niin, ettei kaikki yhteinen aika mene siihen, että mies on fyysisesti läsnä mutta henkisesti jossain ihan muualla. [/quote] No just joo. Idioottinaiset. Minäminäkatsominua! Eikö siitä ajastaan voi tunnin pari antaa toiselle, että saa rauhassa harrastaa ja keksittyä? Ette varmaan ole itse koskaan pelanneet jos ette tajua että hyvä&intensiivinen peli vie mukanaan JA sehän se pointti onkin. Luuletteko että kukaan jaksaisi pelata jos se olisi tylsää jne? Mitä jos itse lukisitte vaikka kirjaa ja joku olisi vieressä jatkuvasti kyttäämässä, ettette vaan uppoudu liikaa juoneen ja heti on vastattava jos toinen tulee siihen lörpöttelemään jotain? Kokeilkaa itse pelejä, ne on hyvää ajanvietettä joissa oppii englantia, reaktio&päättelykykyä ja tutustuu uusiin ihmisin
[/quote]
Niin no olisiko se asia sitten ok, jos se vaimo uppoutuu tuntikausiksi kirjan pariin ja kaikki muu jää ulkopuolelle ja toinen sitten vastaa kotitöistä tai viettää sitä yhteistä aikaa yksin?
Ja tämä siis silloin, jos se toisen harrastus "vahingossa" vie sen mahdollisen yhteisen tekemisen ajan.
[/quote]
Miksi ei olisi ok? Tottakai toinen saa lukea kirjaa jos siitä nauttii. En minä halua sitä toiselta viedä.
Sitten vastaavasti voisin itse tehdä parituntia jotain muuta toisella kertaa ja vaimo taas hoitaa kotityöt.
Problem solved. Ajatelkaa pidemmälle ja sopikaa asioita, vaikea tajuta miten kyvyttömiä ihmiset on sopimaan asioita. Vai otatteko aina jonkun idiootin rentun lapsienne isäksi?
Ja jotain teidän elämässä on pielessä jos sitä yhteistä aikaa on noin vähän. Priorisoikaa asioita. Ei työ ole elämä
En tykkää siksi, että se pelaaminen vie ison osan vapaa-ajasta, lisäksi saa kuunnella miehen huutoa, kiroilua ja kiukuttelua, jos peli ei sujukaan.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 13:24"]
En tykkää siksi, että se pelaaminen vie ison osan vapaa-ajasta, lisäksi saa kuunnella miehen huutoa, kiroilua ja kiukuttelua, jos peli ei sujukaan.
[/quote]
Sama tulee jatkumaan, kun lapset alkavat harrastaa fudista ja korista ja salibandyä. Menee kaikki aika ja joutuu kuuntelemaan sitä kiukuttelua kun peli ei suju.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 13:17"]
Mun yhelle kaverille tuli ero, koska se harrasti kalastusta. Se oli loistava isä kahdelle lapselle, ei dokannut, huorannut tai polttanut ja oli vieläpä erittäin komea mies (naisten kertomaa). Sen vaimo meni jollekin neuvojalle valittamaan siitä. Se neuvoja kysyi, että juopotteleeko tai hakkaako se teitä. Vaimo sanoi, että ei kumpaakaan, se kalastaa. Se neuvoja heitti sen ulos ja sanoi, että yleensä täällä käy ihmisiä, joilla on ihan oikeita ongelmia.
Nainen, tuo mystinen olio. Se haluaa kaiken, mutta sille ei kelpaa mikään.
[/quote]
Juu, loistava isä tosiaan, kun viettää kaiken vapaa-ajan kalastamisen parissa. Milloin se lapsiaan näkee?
Mun mies hurahti kalastamiseen tosissaan, kun meidän lapset oli pieniä. Kaikki lomat, viikonloput ja illat meni harrastuksen parissa. Isyyslomallakin hän karkasi Lappiin kahdeksi viikoksi. Kyllä meilläkin oli ero hyvin lähellä. Mies ei arkeen osallistunut millään lailla, joten eron jälkeen olisin päässyt helpommalla.
Toisaalta tykkään, toisaalta taas en.
Tykkään, koska minusta on hienoa että miehelläni on harrastus ja yhteistä tekemistä kavereidensa kanssa. Kun harrastuksen voi hoitaa kotoa käsin, mielikuvitukselleni ei jää pienintäkään tilaa kehitellä miehelleni jotain olematonta salasuhdetta :D! Mieluummin siis kotona tai laneilla pelaava mies, kuin viikonloppuisin baareissa juova tai joka toinen päivä fitness-salilla käyvä.
En tykkää, koska joskus olisi tosiaan helpompaa kun se harrastaminen olisi kodin ulkopuolista toimintaa eikä kotona tapahtuvaa. Pelatessaan mies tosiaan on kuulokkeet päässä, huutaa kovaan ääneen ja koska TSsän virkaa saattaa toimittaa skype, niin minun on silloin oltava kotona hiljaa :D! On myös turhauttavaa, kun aika ajoin unohdan ettei mies tosiaankaan kuulokkeiden läpi kuule puhettani ja olen saattanut selitellä hyvinkin tärkeitä asioita jotka sitten mieheltä on mennyt aivan ohitse. Kiva sitten sunnuntaiaamuna viideltä herättää mies, että puku päälle, nyt lähdetään häihin.. ja mies ei luonnollisestikaan ole veljensä hääpäivästä ollut tietoinen, kun en ole sitä hänelle kertonut :D. Olisi siis kommunikoinnin kannalta helpompaa, että kun ollaan kotona niin ollaan myös läsnä.
Yleensä se pelaaminen on vielä niin koukuttavaa, että mieheltä jää kotityöt, syömiset, yms suorittamatta. Toisinaan sitä miettii, että onko miehelle pelaaminen vain pakokeino nalkuttavasta naisesta (nalkutan kun kotityöt ovat olleet useita päiviä tekemättä). Jos miehellä olisi jotkut tietyt pelipäivät tai peliajat, kuten esimerkiksi urheiluharrastuksissa on, niin se olisi minun mielestäni mukavampaa ja toimivampaa. Nyt kun tuntuu siltä, että kaikki vapaa-aika menee pelien parissa ja ruokailut, kauppareissut yms tehdään pelien aikatauluttamina. Pelottaa ajatuskin, että miehen kanssa saataisiin lapsi, mies kun on jo jälkikasvusta alkanut puhelemaan...
Ei se pelaaminen itsessään mitenkään paha asia ole, vaan siihen käytetty aika. Haluaisin kuitenkin suhteessa olla se, johon mies miuluimmin aikansa kuluttaa enkä olla kuin 'toinen nainen' odotellen että pelaamiselta jäisi aikaa minullekin. Voisi olla monella pelaavalla miehellä paikallaan kellottaa oman pelaamisensa määrä ja miettiä miksihän se nainen mussuttaa... Jos vähääkään pystyy ajattelemaan itseään toisen asemaan, niin luulisi ymmärtävän ettei se 7h yhteistä aikaa vuorokaudessa riitä jos sen aikaa molemmat tai jompikumpi nukkuu :D. Eikä yhteistä aikaa ole myöskään se, että toinen pelaa.
Jos miehelle se pelaaminen on kovin tärkeää, niin miksei yrittäisi saada naistaan pelaamaan? Itse ainakin innostuin wowista, honista, cs:stä yms mutta kun minäkin vietin vapaa-ajan pelatessa, ei kukaan hoitanut pyykkejä, ei imuroinut, ei käynyt kaupassa, ei tehnyt ruokaa, ei tiskannut, ei pyyhkinyt pölyjä, ei hoitanut lemmikkejä niin hyvin kuin olisi mahdollista, ei korjannut rikkoutuneita juttuja, ei leikannut nurmikkoa tai kitkenyt kasvimaata... Tuolloin mieskin havahtui, että ehkä sitä pelaamista olisi syytä rajoittaa.
Meillä pelaaminen tarkoittaa sitä, että mies istuu koneella koko päivän ja ei varmaan edes muista meidän olemassaoloa, jos en välillä muistuttaisi. Sängyssäkin tuijottaa puhelimen näytöltä jotain pelejä. Sitten ihmettelee, että kun kerran viikossa tulee ajoissa sänkyyn ja yrittää innostaa seksiin, en innostu. En kai kun se läheisyyttä annetaan kerran viikossa kun haluaa seksiä. Useammin ei halua vaan istuu koneella keskiyöhön ja tulee sänkyyn kun nukun. Lasten kanssa ei jaksa mennä mihinkään ja jos hetken on niiden seurassa, menee nopeasti takaisin koneelle kun joku pyytää pelaamaan.
Eletään nyt tässä näin kun lapsetkin kerran on tehty. Mies ei pelannut kun tavattiin.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:53"]Pelatessaan mies keskittyy intensiivisesti peliin eikä kuule tai näe mitään, mitä vaimo sanoo tai tekee. Useimmiten vielä suuttuu, jos vaimo menee keskeyttämään pelaamisen. Siksi. [/quote] Miksi pitää puhua kun joku pelaa ? Vertaa sitä harrastukseen joka ei tapahdu kotona. Itse vihaan sitä yli kaiken kun vaimo alkaa jaarittelemaan turhaa paskaa juuri silloin kun ehdin nauttia vähän pelistä. Sitten kun En pelaa, asiaa ei juuri olekaan.
[/quote]
No jos on asiaa juuri silloin, esim. joku käytännön juttu tai joku soittaa just silloin sopiakseen jotain. Meillä minä olen se joka pelaa, ei mies, ja olen kykenevä pitämään taukoa jos on joku akuutti asia vaikka keskeytys sinänsä ärsyttäisi. Ihan sama kuin muissa harrastuksissa, eli se pitää hoitaa niin että muutkin perheenjäsenet otetaan huomioon.
Ei naiset pidä miestensä harrastuksista. Ei mitään uutta auringon alla
Miksi miehet valittaa, kun vaimot pelaa?
Ainainen natina. Eikö ne itse osaa?
Kotitöitä teen vähintään yhtä paljon, kuin mies.
t: pelaava vaimo 30v
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 13:17"]
Mun yhelle kaverille tuli ero, koska se harrasti kalastusta. Se oli loistava isä kahdelle lapselle, ei dokannut, huorannut tai polttanut ja oli vieläpä erittäin komea mies (naisten kertomaa). Sen vaimo meni jollekin neuvojalle valittamaan siitä. Se neuvoja kysyi, että juopotteleeko tai hakkaako se teitä. Vaimo sanoi, että ei kumpaakaan, se kalastaa. Se neuvoja heitti sen ulos ja sanoi, että yleensä täällä käy ihmisiä, joilla on ihan oikeita ongelmia.
Toinen kaveri harrasti soittamista. Otti viinaa harvoin. Ero tuli, koska musiikki. Suhde myöhemmin elpyi. Nyt on kirjallinen sopimus harrastuksesta.
Kolmannelle tuli ero, koska se ryyppäsi paljon. No uusi vaimo löytyi, koska naiset rakastuvat renttuihin. Siitä suhteesta tuli ero, kun kaveri lopetti ryyppäämisen.
[/quote]
Jos äiti käyttäisi viikonloput ja lomat kaveriporukan kanssa harrastusreissuilla, käviskö sulla mielessä että vois tuo puoliso ja lasten toinen vanhempi vähän enemmän perheeseen panostaa?
Jos toi musiikkiesimerkki tarkoittaa kirjallista sopimusta vanhempien harrastusten tuntimääristä, se voi olla ihan hyvä systeemi jos toinen vanhempi ei muuten ymmärrä ottaa vastuuta perheestä.
Ryyppäämisen lopettaminen voi olla kriisin paikka jos se on ollut pariskunnan yhteinen "harrastus" ja toinen yhtäkkiä raitistuu.
Mun nähdäkseni perheessä lähtökohtaiseti kumpikin vanhempi on vastuussa perheestä ja arjesta ts. omaa aikaa ei voi vaan ottaa sopimatta asiasta toisen kanssa. Jos pariskunta erikseen sopii että toinen vastaa perheestä yksin ja toinen tekee mitä lystää niin mikäs siinä sitten. Harvemmin kukaan kuitenkaan parisuhteeseen noilla ehdoin haluaa ryhtyä.
kyllähän ne lapset osaa itsekseen leikkiä ja harrastaa siitä 3-4v asti, niin miksi täällä aina vaahdotaan että vievät paljon aikaa?
Ruoka, siivous ja pyykit tietty, mutta muutenhan niiden pitäisi osata olla itsekseen.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:53"]Ongelma on varmaan siinä, että jos mies käyttää siihen pelaamiseen aikaa tunteja kerrallaan, niin voihan se vähän ärsyttää. Meillä ainakin mies uppoutuu siihen niin, että jos sen aikana sattuu jotain sanomaan, niin se on kuin seinälle puhuisi. Mun puolesta mies saa pelata, mutta sitä pitää tehdä niin, ettei kaikki yhteinen aika mene siihen, että mies on fyysisesti läsnä mutta henkisesti jossain ihan muualla. [/quote] No just joo. Idioottinaiset. Minäminäkatsominua! Eikö siitä ajastaan voi tunnin pari antaa toiselle, että saa rauhassa harrastaa ja keksittyä? Ette varmaan ole itse koskaan pelanneet jos ette tajua että hyvä&intensiivinen peli vie mukanaan JA sehän se pointti onkin. Luuletteko että kukaan jaksaisi pelata jos se olisi tylsää jne? Mitä jos itse lukisitte vaikka kirjaa ja joku olisi vieressä jatkuvasti kyttäämässä, ettette vaan uppoudu liikaa juoneen ja heti on vastattava jos toinen tulee siihen lörpöttelemään jotain? Kokeilkaa itse pelejä, ne on hyvää ajanvietettä joissa oppii englantia, reaktio&päättelykykyä ja tutustuu uusiin ihmisin
[/quote]
Jos peli vie pari tuntia viikossa niin be my guest. Jos se vie arkisin kaikki illat kokonaan ja vapaapäivinä aina esim. vähintään 5 h / päivä, ei onnistu.
Koska pelaamisella on edelleen huono stigma. On ok katsoa telkkaria, näpyttää puhelinta, olla tietokoneella vaikka kuinka kauan. Mutta auta armias jos pelaat, niin helvetti on irti joissakin perheissä.
Mielummin pelaan kuin teen mitään noita edellä mainittuja asioita. Ennen kävin paljon kaljalla lähikuppilassa arkenakin, nykyään pelailen ja tyttöystävä tykkää pelaamisestani enemmän kuin että olisin kaljalla jatkuvasti kavereiden kanssa.
Niin ja kaiken voi toki vetää överiksi, pelaamisen myös. Ei, ei se ole normaalia jos pelaa 18tuntia päivässä 7kertaa viikossa.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 14:09"]
Koska pelaamisella on edelleen huono stigma. On ok katsoa telkkaria, näpyttää puhelinta, olla tietokoneella vaikka kuinka kauan. Mutta auta armias jos pelaat, niin helvetti on irti joissakin perheissä.
Mielummin pelaan kuin teen mitään noita edellä mainittuja asioita. Ennen kävin paljon kaljalla lähikuppilassa arkenakin, nykyään pelailen ja tyttöystävä tykkää pelaamisestani enemmän kuin että olisin kaljalla jatkuvasti kavereiden kanssa.
Niin ja kaiken voi toki vetää överiksi, pelaamisen myös. Ei, ei se ole normaalia jos pelaa 18tuntia päivässä 7kertaa viikossa.
[/quote]
Melkein mikä tahansa on o.k kun se pysyy kohtuudessa. Pelaaminen harvoin pysyy. Monen pelin idea on se että niihin on käytettävä järjetön määrä aikaa = ei perheellisen ihmisen hommaa.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 13:59"]
Miksi miehet valittaa, kun vaimot pelaa? Ainainen natina. Eikö ne itse osaa? Kotitöitä teen vähintään yhtä paljon, kuin mies. t: pelaava vaimo 30v
[/quote]Minä en valita naisen tekemisistä ikinä, saa tehdä mitä haluaa vapaa-ajalla. Hoidetaan hommat yhdessä ja kun ylimääräistä aikaa on, niin tehkööt mitä lystää. Minusta on mukava rentoutua pelin ääressä ja tyttöystävä tykkää katsella hömppäsarjoja ja hengailee somessa paljon.
Toinen kaveri harrasti soittamista. Otti viinaa harvoin. Ero tuli, koska musiikki. Suhde myöhemmin elpyi. Nyt on kirjallinen sopimus harrastuksesta.
Kolmannelle tuli ero, koska se ryyppäsi paljon. No uusi vaimo löytyi, koska naiset rakastuvat renttuihin. Siitä suhteesta tuli ero, kun kaveri lopetti ryyppäämisen.