Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset ei tykkää kun mies pelaa?

Vierailija
14.04.2015 |

Tuttujen vaimoista suurin osa ei tykkää yhtään kun oma mies pelaa ja yksi jopa kieltää miestä pelaamasta kokonaan (vaikka on itse laiska ja saamaton, mies tekee lähes kaiken kotona).

Ovatko pelaamisesta valittavat naiset jotenkin kateellisia kun eivät itse osaa vai mikä hitto siinä on että ei saisi miehellä olla harrastusta josta nauttii?

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vaimoni ei valita ja usein hän on se joka ehdottaa pelaamista.

M38v

Vierailija
2/113 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse oli siitä että pelaaminen vei puolet miehen yöunista ja yhteisen ajan vaimon kanssa, se meni kaiken edelle. Juu enkä ollut kateellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelatessaan mies keskittyy intensiivisesti peliin eikä kuule tai näe mitään, mitä vaimo sanoo tai tekee. Useimmiten vielä suuttuu, jos vaimo menee keskeyttämään pelaamisen. Siksi.

Vierailija
4/113 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on varmaan siinä, että jos mies käyttää siihen pelaamiseen aikaa tunteja kerrallaan, niin voihan se vähän ärsyttää. Meillä ainakin mies uppoutuu siihen niin, että jos sen aikana sattuu jotain sanomaan, niin se on kuin seinälle puhuisi.

Mun puolesta mies saa pelata, mutta sitä pitää tehdä niin, ettei kaikki yhteinen aika mene siihen, että mies on fyysisesti läsnä mutta henkisesti jossain ihan muualla.

Vierailija
5/113 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissäni ei ole yhtään tällaista. On pareja, joissa molemmat pelaa, pereja, joissa toinen pelaa ja toisesta se on ok ja pareja, joissa kumpikaan ei pelaa. Yleensäkin toisen harrastusten dissaaminen on tyhmää, mutta jos kyseinen harrastus vie vaikka 8h päivässä ja "estää" hoitamasta omaa osuuttaan kotitöistä tms., niin sitten kannattaa kyllä keskustella rajat harrastamiselle.

Vierailija
6/113 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis aikamiehillä olla jotakin sopivampaakin tekemistä.

Vierailija
7/113 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valita pelaamisesta kun itsekin pelaan mutta siitä valitan jos mies pelaa mikillä kavereidensa kanssa ja pikkuhiljaa alkaa vituttamaan se huuto ja räkättäminen

Vierailija
8/113 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:53"]Pelatessaan mies keskittyy intensiivisesti peliin eikä kuule tai näe mitään, mitä vaimo sanoo tai tekee. Useimmiten vielä suuttuu, jos vaimo menee keskeyttämään pelaamisen. Siksi.
[/quote]
juurikin näin! Aivan sama onko se mies kotona vai ei, jos sillä on kuulokkeet päässä jossain nurkassa eikä sitä saa häiritä.

Vierailija
9/113 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:53"]Pelatessaan mies keskittyy intensiivisesti peliin eikä kuule tai näe mitään, mitä vaimo sanoo tai tekee. Useimmiten vielä suuttuu, jos vaimo menee keskeyttämään pelaamisen. Siksi.
[/quote]

Miksi pitää puhua kun joku pelaa ? Vertaa sitä harrastukseen joka ei tapahdu kotona. Itse vihaan sitä yli kaiken kun vaimo alkaa jaarittelemaan turhaa paskaa juuri silloin kun ehdin nauttia vähän pelistä. Sitten kun En pelaa, asiaa ei juuri olekaan.

Vierailija
10/113 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:53"]Ongelma on varmaan siinä, että jos mies käyttää siihen pelaamiseen aikaa tunteja kerrallaan, niin voihan se vähän ärsyttää. Meillä ainakin mies uppoutuu siihen niin, että jos sen aikana sattuu jotain sanomaan, niin se on kuin seinälle puhuisi.

Mun puolesta mies saa pelata, mutta sitä pitää tehdä niin, ettei kaikki yhteinen aika mene siihen, että mies on fyysisesti läsnä mutta henkisesti jossain ihan muualla.
[/quote]

No just joo. Idioottinaiset.

Minäminäkatsominua!

Eikö siitä ajastaan voi tunnin pari antaa toiselle, että saa rauhassa harrastaa ja keksittyä? Ette varmaan ole itse koskaan pelanneet jos ette tajua että hyvä&intensiivinen peli vie mukanaan JA sehän se pointti onkin.

Luuletteko että kukaan jaksaisi pelata jos se olisi tylsää jne?

Mitä jos itse lukisitte vaikka kirjaa ja joku olisi vieressä jatkuvasti kyttäämässä, ettette vaan uppoudu liikaa juoneen ja heti on vastattava jos toinen tulee siihen lörpöttelemään jotain?

Kokeilkaa itse pelejä, ne on hyvää ajanvietettä joissa oppii englantia, reaktio&päättelykykyä ja tutustuu uusiin ihmisin

Vierailija
11/113 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pelaaminen tahtoo syödä sen kaiken yhteisen ajan.

Vierailija
12/113 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tykkään. Pelaan itsekin ja aika usein pelataan yhdessä. Kyllä tohon mieheen saa kontaktin. Samahan se on kun mä roikun jossain av:lla. Pelaaminen on huomattavasti parempi vaihtoehto. 

Vierailija
13/113 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaamisesta voi olla hyötyäkin. Kun mieheni työt Nokiassa loppuivat ja he saivat YT:n ajaksi etätyöluvan (=lomaa), mies pelasi koko kesän Minecraftia. Sitten kun hän haki töitä ja meni haastatteluun, haastattelussa yksi koodaustehtävistä oli ympyrän optimointia, jota mies oli kesällä tehnyt Minecraftin parissa. Työpaikka lohkesi helposti ja palkkakin nousi melkein kolmella tonnilla :-D

Pitäkää siis huoli siitä, että mies pelaa älyllisiä ja ammattitaitoa ylläpitäviä pelejä.

Vierailija
14/113 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun perheenisä pelaa työpäivän jälkeen tuntitolkulla, eikä osallistu iltarutiineihin niin vittu mun jee sanon siinä vaiheessa, että aivan sama kuinka paljon nauttii "harrastuksestaan" Meillä on välillä ollut konsolit tauolla kun on jäänyt velvollisuudet hoitamatta, on sen jälkeen muistanut että on niitä tärkeämpiäkin asioita kuin ne änärit. Sinkkumies pelatkoon vaikka aamusta iltaan, parisuhteessa oleva samoin, mutta jos haluaa pitää naisensa niin suosittelen miettimään mikä on elämässä tärkeää ja mikä ei. Änäri tuskin hoitaa ja auttaa sinua kun olet sairaana.

Vierailija
15/113 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ongelma pelaamisen kanssa ole vain silloin, jos siihen kuluttaa liikaa aikaa. Pelaaminen on harrastus muiden joukossa, johon käytetään tietty aika jonka jälkeen voidaan tehdä taas jotain yhdessä.

Vierailija
16/113 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:53"]Pelatessaan mies keskittyy intensiivisesti peliin eikä kuule tai näe mitään, mitä vaimo sanoo tai tekee. Useimmiten vielä suuttuu, jos vaimo menee keskeyttämään pelaamisen. Siksi. [/quote] Miksi pitää puhua kun joku pelaa ? Vertaa sitä harrastukseen joka ei tapahdu kotona. Itse vihaan sitä yli kaiken kun vaimo alkaa jaarittelemaan turhaa paskaa juuri silloin kun ehdin nauttia vähän pelistä. Sitten kun En pelaa, asiaa ei juuri olekaan.

[/quote]

Vaimo haluaakin huomiosi juuri silloin. Siinä on jokin mustasukkaisuus taustalla. Hän (mies) ei rakasta ja yhteinen aika jne.  Naiset paheksuvat miesten pelaamista porukoissaan.

Mutta heidän omat harrastuksensa ovat niin paljon parempia ja kehittävämpiä...

Vierailija
17/113 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan mieheni peliä mielelläni vierestä. Jos peli on tylsä tai muuten huono, niin menen itse pelaamaan jotain muuta toisella konsolilla tai lähden vaikka kävelylle.

Mielestäni pelaaminen on loistava harrastus, varsinkin verrattuna urheiluun. Urheilijamies harrastaa paljon intensiivisemmin eikä edes harrasta kotona, vaan pyörii seuroissa ja halleissa kaiken vapaa-aikansa.

Vierailija
18/113 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:56"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:53"]Pelatessaan mies keskittyy intensiivisesti peliin eikä kuule tai näe mitään, mitä vaimo sanoo tai tekee. Useimmiten vielä suuttuu, jos vaimo menee keskeyttämään pelaamisen. Siksi. [/quote] juurikin näin! Aivan sama onko se mies kotona vai ei, jos sillä on kuulokkeet päässä jossain nurkassa eikä sitä saa häiritä.

[/quote]

Eli tuo ei ole ok, mutta on ok jos ei ole kotona harrastamassa. wtf?!?

Vierailija
19/113 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:53"]Ongelma on varmaan siinä, että jos mies käyttää siihen pelaamiseen aikaa tunteja kerrallaan, niin voihan se vähän ärsyttää. Meillä ainakin mies uppoutuu siihen niin, että jos sen aikana sattuu jotain sanomaan, niin se on kuin seinälle puhuisi. Mun puolesta mies saa pelata, mutta sitä pitää tehdä niin, ettei kaikki yhteinen aika mene siihen, että mies on fyysisesti läsnä mutta henkisesti jossain ihan muualla. [/quote] No just joo. Idioottinaiset. Minäminäkatsominua! Eikö siitä ajastaan voi tunnin pari antaa toiselle, että saa rauhassa harrastaa ja keksittyä? Ette varmaan ole itse koskaan pelanneet jos ette tajua että hyvä&intensiivinen peli vie mukanaan JA sehän se pointti onkin. Luuletteko että kukaan jaksaisi pelata jos se olisi tylsää jne? Mitä jos itse lukisitte vaikka kirjaa ja joku olisi vieressä jatkuvasti kyttäämässä, ettette vaan uppoudu liikaa juoneen ja heti on vastattava jos toinen tulee siihen lörpöttelemään jotain? Kokeilkaa itse pelejä, ne on hyvää ajanvietettä joissa oppii englantia, reaktio&päättelykykyä ja tutustuu uusiin ihmisin

[/quote]

Niin no olisiko se asia sitten ok, jos se vaimo uppoutuu tuntikausiksi kirjan pariin ja kaikki muu jää ulkopuolelle ja toinen sitten vastaa kotitöistä tai viettää sitä yhteistä aikaa yksin?

Ja tämä siis silloin, jos se toisen harrastus "vahingossa" vie sen mahdollisen yhteisen tekemisen ajan.

Vierailija
20/113 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiallinen ajankäyttö pelaamiseen on se ongelma. Jos arkena pelaa joka päivä useamman tunnin ja vapaapäivänä esim. 10 tuntia, jää siinä "hieman" liian vähän aikaa perheelle.

Vaikka mies pelatessa on fyysisesti samassa tilassa, ei hän ole lainkaan läsnä eikä hänen kanssaan voi keskustella lainkaan. Jossain vaiheessa alkaa ärsyttää se sohvaan kiinnikasvanut äijä. Menis muualle pelaamaan. Eipähän oltais me muut häiritsemässä ja konkretisoituisi hänellekin miten tolkuttomasti käyttää aikaa peliharrastukseen.

Mies voi laskea sopivan pelaamisen määrän sen mukaan miten kauan itse olisi viikossa ja vuorokaudessa valmis olemaan yksin vastuussa lapsista ja arjen pyörittämisestä kun rouva huitelisi omissa harrastuksissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi