Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä idea on jälki-istunnossa ?

Vierailija
17.09.2006 |

Kun mä en ymmärrä. Mun poikani joutui jälki-istuntoon, koska oli sanonut opettajalle vastaan ja kinannut säännöistä opettajan kanssa. Juteltiin lapsen kanssa kotona edellisenä päivänä asiasta, ja kerroin pojalleni, että jälki-istunnossa selvitetään asia opettajan kanssa. Ihan samalla tavalla, kuin viime keväänä eskarissa, poikani siis on ekaluokkalainen.

Jälki-istunnossa poikani oli istunut kymmenen minuuttia hiljaa opettajan kanssa luokassa, ja siinä se. Ei annettu mahdollisuutta lapselle pyytää anteeksi tai käydä läpi syitä siihen, miksi oli käyttäytynyt huonosti. Joten mietinkin nyt, että mikä oli jälki-istunnon tarkoitus ? Mikä YLEENSÄ on se perustelu jälki-istunnon tarpeelle, mitä se opettaa lapselle ?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voisi esim. luulla, että hän on saanut jälki-istunnon yhdestä hulinatunnista -siitä viimeisimmästä - vaikka hän olisi häiriköinyt luokassa koko syksyn. -Se toinen ope

Vierailija
22/25 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ennen jälki-istuntoa lapsen kanssa keskustellaan jälki-istuntoon joutumisen syystä. Keskustelun jälkeen lasta voi pyytää miettimään tekosiaan esim. kymmenen minuuttia ja tämän jälkeen kysytään haluaisiko lapsi pyytää anteeksi tekoaan. Tällaisessa jälki-istunnossa lapsi tietää miksi häntä rangaistaan ja miten hänen olisi pitänyt toimia. Pieleen mennyt juttu myös käsitellään pois mielenpäältä ja kotiin voi lähteä hyvillä mielen.

Itse opetan 1-2 luokkaa ja käytän tällaista jälki-istuntoa. Mielestäni on keinona aivan toimiva, ainakin pienten kanssa.

t. kolmas ope

Vierailija
24/25 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on ymmärryksessä vikaa jos ei tajua syy ja seuraus suhdetta.

Väännä siellä kotona rautalangasta asia ja tarvittaessa ratakiskosta jos koska tunnut olevan taitavampi kuin opettaja.

Häiriköt siellä tunneilla opettajan silmille hyppii.

Vierailija
25/25 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin olisi opettajan tullut toimia.

Vierailija:

jos ennen jälki-istuntoa lapsen kanssa keskustellaan jälki-istuntoon joutumisen syystä. Keskustelun jälkeen lasta voi pyytää miettimään tekosiaan esim. kymmenen minuuttia ja tämän jälkeen kysytään haluaisiko lapsi pyytää anteeksi tekoaan. Tällaisessa jälki-istunnossa lapsi tietää miksi häntä rangaistaan ja miten hänen olisi pitänyt toimia. Pieleen mennyt juttu myös käsitellään pois mielenpäältä ja kotiin voi lähteä hyvillä mielen.

Itse opetan 1-2 luokkaa ja käytän tällaista jälki-istuntoa. Mielestäni on keinona aivan toimiva, ainakin pienten kanssa.

t. kolmas ope

-ap-