Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oletko kärsinyt peräpukamista?

Vierailija
14.04.2015 |

Miltä nuo peräpukamat näyttää ja tuntuu? Mistä oireista/kuinka huomasit peräpukamasi?

Itsellä on muutaman kerran tullut kirkasta verta paperiin muutama tippa jos on joutunut pyyhkimään enemmän ja jotain kipeitä kohtia peräaukolla tuntuu, voisivatkohan olla pukamia vai onko syytä lähteä lääkäriin? Maha menee helposti ruoasta sekaisin/löysälle, mutta muuten ei mitään vatsakipuja tms ole..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla on ollut juuri tuollaista ja pukamia on. Mun kannattaisi varmaan käydä lääkärissä jossainvaiheessa, koska ne ovat kasvaneet. Pesen bidee suihkulla perseen ja vain kuivaan paperilla, joten verta ei enää pääse tulemaan.

Vierailija
2/7 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin vaan miettimään, että ei kai sitä voi mikään syöpä olla siellä peräaukossa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 15 vuotta ollut. joudun joka vessankäynnin jälkeen työntää ne takaisin perseseen ja verta tulle usein paljon. Alussa se oli outoa, mutta olen kyllä tottunut siihen.

Vierailija
4/7 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on leikattu. Kahdella operaatiolla joutuivat leikkaamaan, mutta parani sitten todella paremmaksi. Kirkasta verta saattaa tulla välillä hyvinkin reilun tuntuisesti.

Joka tapauksessa aina, kun tulee verta ulostettaessa on syytä käydä lääkärissä. Etenkin, kun tuntuu olevan joku yhteys ruokailuun. 

Vierailija
5/7 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso peilillä. Sellaisia röpelöitä ne on. Tuntee ne toki käsinkin. Sisäiset pukamat ei tietenkään näy ulospäin. Pukamat voi olla kipeitä ja vuotaa vertaa, jolloin veri on yleensä kirkasta ja punaista.

Toki voi olla, että pylly ärsyyntyy muuten vain ripulista ja kovasta pyyhkimisestä, eli veri voi tulla tavallisista haavoistakin. Mutta jos vaiva jatkuu pitkään tai tuntuu pahentuvan, kannattaa toki käydä lääkärillä. Eihän me voida tietää, onko sulla pukamia vai jotain muuta. Mutta yleisiä nuo pukamat tuntuu kuitenkin olevan.

Vierailija
6/7 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis toki kannattaa suhtautua vakavasti, jos ulostamisen yhteydessä tulee verta, mutta ei kannata panikoitua ennen aikojaan, sillä usein syynä on just pukamat.

Vierailija
7/7 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ! Ovat harvinaisia nuorilla :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme