Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naurattaa olla valtiolla töissä --- ei huolta huomisesta!

Vierailija
28.12.2021 |

Onneksi älysin vaihtaa yksityiseltä puolelta puolen kissanpäiville! 😂 Palkka on sama kuin yksityisellä, mutta lomia enemmän ja stressi ei muutenkaan paina. Naurattaa vieläkin.

Virkanainen

Kommentit (152)

Vierailija
61/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko lomia kertyy, jos on 15v ollut talossa?

Oisko se 38 pv ja lauantaita ei lasketa, eli lomaa myös kuluu vain se 5 pv viikossa.

Oliko näin?

Eli lähes 8vk/vuosi.

Melkein tupla lomat? Ohhoh

Tuplat lomarahatkin myös vai?

Alan harkita 😄

Vierailija
62/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä naurattaa erityisesti? Lomia ei ole yhtään enempää kuin yksityisellä - ellet sitten ole 15 vuotta valtiolla jo ollut. Palkka on noin 80% siitä, mitä saisi yksityisellä ja YT:t menossa monen eri ministeriön hallinnonaloilla.

Mitä. En ole ollut kun vasta hetken ja max lomat sain, kokemus se painaa, ei ne varsinaiset vuodet. Ne on sovittavissa sillä hetkellä kun taloon tulet. Ainakin mulla oli.

Joo töitä riittää mutta se paine on ihan eri kun pörssiyhtiössä. Allekirjoitan ja nautin.

Valtiolla ei yksinkertaisesti saa pitkiä lomia ennen 15 vuoden työuraa, tämä kun ei ole sopimuskysymys.

Juuri sopimuskysymyshän se on. Riippuu vaan mitä sopimusta tuijotetaan.

Valtion virkaehtosopimustahan siinä tuijotetaan, yksittäinen pomo ei saa ohi HR:n ketkuteltua alaiselleen yhtäkään lisätyövuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä sitten tosi eri kokemus. Mä olen oikeusministeriön alla töissä. Palkka on 50% siitä mitä olisi yksityisellä. Työpäivät on 10h pituisia ihan kevyesti, koska töitä on niin järjettömästi. Teen yksin kolmen ihmisen työt. Lomaa ei ole kuin se minimi. Ainoa hyvä puoli on se, että koska olen ainoa joka tekee töitäni, niin ei tarvitse potkuja pelätä ellen mokaa.

Mutta on meidänkin toimistolla eräs kovapalkkainen, joka ottaa välillä päiväunia kun työtä ei ole.

Vierailija
64/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain firmoissa saa palkkioksi viikon tai kahden loma kun on ollu 10, 15, 20, 25 v talossa.

Valtiolla sen saa joka vuosi?

Vierailija
65/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kyllä sitten tosi eri kokemus. Mä olen oikeusministeriön alla töissä. Palkka on 50% siitä mitä olisi yksityisellä. Työpäivät on 10h pituisia ihan kevyesti, koska töitä on niin järjettömästi. Teen yksin kolmen ihmisen työt. Lomaa ei ole kuin se minimi. Ainoa hyvä puoli on se, että koska olen ainoa joka tekee töitäni, niin ei tarvitse potkuja pelätä ellen mokaa.

Mutta on meidänkin toimistolla eräs kovapalkkainen, joka ottaa välillä päiväunia kun työtä ei ole.

Joo tietenkin se riippuu siitä hommasta ja jokaisella oma kokemus.

Kaikki ei näköjään vaan ole niitä huonoja (kokemuksia siis).

Vierailija
66/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko se 38 pv ja lauantaita ei lasketa, eli lomaa myös kuluu vain se 5 pv viikossa.

Oliko näin?

Eli lähes 8vk/vuosi.

Mutta muista, että ennen sitä sinulla on 15 vuotta lomaa saman verran kuin muillakin, pienempi palkka kuin yksityisellä sektorilla eikä välttämättä yhtäkään osaamiseen perustuvaa palkankorotusta, koska ei ole rahaa maksaa euroakaan enempää. Ei siis mitään 40% henkilökohtaista lisää vaan max 12,5%. Samassa ajassa moni on yksityisellä puolella saanut palkkaan lisää 60%.

Vierailija
67/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain firmoissa saa palkkioksi viikon tai kahden loma kun on ollu 10, 15, 20, 25 v talossa.

Valtiolla sen saa joka vuosi?

vastaavasti saa palkkaa joka kuukausi noin 12% vähemmän kuin yksityisellä.

Vierailija
68/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko näin?

Eli lähes 8vk/vuosi.

Alan harkita 😄

Sipilähän vei valtiolla työskenteleviltä osan lomarahoista, jotta yksityisellä saatiin palkkoja nostettua. Reilu meininki.

Vierailija
69/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi aikanaan ymmärsin siirtyä valtiolta yksityiselle. Tienaan 2000 euroa enemmän kuin entiset työkaverit vaikka ovat edenneet valtiolla hyviin tehtäviin. Ja tähän päälle viel parin kuukauden palkkaa vastaavat bonukset, joit valtiolla ei makseta.

Lomat yhtä pitkiä, työajat yhtä joustavia ja työn määrä samaa luokkaa. Ja työpaikan vaihto huomattavasti helpompaa kuin pidempään valtiolla työskenneillä.

Aina kun tapaan entisiä työkavereita, niin puheeksi heillä tulee kuinka puuduttavaa on tehdä samaa työtä vuodesta toiseen ja edessä vielä 30 vuotta samaa p:skaa. Oli elämäni paras päätös vaihtaa yksityiselle.

Vierailija
70/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Mutta hyvä tuoda myös stereotypioista poikkeava näkemys esiin. Valtiolla kun voi kurjistaa loputtomiin työoloja ja kansa hurraa vieressä kun virkamiehet saa nenilleen.

Kun tosiasiassa moni tekee valtiolla töitä ihan äärirajoilla (liikaa töitä, pitkät päivät ja surkea palkka. Eduissakaan ei joka virastossa ole hurraamista) ja burnoutit on peruskauraa. Vaikkakin sitten noita "ihanan rentoja" töitä on. Usein kyllä vain siksi että ne työt on kasattu jollekin toiselle.

Vierailija
71/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko näin?

Eli lähes 8vk/vuosi.

Mutta muista, että ennen sitä sinulla on 15 vuotta lomaa saman verran kuin muillakin, pienempi palkka kuin yksityisellä sektorilla eikä välttämättä yhtäkään osaamiseen perustuvaa palkankorotusta, koska ei ole rahaa maksaa euroakaan enempää. Ei siis mitään 40% henkilökohtaista lisää vaan max 12,5%. Samassa ajassa moni on yksityisellä puolella saanut palkkaan lisää 60%.

Ei, vaan olen ollut ikäni yksityisellä ja siirryin valtion etuihin sieltä. On myös välimalleja olemassa ja täysin mahdollista.

Paremmat edut nyt on mulla varsinkin kun se työn kuluttavuus on ihan erilaista nyt.

Jatkuva pelko ja ihmisten keskinäinen kilpailu on ihan omaa luokkaansa pörssiyhtiössä.

Kuka sitä sitten jaksaa.. ehkä joku jopa nauttii sitten siitä. Mutten itse halua polttaa itseäni työn takia loppuun.

Vierailija
72/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko näin?

Eli lähes 8vk/vuosi.

Henk.kohtlisät ei ole yksityisellä noin suuret ja palkatkin alkaa olla samaa luokkaa.

Vierailija
73/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko näin?

Eli lähes 8vk/vuosi.

Alan harkita 😄

Lomarahat aika mukavat n.1kk palkka.

Vierailija
74/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Mutta hyvä tuoda myös stereotypioista poikkeava näkemys esiin. Valtiolla kun voi kurjistaa loputtomiin työoloja ja kansa hurraa vieressä kun virkamiehet saa nenilleen.

Kun tosiasiassa moni tekee valtiolla töitä ihan äärirajoilla (liikaa töitä, pitkät päivät ja surkea palkka. Eduissakaan ei joka virastossa ole hurraamista) ja burnoutit on peruskauraa. Vaikkakin sitten noita "ihanan rentoja" töitä on. Usein kyllä vain siksi että ne työt on kasattu jollekin toiselle.

Aika suppea käsitys tämäkin. Töitä riittää eikä niitä ole kasattu toiselle. Se ei ollut ainakaan se mun sanoma tässä, vaan se stressin ja painostuksen ja ahdistuksen määrä mikä pörssiyhtiön kilpailusta tuli. Jatkuvaa kilpajuoksua versus ihan vaan töiden tekeminen.

Muttei ehkä voi ymmärtää ellei ole itsellä alla samaa kokemusta.

Vierailija
75/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla on kyllä kivaa ja aion olla hallintolakimiehenä täällä ikuisesti. Palkka ei toki ole niin hyvä kuin yksityisellä ehkä olisi, mutta ihan riittävä varsinkin kun miettii, että stressiä ei juuri ole ja verotus kuitenkin söisi suuremmista tuloista nettohyödyn melko pieneksi.

Kauheata kun katsoo miten stressaavaa työtä jotkut opiskelukaverit tekevät yksityisellä suurissa asianajotoimistoissa.

Vierailija
76/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on valtiolla ja en kyllä ikinä siirtyisi sinne. Yksityisellä saa enemmän rahaa, työt joustaa ja päivän jälkeen ei ole aivan rikki. Vaimo ei ole aikoihin ottanut edes eväitä töihin, kun ei ehdi syödä. Menee töihin aamulla klo 7 ja lähtee töistä klo 17. Yleensä illallakin sillä ajatukset pyörii töissä. Burnout lomalla se on ollut jo kahdesti ja kohta varmaan kolmas tulossa.

Vierailija
77/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla on kyllä kivaa ja aion olla hallintolakimiehenä täällä ikuisesti. Palkka ei toki ole niin hyvä kuin yksityisellä ehkä olisi, mutta ihan riittävä varsinkin kun miettii, että stressiä ei juuri ole ja verotus kuitenkin söisi suuremmista tuloista nettohyödyn melko pieneksi.

Kauheata kun katsoo miten stressaavaa työtä jotkut opiskelukaverit tekevät yksityisellä suurissa asianajotoimistoissa.

- ja aikaa jää vauvapalstalla roikkumiseen.

Vierailija
78/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä julkisella tarvitse sitä 15 vuotta olla töissä, että saa pitkät lomat.

Yksityisen puolen vastaava työkokemus lasketaan vuosiin mukaan.

Itse olen ollut valtion hommissa nyt 3 vuotta ja on tuo lähes 8 viikon vuosiloma. Palkka on reilu 80.000 euroa vuodessa. Joo, se putosi 10.000 - 15.000 euroa vuositasolla, mutta nuo säännölliset työpäivät ja pitkät lomat kompensoi sen kyllä.

Vierailija
79/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo on valtiolla ja en kyllä ikinä siirtyisi sinne. Yksityisellä saa enemmän rahaa, työt joustaa ja päivän jälkeen ei ole aivan rikki. Vaimo ei ole aikoihin ottanut edes eväitä töihin, kun ei ehdi syödä. Menee töihin aamulla klo 7 ja lähtee töistä klo 17. Yleensä illallakin sillä ajatukset pyörii töissä. Burnout lomalla se on ollut jo kahdesti ja kohta varmaan kolmas tulossa.

Joustavaa se työ voi olla valtiollakin. Riippuu paikasta ja toimenkuvasta kyllä joo.

Saanen kysyä miksi hän suostuu tuohon?

Kiltisti vaan tehdään mitä pyydetään niinkö?

Vähän selkärankaa suosittelen kaikille, pitäkää huoli omasta jaksamisesta, kukaan muu ei sitä sulle tee.

Vierailija
80/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ja aikaa jää vauvapalstalla roikkumiseen.

Nokun lomaa on paljon 😁