Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajuaako VR sellaisen faktan, että asiakkaiden kännykät eivät välttämättä aina toimi?

Vierailija
28.12.2021 |

Että olisi ihan kiva, jos kommariltakin saisi ostettua junalipun. Puhelimesta voi nimittäin loppua akku juuri silloin, kun sieltä pitäisi näyttää se e-lippu.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti ei tosiaan toimi parkanon huudeilla 😁

Vierailija
2/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse edes akun loppua, riittää, että ei saa yhteyttä verkkoon. Minulla on pari kertaa seissyt tarkastaja vieressä Tikkurilasta Mäntsälään ennen kuin ostettu lippu on suostunut aukeamaan. Porukka ympärillä on ohjeistanut, että ulos vaan, mutta kun niin ei voi tehdä ennen kuin on varmaa, että lippua ei ole. Jos nettiyhteys ei toimi, ei se ole kansalaisen vika. Joka kerta olen saanut ohjeen siitä, että tallenna lippu laitteelle ja minä puolestani olen sitä mieltä, että riittää, että se on VR:n kansiossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on voi voi. Matkusta hevosella.

Vierailija
4/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse edes akun loppua, riittää, että ei saa yhteyttä verkkoon. Minulla on pari kertaa seissyt tarkastaja vieressä Tikkurilasta Mäntsälään ennen kuin ostettu lippu on suostunut aukeamaan. Porukka ympärillä on ohjeistanut, että ulos vaan, mutta kun niin ei voi tehdä ennen kuin on varmaa, että lippua ei ole. Jos nettiyhteys ei toimi, ei se ole kansalaisen vika. Joka kerta olen saanut ohjeen siitä, että tallenna lippu laitteelle ja minä puolestani olen sitä mieltä, että riittää, että se on VR:n kansiossa.

No kyllä se on sun vika, jos sä et tallenna lippua vsikka ohjeistetaan, et osaa liittyä VRn wifiin tai ladata akkua junassa. Ulos tollaset.

Vierailija
5/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimeen voi tulla muutakin vikaa, se ei vaan käynnisty, voi jopa hajota. Ei siis pidä antaa digihuuman sekoittaa päätä.

Vierailija
6/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ostat lipun netistä ja tulostat paperilapun.

Vierailija
7/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se on sun vika, jos sä et tallenna lippua vsikka ohjeistetaan, et osaa liittyä VRn wifiin tai ladata akkua junassa. Ulos tollaset.

Miksi se akku pitäisi ladata, jos netti ei toimi tai VR:n sovelluksessa on ruuhkaa? Sitä varten se VR:n Matkalla -sovellus on olemassa, että lippu on siellä aina, niinhän ne mainostavat. Ei siis ole mitään tarvetta ladata sitä erikseen oman puhelimen muistiin. Saa luvan kelvata VR:lle, koska se on heidän oma palvelunsa.

Vierailija
8/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Z-junassa liitytään IC-junien wifiin?

Vierailija
9/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö konduktööri tosiaan myy enää matkalippuja?

Vierailija
10/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entas turistit jotka tuovat rahaa Suomeen tai ulkosuomalaiset? Ulos vaan kun taas on vain yksi tapa toimia?

Vierailija
11/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos tähän on tultu, niin silloin on rikottu väkisinkin jotain sellaista, joka ei edes ollut rikki.

Vierailija
12/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi se lippu etsitään valmiiksi ennen junaan nousua, jolloin se on helppo näyttää konnarille samantien.

Ja akun loppuminen juuri kun pitäisi lippu näyttää on maailman vanhin kusetus.

Vierailija
13/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö konduktööri tosiaan myy enää matkalippuja?

Ei, junassa ei ole henkikökuntaa näkyvissä enää ollenkaan.

Vierailija
14/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konduktööriltä lippu joko käteisellä tai kortilla, niin yksinkertaista se oli. Huom! Oli.

Vierailija
15/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi se lippu etsitään valmiiksi ennen junaan nousua, jolloin se on helppo näyttää konnarille samantien.

Ja akun loppuminen juuri kun pitäisi lippu näyttää on maailman vanhin kusetus.

Ei välttämättä. Puhelimeni kännykkä tyhjenee noin 50%:n kohdalla muutamassa minuutissa.

Vierailija
16/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläisen tilanteiden varalle VR:llä luulisi olevan jokin vara-systeemi. Miksei esm. sellainen järjestelmä kuin matkahuololla jossa kun nouset bussiin voit todistaa hankkineesi lipun kertomalla esm. etu ja sukunimeä /tai vapaavalintaisen tunnisteen.

Vierailija
17/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuuli lennättää sen kädestä laiturilla ja taas ei ole lippua

Vierailija
18/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robotisoikaa koko systeemi. Robotti robo-cop konnari junan käytävälle vaeltamaan. Liputtomat saavat maistaa terästä.

Vierailija
19/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tajua. Ja toinen firma, joka ei tajua, on HSL. Asiakkailta tulevalla palautteella ei sille puljulle ole mitään merkitystä, sitä ei kuunnella.

Vierailija
20/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junalla matkustaminen on kallista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi