Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten miesten lapsikielteisyys kasvussa?

Vierailija
13.04.2015 |

Tuleeko kenellekään muulle sellainen olo, että nykyisin tosi moni mies ei halua ollenkaan lapsia, ei halua "leikkiä kotia" tai ei edes pidä lapsista? Saksassahan tämä ilmiö on ihan tosi, kun miltei neljännes miehistä sanoo ihannelapsiluvukseen nolla. Onko tällainen yleistynyt myös Suomessa? Miksi?

Kommentit (188)

Vierailija
21/188 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia haluava mies on turnoff. Jos sanot naisille pitäväsi lapsista, niin pillusta on turha haaveillakkaan. Mies21

Vierailija
22/188 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 10:49"]

Se on ihan totta että nykyteinit ja parikymppiset elävät nykyään hyvin itsekeskeisessä maailmassa. Huomaa muutoksen esim. lukio-opiskelijoiden asenteissa. Mahdollisimmman hedonistinen elämä on monen tavoitteena.

ope

[/quote]

Tämä on minusta ilahduttava kehitys. Elämästä nauttiminen on sellainen arvo, jonka voin opiskelijoiden kanssa jakaa. Koetan aina kannustaa opiskelijoita elämään elämänsä niin kuin he haluavat, ei muiden odotusten mukaan. Siinä on ollut itselläni paljon oppimista.

t. toinen lukio-ope

[/quote]

Kyllä minusta individualistisuus on mennyt jo tosi pitkälle nuorten keskuudessa. Minäkeskeinen maailmankuva on se suurin syy, miksi lapsia ei haluta tehdä: se haittaa hauskanpitoa omassa elämässä. Samalla vältetään vastuuta viimeiseen asti, ei haluta olla vastuussa kuin itsestään.

T. Kolmas ope.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/188 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 11:06"]

Lapsia haluava mies on turnoff. Jos sanot naisille pitäväsi lapsista, niin pillusta on turha haaveillakkaan. Mies21

[/quote]

No, toi on vähän totta.

Muistan, kun yksi musta kiinnostunut mies selitti jostakin kuvottavasta kaurapuuromainoksesta miten sympaattinen se oli, siinä oli joku pentu ja sen isä keittämässä kaurapuuroa, yäks, en sen jälkeen halunnut olla missään tekemisssä. Ja tää sama tyyppi muuten osteli kirppikseltä leluja sen "tuleville lapsille".

Sen tarina muuten jatkui niin, että tuo tyyppi teki lapsia itseään paljon nuoremman tytön kanssa (tyttö oli 18v), ja se mies ajautui perhe-elämän kamaluuden takia amfetamiinin käyttäjäksi, ja ne erosi, siitä tytöstä tuli yh.

Näin tuota miestä pari vuotta sitten, on tosi huonossa kunnossa, ja kertoi itse ettei kestänyt perhe-elämää ja sen takia alkoi käyttämään.

Joka tapauksessa esim. eläinrakkaus taasen aiheuttaa ihan päinvastaisia tunteita, eläinrakas mies on <3, kun taas lapsirakas ei ehkä niinkään.

Vierailija
24/188 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mitään lisättävää, muuta kuin että viestit 21 ja 22 ovat mustakin totuuden jäljillä. Moni meistä miehistä haluaa olla maskuliininen, siis perinteisessä mielessä, eikä nykymuotin hoivaisä ole sellainen.

Yksinhuoltajanaisten määrästä huomaa myös sen, ettei epämaskuliininen hoivaisätyyppi oikein myöskään osu naisten tutkaan seksuaalisessa mielessä.

M30

Vierailija
25/188 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan totta että nykyteinit ja parikymppiset elävät nykyään hyvin itsekeskeisessä maailmassa. Huomaa muutoksen esim. lukio-opiskelijoiden asenteissa. Mahdollisimmman hedonistinen elämä on monen tavoitteena.

ope

[/quote]

Tämä on minusta ilahduttava kehitys. Elämästä nauttiminen on sellainen arvo, jonka voin opiskelijoiden kanssa jakaa. Koetan aina kannustaa opiskelijoita elämään elämänsä niin kuin he haluavat, ei muiden odotusten mukaan. Siinä on ollut itselläni paljon oppimista.

t. toinen lukio-ope

[/quote]

Kyllä minusta individualistisuus on mennyt jo tosi pitkälle nuorten keskuudessa. Minäkeskeinen maailmankuva on se suurin syy, miksi lapsia ei haluta tehdä: se haittaa hauskanpitoa omassa elämässä. Samalla vältetään vastuuta viimeiseen asti, ei haluta olla vastuussa kuin itsestään.

T. Kolmas ope.

[/quote]

Ja tuo on ongelma, koska...? Itsekin olen järjestänyt elämäni niin, että siihen kuuluu mahdollisimman vähän ylimääräisiä vastuita ja velvollisuuksia. Ei kuoleman jälkeen ole luvassa mitään mitalia ihmiselle, joka on elänyt elämänsä mahdollisimman raskaita taakkoja kantaen.

Vierailija
26/188 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ope

[/quote]

t. toinen lukio-ope

[/quote]

T. Kolmas ope.

[/quote]

Ihan hyvä että ihmiset eivät tee lapsia velvollisuudentunteesta (sukulaisia, kumppania tai yhteiskuntaa kohtaan), vaan koska lapset tekevät elämästä kivaa. Ja jos ei usko että on kivaa, niin ei tehdä lapsia. What's the problem? Hienoa jos nykynuoret eivät ota paineita asioista, joihin heillä ei ole minkään valtakunnan velvollisuutta.

Vierailija
27/188 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Kolmas ope.

[/quote]

Niin varmaan.

Ihan niin kuin entinen malli oli parempi, jossa lapsia tapettiin kuin kärpäsiä, jätettiin yksin, kun ei jaksettu niitä, raahattiin isovanhemmille hoitoon esim. koko kesäksi, jotta päästiin dokamaan, pahoinpideltiin (ja se oli laillista) jne.

Ei niitä silloinkaan haluttu, mutta oli pakko tehdä sunlaisten ihmisten takia, ja lopputuloksena oli aivan järkyttävät lapsuudet, jos ei sitten kuollut jo lapsena pahoinpitelyyn/hoidon puutteeseen.

Vierailija
28/188 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 11:14"]

ope

[/quote]

t. toinen lukio-ope

[/quote]

T. Kolmas ope.

[/quote]

Ja tuo on ongelma, koska...? Itsekin olen järjestänyt elämäni niin, että siihen kuuluu mahdollisimman vähän ylimääräisiä vastuita ja velvollisuuksia. Ei kuoleman jälkeen ole luvassa mitään mitalia ihmiselle, joka on elänyt elämänsä mahdollisimman raskaita taakkoja kantaen.

[/quote]

Se on ongelma, joka näkyy esimerkiksi siinä, miten pyörtynyt ihminen voidaan nykyään hylätä kadulle.

Eihän kukaan ole vastuussa mistään, lal lal laa oma hyvinvointi ja huolista vapaa mieli!

Vierailija
29/188 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 11:18"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 11:14"]

ope

[/quote]

t. toinen lukio-ope

[/quote]

T. Kolmas ope.

[/quote]

[/quote]

Se on ongelma, joka näkyy esimerkiksi siinä, miten pyörtynyt ihminen voidaan nykyään hylätä kadulle.

Eihän kukaan ole vastuussa mistään, lal lal laa oma hyvinvointi ja huolista vapaa mieli!

[/quote]

Luuletko tosissasi, että ihmiset eivät pysähdy kadulle tuupertuneen luokse, koska heillä on liian kiire nautiskella elämästä eivätkä he halua elämäänsä ylimääräisiä huolia?

Vierailija
30/188 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 11:24"]

Luuletko tosissasi, että ihmiset eivät pysähdy kadulle tuupertuneen luokse, koska heillä on liian kiire nautiskella elämästä eivätkä he halua elämäänsä ylimääräisiä huolia?

[/quote]

Ehkä ei kannata kiinnittää huomiota tuon "open" juttuihin, ei vaikuta ihan täysillä pyörivältä.

Vierailija
31/188 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa, että ihmiset uskaltavat elää oman näköistä elämää nykyään. Tämä koskee niin miehiä kuin naisiakin. Ennen oli selvää, että lapsia tehdään. Näinpä myös ne mieleltään epävakaat, kypsymättömät ja itsekin sirpaleisen lapsuuden kokeneet lähtivät aivan soitellen sotaan.

Olen itse tällaisen perheen lapsi. Vanhempani olivat huonoja vanhempia. Pinna oli olematon ja lapsia pahoinpideltiin pinnan katketessa. Ei mitään tajua kasvatuksen perusperiaatteista. 

Voitte kuvitella millaiset valmiudet miulla on lapsentekoon. Saati halut. On siis puhtaasti hyvä asia, että minä voin nyt 30-vuotiaana todeta, että lapset eivät ole minun juttuni.

Vierailija
32/188 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teinit/nuoret aikuiset pysty edes itsestään huolehtimaan. Ollaan niin syvällä siinä omassa itsessä, että ei osata tehdä mitään muuta kuin napsia perseestään kuvia Instaan. Opiskelijallani kuoli veli, eikä hän kyennyt vuoteen opiskelemaan. Siinä vaiheessa hommasin hänelle erotuksen oppilaitoksesta. Itselläni on myös veli kuollut teini-iässä, olin viikon poissa koulusta ja sitten jatkettiin elämää. Nykyään lemmikkihamsterin kuoleman takia ollaan viikko poissa. Kun ei vaan kykene.

Vierailija
33/188 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on hukassa kun ei saa tuntea olevansa osa suurta jatkumoa. Ennustan tulevaisuuteen paljon katkeria vanhuksia, jotka vanhainkodissa kituuttelevat jälkikasvuttomina.

Velaideologia ei nähtävästi vain ole mua varten, se tekee happamaksi, hedonistiseksi ja nihilistiseksi. Vähän niin kuin vihervasemmistolaisuuskin.

Vierailija
34/188 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit on ihmiskunnan historiassa varsin uusi juttu. Aiemmin lapsia ei hankittu vaan niitä seksin seurauksena tuli, halusi tai ei. Ensimmäiset ehkäisyvuosikymmenet meni siinä, että ihmiset saivat päättää lastensa lukumäärästä itse. Ja nyt on vuorossa sukupolvi, joka kenenkään hämmästelemättä voi päättää lapsiluvukseen nolla. Maailmassa on ihan riittävästi ihmisiä eikä ihmiskunnan sukupuuttoon kuoleminen ole lähelläkään, joten kenekään ei tarvitse hankkia lapsia, jos ei halua. En ole yhtään hämmästynyt, että elämän aktiivisimmat ja parhaimmat vuodet halutaan käyttää johonkin muuhun kuin perhe-elämään. Eläminen on myöskin kallistunut hurjasti ja jos ei ole hyvätuloinen, jo yhden lapsen hankkiminen voi tarkoittaa, että ulkomaanmatkoihin yms ei ole enää varaa.

Vierailija
35/188 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 11:38"]

Ihminen on hukassa kun ei saa tuntea olevansa osa suurta jatkumoa. Ennustan tulevaisuuteen paljon katkeria vanhuksia, jotka vanhainkodissa kituuttelevat jälkikasvuttomina.

Velaideologia ei nähtävästi vain ole mua varten, se tekee happamaksi, hedonistiseksi ja nihilistiseksi. Vähän niin kuin vihervasemmistolaisuuskin.

[/quote]

Olet vain tyypillinen konservatiivi. Haluaisit asioiden menevän niin kuin ne ovat aina menneet. Mikään ei saisi muuttua ja kaikkien tulisi olla samanlaisia kuin sinä. Laumasta ei saa eksyä. 

Ymmärrän kyllä.

Vierailija
36/188 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 11:39"]

Eläminen on myöskin kallistunut hurjasti ja jos ei ole hyvätuloinen, jo yhden lapsen hankkiminen voi tarkoittaa, että ulkomaanmatkoihin yms ei ole enää varaa.

[/quote]

Tämän mäkin voin allekirjoittaa, vaikka en vela olekaan. Itse haluan lapsia, mutta en halua tehdä niitä ankeaan taloustilanteeseen vaan suht vakaaseen: ei tarvitse olla hyvätuloinen, mutta mielestäni lapsella on oikeus perusjuttuihin.

Mutta milläs sellaisen elämän takaa pätkätyöläinen, joka saa juuri ja juuri elätettyä itsensä? Niinpä.

Vierailija
37/188 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tai sitten tämän päivän nuoret velat alkavat ikääntyessä Tanskan malliin muodostaa yhteisöjä. Ei omat lapset takaa, että joku käy vanhainkodissa katsomassa. Mun lapseni ovat jo aikuisia, toinen asuu Espanjassa ja toinen Australiassa, joten ihan saan itsekseni minäkin vanhainkodissa päiväni viettää.

Vierailija
38/188 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 30 vee mies olen päättänyt elää ilman lapsia ja perhettä. Omistan elämäni nykyiselle työnantajalleni ja tuntuu kovasti arvostavan asiaa. Yt-neuvotteluis perheellisiä potkittiin mut itse sai jäädä. Tulot n. 55k vuodessa. Ja tiedän monta ikäistäni miestä jotka ovat kateellisia meikäläiselle. Heidät onnettomat on joku nainen saanut höynäytettyä perheleikkiin...

Vierailija
39/188 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 11:41"]

[/quote]

Olet vain tyypillinen konservatiivi. Haluaisit asioiden menevän niin kuin ne ovat aina menneet. Mikään ei saisi muuttua ja kaikkien tulisi olla samanlaisia kuin sinä. Laumasta ei saa eksyä. 

Ymmärrän kyllä.

[/quote]

Hei, meidän ikäluokassamme se lauma on kyllä vapaaehtoisesti lapsettomat.

T. 30v.

Vierailija
40/188 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lapsimyönteinen 23v jätkä joka todellakin haluaisi n. parin vuoden sisään omia lapsia joko jo maailmaan tai laittaa aluille. Kaksi ammattiakin jo taskussa joten voisi ruveta sitä elämää suunnittelemaan muultakin kannalta kuin opiskelun. :)

Mutta se onko nuorten miesten lapsikielteisyys kasvussa, en osaa oikein ottaa kantaa. Voi olla? Tai ainakin olen törmännyt muutamaan tyyppiin jotka tekisi mielellään niitä lapsia mutta ei niistä kuitenkaan halua huolehtia. (ÄÄLIÖT!) Muutama kaveri on joiden kanssa puhunut näistä perheenlisäys asioista niin kyllä he haluavat lapsia mutta ajankohta on vielä kysymysmerkki.

Olen kirjoittanut...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän