Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
7221/10671 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviomieheni nauttii kun saa olla ylempänä. Tuo esiin sitä keskusteluissa kaikin tavoin. Puhuu alentuen, tuoden joka välissä esiin kuinka mahtavia juttuja on tulossa ja kuinka hienoja juttuja ostanut.

Pitkään luulin että se tasaantuisi kunhan saa kokemuksen syvästä rakkaudestani. No ei. Pahenee. Muuttunut kiusaamiseksi.

Ei pidä luulla asioiden muuttuvan, vaan uskoa mitä näkee ja kuulee, ja todella uskoa se.

Ei pidä rakastua potentiaaliin vaan uskoa mitä sanoja kuulee.

Vierailija
7222/10671 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aviomieheni nauttii kun saa olla ylempänä. Tuo esiin sitä keskusteluissa kaikin tavoin. Puhuu alentuen, tuoden joka välissä esiin kuinka mahtavia juttuja on tulossa ja kuinka hienoja juttuja ostanut.

Pitkään luulin että se tasaantuisi kunhan saa kokemuksen syvästä rakkaudestani. No ei. Pahenee. Muuttunut kiusaamiseksi.

Ei pidä luulla asioiden muuttuvan, vaan uskoa mitä näkee ja kuulee, ja todella uskoa se.

Ei pidä rakastua potentiaaliin vaan uskoa mitä sanoja kuulee.

No mikset eroa?   -noku on lapset, ei oo varaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7223/10671 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäskö konkun asiantuntijan kuvata tänne minkälainen on TÄYSIN TERVE ihminen? Onko enää terveitä persoonia olemassakaan kun kaikilla käytösmalleilla on joku tautiluokitus.

En muista nähneeni missään sellaista kuvausta.

Tätä ja monia muita ketjuja lukiessa narsistiseksi määritellään ihan kaikki sellaiset luonteenpiirteet ja käytösmallit joista emme itse pidä. Jos joku ei toimi meidän tahtomalla tavalla tai hänen käytös loukkaa meitä, ryntäämme syyttämään häntä narsistiksi.

Tuossa joissain kommenteissa vilahti "piilonarsismi" sana jolla myös hiljaiset, ujot, estyneet ja miellyttäjätkin määriteltii piilonarsisteiksi.

Pitäisi varmaan määritellä mitä tarkoittaa TÄYSIN TERVE. Onko esimerkisi ientulehduksesta kärsivä TÄYSIN TERVE. Pointtina nyt se, että mikäli jokainen pieni vaiva niin fyysisesti kuin mielen luokitellaan ei terveeksi, niin siinä tapauksessa ei täältä varmaan täysin terveitä löydy, ainakaan jos puhutaan aikuisväestöstä.

Käytösmalleja, traumoja, riitatilanteissa outoa käytöstä löytyy varmaan suurimmalta osalta ihmisistä. Ihmiset on kuitenkin joka tapauksessa myös itsekkäitä, niin myös allekirjoittanut. Myös suurin osa ihmisistä nauttii huomiosta ja keskipisteenä olemisesta, ja kehuista. Ehkä sitten keinot niiden saamiseen tekevät narsistin, en tiedä tarkalleen miten heidät tunnistaisi ja olenko esimerkiksi itse sellainen.

Vastauksena, ei ole järkevää yrittää määritellä mitä tarkoittaa täysin terve. Psykologian opiskelijana voin kertoa, ettei kukaan ole TÄYSIN TERVE eikå myöskään TÄYSIN SAIRAS. Tämä nyt vaan on tosiasia. Se mikä on myös totta, on että kaikki tässä keskustelussa kirjoitetut kommentit eivät koske narsisteja. Eikä niiden esittäjät välttämättä saisi koskaan narsismi-diagnoosia. Kusipää voi olla ihan ilman narsismi-diagnoosiakin. Ja jos puolisona on kusipää, niin miten ihanaa, että on olemassa vertaisryhmä, jossa jakaa kokemuksia. Ja lukea muiden kokemuksista. Joten, jos ei ole mitään jaettavaa aiheeseen liittyen, niin älkää tulko tänne pohtimaan kuka on narsisti ja kuka ei, kuka saisi diagnoosin jne. Se on meille kusipäisen käytöksen uhreiksi joutuneille ihan täysin yhdentekevää. 

Vierailija
7224/10671 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstailu poikkeaa ns. normaalista. Välillä ollaan vastaamatta/hyvin tylyjä ja sitten taas yliystävällisiä. Alkuun kaikki sujuu ihan tavallisesti, mutta kun tulee ensimmäiset erimielisyydet tai joku kuviteltu loukkaus niin tämä kikkailu alkaa. Tämä ollut kaikilla tuntemillani narsistisilla tyypeillä yhteistä ja on hankalaa hoitaa asioita jne pakollista, kun toinen on arvaamaton tuuliviiri. Muilla ihmisillä viestittely pysyy samanlaisena.

Vierailija
7225/10671 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen suhteessa narsistin kanssa.

Miten voisin sisäistää ettei hän parane?

Mikä sai teidät todella tajuamaan että sitä ei tapahdu?

Olet ilmeisesti joustava ja laitat omua tarpeitasi sivuun. Ala tuida rohkeasti omat tarpeesi esille. Pytdä narsistia täyttämään niitä ja toimimaan rajojesi mukaan. Tämä kyllä eskaloi suhteen nopeasti ja huomaat, että ainoa keino olla suhteessa hänen kanssaan on omien tarpeiden sivuuttaminen ja narsistin palveleminen. Sinä olet hänelle kuin jääkaappi ja auto, arkipäivän hyödyke hänen tarpeitaan varten.

Vierailija
7226/10671 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäskö konkun asiantuntijan kuvata tänne minkälainen on TÄYSIN TERVE ihminen? Onko enää terveitä persoonia olemassakaan kun kaikilla käytösmalleilla on joku tautiluokitus.

En muista nähneeni missään sellaista kuvausta.

Tätä ja monia muita ketjuja lukiessa narsistiseksi määritellään ihan kaikki sellaiset luonteenpiirteet ja käytösmallit joista emme itse pidä. Jos joku ei toimi meidän tahtomalla tavalla tai hänen käytös loukkaa meitä, ryntäämme syyttämään häntä narsistiksi.

Tuossa joissain kommenteissa vilahti "piilonarsismi" sana jolla myös hiljaiset, ujot, estyneet ja miellyttäjätkin määriteltii piilonarsisteiksi.

Pitäisi varmaan määritellä mitä tarkoittaa TÄYSIN TERVE. Onko esimerkisi ientulehduksesta kärsivä TÄYSIN TERVE. Pointtina nyt se, että mikäli jokainen pieni vaiva niin fyysisesti kuin mielen luokitellaan ei terveeksi, niin siinä tapauksessa ei täältä varmaan täysin terveitä löydy, ainakaan jos puhutaan aikuisväestöstä.

Käytösmalleja, traumoja, riitatilanteissa outoa käytöstä löytyy varmaan suurimmalta osalta ihmisistä. Ihmiset on kuitenkin joka tapauksessa myös itsekkäitä, niin myös allekirjoittanut. Myös suurin osa ihmisistä nauttii huomiosta ja keskipisteenä olemisesta, ja kehuista. Ehkä sitten keinot niiden saamiseen tekevät narsistin, en tiedä tarkalleen miten heidät tunnistaisi ja olenko esimerkiksi itse sellainen.

Vastauksena, ei ole järkevää yrittää määritellä mitä tarkoittaa täysin terve. Psykologian opiskelijana voin kertoa, ettei kukaan ole TÄYSIN TERVE eikå myöskään TÄYSIN SAIRAS. Tämä nyt vaan on tosiasia. Se mikä on myös totta, on että kaikki tässä keskustelussa kirjoitetut kommentit eivät koske narsisteja. Eikä niiden esittäjät välttämättä saisi koskaan narsismi-diagnoosia. Kusipää voi olla ihan ilman narsismi-diagnoosiakin. Ja jos puolisona on kusipää, niin miten ihanaa, että on olemassa vertaisryhmä, jossa jakaa kokemuksia. Ja lukea muiden kokemuksista. Joten, jos ei ole mitään jaettavaa aiheeseen liittyen, niin älkää tulko tänne pohtimaan kuka on narsisti ja kuka ei, kuka saisi diagnoosin jne. Se on meille kusipäisen käytöksen uhreiksi joutuneille ihan täysin yhdentekevää. 

Näillä vähättelijöillä on usein täysin sairas käsitys ihmissuhteista. He ovat läpeensä mätiä toksisia tyyppejä riippumatta onko diagnoosia vai ei. He ansaitsevat muiden ihmisten halveksunnan tekojensa johdosta.

Vierailija
7227/10671 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekstailu poikkeaa ns. normaalista. Välillä ollaan vastaamatta/hyvin tylyjä ja sitten taas yliystävällisiä. Alkuun kaikki sujuu ihan tavallisesti, mutta kun tulee ensimmäiset erimielisyydet tai joku kuviteltu loukkaus niin tämä kikkailu alkaa. Tämä ollut kaikilla tuntemillani narsistisilla tyypeillä yhteistä ja on hankalaa hoitaa asioita jne pakollista, kun toinen on arvaamaton tuuliviiri. Muilla ihmisillä viestittely pysyy samanlaisena.

Tämä. Niin tuttua huttua narsistin kanssa. Suhteen loppuvaiheessa jos olin vaikkapa sukulaisen luona käymässä tai missä tahansa muualla kuin narsistin käytettävissä juuri sillä hetkellä alkoi tulla hyvin tylyjä ja outoja viestejä. Usein viesteissä oli uhkaavia sävyjä, väkivaltaan viittaamista esim. kolmannen persoonan kautta. Suoraan ei kirjoittanut näitä, joten pystyi jälkikäteen sitten sanomaan, että käsitit vain väärin, en nyt tietenkään sinua tarkoittanut. Esim. en tietenkään sinun kättäsi murtaisi.

Tekstailuun liittyen teki usein myös niin, että laittoi viestejä, jotka sitten poisti ennenkuin ehdin lukea. Sitten oli juuri tuo yliystävällisyys välillä, kulta joko tulet pian kotiin, ikävä kova, tule jo, sydän ja pusuemojit. Saman päivän aikana saattoi tulla sekä noita vihaviestejä että tuota imurointia.

Kiitän itseäni joka päivä siitä, että pääsin irti tuosta myrkystä fyysisesti ehjänä. Hankin asunnon kaikessa hiljaisuudessa ja häivyin. Jätin kaikki yhteisesti hankitut tavarat. Narsisti raivosi aikansa mutta hyvin pian hänellä oli uusi ihminen kuvioissa jonka jälkeen pääsin rauhaan.

Vierailija
7228/10671 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On narsisteja jotka ulospäin muille ihmisille näyttelevät vapaamielistö ihmissuhteiden osalta. He kannattavat näkyvästi avoimia suhteita ja polyamoriaa. Paasaavat siitä kuinka mustasukkaisuus ja omistamisen halu ovat ihmissuhteiden syöpä.

Kun tarkemmin asiaa havainnoi niin huomaakin että tällaisen narsistin taikka epävakaan persoonan oma ihmissuhdehistoria on täynnä pettämisiä, valehteluja syvällä tasolla sekä tasaisin väliajoin suhteesta toiseen hyppimistä. Tällainen tyyppi harjoittaa aina henkistä väkivaltaa muita kohtaan.

Vierailija
7229/10671 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitit et tekstailu on joko tai. Supermielinkielin tai tylyä. Samoin on moni muu tilanne.

Mieheni on ihan läheisimmillekin supertyly(kuin ilmaa) tai niin siirappinen kuin olla saattaa kuin yrittäisi iskeä kaksin käsin.

Ja molemmat aiheuttaa riitoja. Jälkimmäinen enemmän.

Sama lienee kun en ole paikalla.

Vierailija
7230/10671 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirappisuus on vain näytelmää narsistille.

Vierailija
7231/10671 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä teidän kirjoitukset tyhjästä syntyneistä arjen perusasioihin liittyvistä huutoraivoista on niin tuttuja. Mun narsisti ex-mies , jonka kanssa tein kaksi lastakin osasi tämän. Joka kerta olin ihan ymmälläni ja mietin, että miten tästäkin asiasta pystyi saamaan huutoraivon ?! Ja joka kerta sitä sitten myös mietti, että ehkä mä vaan olen niin tyhmä että en osannut toimia oikein ja huutoraivo oli ansaittu, koska mies vielä aina muisti perustella että nämä huutoraivot on mun syytä, koska olen niin tyhmä ja yksinkertainen.

Kerran olimme lähdössä viikonlopuksi mökille ja oli talvi. Mies oli mennyt lasten kanssa autoon jo odottamaan ja minä tulin kassien kanssa perässä muutaman minuutin päästä. Oli juuri satanut ohut kerros lunta meidän ulko-oven rapuille ja ajattelin että pikaisesti luudalla lakasen lumen pois niin koti jää asutumman näköiseksi eikä houkuttele murtovarkaita. Mies ja lapset siis istuivat odottamassa lämpimässä autossa. No, mutta meni lumen lakaisuun valehtelematta enintään kolme minuuttia ja menin autoon.

Mies sai hillittömän huutoraivon. Huusi valehtelematta kurkku suorana, että miksi hitossa jotain rappuja lakaisit kun me täällä joudutaan lasten kanssa odottamaan?!?!?! Siis lämpimässä autossa. Yritin sanoa, että siihen meni pari minuuttia ja nyt talo on asutumman näköinen. Ja että mieskin olisi siinä minua odottaessa voinut lakaista raput. Huuto jatkui ja mies huusi, että MINUN takia hän ja lapset joutuivat odottamaan lähtöä kun minä se vaan keksin alkaa lakaisemaan vaikka ollaan mökille lähdössä!

Eikö tämäkin ollut ihan hullu reaktio mieheltä? Mulla on kaikki käsitys siitä mikä on normaalia parisuhteessa kadonnut kokonaan.

Vierailija
7232/10671 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin kanssa viestittely. Kokemusta monta vuotta. Kaikki toistuu saman tarkan kaavan mukaan. Kaavasta (narsistin määrittelemästä) ei saa poiketa tai seuraa rangaistusta. Ensinnäkin viestit täytyy kirjoittaa aina samoihin kellon aikoihin lähes minuutilleen. Viesteissä käytetään aina samoja emojeita. Jos poikkeaa ajoista, käyttää vääriä emojeita tai varsinkin jos ei vastaa heti n:n viesteihin hän suuttuu ja rankaisee mykkäytymällä ja poikkaisemalla yhteydenpidon. Välillä on viesteissä erittäin mairea ja romanttinen, välillä hyvin tyly ja kylmän etäinen tai lukee viestin, mutta ei vastaa mitään (tietää tämän loukkaavan). Säännöstelee ja laskee ystävällisyyttä. Jos on tänään vastannut ystävällisesti niin ei tee sitä peräkkäin kahtena päivänä. Muutenkin max. kaksi normaalia vastausta päivässä, loput tylytystä. Ja tämä säännöstely on ihan totta ja jatkunut useita vuosia. Narsisti on niin pihi, että laskee kuinka monta kertaa on ystävällinen. Omia mielipiteitä ei saa viestiin kirjoittaa. Ei saa olla mistään mitään mieltä, muuten yhteys katkeaa heti. Ainoa sallittu aihe on narsistiin liittyvät kehuvat ja häntä huomioivat asiat. Vain narsistista saa kirjoittaa ja häntä ylistäen. Kun on tarpeeksi ylistäviä viestejä niin hän palkitsee olemalla hunajainen. Hän vaatii huomiota joka päivä. Jos joku päivä ei viestittele hänelle hän kokee sen verisenä loukkauksena ja suuttuu, rankaisee. Narsisti pyrkii myös tällä jatkuvalla päivittäisellä viesteilyllä seuraamaan ja kyttäämään uhrin tekemisiä ja ajankäyttöä. Jos ei vastaa heti n arvaa, että et ole kotona vaan jossain muualla tekemässä jotain, etkä siis keskittyneenä häneen. Siitä loukkaantuu pahastu. N:n mielestä sinun pitää olla koko ajan kotona vain häneen keskittyen ja vastailla viesteihin tai lähettää niitä itse hänelle. Yhteys pitää olla jatkuva ja tietenkin häntä kehuva, ylistävä ja tukeva 24/7. Usein kiusaa viivytellen tahallaan sinun viestiin vastaamista eli huomion antamista. Nauttii siitä, kun odotat vastausta. Saattaa vedättää koko päivän. Sitten jos kyllästyt ja olet kylmä niin alkaa äkkiä makeilemaan. Jatkuva kilpailu, manipulointi viestittelyssäkin, että hänen pitää hallita sitä ja olla jatkuvasti niskan päällä. Omituiset säännöt. Täysin erilaista, kuin leppoisa viestittely normaalin ihmisen kanssa. Ei koskaan ole kiinnostunut tai kysy mitä sinulle kuuluu. Jos yrität viestitellä omia kuulumisia tai tapahtumia niin menee mykäksi. Sinä ihmisenä et kiinnosta. Olet viestienkin kautta vain hänen palvelija ja hyödyke. Narsistin kanssa viestittely ei ole normaalia vastavuoroista kanssakäymistä tai keskustelua. N sanelee säännöt siihenkin josta ei poiketa. Rangaistus aina sama: tylyys, kylmyys, etäisyys, yhteys poikki.

Vierailija
7233/10671 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sarkasmia, mutta tuli mieleen, että narsistin uhrin paras ystävä on rauhoittava lääke. Otan tarvittaessa ja yleensä silloin, kun pää on räjähtämässä narsistin inhottavuudesta. Lääkkeen avulla pystyn myös turruttamaan omat reaktioni, että pysynkin täysin tyynenä ja se jos mikä ärsyttää narsistia. Joskus lääkepäissäni nauraa hihittelen ja nautin tunteesta, kun olen aivan turta ja pysyn täysin välinpitämättömänä vaikka narsisti yrittää saada tolaltaan. Huvinsa ne on pienetkin narsistin uhrillakin.

Vierailija
7234/10671 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä teidän kirjoitukset tyhjästä syntyneistä arjen perusasioihin liittyvistä huutoraivoista on niin tuttuja. Mun narsisti ex-mies , jonka kanssa tein kaksi lastakin osasi tämän. Joka kerta olin ihan ymmälläni ja mietin, että miten tästäkin asiasta pystyi saamaan huutoraivon ?! Ja joka kerta sitä sitten myös mietti, että ehkä mä vaan olen niin tyhmä että en osannut toimia oikein ja huutoraivo oli ansaittu, koska mies vielä aina muisti perustella että nämä huutoraivot on mun syytä, koska olen niin tyhmä ja yksinkertainen.

Kerran olimme lähdössä viikonlopuksi mökille ja oli talvi. Mies oli mennyt lasten kanssa autoon jo odottamaan ja minä tulin kassien kanssa perässä muutaman minuutin päästä. Oli juuri satanut ohut kerros lunta meidän ulko-oven rapuille ja ajattelin että pikaisesti luudalla lakasen lumen pois niin koti jää asutumman näköiseksi eikä houkuttele murtovarkaita. Mies ja lapset siis istuivat odottamassa lämpimässä autossa. No, mutta meni lumen lakaisuun valehtelematta enintään kolme minuuttia ja menin autoon.

Mies sai hillittömän huutoraivon. Huusi valehtelematta kurkku suorana, että miksi hitossa jotain rappuja lakaisit kun me täällä joudutaan lasten kanssa odottamaan?!?!?! Siis lämpimässä autossa. Yritin sanoa, että siihen meni pari minuuttia ja nyt talo on asutumman näköinen. Ja että mieskin olisi siinä minua odottaessa voinut lakaista raput. Huuto jatkui ja mies huusi, että MINUN takia hän ja lapset joutuivat odottamaan lähtöä kun minä se vaan keksin alkaa lakaisemaan vaikka ollaan mökille lähdössä!

Eikö tämäkin ollut ihan hullu reaktio mieheltä? Mulla on kaikki käsitys siitä mikä on normaalia parisuhteessa kadonnut kokonaan.

Kuulostaa tutulta ja tuollaista se on. Arvaamatonta, hullua ja äärimmäisen ahdistavaa. Narsisti loukkaantuu ja hyökkää. Tiedän hyvin mistä kirjoitat. Sitä ei ehkä täysin tajua jos ei ole itse kokenut sitä hulluutta ja millaisista asioista raivoaminen voi alkaa.

Se käsitys normaalista parisuhteesta palautuu kyllä pikkuhiljaa, kun narsistista pääsee eroon (tai on tekemisissä niin vähän kuin mahdollista) ja voi olla tekemisissä muiden ihmisten kanssa normaalisti ja näkee ajallisesti vähän kauempaa niitä omia aiempia kokemuksia.

Vierailija
7235/10671 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti tai bipo kieltäytyy mistään mielialalääkkeistä vaikka heidän käytöksensä olisi maanisdepressiivistä läheisiä kohtaan. Jotkut jopa rehentelevät tällä.

Vierailija
7236/10671 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävintä narsistissa on se aivan käsittämätön itsekkyys ja kiittämättömyys. Kaiken mitä saa hän kyllä ottaa häikäilemättä vastaan ja vielä pyytää lisää. Itse ei anna juuri mitään. Valheellista maireutta, valheita ja tyhjiä lupauksia. Mutta annas olla, kun sinä vaikka hetkeksi lopetat antamasta niin hän raivostuu. Ei yhtään ajattele kokonaisuutta mitä on saanut ja mitä hänen hyväksi tehty jo monta vuotta. Vaikka olisit antanut itsestäsi kaiken ei hän sitä arvosta ei ole kiitollinen mistään vaan raivostuu jos ei saa koko ajan lisää. Täysin kohtuuton ja kiittämätön verenimijä vampyyri. Oksettaa tuollainen sairas itsekkyys!

Vierailija
7237/10671 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
7238/10671 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, narsisti otti taas tänään yhteyttä. Erosta pari vuotta ja meillä pari alaikäistä teiniä. Valitettavasti yhteishuoltajuus, kun yksinhuoltajuutta ei nykypäivänä tunnu saavan millään konstilla.

Olen pitänyt tiukkaa grey rock ja ei-kontaktia- linjaa. Vain välttämätön minimikommunikointi lapsiin liittyen sähköpostilla tai whapilla ja sekin minimimäärällä kirjainmerkkejä. Ei neuvottelua eikä kompromissiyrityksiä, vain ilmoitus lasta koskevista asioista aivan kuin etäiselle työkaverille.

Viikon jaksoi narsumies olla hiljaa. Tänään se on ollutkin aktiivinen. En ole avannut tämän päivän whappeja, mutta pystyn lukemaan ne niin että ex ei saa luettu- merkintää viestteistä kuin vain silloin kun niin haluan. Aamulla tuli lapseen liittyvä whappi, joka oli ns. normaalin ja tervepäisen ihmisen viestintää. Ajattelin jo, että nyt on ex alkanut oppimaan miten kommunikoidaan ns normaalisti ja normaalin aikuisen tapaan. En siis avannut viestiä niin, että ex näki että olin kukenut sen. Ilmeisesti ex jotenkin hermostui, kun häntä ei huomioitu enkä lukenut viestiä niin että hän olisi saanut lukukuittauksen eli kaksi sinistä väkästä.

Nyt sitten tulikin seuraava viesti whapilla ja tuttuun tapaan alkoi haukkuminen. Ei se narsisti muutu! Olin taas huono äiti. Lapsi kuulemma joutuu kulkemaan likaisissa vaatteissa kun on hänen luonaan hänen hoitovuorollaan. En antanut exälle lukukuittausta. No herra pesee niitä vaatteita pesukoneella, sehän on lapsen huoltovelvoitteen laiminlyömistä jos ei pese lapsen vaatteita. Ääliö kun vielä kirjoittaa näitä juttuja whappiin, mähän voin suoraan näyttää näitä exän viestejä lastenvalvojalle halutessani ja hän näkee että ex itse kertoo lapsen kulkevan hoitovuorollaan likaisena. Tosin tiedän, että tuo ei ole totta, lapsi on aina siisti ja puhdas. Ilmeisesti ex vaan yrittää saada minulta reaktiota. Vai mitä luulette?

En tiedä miksi hän taas haluaa minulta reaktiota. Ehkä hänellä raha-asiat huonosti, ehkä koko elämä jurppii, ehkä katuu eroa ja uusi eukko ei olekaan se suuri rakkaus (jätti minut tuon eukon vuoksi), tai sitten vaan on päin kuusta ja haluaa maskata uudelle eukolle herratäydellistä sekä purkaa pahaa sisäistä oloaan minuun eli ex-vaimoon.

Tietyllä tapaa tässä on surullisinta se, että hän ei itse ymmärrä kuinka hän nolaa itsensä näillä tempuillaan myös eron jälkeen. Se, kuinka sairas hän on päästään on vain koko ajan selkeämpää minulle. Ja uusi eukko tulee saamaan sen kaiken saman niskaansa. 

Vierailija
7239/10671 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samat kokemukset minulla tuosta narsistin valehtelusta. Pettää muiden kanssa eikä todellakaan myönnä jos epäilee. Salasuhteita täytyy olla. Sanat ja teot ristiriidassa keskenään. Piilottelee puhelintaan ja vie sen vessaan jossa salaa viestittelee muille naisille. Koskaan ei myönnä tehneensä mitään väärin. Onneksi pääsin tuosta paskaläjåstä eroon.

Vierailija
7240/10671 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse äkkiä pakoon ja jätä se narsisti ennenkuin rikkoo sit kokonaan. Narsisti ei muutu koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi