Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaako teitäkin muiden paikoille junassa menevät ihmiset?

Vierailija
13.04.2015 |

Siis en kertakaikkiaan tajua mitä näiden ihmisten mielessä liikkuu, jotka näkevät oikeudekseen mennä jonkun toisen paikalle ruuhkajunassa vaikka heillä on omakin paikka jossain. Sitten niitä on vielä tosi vaikea saada lähtemään kun kaikki omaisuus on levitelty ympäri ämpäri eivätkä joskus suostu siirtymään kuin pitkällisen keskustelun jälkeen. Aina ne kysyy "Ei kai se nyt ole niin justiinsa?", minulle se on tasan ja tarkkaan justiinsa. Minä en anna paikkaani kenellekään muulle, sillä muuten olen itse se junan "heittopussi" joka joutuu siirtymään jatkuvasti. Varsinkin pitkillä matkoilla haluan levätä enkä jatkuvasti pelätä että joku tulee hätistelemään. On toki niitäkin, jotka ostavat vasta junasta lipun eikä heillä ole paikkaa, mutta minä tarkoitan niitä pösilöitä jotka kiusallaan asettuvat minne haluavat. Jos täällä on joku tällainen häirikkö, voisitko lopettaa ko. touhun? Tyydy paikkaasi, perkele.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 09:21"]

Ainiin, konnarille vielä yritti selittää, että oli koittanut ostaa netistä kaksi paikkaa :D Kysyin, että miksi hän sitten oli minun vierestäni ostanut paikan, sillä silloin kun paikan netissä valitsin, viereinen penkki näytti tyhjää paikkaa. En enää muista, mitä ympäripyöreää se koitti selittää, mutta ei mennyt ainakaan konnarille läpi.

t.46

[/quote]

Hei, tietääkö joku, mistä istuinkartoissa tunnistaa paikkoja varatessa mikä penkki on menosuuntaan ja mikä ei? Olen yrittänyt monta kertaa, mutta en onnistu.

Vierailija
62/69 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tämäkin, mutta vielä enemmän junailussa ärsyttää se, että ihmisten on ihan pakko lähteä sinne vessaan, ravintolavaunuun tai muuten vaan vähän jaloittelemaan juuri, kun juna ajaa asemalle. Siinä sitten toiset yrittävät junasta ulos ja toiset sisälle matkatavaroineen ja saavat puikkelehtia näiden jaloittelijoiden seassa.

Eikö sitä voisi odottaa sen verran, että muu ruuhka on tasaantunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 22:53"]

En ole matkustanut ruuhkajunissa vuoden 1984 jälkeen ja silloin ei tarvittu paikkalippua ja v..tti kun sai paikan ja paikalle pyyhälsi joku martta joka oli ostanut  "opiskelijajunaan" paikkalipun. 

Typerää rahastusta koko paikkalippu.

[/quote]

Ja tätä viestiä oli alapeukutettu, miksi?! Vr:n lobbarit liikkeellä?

Todella typerää vaatia pakollinen paikkalippu kaikkiin juniin, vaikka olisi ainoa matkustaja joko vaunussa. Sitäkin on joskus sattunut ... 

Typerää sekin, että konnari ei näe, missä on vapaita paikkoja, vaikka junasta ostettuna lippu on kalliimpi.

Eikä ollut kivaa saada paikka sellaiseen vaunuun, jota ei ollut olemassakaan. Juna oli jo laiturissa lippua ostaessani, mutta eipä ollut lipunmyyntiin kantautunut tieto puuttuvasta vaunusta.

Vierailija
64/69 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi tässä taannoin niin, että ostetulla paikallani oli viereisen matkustajan tavaroita matkalaukkuineen. Vaunu oli aivan täynnä. Paikka sijaitsi lähellä vaunun ovea ja tämä nainen käski mun mennä sanomaan jollekin vaaleahiuksiselle miehelle keskellä vaunua, että tulee siirtämään omaa matkalaukkuaan (mikä
sijaitsi paikkamme yläpuolelle) ja auttamaan naisen matkalaukun ylähyllylle. Ajattelin, että tämä mies on naisen tuttu. Ensinnäkin tämä mies nukkui ja hyvin nopeasti tuli ilmi, etteivät he tunteneet toisiaan, vaan mies oli randomisti auttanut tätä vierimmäistä naista ilmeisesti kröhm, joensuusta lähdettyään. Miehen oma nainen rääkyi vielä vieressä monta kertaa, että: "täällä on kuule tilaa muuallakin sinun tavaroillesi". Koko vaunu seurasi tätä tapahtumaa ja onneksi sain sanottua, että tämä asia ei ole nyt ollenkaan minusta riippuvaista. Myöhemmin selvisi, että vieressä istuneen naisen vatsa oli juuri leikattu. En vaan vieläkään ymmärrä, että miksi minun piti mennä herättämään random äijä ja suututtaa sen muija. Olisin ihan hyvin itsekin voinut nostaa hänen matkalaukkunsa ylähyllylle, vaikka lyhyt nainen olenkin.

Vierailija
65/69 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 07:55"]

jos matkustajalla ei ole paikkalippua ja junassa on paljon istumatilaa, niin seistäkö sen pitäisi?? ei se voi tietää, onko mikäkin paikka varattu.

[/quote]

Onko se matkustajien oma vika, kun junissa ei kaikista hienouksista huolimatta ole mitään mahdollisuutta saada selville, mikä paikka on varattu ja mikä ei? Ei sitä mahdollisuutta ole edes konnarilla. Tehdäänpä aloite vr:lle, että antavat konnarien käyttöön nettiyhteyden, niin yksinkertaista se olisi!

Vierailija
66/69 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 03:27"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 00:44"]

Eläinvaunussa ei paikkanumerot yleensä päde, kun yritetään sulloutua niin, että eläimetkin pysyisi rauhallisina. Silloin ottaa päähän paikkanipottajat, varsinkin jos heillä ei ole edes lemmikkiä. Onneksi harvinaisia tilanteita sellaiset. Yleensä lemmikinomistajat hyvin ymmärtää, että mieluummin istutaan kaikki mahdollisimman väljästi, oli paikat missä vaan. Jos olen jäänyt lemmikin kanssa ilman paikkaa esim. koska ostanut lipun junasta ja vaunussa muutenkin tungosta, olen matkustanut toisinaan junan eteisessä rappusilla.

[/quote]

No miksi sä lähdet sen marsusi tai muun lemmikkisi ilman sitä paikkalippua? Kai osaat ennakoida, että ai niin, kun mulla on tää marsu tai gerbiili tai kissa tai koira ja haluan matkustaa lemmikkivaunussa ja nimenomaan pyrkien väljyyteen, niin oliskohan syytä ostaa se lippu edes vähän etukäteen??? Netissä on älyttömän kätevä varaussysteemi, josta voi valita sen paikan. Mutta kun juna on täysi, on se lemmikkivaunukin täysi ja sen paikkalipun ostaja haluaa sen paikan itselleen ihan samalla tavalla, vaikka lemmikki-ihmisten mielestä Martta ja Musti pitäis pitää eri puolilla vaunua. Elämä on ja tarvittaessa voi ostaa kolmekin penkkiriviä sille omalle marsulle.

Niin ja minulla on koira, joka matkustaa n. 2 kertaa vuodessa Suomen ja asuinmaan välillä yli 8 h lennolla ja homma on tarkkaa terveystarkastuksineen ja lentokoneessa paikkoineen (aina koneen takaosassa). Ei mulle nyt tulis mieleenkään sanoa, että "heippa, asetun nyt tähän kolmannelle riville tän koiran kantokassin kanssa, kun tässä on väljää ja kivaa. Aino sori, sulla olikin paikka tähän. No, kai sä voit mennä sinne vikalle riville, missä ruoka on aina loppu, eikä penkit taivu"

[/quote]

Onko se sulta jotenkin pois, jos oman virheeni takia (jostain syystä en ole ostanut lippua riittävän ajoissa) matkustan junan eteisessä, enkä änge koirieni kanssa täyteen eläinvaunuun? Itselleni se sopii mainiosti.

Nyt puhutaan junassa, ei lentokoneessa matkustamisesta.

Usein tulee tilanteita, että eläimet, joita ei kannata laittaa lähekkäin, ovat saaneet paikat läheltä toisiaan, ja silloin jos on tilaa, voi ihan hyvin pyrkiä kauemmalle paikalle. Toki tällöin monesti neuvotellaan "mulla olis toi paikka tossa," "joo, mulla taas toi, mutta ollaan vaan näin".

Vierailija
67/69 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 08:49"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 07:28"]Mulla on kausilippu enkä saa paikkaa edes rahalla tähän. Aamuisin junassa on hyvin tilaa eikä kukaan välitä paikkalipustaan mutta paluumatkalla on enemmän porukkaa. Pyrin menemään paikoille jotka eivät yleensä ole varattuja (esim yläkerrassa yksi yksittäinen penkki kahvikärryhissin vieressä) mutta aina ei onnistu vaan olen jonkun paikalla. Siirryn kyllä heti kun tarvitsee. Eniten huvittaa ne, jotka tulevat siihen lippu kädessä mutta eivät uskalla sanoa että se on heidän paikkansa. Olenkin usein itse kysynyt "Oliko sulla tää paikka?" ja noussut pois. Omituista kun aikuiset ihmiset eivät saa suutaan auki.
Ja tämä siis pitkän matkan junissa, kausilippulaiset ovat heittopusseina.
[/quote]

Vr:n sivuilta löytyy lista kausilippulaisille varatuista paikoista; niille ei myydä paikkalippuja.
[/quote]Juu, vaan se ei pidä paikkaansa ja junien kokoonpanotkin muuttuvat koko ajan. Tänään piti olla Intercity mutta pendolino se kyllä oli.

Vierailija
68/69 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää. Kerran olin vieläpä varta vasten kuuden tunnin junamatkaa varten valinnut ikkunapaikan, jotta voisin nukkua ilman, että pitää koko ajan nousta käytäväpaikalta päästämään vieruskaveria paikaltaan ja takaisin. Eiköhän yksi pariskunta ollut parkkeerannut siihen. Pahastuivat kovasti, kun sanoin, että minulla oli ikkunapaikka. Tarjosivat omaa käytäväpaikkaansa, jotta voisivat istua toistensa viekussa. Lopulta, pitkällisen keskustelun päätteeksi suostuivat siirtymään omille paikoilleen.

Nykyään en tosin enää kulje junalla, koska lentäminen on halvempaa.

Vierailija
69/69 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että joko painut vittuun siitä tai tulee puukosta.Näin minä teen ja ovat aina kadonneet vikkelään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä