Vituttaako teitäkin muiden paikoille junassa menevät ihmiset?
Siis en kertakaikkiaan tajua mitä näiden ihmisten mielessä liikkuu, jotka näkevät oikeudekseen mennä jonkun toisen paikalle ruuhkajunassa vaikka heillä on omakin paikka jossain. Sitten niitä on vielä tosi vaikea saada lähtemään kun kaikki omaisuus on levitelty ympäri ämpäri eivätkä joskus suostu siirtymään kuin pitkällisen keskustelun jälkeen. Aina ne kysyy "Ei kai se nyt ole niin justiinsa?", minulle se on tasan ja tarkkaan justiinsa. Minä en anna paikkaani kenellekään muulle, sillä muuten olen itse se junan "heittopussi" joka joutuu siirtymään jatkuvasti. Varsinkin pitkillä matkoilla haluan levätä enkä jatkuvasti pelätä että joku tulee hätistelemään. On toki niitäkin, jotka ostavat vasta junasta lipun eikä heillä ole paikkaa, mutta minä tarkoitan niitä pösilöitä jotka kiusallaan asettuvat minne haluavat. Jos täällä on joku tällainen häirikkö, voisitko lopettaa ko. touhun? Tyydy paikkaasi, perkele.
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 07:33"]
En ole ikinä törmännyt ihmiseen, joka ei antaisi mukisematta paikkaani minulle kun sanon, että siinä on paikkani.
[/quote]
En minäkään, aina on annettu paikka minulle. Joskin toisinaan tuhisten ja tuhahdellen ja murjottaen.
jos matkustajalla ei ole paikkalippua ja junassa on paljon istumatilaa, niin seistäkö sen pitäisi?? ei se voi tietää, onko mikäkin paikka varattu.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 03:30"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 22:45"]
Häpeäisin, jos käyttäisin otsikossa olevaa verbiä.
[/quote]
no voi nyt vittu taas.
[/quote]
Ihanan älykästä!
[/quote]
Laitetaan tuon numerojutun tilalle älykkyystesti ja katsotaan, saatko sinäkään enää ah niin ystävällisiä viestejäsi läpi. ;) <3 <3
En koskaan kulje junalla mutta vituttaa teidän puolesta.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 23:28"]
Siskon kanssa meil oli paikat siitä missä neljä paikkaa. Mentiin siihen ja siin jo valmiiks ollu mies rupes russuttaan, että miks me siihen tullaan. Todettiin, että meijän paikat on tässä. Hetken päästä mies lähti.
[/quote]
Eikös russuttaminen tarkoita piereskelyä? Oli varmaan kiva mennä haisupaikalle, jolta oli ajanut miehen pois.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 07:18"]Voi kun olisikin noin helppoa! Viimeksi eilen menin täpötäyteen junaan paikkalippuni osoittamalle paikalle, kun hetken kuluttua paikalle saapui mies, joka oli ostanut lipun asemalta ja paikka oli sama kuin minulla. Hän kyseenalaista kännykkäni paikkalipun, joten ei auttanut muu kuin kutsua konduktööri paikalle - minä kun en suostunut uskomaan, että paikka on todella myyty kahteen kertaan. Mies siinä inisi jotain hankalista naisista ja konduktöörikin oli sitä mieltä, että miehellä oikeus siihen vaunun ainoaan tyhjään paikkaan on. Sitten hän katsoi lippua tarkemmin ja huomautti miehelle, että paikkalippu on oikea, juna väärä. Hän oli ostanut paikan tunnin kuluttua lähtevään junaan.
[/quote]
Nykyään liput ovat junavuorokohtaisia eli konnari olis voinut sanoa äijälle että osta uusi lippu tai jäät seuraavalle asemalle odottamaan sitä junaa mihin tämä lippu on.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 07:28"]Mulla on kausilippu enkä saa paikkaa edes rahalla tähän. Aamuisin junassa on hyvin tilaa eikä kukaan välitä paikkalipustaan mutta paluumatkalla on enemmän porukkaa. Pyrin menemään paikoille jotka eivät yleensä ole varattuja (esim yläkerrassa yksi yksittäinen penkki kahvikärryhissin vieressä) mutta aina ei onnistu vaan olen jonkun paikalla. Siirryn kyllä heti kun tarvitsee. Eniten huvittaa ne, jotka tulevat siihen lippu kädessä mutta eivät uskalla sanoa että se on heidän paikkansa. Olenkin usein itse kysynyt "Oliko sulla tää paikka?" ja noussut pois. Omituista kun aikuiset ihmiset eivät saa suutaan auki.
Ja tämä siis pitkän matkan junissa, kausilippulaiset ovat heittopusseina.
[/quote]
Vr:n sivuilta löytyy lista kausilippulaisille varatuista paikoista; niille ei myydä paikkalippuja.
En näe tuossa suurtakaan ongelmaa. Jos joku on olluyt paikallani, olen sanonut ystävällisesti, että paikka on minun ja "valtaaja" on kerännyt kimpsunsa ja lähtenyt. Joskus taas joku oin tavannut junassa tuttunsa, jonka paikka on mun paikan vieressä. Silloin olemme vaihtaneet paikkoja, "valtaaja" saa seurustella tuttunsa kanssa ja minä hänen paikallaan matkustaa rauhassa.
Ei tarvitse olla niin kauhean aggressiivinen, siitä on terveyshaittaakin. ;)
Enemmän mua ärsyttää tupakkakoppien puute. Aina sai uusia kavereita jos junalla matkusti pidemmän matkan.
Näin kerran, kun noin 17-18-vuotias tyttö meni paikalleen ja siinä istui joku tosi äreä keski-ikäinen mies, joka ei suostunut poistumaan. "On tässä vaunussa ihan tarpeeksi vapaita paikkoja", kuului kommentti. Tyttö ei sitten uskaltanut/halunnut/kehdannut alkaa inttämään. Törkeää käytöstä mieheltä.
Kerran ärsyttin suuresti, kun menin pidemmälle junamatkalle ja paikallani istui ylisuuri läskiperseäijä (vituttaa vieläkin niin, ettei veri kierrä) ja oli vallannut romuillaan myös toisen paikan. Ilmoitin hänelle sitten, että siinä ikkunan puolella olisi minun paikkani. Alkoi kiukuttelemaan, että ei hän voi siirtyä, kun hänellä on minun vieressäni paikka ja tavaraakin on niin paljon ja jaadajaadajaada. Totesin hänelle, että antaa konnarin ratkaista asian ja menin seuraavalle riville istumaan. Äijän asenne ja käytös ärsytti minua väsynyttä matkalaista sen verran, etten halunnut päästä ääliötä helpolla.
Konnari sitten tuli ja kysyin, että mites tässä tilanteessa toimitaan, kun herralla on matkaoikeus vain yhteen paikkaan, mutta vie tavaroillaan kaksi. Ja totesin myös, että hän on vienyt nimenomaan minun paikkani, josta olen matkustanut. Mies alkoi sitten haukkumaan minua ämmäksi ja läskiksi ja muuksi mukavaksi. Hymyilin sisäisesti, kun urpon pokka ei pitänyt tilanteessa ollenkaan ja alkoi riehumaan silmittömästi. Konnari sitten rauhoitteli miestä ja totesi, että jää seuraavalla pysäkillä pois, ellei maksa toista lippua. Minulle konnari sanoi, että yleensä tämä junavuoro on rauhallinen, joten minun sen hetkiseen paikkaan ei tule ketään.
Kosto oli kyllä suloinen, sillä junasta ostettu lippu ei ole mitenkään halpa. Olisi tehnyt vielä mieli vetää selkänoja taakse, mutta en viitsinyt kiusata rumaa idioottia sen enempää. Hommais auton, jos on niin paljon romua kuljetettavana. Lähtiessäni junasta toivotin herralle vielä hyvää päivänjatkoa. Ei sanonut enää mitään \o/
Mä en istu omalle paikalleni jos se on selkä menosuuntaan päin, tulee heti huono olo. Joten silloin istun muualle ja saatan istua jonkun muun paikalle. Siirryn kyllä nätisti pois jos näin on.
Ainiin, konnarille vielä yritti selittää, että oli koittanut ostaa netistä kaksi paikkaa :D Kysyin, että miksi hän sitten oli minun vierestäni ostanut paikan, sillä silloin kun paikan netissä valitsin, viereinen penkki näytti tyhjää paikkaa. En enää muista, mitä ympäripyöreää se koitti selittää, mutta ei mennyt ainakaan konnarille läpi.
t.46
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 07:18"]
Voi kun olisikin noin helppoa! Viimeksi eilen menin täpötäyteen junaan paikkalippuni osoittamalle paikalle, kun hetken kuluttua paikalle saapui mies, joka oli ostanut lipun asemalta ja paikka oli sama kuin minulla. Hän kyseenalaista kännykkäni paikkalipun, joten ei auttanut muu kuin kutsua konduktööri paikalle - minä kun en suostunut uskomaan, että paikka on todella myyty kahteen kertaan. Mies siinä inisi jotain hankalista naisista ja konduktöörikin oli sitä mieltä, että miehellä oikeus siihen vaunun ainoaan tyhjään paikkaan on. Sitten hän katsoi lippua tarkemmin ja huomautti miehelle, että paikkalippu on oikea, juna väärä. Hän oli ostanut paikan tunnin kuluttua lähtevään junaan.
[/quote]
Mutta sellaistakin joskus tapahtuu, että paikka on myyty kahteen kertaan. Kahdella matkustajalla tässä taannoin oli sama paikka, ja molemmat olivat ihan oikeassa junassa ja vaunussa. Konnarikin sitä siinä ihmetteli. Onneksi ei ollut ihan tupaten täysi juna. Nämä matkustajat sitten istuivat sovussa vierekkäin ja kävivät ihan mukavaa keskustelua.
Itsellä ei ole ollut ap:n kuvaamia ongelmia. Aina on siirrytty varsin rivakasti, kun olen ilmoittanut, että paikkani on tässä.
Vituttaa, siis vastaus alkuperäiseen kysymykseen. Eivätkö ihmiset osaa numeroita, saatana.
Ärsyttää jos ko. henkilöllä on paikkalippu. Ymmärrän toki jos on kiireessä juossut junaan ja ostanut lipun vasta konnarilta, silloin sitä istuu tietenkin jollekin sillä hetkellä vapaana olevalle paikalle.
Kaikista eniten vitutti, kun kerran joku ämmä ei tajunnut että on väärässä vaunussa. Junassa meni siis vaunut niin päin, että viimeinen vaunu oli ykkönen eikä hän suostunut tajuamaan millään asiaa. Väitti viimeiseen asti, että minä olen väärällä paikalla.
Nuorempana matkustaessani Saksassa varatut paikat oli merkitty aina matkatavarahyllyyn paperisilla merkeillä ja mille välille varaus oli. Ihmettelen että nykyään digiaikaan, kun liputkin ostetaan enimmäkseen netistä, ja siellä näkee vapaat ja varatut paikat, juniin ei saada vastaavasti penkkien yläpuolelle digitaalista näyttötaulua, jossa lukisi että mille välille varaus on tehty. Ärsyttävää puolin ja toisin häätää ihmistä varatulta paikalta.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 09:30"]Vituttaa, siis vastaus alkuperäiseen kysymykseen. Eivätkö ihmiset osaa numeroita, saatana.
[/quote]
Kun ei ehdi ostaa lippua ennen junan lähtöä istahtaa missä tilaa on. Ja annan paikkani heti jos joku tulee sanomaan että hänellä on paikka siinä. Ei ongelmaa. Sama toisin päin. En ole koskaan kokenut raivoa tämän takia :)
En ole ikinä törmännyt ihmiseen, joka ei antaisi mukisematta paikkaani minulle kun sanon, että siinä on paikkani.