Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaverit alkaneet kaikki karttamaan mua??

Vierailija
12.04.2015 |

Aloitin uudessa työpaikassa noin kuukausi sitten. Alku on mennyt hyvin ja kaikki ovat olleet kivoja mua kohtaan. Kunnes tämän viikon alussa huomasin, että yksi työkaveri ei tervehtinyt. En kiinnittänyt sen kummempaa huomiota, kunnes huomasin, että yksi työkaveri toisensa jälkeen alkoi käyttäytyä oudosti. Selvästi välttelivät minua ja jotenkin katsoivat omituisesti. Yksikin työkaveri töihin tullessaan aamulla tervehti reippaasti ja jutteli, iltapäivällä sitten oli niinkuin ei olisi tuntenutkaan. Ihan kuin joku olisi levitellyt juoruja minusta tai vastaavaa. Kysyin yhdeltä tyypiltä, että onko kaikki hyvin, niin mutisi vain että mmm ja lähti huoneesta. Mua ahdistaa todella enkä malta odottaa että mun määräaikainen työsuhde päättyy pian. En aio uusia sopimusta jos sama touhu jatkuu! Onko jollain vastaavaa kokemusta ja ehkä käsitystä siitä, mistä tuollainen voisi johtua?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa voi olla kyse jostain ihan sinusta riippumattomasta asiasta. 

Eräässä työpaikassa määräaikaisia ja uusia aina välillä välteltiin koska oli tiedossa joko että sopimusta ei ehkä uusita, tai sitten että joku entinen työntekijä ja kaikkien kaveri haluaisi tulla takaisin tämän uuden tilalle, tai että puolet koko porukasta on saamassa potkut tai mitä tahansa sopaa joka vain puolet ajasta piti edes paikkansa. 

Jatka vain työhösi keskittyen, uskon että tilanne normalisoituu ajan myötä jos käyttäydyt vain normaalisti ja hoidat työsi.

Vierailija
2/23 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuherruskuukausi loppui! 

Jos ne aluksi halusivat toivottaa uuden tyypin tervetulleeksi ja kiinnittivät huomiota siihen että olivat ystävällisiä, mutta nyt ovat jo väsähtäneet takaisin tylsiksi ja työstä stressaantuneiksi poissaoleviksi duunareiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en kysy asiaa suoraan? Jos joku on kertonut sinusta jotain, joka ei pidä paikkansa, voit ainakin oikaista asianlaidan. Jos pomosi on hyvä sua kohtaan, niin kerro hänelle tämän ja hän sitten kysyy, jos sinä et uskalla.

Vierailija
4/23 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku googlas sut ja selvisi, että sulla ja miehellä on paljon rahaa?

Vierailija
5/23 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan: olet lähihoitaja?

Vierailija
6/23 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, olen ravintola-alalla, kokki. Onko tuollainen hoitajien keskuudessa yleistä?

t.ap

Vierailija
7/23 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 23:03"]

En ole, olen ravintola-alalla, kokki. Onko tuollainen hoitajien keskuudessa yleistä?

t.ap

[/quote]

On.

Vierailija
8/23 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Vaikea sanoa mikä heitä vaivaa, toivottavasti et ole mennyt puhumaan liian intiimisti asioistasi. Esimerkiksi masennuksesta ja sellaisesta ei kannata puhua duunikavereille, he alkavat tällöin helposti välttelemään sinua.

Vierailija
9/23 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkos sellanen seksihurjastelija?

Vierailija
10/23 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu et vituttaa tollane jos joku puhuu toisesta paskaa ja kaikki uskoo, lakkaa moikkaamasta eikä tule päin naamaa kysymään pitääkö paikkaansa!

Vierailija
11/23 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 23:11"]

Tsemppiä! Vaikea sanoa mikä heitä vaivaa, toivottavasti et ole mennyt puhumaan liian intiimisti asioistasi. Esimerkiksi masennuksesta ja sellaisesta ei kannata puhua duunikavereille, he alkavat tällöin helposti välttelemään sinua.

[/quote]

Kiitos! En tietääkseni ole avautunut liikaa, olen jutellut vain niitä näitä menemättä liikaa henkilökohtaisuuksiin. Kai sitten minussa on jotain mikä heitä ärsyttää.

Onkohan noin käyttäytyvät lähihoitajat sitten kuitenkaan ihan oikeassa ammatissa? T.ap

Vierailija
12/23 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 23:13"]

Oletkos sellanen seksihurjastelija?

[/quote]

En ole :D kaksi seksikumppania eikä mitään hämärää pitäisi olla menneisyydessä. T.ap

Vierailija
13/23 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vaan oma itsesi. Ennen pitkää ne kyllä huomaa että oot ihan ok! Mitä lie juoruavat.. sellasta se on, ärsyttävää! Anna olla omassa arvossaan.

Vierailija
14/23 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sulle. Epäreilua tollanen kyräily. Ehkä sieltä joku sulle kertoo mikä painaa, jos on reilu. Tai sitten joku on kateellinen ja ruvennut juoruamaan. Tosi ikävää. Miten pomo?

Vierailija
15/23 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus!

Vierailija
16/23 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisten lieveilmiöiden takia nykyinen työelämä on silkkaa paskaa. Kannattaa pysytellä kaukana, omaa mielenterveyttään on turha uhrata työn alttarille.

Vierailija
17/23 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo on tällä hetkellä ainoa, joka kohtelee mua normaalisti, tsemppaa ja yrittää saada mua viihtymään. Saapa nähdä miten käy, ehkä en jaksa kovin kauaa olla tuolla kuitenkaan jos työilmapiiri on tuollainen. Kiitos kaikille tsempistä, ap menee nyt nukkumaan että jaksaa sinnitellä huomisen töissä!

Vierailija
18/23 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellenikin tuli heti aluksi mieleen, että olisit lähihoitaja. Kuulostaisi siinä suhteessa tutulta t. Lähihoitaja.
Varsinkin opiskeluaikana sitä syrjintää ja seläntakana puhumista oli paljon.. Siis niillä työpaikoilla joille meni töitä tekemään. Eivät arvosta opiskelijoita. Valmistumisen jälkeen tein puoli vuotta vanhusten hoitoa laitoksessa mutta ei jaksanut pidempään raskaan työn takka. Liian vähän työntekijöitä vuorossa ja ainainen kiire. D:

T. Onnellinen lastenhoitaja tällä hetkellä, lasten-ja nuorten hoidon- ja kasvatuksen koulutusohjelmasta :-)

Vierailija
19/23 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kesän verran olin ravintola-alalla ja se meininki oli ainakin siinä porukassa siis niin pimeetä että huhhuh!

Vierailija
20/23 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 23:22"]

Ole vaan oma itsesi. Ennen pitkää ne kyllä huomaa että oot ihan ok! Mitä lie juoruavat.. sellasta se on, ärsyttävää! Anna olla omassa arvossaan.

[/quote]

Ei ne mitään huomaa. Juoru on aina voimakkaampi kuin totuus. Kunnon juoru leviää päivässä helposti isollekin työpaikalle. Maineesi on mennyt, etkä vättämättä edes tiedä, miksi.