Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
9521/10671 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismi on naisilla ja miehillä keskimäärin vähän erilaista. Naisilla useammin ns. piilonarsismia.

En tiedä miten paljon miehiä lukee tätä palstaa mutta mikäli niin olisi hyvä kuulla kokemuksia narsistisesta naiskumppanista (tai miksi ei naisten välisistäkin kokemuksista).

Ehkä mies saattaa hävetä sitä myös vähintään yhtä paljon kuin nainenkin tilannettaan narsistin kanssa. Että ei "pärjää" naiselleen vaan jotenkin ajautuu tämän manipuloitavaksi kerta toisensa jälkeen.

Vierailija
9522/10671 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsismi on naisilla ja miehillä keskimäärin vähän erilaista. Naisilla useammin ns. piilonarsismia.

En tiedä miten paljon miehiä lukee tätä palstaa mutta mikäli niin olisi hyvä kuulla kokemuksia narsistisesta naiskumppanista (tai miksi ei naisten välisistäkin kokemuksista).

Ehkä mies saattaa hävetä sitä myös vähintään yhtä paljon kuin nainenkin tilannettaan narsistin kanssa. Että ei "pärjää" naiselleen vaan jotenkin ajautuu tämän manipuloitavaksi kerta toisensa jälkeen.

No eikö niitä kokemuksia ole ollut, ne eivät vaan kaiketi ole naisia miellyttäviä kokemuksia joten niitä dissataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9523/10671 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkaisee omakustanteisia kirjoja.

Esimerkiksi sen elämänkertansa !

Mitä pahaa on omakustanteisen kirjan tai omaelämäkerran julkaisemisessa? Kuulostaa kateudelta väittää sitä narsismiksi. Kateellinen haluaisi tehdä samoin mutta ei uskalla.

Vierailija
9524/10671 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut erään taholta kokemaan tuollaista aiemmin mainittua vertailua, kun en kaiketi ole kehunut jotain asiaa hänen toivomallaan tavalla, niin kertoo sitten aina miten se yksi toinen jolle kertoi tai näytti saman jutun kehui sitä niin paljon. Kuin aiheuttaakseen sellaisen huonommuuden tunteen, tuntuu todella oudolta moinen.

Vierailija
9525/10671 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras keino päästä narsisteista eroon, on pitää kiinni omanarvontunnostaan ja siitä, että vaatii itselleen kunnioittavaa kohtelua.

Tuolla voit päästä eroon ikävästä tyypistä.

Mutta ero on narsisteille epäonnistuminen ja maineen menetys ja sitä he haluavat välttää kaikein keinoin. Eron uhatessa narsisteila on käytössä love bombing menetelmä ja/tai uhkailu sekä mustamaalaus. Love bombing eli rakkauspommitus, saat kuulla mita ihanimpia lauseita, kuinka paljon sua rakastetaan ja halutaan, seksiä on valtavasti ja se on hyvää, jopa parasta mitä avioliiton aikana saanut. Kuollut lahna voi muuttua kuukaudessa täydelliseksi rakastajaksi. Uhkailu lapsilla on toinen tapa. Puolison mustamaalaus pitkäaikaisille kavereille on kolmas. Tällä varmistetaan oma tausta kuntoon, jos ero koittaa. Olen kokenut nuo kaikki.

Narsisti menettää kiinnostuksensa aika nopeaan, kun ei anna hänelle lähdettä, pitää kiinni omanarvontunnostaan ja vielä lisäksi ihan ilman mitään tunneilmaisuja (se olisi lähteen antamista) listaa uutistenlukijana hänen tekemiään temppuja. 

Mutta joo, eivät kyllä irroita ihan tuosta vaan. Pitää olla itse erittän epäkiinnostava ja jopa rasite narsistille. 

Mistä syystä narsisti voi sitten roikkua vaikken antaisi hänelle mitään? Olen ollut mahdollisimman kuivakka enkä ladellut mitään hellyyksiä, mutta silti joku kauhea yritys saada minut koukuttumaan itsestään.

Jos on kyseessä ex-kumppani niin roikkuminen/häiriköinti kestää niin kauan kunnes löytää uuden. Jos se ei ihan helpolla enää onnistu esim. iän myötä niin narsisti yrittää edelleen käyttää exäänsä lähteenä. Estot vaan päälle kaikkialle. Jos ei auta ja tulee fyysisesti paikalle, yhteys poliisiin.

Vierailija
9526/10671 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras keino päästä narsisteista eroon, on pitää kiinni omanarvontunnostaan ja siitä, että vaatii itselleen kunnioittavaa kohtelua.

Mutta ero on narsisteille epäonnistuminen ja maineen menetys ja sitä he haluavat välttää kaikein keinoin. Eron uhatessa narsisteila on käytössä love bombing menetelmä ja/tai uhkailu sekä mustamaalaus. Love bombing eli rakkauspommitus, saat kuulla mita ihanimpia lauseita, kuinka paljon sua rakastetaan ja halutaan, seksiä on valtavasti ja se on hyvää, jopa parasta mitä avioliiton aikana saanut. Kuollut lahna voi muuttua kuukaudessa täydelliseksi rakastajaksi. Uhkailu lapsilla on toinen tapa. Puolison mustamaalaus pitkäaikaisille kavereille on kolmas. Tällä varmistetaan oma tausta kuntoon, jos ero koittaa. Olen kokenut nuo kaikki.

Narsisti menettää kiinnostuksensa aika nopeaan, kun ei anna hänelle lähdettä, pitää kiinni omanarvontunnostaan ja vielä lisäksi ihan ilman mitään tunneilmaisuja (se olisi lähteen antamista) listaa uutistenlukijana hänen tekemiään temppuja. 

Mutta joo, eivät kyllä irroita ihan tuosta vaan. Pitää olla itse erittän epäkiinnostava ja jopa rasite narsistille. 

Mistä syystä narsisti voi sitten roikkua vaikken antaisi hänelle mitään? Olen ollut mahdollisimman kuivakka enkä ladellut mitään hellyyksiä, mutta silti joku kauhea yritys saada minut koukuttumaan itsestään.

Mistä tiedät, että hän on narsisti? Oletko nähnyt virallisen diagnoosin?

Epäilen näet, että osa ihmisistä kuvittelee narsisteiksi ne ihmiset, joita he eivät ymmärrä ja joista he eivät pidä.

Ihmiset voivat olla epämiellyttäviä olematta narsisteja. Kaikkien kanssa ei vaan voi synkata.

Vierailija
9527/10671 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva vertailu. Se on pitemmän päälle raskasta, koska perusajatus on, että sua verrataan aina parempiin. Tai ei välttämättä faktuaalisesti parempiin, mutta tällaisen mielikuvan narsisti antaa. Kun kaikki muut ovat uhria parempia, niin vertailuja on helppo suorittaa. Ei auta puolustella, perustella tai yrittää kohottaa omaa profiiliaan. Kaikki muut ovat aina parempia. Piste.

Vierailija
9528/10671 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että hän on narsisti? Oletko nähnyt virallisen diagnoosin?

Epäilen näet, että osa ihmisistä kuvittelee narsisteiksi ne ihmiset, joita he eivät ymmärrä ja joista he eivät pidä.

Ihmiset voivat olla epämiellyttäviä olematta narsisteja. Kaikkien kanssa ei vaan voi synkata.

Narsistia pitää vaan ymmärtää...

Vierailija
9529/10671 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta kertaa mulle sanottiin, että ethän sä mitään ole. Muistan vieläkin sen sähähdyksen. Olen sikäli tyhmä, että ajattelin tämän nyt vain olevan pahanmielen purkamista, mutta kun sen kuulee riittävän usein, niin se jää elämään.

Vierailija
9530/10671 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla jotain sellaista, mitä narsisti voisi himoita itselleen? Varakkuutta, talo tai mökki sellaisessa paikassa, jonne narsisti voisi haluta, tms.?

Toisaalta voi tietysti olla kyse myös siitä, että hän ei voi vastustaa haastetta ja on päättänyt voittaa sinut omakseen ihan vain todistaakseen itselleen että saa kenet tahansa, jopa ihmisen joka suhtautuu häneen hyvin nuivasti. Oma narsisti-exäni vakuutteli kovasti aina, kuinka saisi kenet tahansa, ja tuntui oikeasti uskovan siihen.

Vierailija
9531/10671 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla jotain sellaista, mitä narsisti voisi himoita itselleen? Varakkuutta, talo tai mökki sellaisessa paikassa, jonne narsisti voisi haluta, tms.?

Toisaalta voi tietysti olla kyse myös siitä, että hän ei voi vastustaa haastetta ja on päättänyt voittaa sinut omakseen ihan vain todistaakseen itselleen että saa kenet tahansa, jopa ihmisen joka suhtautuu häneen hyvin nuivasti. Oma narsisti-exäni vakuutteli kovasti aina, kuinka saisi kenet tahansa, ja tuntui oikeasti uskovan siihen.

Mun tapaus oli myös hyvin itsevarma. Itsevarmuus kyllä auttaa hurmaamisessa kovasti, varmasti saa helpommin kuin epävarmempi tapaus.

Vierailija
9532/10671 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa huomasitte, että naamion takana ei todellakaan ole ketään?

Mä aloin huomata, kun läksimme yhdessä juhlimaan. Siis vaikka baariin tai ravintolailtaa viettämään. Huomasin, että hän ikään kuin asettui ulkopuoliseksi tarkkailijaksi sen sijaan, että olisi ollut mukana illanvietossa. Hän tarkkaili minua sivusta. Näillä kerroilla hän myös kohteli henkilökuntaa nihkeästi. Nämä olivat myös niitä kertoja, kun olimme liikkeellä yhdessä niin, että ei ollut muita tuttuja tai puolituttuja mukana, joiden kanssa jutella.

Vierailija
9533/10671 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa, kun nostin ongelmia esille, ja niistä ei pystynyt keskustelemaan. Siis mitenkään. Kerran tultiin yhteisestä illanvietosta ja hän sanoi että nyt ei voi keskustella koska "olen liian humalassa. "

Tai että asetelma on epäreilu. Tai tästä puhuttiin jo. Tai että mun pitää ymmärtää ettei mun pidä loukkaantua mitä hän sanoo koska vika on mun tulkinnassa. Tai että "tää ei ole mielipidekysymys" ja lisää tähän jankkaamista vaikka maailman tappiin asiasta X joka ei ole hänen mielestään mielipidekysymys vaan fakta.

Gaslightning = huomion siirtämistä itse asiasta muualle. Ja sen tää ihminen osasi. Kerran hän huusi minulle pää punaisena. Kun minä korotin hänelle ääntään hän kieltäytyi kuuntelemasta itse asiaa koska huusin.

Look at you what you have done! <- tämä ihminen, oli mestari kääntämään asiat päälaelleen.

Ensin ärsytti vaikka maailman tappiin ja kun ärsyynnyin lopulta, se oli minun vikani.

Kaikista käsittämättömintä kuitenkin oli se että hänestä silminnähden näki että hän oikeasti ajatteli olevansa jotenkin oikeassa ja yläpuolellani. Siis hän oikeasti uskoi kaikkeen tuohon.

Vierailija
9534/10671 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista kokemusten yhteydessä myös kuulla, miten kauan suhteenne kesti (/on kestänyt). Ja miten kauan kesti, ennen kun tajusitte, että jotain on vialla.

Vierailija
9535/10671 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En keksi kyllä mitään, en todellakaan elä mitenkään leveästi. Kaipa kyse on sitten vain siitä haasteesta ja on aina ollut vaikeuksia uskoa niitä vakuutteluja että olisin jotenkin erikoisempi kuin muut. Tämä tuli oikeastaan siinä tilanteessa esille kun esittelin hänelle kaverini, joka sitten kertoi minulle että tämä narsistiksi epäilemäni oli ollut vähän samanlaisella tyylillä hänenkin kimpussaan. Minulle taas esitti kuin ei olisi kaveri kiinnostanut.

Vierailija
9536/10671 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa, kun nostin ongelmia esille, ja niistä ei pystynyt keskustelemaan. Siis mitenkään. Kerran tultiin yhteisestä illanvietosta ja hän sanoi että nyt ei voi keskustella koska "olen liian humalassa. "

Tai että asetelma on epäreilu. Tai tästä puhuttiin jo. Tai että mun pitää ymmärtää ettei mun pidä loukkaantua mitä hän sanoo koska vika on mun tulkinnassa. Tai että "tää ei ole mielipidekysymys" ja lisää tähän jankkaamista vaikka maailman tappiin asiasta X joka ei ole hänen mielestään mielipidekysymys vaan fakta.

Gaslightning = huomion siirtämistä itse asiasta muualle. Ja sen tää ihminen osasi. Kerran hän huusi minulle pää punaisena. Kun minä korotin hänelle ääntään hän kieltäytyi kuuntelemasta itse asiaa koska huusin.

Look at you what you have done! <- tämä ihminen, oli mestari kääntämään asiat päälaelleen.

Ensin ärsytti vaikka maailman tappiin ja kun ärsyynnyin lopulta, se oli minun vikani.

Kaikista käsittämättömintä kuitenkin oli se että hänestä silminnähden näki että hän oikeasti ajatteli olevansa jotenkin oikeassa ja yläpuolellani. Siis hän oikeasti uskoi kaikkeen tuohon.

Mulla meni aika tarkalleen 13 vuotta ennen kuin käsitin, että keskustelujen tarkoitus ei ole selvittää mitään vaan vain ja ainoastaan hänen voittonsa. En siis ollut koskaan tasaveroinen neuvottelukumppani. Sen jälkeen aloin tajuta pyörityksen ja vaadin, että pysytään asiassa. Siitä taisi alkaa henkinen etääntyminen. Oli aika jymäytetty olo. Mutta meni vielä useampi vuosi ennen kuin pääsin irti suhteesta.

Vierailija
9537/10671 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten tässä lajissa tosiaan hajottaa se, että rakastuin ihmiseen jota ei ole olemassa. Ja hänkin loi minusta kuvan jota ei ole olemassa ja minä olin hetken mukana ruokkimassa sitä, koska olin rakastunut ja luulin että kyse oli "meistä" ja jostain satumaisesta yhteydestä joka oli "me".

Oikeasti ymmärrän nyt että minäkin olin osa tarinaa ja kuvaa jonka hän itse loi itselleen.

Oikeasti hänellä ei ole mitään omaa persoonaa olemassakaan, hän on tyhjä kuori, joka muuntuu moneksi tarpeen vaatiessa.

Kaipaan niin kovasti vieläkin sitä ihmistä jota rakastan ja häntä ei ole olemassakaan. Mitä minä tein väärin? Näitä arpia kantaa lopun elämäänsä.

Otan osaa. Tällainen on aivan kauhea kokemus. Varmaan myös yksi syistä, miksi narsistisesta suhteesta on niin vaikea lähteä. Siinä menettää niin paljon. Fyysisesti toisen ihmisen, oman kuvitelmansa toisesta ihmisestä, narsistin luoman kuvan itsestä ja asioita kohdatessaan suhdetta edeltäneen minän, joka ei olisi ikinä voinut suostua sellaiseen mitä tapahtui. Ja lisäksi yhteisen menneisyyden, koska narsisti ei enää muista asioita samalla tavalla kuin silloin kun siitä oli hänelle hyötyä.

Se minä joka jää jäljelle voi kertoa myös paljon hyviä asioita. Toisinaan juuri ne asiat joilla narsisti on nöyryyttänyt ja manipuloinut kertovat eniten itsestä, omista tarpeista ja siitä mikä itselle on tärkeää. Mikään siitä ei katoa, vaan kaikki se mitä kuvitteli narsistin kanssa hyväksi löytyy vielä muualta todellisempana.

Vierailija
9538/10671 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten tässä lajissa tosiaan hajottaa se, että rakastuin ihmiseen jota ei ole olemassa. Ja hänkin loi minusta kuvan jota ei ole olemassa ja minä olin hetken mukana ruokkimassa sitä, koska olin rakastunut ja luulin että kyse oli "meistä" ja jostain satumaisesta yhteydestä joka oli "me".

Oikeasti ymmärrän nyt että minäkin olin osa tarinaa ja kuvaa jonka hän itse loi itselleen.

Oikeasti hänellä ei ole mitään omaa persoonaa olemassakaan, hän on tyhjä kuori, joka muuntuu moneksi tarpeen vaatiessa.

Kaipaan niin kovasti vieläkin sitä ihmistä jota rakastan ja häntä ei ole olemassakaan. Mitä minä tein väärin? Näitä arpia kantaa lopun elämäänsä.

Otan osaa. Tällainen on aivan kauhea kokemus. Varmaan myös yksi syistä, miksi narsistisesta suhteesta on niin vaikea lähteä. Siinä menettää niin paljon. Fyysisesti toisen ihmisen, oman kuvitelmansa toisesta ihmisestä, narsistin luoman kuvan itsestä ja asioita kohdatessaan suhdetta edeltäneen minän, joka ei olisi ikinä voinut suostua sellaiseen mitä tapahtui. Ja lisäksi yhteisen menneisyyden, koska narsisti ei enää muista asioita samalla tavalla kuin silloin kun siitä oli hänelle hyötyä.

Se minä joka jää jäljelle voi kertoa myös paljon hyviä asioita. Toisinaan juuri ne asiat joilla narsisti on nöyryyttänyt ja manipuloinut kertovat eniten itsestä, omista tarpeista ja siitä mikä itselle on tärkeää. Mikään siitä ei katoa, vaan kaikki se mitä kuvitteli narsistin kanssa hyväksi löytyy vielä muualta todellisempana.

Kiitos tästä. En ole tätä osannut ajatella näin. Mulle tuli heti mieleen pari juttua, joiden vuoksi käytiin iso vääntö (hävisin, ilman muuta, toisella oli kaikki taloudellinen valta). Yksi isoimmista oli mun opiskelu. Olisin halunnut kehittää osaamistani. Mikäpä tietenkään estää nytkään, alan vain olla aika vanha.

Rakkaiden ihmisten vuoki tappelin paljon. Ovat rakkaita edelleen ja epäoikeudenmukaisuutta ja pakottamista en voi edelleenkään sietää.

Vierailija
9539/10671 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on tärkeä juttu ymmärtää. Narsistilla ei ole samanlaisia kiintymyksen tunteita kuin normaalimmalla yksilöllä. Kumppani on samalla viivalla naapurin Peran, toimiston Tarjan ja lähikaupan kassan kanssa. Vielä sillä erolla, että noita muita kohdellaan vähän paremmin. Normaalimpi tapaus taas kokee perheensä muita läheisemmäksi.

Mun narsisti ei todellakaan erottanut, että kavereiden kanssa ei olla parisuhteessa. Kaverit kohtelivat häntä niin hyvin. Petteri ja Taavi oli niin kivoja, niiden kanssa oli niin kiva viettää aikaa, ymmärsivät häntä. Minä taas en ja olin aina vaatimassa jotain. Minulle taas olisi riittänyt jos olisi kohdellut mua edes hiukan sillä samalla kunnioituksella kuin Petteriä ja Taavia.

Minulla meni tämän ymmärtämiseen 15 vuotta. Sitä ennen olin jo tajunnut kyllä, että hän käsitti perheekseen lapsuutensa perheen. Isää ja äitiä ja sukua palvottiin. Lapset ja minä oltiin kuin joku outo porukka siinä hänen ympärillään. Meitä ei voinut arvostaa, tukea, kunnioittaa, rakastaa.

Sanonpahan vain, että kaikkinensa aika outoja tapauksia.

Kuvaat osuvasti.

Minun kokemukseni naispuolisesta piilonarsistista. Häärää auttamassa kaikkia hädänalaisia, saa siitä kai itselleen kruunun ja draamaa elämään. Omii toisten lapsia - on siis rajattomasti yhdessä näitten kanssa, kun "auttaa". Mutta kun pyytää häneltä apua, joka ei ole häneltä omaehtoista, sitä ei todellakaan saa. Hän ei menetä malttiaan eikä sano suoraan pahasti, maski pitää, pitää osata nähdä se mitä puuttuu ja tajuta piilovit**ilu ja manipulaatio.

Vierailija
9540/10671 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuvittelin aina, että narsisti häpesi mua. Mutta ehkä tarkoitus olikin vain pitää tarinan eri osapuolet erossa toisistaan, jotta totuus ei paljastuisi. Firman juhlat eivät olleet puolisoille (paitsi myöhemmin paljastui, että olivat). Isot merkkipäivänsä hän vietti sukulaistensa ja tuttaviensa kanssa, mua ei edes pyydetty mukaan (asuimme ulkomailla). Sai sitten esittää rooliaan ja ei tarvinnut huolestua, että voisin mainita toisenlaisia asioita.