Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä terveempään elämään/painonpudotukseen

Vierailija
25.03.2015 |

Olen jättänyt cokiksen jo kokonaan pois puolitoista viikkoa sitten, ennen sitä meni noin 2-4 litraa viikossa.
Olen myös aloittanut lenkkeilyn, tavoitteena 50 km viikossa näin alkuun, suurin osa reipasta kävelyä.
Rahat ei riitä tällä hetkellä saliin mutta mitä olen googlaillut niin kotonakin saa ihan kivasti jumppailtua. Hyviä sivuja, liikkeitä yms kehiin vaan :)
Ruokavalio on vielä rempallaan. Paheeni on suklaa, mutta olen yrittänyt hillitä sitä. Nyt olen lisännyt ruolavalioon enemmän tomaattia, kurkkua, banaania ja omenaa. Ajattelin että jos vähän kerrallaan saisi sitä kuntoon. Vaalean pullaleivän sijaan olen syönyt kaura- ja moniviljaleipiä. Ennen söin myös tosi paljon maustettuja rahkoja ja jugurtteja. Nyt olen vaihtanut ne maustamattomiin ja syön lisänä banaania, persikkaa ja mansikoita.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältähän tuo kuulostaa. Se on vaan hyväksyttävä, että jos painoa meinaa pudottaa niin ne kalorit täytyy käyttää järkevään ja täyttävään ruokaan. Jos esimerkiksi joka kauppareissulla ostaa suklaapatukan niin ei se paino mihinkään putoa. Itse olen päässyt tuosta paheesta pois ainakin toistaiseksi.

Vierailija
2/8 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö paljon kokojyväruisleipää sipaisulla margariinia, paljon kasviksia ja hedelmiä, vähärasvaista kanaa, kalaa.

Maitotuotteet rasvattomina. Voit käyttää ruoanlaitossa vähän rapsiöljyä.

Muista syödä vähintään kuusi kertaa päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tee niiden lenkkien lisäksi vähän lihaskuntoliikkeitä niin parannat lihaskuntoakin. Kehon painolla voi tehdä hyviä liikkeitä (esim. lankut, kyykyt, etunojapunnerrukset). Hyvä Terveys -lehden sivuilla on hyviä jumppaohjeita ja -videoita, niitä kun teet niin pääset kyllä rapakunnosta parempaan kuntoon ilman kuntosaliakin. Just vähän aikaa sitten oli video esimerkiksi yhden jalan kyykystä, sillä kyllä vahvistat jalkojasi.

http://www.hyvaterveys.fi/alue/videot

2

Vierailija
4/8 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

SYÖ RAHKAA!!!!!

Vierailija
5/8 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 11:47"]

SYÖ RAHKAA!!!!!

[/quote]

Ja huolehdi, että se on rasvatonta, sokeria saa olla!

Vierailija
6/8 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kerrallaan on hyvä periaate, myös tuo ulkoilu. Happi tekee hyvää aivoille ja aivoistahan se laihtuminen lähtee. 

Lopetin suklaan syönnin kuin seinään - "cold turkey" - koska olin suklaa-addikti. Vieroitusoireet olivat aika kiinnostavat ja kestivät pitkään. Silloin tajusin miten voimakas aine suklaa (kaakaovoi) on. Se sisältää serotoniinia, sokeria, rasvaa, ties mitä, ja kaikki vaikuttavat ainoihin vartalon, hampaiden ja ihon lisäksi. 

Jos jätät sokerin kokonaan pois ruokavaliostasi huomaat, että makuaistisi tarkentuu ja ruoka alkaa maistua runsaammin tai paremmalta. Kun syömiskokemus on "täyteläinen" ei tarvitse mättää niin paljon.

Syö säännöllisesti. Syö kun sinun on nälkä jas lopeta kun olet kylläinen

Ennenkaikkea (ellei näin jo ole): opettele laittamaan ruokaa. Niin voit parhaiten hallita syömistäsi. Syö vuodenaikojen mukaan, käytä ruoka-aineita monipuolisesti ja nauti syömisestä. Tutustu uusiin mausteisiin. Syö hitaasti. 

Pieni vinkki: osta juoksevaa hunajaa ja pecan- tai saksanpähkinöitä, sekoita hunajan kanssa maustamattomaan jugurttiin. Pähkinät murskaantuvat helposti vaikka kauhalla painelemalla. Saat vaihtelua marja- ja hedelmäjugurtteihisi. Kaneli on muuten ihana mauste banaanin kanssa. 

Älä palkitse tai lohduta itseäsi "herkuilla", maailmassa on niin paljon muutakin kivaa. 

Vierailija
7/8 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee muutoksia askel kerrallaan. Muista, että ruokavalio on tärkeä osa laihtumista, tärkeämpi kuin liikunta (sanon, vaikka itse liikun 8-12 tuntia viikossa). Syö joka aterialla vihanneksia/marjoja/hedelmiä, hyviä hiilareita, proteiinia ja hyviä rasvoja. Ihan joka aterialla. Esim. maustamattoman jogurtin/rahkan sekaan pieni kourallinen pähkinöitä, 1 rkl oliivi/rypsiöljyä salaatin sekaan jne. Syö säännöllisesti, 5-6 pientä ateriaa päivässä. Suklaan kanssa tee joko niin, että YKSI pieni pala päivässä, tai yksi pieni patukka/muutama pala kerran viikossa tai sitten jos epäilet olevasi pahasti koukussa herkkuihin, jätä suklaa ja muutkin sokerit hetkeksi pois kokonaan. Muutaman viikon päästä voit kokeilla, toimisiko esim. herkkuhetki kerran viikossa tms.

Vierailija
8/8 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi