Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos pojalta kielletään itkeminen, häneltä kielletään myös tunnepurkausta seuraava helpotus

Vierailija
17.11.2024 |

Kyyneleet huuhtelevat pahan mielen, vihan ja pettymyksen tunnetta pois, endorfiini virtaa ja auttaa paremmin kuin kossupullo murheeseen. Itkemisen kieltäminen sukupuolen perusteella on fysiologista syrjintää.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu kieltäisi poikaa itkemästä?

Vierailija
2/19 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Redpilli kieltää.

Ole mies, älä mikkihiiri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt on kieltänyt poikia itkemästä. Pikemmin niitä kehotetaan poraamaan joka widun pikkuasiasta.

Vierailija
4/19 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan saat itkeä rauhassa, kukaan ei sinua estä. Eikä myöskään r aiskaa sukupuolistandartisesti, kuten naisia

Vierailija
5/19 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni vanhempi. ''Boys dont cry''

Vierailija
6/19 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tyhmää kieltää itkeminen. Kuka sellaista tekee?

Vierailija
7/19 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika ei ole mikään itkupilli, vaikka ikinä ei ole kielletty, oli jo vauvana hyvän tuulinen.

Vierailija
8/19 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, varmaan silloin kun mun vanhemmat, tai isovanhemmat oli lapsia, ja minä olen 50v.

Ei kukaan kiellä miehiä itkemästä, eikä varsinkaan poikia. Ei tarvitse kuin katsoa telkkaria niin siellä miehet itkee tämän tästä, varsinkin Vain elämää ohjelmassa. Ap sun aloitus on nyt muutaman kymmenen vuotta myöhässä.

Vierailija
9/19 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poika ei ole mikään itkupilli, vaikka ikinä ei ole kielletty, oli jo vauvana hyvän tuulinen.

Näetkö itkemisen negatiivisena asiana? 

Jokaisen elämässä tulee surun, pelon ja ahdistuksen hetkiä. Silloin reaktiona voi olla itku, etenkin lapsella. 

Vierailija
10/19 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koskee lähinnä eläkeikäisiä miehiä omassa lapsuudessaan. Hassu aloitus.

Vierailija
11/19 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, varmaan silloin kun mun vanhemmat, tai isovanhemmat oli lapsia, ja minä olen 50v.

Ei kukaan kiellä miehiä itkemästä, eikä varsinkaan poikia. Ei tarvitse kuin katsoa telkkaria niin siellä miehet itkee tämän tästä, varsinkin Vain elämää ohjelmassa. Ap sun aloitus on nyt muutaman kymmenen vuotta myöhässä.

Ei moderni valveutunut vanhempi tänä päivänä kielläkään. Kulttuuri vain muuttuu hitaammin. Kuvittele, jos tätä ohjetta ei koskaan olisi ollutkaan. Ei ehkä olisi kehittynyt miehiseksi toimintamalliksi vaieten padota negatiivisia tunteita, silloin tällöin räjähtää agressiiviseksi, alkoholisoitua, masentua, syrjäytyä. Naisille noita asioita käy vähemmän, vaikka vaikeuksia onkin. 

12/19 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boys don't cry -ajattelu on vähentynyt länsimaisessa kulttuurissa vuosikymmenten saatossa, ja itse asiassa feministit alun perin alkoivat puhua sen vahingollisuudesta.

Vierailija
13/19 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Redpilli kieltää.

Paljon Redpill sisältöä kuunnelleenani voin sanoa että poikia/miehiä ei neuvota olemaan itkemättä, vaan että ei pitäisi itkeä naisten nähden.

Naiset eivät kunnioita miehiä jotka reagoivat ongelmiin tunteilla. Myös viha ja pelko ovat tunteilla reagoimista, eivät miehekästä käytöstä.

Kuinka moni nainen olisi halunnut nähdä isänsä itkevän enemmän? Tai reagoida useammin suuttumalla, pelkäämällä, jännittämällä, etc. rauhallisen toimimisen sijasta?

Vierailija
14/19 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä kiellä. Tuollaiset puheet ovat jostain 1950-luvulta.

Vierailija
15/19 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Isäni kielsi 2,5-vuotiasta poikaani itkemästä. Sanoi etteivät miehet itke.

Arvatkaa annoinko lapseni isovanhempien hoitoon.

Vierailija
16/19 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Isäni kielsi 2,5-vuotiasta poikaani itkemästä. Sanoi etteivät miehet itke.

Arvatkaa annoinko lapseni isovanhempien hoitoon.

Tää on ihan kauheata. Miten pöljiä voi ihmiset olla? Itkeminen ihan yhtä tärkeää kuin nauraminenkin. Nämä ihmiset ei ole oppinut ihmisen tunne elämästä tarpeeksi.

Vierailija
17/19 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Redpilli kieltää.

Paljon Redpill sisältöä kuunnelleenani voin sanoa että poikia/miehiä ei neuvota olemaan itkemättä, vaan että ei pitäisi itkeä naisten nähden.

Naiset eivät kunnioita miehiä jotka reagoivat ongelmiin tunteilla. Myös viha ja pelko ovat tunteilla reagoimista, eivät miehekästä käytöstä.

Kuinka moni nainen olisi halunnut nähdä isänsä itkevän enemmän? Tai reagoida useammin suuttumalla, pelkäämällä, jännittämällä, etc. rauhallisen toimimisen sijasta?

Luonnon meille antama selviytymispakkaus vaikeisiin tilanteisiin, endorfiini, nimenomaan auttaa suhtautumaan rauhallisemmin. Sitä erittyy mm. itkemisen seurauksena. Useimmat kyyneleet toki varmaan valuvat yksinäisyydessä, niin miehillä kuin naisillakin. Väite, että itkun pääfunktio on pyytää apua ja lohdutusta muilta ihmisiltä ei ainakaan minun mielestäni päde.

Vierailija
18/19 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Redpilli kieltää.

Luonnon meille antama selviytymispakkaus vaikeisiin tilanteisiin, endorfiini, nimenomaan auttaa suhtautumaan rauhallisemmin. Sitä erittyy mm. itkemisen seurauksena.

En pysty muistamaan tilannetta että surullisena tai itkevänä olisin ollut tehokkaampi tai keskittyneempi ratkaisemaan ongelmia. Itkeminen ja voimakas suri vapauttavat yhtä stressihormonia, joka vaikuttaa sekä positiivisesti että negatiivisesti. Ennemminkin itkeminen on kovan suuttumisen kaltainen tila missä en ole 100% keskittynyt miettimään mitä pitäisi tehdä. Stressihormonit eivät auta toimimaan rauhallisemmin (käyttämään aivoja paremmin), vaan ne esimerkiksi poistavat ahdistusta ja kipua tai parantavat fyysistä voimaa. Pahoissa tilanteissa olisi parempi yrittää keskittyä korjaamaan tilanne ja suremaan myöhemmin.

Jos minulla olisi oma tytär niin toivoisin että hänen poikaystävänsä olisi ennemminkin henkisesti tasapainoinen ja rauhallinen, kuin että kokisi asioita voimakkailla tunteilla.

Vierailija
19/19 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähän ite kiellän tytöiltäki itkemisen. Hautajaiset on ainoa paikka jossa saa itkeä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän