Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naurattaa olla valtiolla töissä --- ei huolta huomisesta!

Vierailija
28.12.2021 |

Onneksi älysin vaihtaa yksityiseltä puolelta puolen kissanpäiville! 😂 Palkka on sama kuin yksityisellä, mutta lomia enemmän ja stressi ei muutenkaan paina. Naurattaa vieläkin.

Virkanainen

Kommentit (152)

Vierailija
21/152 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä naurattaa erityisesti? Lomia ei ole yhtään enempää kuin yksityisellä - ellet sitten ole 15 vuotta valtiolla jo ollut. Palkka on noin 80% siitä, mitä saisi yksityisellä ja YT:t menossa monen eri ministeriön hallinnonaloilla.

Olin valtiolla joskus takavuosina. Harvalla yksityisellä luvattiin samoista hommista yhtä hyvää palkkaa, vain yhdessä, mihin kävin haastattelussa - en saanut sitä paikkaa - oli selvästi parempi. Nykyisissä hommissa palkka on samaa tasoa kuin vastaavissa valtiolla, mutta muualla yksityisellä yleisesti ottaen pienempi. Taulukkojen mukaan ero alallani on pari sataa yksityisen hyväksi, mutta yksityisellä on paljon laajemmat vaihtelut. 

Vierailija
22/152 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin nousi palkka melko reilustikin, kun siirryin valtion "pitkälle ja kapealle leivälle". Riippuu varmasti tehtävästä ja minkä viraston alla työskentelee. Töitä on kyllä yllättävän paljon, tämäkin varmasti tapauskohtaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/152 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä naurattaa erityisesti? Lomia ei ole yhtään enempää kuin yksityisellä - ellet sitten ole 15 vuotta valtiolla jo ollut. Palkka on noin 80% siitä, mitä saisi yksityisellä ja YT:t menossa monen eri ministeriön hallinnonaloilla.

Lomia on enemmän. Yksityisellä lomaviikko vie 6 lomapäivää, virkamieheltä menee viikossa vain 5.

Vierailija
24/152 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla merkittävin etu on työsuhteen jatkuvuuden luotettavuus.

Palkkaus on sitten heikoin asia. Muut työsuhdeasiat on työtehtävä riippuvaisia.

Vierailija
25/152 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikäli valtion hommat uuvuttavat liikaa ja palkka on liian pieni voi aina siirtyä kirkon palvelukseen. Työvelvoitetta ei ole, erittäin korkea palkka ja kaupan päälle elitistinen pappissäädyn asema vallan syvimmissä ytimissä vailla pelkoa rahvaan huolista ja murheista.

Vierailija
26/152 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla ollut kohta 20 vuotta. Palkka ihan ok, mutta töitä aivan sairaasti ja virkavastuulla, joten kiireestä huolimatta ei parane tulla virheitä

Vierailija
27/152 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan meidän työpaikalla (valtiolla) ei pääse laiskottelemaan. Tai kaipa joku luuseri voi niin tehdä (harvinaista), mutta YT-leikkuri on aika hyvin karsinut ne veks. Meidän yksikössä on hyvä työmoraali ja ennemminkin pitää huolehtia, etteivät ihmiset polta itseään loppuun tehdessään liikaa töitä. Suurin osa viihtyy hyvin ja tykkäävät työstään. Mutta ei tosiaankaan mikään lepolaitos tai suojatyöpaikka ole.

Vierailija
28/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla osa on nopea tekemään tiettyjä töitä, koska lintsaa muista töistä. Itse olen nyt tajunnut, että yksi työntekijä ei etätöissä vastaa asiakaspuheluihin. Ihmettelin aluksi, kun hän ei kysy asiakkaiden asioita ollenkaan, sitten rupesin seuraamaan puhelinohjelmasta että hänellä puhelin hälyyttää, mutta hän ei vastaa puheluihin. Sitten esimies kehuu, kun hän on nopea muissa töissä. Jos henkilö on nopea niin se tarkoittaa lintsaamista jossain asiassa töissä, sen olen oppinut. Ilmankos osa tykkää etätöistä, kun ei tarvitse vastata asiakaspuheluihin. Esimies ei huomaa mitään, vähän tyhmä.

Vierailija
29/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla osa on nopea tekemään tiettyjä töitä, koska lintsaa muista töistä. Itse olen nyt tajunnut, että yksi työntekijä ei etätöissä vastaa asiakaspuheluihin. Ihmettelin aluksi, kun hän ei kysy asiakkaiden asioita ollenkaan, sitten rupesin seuraamaan puhelinohjelmasta että hänellä puhelin hälyyttää, mutta hän ei vastaa puheluihin. Sitten esimies kehuu, kun hän on nopea muissa töissä. Jos henkilö on nopea niin se tarkoittaa lintsaamista jossain asiassa töissä, sen olen oppinut. Ilmankos osa tykkää etätöistä, kun ei tarvitse vastata asiakaspuheluihin. Esimies ei huomaa mitään, vähän tyhmä.

Esimiehetkin tekevät etätöitä, he ei huomaa yhtään mitään. Kun alettaisiin katsoa vastattujen puheluiden määrää eri työntekijöillä tulisi iso yllätys.

Vierailija
30/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa niin kauan kuin ei olla Natoon liittymässä, mutta mahtanee koittaa vaikeammat ajat.

Vierailija
31/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Etätöissä kukaan ei vastaa puheluihin. Korona-aikana mistään ei ole saanut yhtäkään virkamiestä kiinni. Toki ne alat ovat rajalluset, joihin olen yhteydessä. Mutta ilmiö oli silmiinpistävä ja kertoo jotain julkisen työmoraalista.

Vierailija
32/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimiehetkin tekevät etätöitä, he ei huomaa yhtään mitään. Kun alettaisiin katsoa vastattujen puheluiden määrää eri työntekijöillä tulisi iso yllätys.

Osa vetää huijaamalla vakituisen työpaikan itselleen. Henkilö joka on nopea huijaa aina jossakin kohtaa, se on tullut selväksi. On myös muita huijaustapoja kuin se, että ei vastaa puhelimeen. Esimiehet on tyhmiä, ei epäile mitään.

Vierailija
33/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla ollut kohta 20 vuotta. Palkka ihan ok, mutta töitä aivan sairaasti ja virkavastuulla, joten kiireestä huolimatta ei parane tulla virheitä

Olet sitten haksahtanut uskomaan tuon virkavastuupelottelun.

Vierailija
34/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeat työntekijät tekevät myös paljon virheitä eikä niitä korjata.

Vierailija
35/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, että osa esimiehistä valtiolla on yliopiston käyneitä eivätkä huomaa mitään, kun joku työntekijä huijaa. Tyhmiä kuin saappaat todellisuudessa.

Vierailija
36/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstä, mutta kyllä valtioltakin laitetaan kävelemään, älä edes kuvittele muuta. 

Vierailija
37/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole nopea, mieti miten huijaat parhaiten, jotta olet nopea niin saat työpaikan.

Se, joka vastaa asiakaspuheluihin ja on hitaampi muissa töissä, koska asiakaspalvelu vie aikaa, ei työpaikkaa saa. Niin se vaan menee.

Vierailija
38/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, joka vastaa asiakaspuheluihin ja on hitaampi muissa töissä, koska asiakaspalvelu vie aikaa, ei työpaikkaa saa. Niin se vaan menee.

Etätyöt on oikein täydellistä aikaa sille, että osa ei vastaa asiakaspuheluihin.

Vierailija
39/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätyöt on oikein täydellistä aikaa sille, että osa ei vastaa asiakaspuheluihin.

Jos haluaa vakituisen työpaikan niin kannattaa jättää asiakaspuhelut hoitamatta etätöissä. Esimiehet katsovat kuinka nopea olet muissa töissä ja saat työpaikan.

Vierailija
40/152 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtioltakin irtisanotaan.

Niin, jos on Tytti Yli-Viikari.