Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
6941/10671 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti kostaa vaikka mitään loukkausta ei olisi edes tapahtunut. Niin hän saa huomiota itselleen.

Muuten, pitäiskö nuo laulajat jättää pois ketjusta, harva tuntee ne läheisesti ja esiintyminen on niiden työ.

Nuo tuossa mainitut ovat avanneet ihan riittävästi omaa ajatusmailmaansa / osoittaneet toiminnallaan mitä he ovat. 

Olen tuo, joka laittoi linkin. Mietin, että viitsinkö ja eihän se ehkä ihan oikein ole. Toisaalta sitten taas tuntemukseni on hyvin aito ja oikea.

Mietin miksi tulee niin epämukava olo. Siinä on jotain tekemistä sillä, että ihminen katsoo niin arvioivasti ja häpeilemättä. Ihan kuin se katsominen jo rikkoisi rajojani. Yhden tällaisen kanssa kävin pari kertaa treffeillä (karismaattinen, kohtelias, hyvät tavat, hyvä ammatti) ja kuinka ollakaan: hän suuttui, kun en toisilla treffeillä halunnutkaan seksiä. Aloitti sitten mykkäkoulun ja piti hiljaisuutta yllä sen loppuajan, jonka jouduimme olemaan ajomatkan ajan yhdessä. Ikääkin oli jo lähes 40 v. Ei siis mikäön torjuttu teini.

Mietin tuota aikani ja hän todellakin piti seksiä kanssani hänelle kuuluvana itseoikeutena. Minulla ei siihen olisi pitänyt olla mitään sanomista hänen mielestään.

Mun rakkauspommittava narsisti taas oli erittäin ylpeä siitä, että ymmärtää ei-sanan ja jaksaa odottaa kyllään asti. Toisaalta hän sitten valehteli ja manipuloi ihan kympillä, että sai sen kyllän aikaiseksi. Tunnen itseni raiskatuksi. 

Vierailija
6942/10671 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten on se vaikea asia, että miten narsistista pääsee eroon pysyvästi? Oman käsitykseni mukaan siten, että narsistin pitää hylätä sinut jostakin syystä. Narsisti luulee, että se omistaa hovissaan olevan ihmisen niinkuin jonkun auton tallissa, jotenkin se pitää saada tajuamaan, että pitääpä myydä tuo romu pois ja sitäkautta päästä eroon. Onhan tietysti keino esim. Muuttaa eri kaupunkiin jne. Mutta pitää muistaa että vaikka olet kateissa niin narsisti silti omistaa sinut, siis omassa mielessään.

Narsisti ei oikeasti hylkää ketään, vaan pyrkii siihen, että toinen jää ikään kuin varalle kumminkin.  Muistan kun itse aloittelin seurustelua narsistini kanssa, niin jo heti alkuun ihmettelin, että hän jotenkin yli-innokkaasti tervehti milloin ketäkin tyttöjä.  No ne oli hänen entisiä kumppaneitaan, ei tosin yksikään mikään varsinainen tyttöystävä, vaan satunnaisia kavereita, naapurin tyttöjä tai muuten tuttuja, joita hän siis esitti pyörittävänsä vielä sittenkin, kun minä olin kuvioissa.  Tarkoitus oli tietenkin osoittaa minulle, miten paljon hänellä on naispuolisia ihailijoita, eli tätä ihailua hän heiltä tarvitsi.  Minä siinä seisoskelin vieressä ja seurasin, kun hän jututti milloin ketäkin, ja sävy oli kummallisesti sellainen, kuin heillä olisi edelleenkin jotain tekemistä keskenään.  Kaikki oli teatteria minua varten, mutta hän siis tarvitsi näitä naisia.  Eikä nämä naiset itse tajunneet olevansa vain hänen tarvitsemiaan roolihenkilöitä, vaan aidosti ilahtuivat hänen huomiostaan, kenties joku jopa nautti siitä, että minä jouduin olemaan siinä sivussa.  Naiset voi olla niin simppeleitä joskus.  Komean miehen huomio on aina tervetullutta.

Tietysti minua loukkasi tuollainen käytös, mutta olin aika nuori vielä enkä osannut puolustaa omaa asemaani,  tunsin vain epämääräistä pahaa oloa.  Sitä en tuntenut, mitä hän ajoi takaa ; että olisin raivoisan mustasukkainen ja kilpailisin ja tappelisin hänestä ja että pelkäisin hänen jättävän minut.  Myöhemmin, seurustelun jatkuttua jo pitemmän aikaa hän toi sen oikein esille, että olin hänen mielestään kylmä, jäätävä, tunteeton, kun en osoittanutkaan sellaista mielialaa koskaan.  Se oli hänestä merkki siitä, että en rakasta aidosti ja että minulla luultavasti oli muita miehiä, kun hän ei selvästikään ollut minulle niin suunnattoman tärkeä. 

Eihän sellainen suhde voi kestää, siitä tuli lopulta aika ruma juttu.  Hän kävi väkivaltaiseksi, kun en reagoinut asioihin hänen haluamallaan ja odottamallaan tavalla.  Kaikki keskustelut menivät aina kummalliseksi inttämiseksi ja syyttämiseksi ja jatkuvaksi tunteitteni testaamiseksi.  

Ja sitten seurasi perässä kulkemista, huutelua, julkisella paikalla hooksi haukkumista, kiinni käymisiä, kyttäämisiä, omituisia esityksiä, itsemurhilla uhkaamisia,  jätetyksi tulleen "murheen alhossa vaeltamisia,"  yhteydenottamisia ystäviin ja jopa vanhempiini, kaikkea mahdollista.  Se loppui vasta kun lähdin toiselle paikkakunnalle opiskelemaan.  Jos loppui vielä sittenkään, koska melkein aina kun tulin kotona käymään, hän sai sen jotenkin selville ja halusi tulla käymään, eli joko heittämään pas-aa silmille tai itkemään lohduttomuuttaan.  Hoh-hoijaa.

Kyllä vain, jatkuva pikku flirtti vähän sinne ja tänne. Jokaisen kohtaamansa naisen arviointi, tarkkailu. Ja sitten jos asiasta sanot (mulle tuli ainakin kurja olo), niin olet mustasukkainen hullu, paranoidinen skitso, mikä milloinkin.

Sen olen ainakin oppinut, että näitä jokaisen naisen perään tollottajia ja pikkuflirttejä en enää lähelleni huoli. On aika iso hälytysmerkki.

Minun mielenterveyteni on vieläkin rikki tuollaisesta, vaikka narsistista on jo reilu puoli vuotta. Kun kadulla tulee mikä tahansa nainen vastaan, katson häntä ikään kuin narsistin potentiaalisena saaliina. Ihan kuka tahansa, todella kuka tahansa kelpaa kohteeksi. Naisia vilisee silmissä. Olen rasittunut ja irti itsestäni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6943/10671 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai lapset perineet sen ominaisuuden kun et voi omasta lapsesta eroon päästä, ellei se istu vankilassa...ja ei istu joten kun ottaa yhteyttä olet aina varpaillaan...

Vierailija
6944/10671 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahus... kirjoitti:

tai lapset perineet sen ominaisuuden kun et voi omasta lapsesta eroon päästä, ellei se istu vankilassa...ja ei istu joten kun ottaa yhteyttä olet aina varpaillaan...

Toi on pahin skenario - että oma lapsi on narsisti ja itse ei ole. Todella raskas ja vaarallinenkin tilanne, riippuen suhteen laadusta. 

Vierailija
6945/10671 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten on se vaikea asia, että miten narsistista pääsee eroon pysyvästi? Oman käsitykseni mukaan siten, että narsistin pitää hylätä sinut jostakin syystä. Narsisti luulee, että se omistaa hovissaan olevan ihmisen niinkuin jonkun auton tallissa, jotenkin se pitää saada tajuamaan, että pitääpä myydä tuo romu pois ja sitäkautta päästä eroon. Onhan tietysti keino esim. Muuttaa eri kaupunkiin jne. Mutta pitää muistaa että vaikka olet kateissa niin narsisti silti omistaa sinut, siis omassa mielessään.

Narsisti ei oikeasti hylkää ketään, vaan pyrkii siihen, että toinen jää ikään kuin varalle kumminkin.  Muistan kun itse aloittelin seurustelua narsistini kanssa, niin jo heti alkuun ihmettelin, että hän jotenkin yli-innokkaasti tervehti milloin ketäkin tyttöjä.  No ne oli hänen entisiä kumppaneitaan, ei tosin yksikään mikään varsinainen tyttöystävä, vaan satunnaisia kavereita, naapurin tyttöjä tai muuten tuttuja, joita hän siis esitti pyörittävänsä vielä sittenkin, kun minä olin kuvioissa.  Tarkoitus oli tietenkin osoittaa minulle, miten paljon hänellä on naispuolisia ihailijoita, eli tätä ihailua hän heiltä tarvitsi.  Minä siinä seisoskelin vieressä ja seurasin, kun hän jututti milloin ketäkin, ja sävy oli kummallisesti sellainen, kuin heillä olisi edelleenkin jotain tekemistä keskenään.  Kaikki oli teatteria minua varten, mutta hän siis tarvitsi näitä naisia.  Eikä nämä naiset itse tajunneet olevansa vain hänen tarvitsemiaan roolihenkilöitä, vaan aidosti ilahtuivat hänen huomiostaan, kenties joku jopa nautti siitä, että minä jouduin olemaan siinä sivussa.  Naiset voi olla niin simppeleitä joskus.  Komean miehen huomio on aina tervetullutta.

Tietysti minua loukkasi tuollainen käytös, mutta olin aika nuori vielä enkä osannut puolustaa omaa asemaani,  tunsin vain epämääräistä pahaa oloa.  Sitä en tuntenut, mitä hän ajoi takaa ; että olisin raivoisan mustasukkainen ja kilpailisin ja tappelisin hänestä ja että pelkäisin hänen jättävän minut.  Myöhemmin, seurustelun jatkuttua jo pitemmän aikaa hän toi sen oikein esille, että olin hänen mielestään kylmä, jäätävä, tunteeton, kun en osoittanutkaan sellaista mielialaa koskaan.  Se oli hänestä merkki siitä, että en rakasta aidosti ja että minulla luultavasti oli muita miehiä, kun hän ei selvästikään ollut minulle niin suunnattoman tärkeä. 

Eihän sellainen suhde voi kestää, siitä tuli lopulta aika ruma juttu.  Hän kävi väkivaltaiseksi, kun en reagoinut asioihin hänen haluamallaan ja odottamallaan tavalla.  Kaikki keskustelut menivät aina kummalliseksi inttämiseksi ja syyttämiseksi ja jatkuvaksi tunteitteni testaamiseksi.  

Ja sitten seurasi perässä kulkemista, huutelua, julkisella paikalla hooksi haukkumista, kiinni käymisiä, kyttäämisiä, omituisia esityksiä, itsemurhilla uhkaamisia,  jätetyksi tulleen "murheen alhossa vaeltamisia,"  yhteydenottamisia ystäviin ja jopa vanhempiini, kaikkea mahdollista.  Se loppui vasta kun lähdin toiselle paikkakunnalle opiskelemaan.  Jos loppui vielä sittenkään, koska melkein aina kun tulin kotona käymään, hän sai sen jotenkin selville ja halusi tulla käymään, eli joko heittämään pas-aa silmille tai itkemään lohduttomuuttaan.  Hoh-hoijaa.

Kyllä vain, jatkuva pikku flirtti vähän sinne ja tänne. Jokaisen kohtaamansa naisen arviointi, tarkkailu. Ja sitten jos asiasta sanot (mulle tuli ainakin kurja olo), niin olet mustasukkainen hullu, paranoidinen skitso, mikä milloinkin.

Sen olen ainakin oppinut, että näitä jokaisen naisen perään tollottajia ja pikkuflirttejä en enää lähelleni huoli. On aika iso hälytysmerkki.

Minun mielenterveyteni on vieläkin rikki tuollaisesta, vaikka narsistista on jo reilu puoli vuotta. Kun kadulla tulee mikä tahansa nainen vastaan, katson häntä ikään kuin narsistin potentiaalisena saaliina. Ihan kuka tahansa, todella kuka tahansa kelpaa kohteeksi. Naisia vilisee silmissä. Olen rasittunut ja irti itsestäni. [/quote

Ei narsistista puolessa vuodessa toivu. Ei vuodessa-kahdessakaan .

Vierailija
6946/10671 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjettömän kovat raivokohtaukset, kun narsisti kokee tulleensa loukatuksi. Pieninkin asia, joka menee vastoin narsistin päässään luomia ennakko-odotuksia voi aiheuttaa räjähdyksen. Narsistin egoon luotu haava pitää kostaa toiselle ihmiselle, ja tällöin mikään ei ole pyhää. Kaikki, mitä olet narsistille koskaan paljastanut itsestäsi on hyväksyttyä käyttää aseena sinua vastaan, tarkoituksena painaa sinut alas ja satuttaa sinua mahdollisimman paljon. Narsistin raivo on täynnä myrkkyä, siinä ei ole pätkääkään ihmisyyttä tai empatiaa. Se on narsistin päässä myös täysin oikeutettua, sillä häntähän on loukattu, ja hänen pitää oikeudenmukaisuuden vuoksi kostaa se aiheuttamalla sinulle vähintään yhtä paljon tuskaa, kuin sinä aiheutit hänelle uhkaamalla hänen valheellisen identiteettinsä paljastumista.

Olen narsisti, mutta olen myös äärimmäisen konsensushakuinen. En kestä riitoja ja huutamista, jos toinen räjähtää, kävelen vain pois sanomatta mitään. Kunnioitukseni jokaista malttinsa menettävää ihmistä kohtaan on nolla. 

Vierailija
6947/10671 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli väittäisin, että empaattinen ja kiltti läheisriippuvainen ajautuu helpommin narsistiseen suhteeseen ja myös pysyy pidempään tällaisessa suhteessa kun ns. Normi ihminen, puhumattakaan oikein temperamenttisesta ja omanarvon tuntevasta henkilöstä. Narsisti on tästä varsin tietoinen. Narsisti saalistaa tällaisia heikompia yksilöitä tai ainakin etsii heikkouksia koko ajan ja käyttää niitä sitten varsinaisessa suhteen esim. Avioliiton solmimisen jälkeen häikäilemättömästi hyväkseen. Läheisriippuvaisella tarkoitan näissä edellisissä kommenteissa vähän ylikilttiä ja ns. Helppoa miellyttäjätyyppiä joka harvoin pistää pahemmin hanttiin ja joka ei välttämättä itsekkään oikein tiedä mitä haluaa. Siis narsistisessa suhteessa voi olla kuka vaan periaatteessa, siis muukin kuin läheisriippuvainen. mutta suhteesta irrottautuminen vaatii kovaa luonnetta ja pitää pystyä myöntämään että ei onnistu muutos. Vaan kulunut aika on mennyt siltäosin hukkaan suhteessa. Lisäksi narsisti voi stalkata ja mustamaalata hovistalähtiää pitkään myös erittäin katalilla ja lapsellisilla menetelmillä.

Ehkä näin, mutta outoa että näet hyvyyden (empaattisuus ja kiltteys) vain heikkoutena kuten narsistit näkee. Hyvyys on tuhovoiman vastakohta. Hyvyys on se mitä narsisti vihaa.

Esim lapsuudessa kaltoinkohdeltu voi olla huonossa hapessa, mutta siltikään häntä ei saa hyväksikäyttää. Eli ei siirretä vastuuta uhrille.

Rajattu kiltteys voi olla myös narsistista käyttäytymistä. Eli jos ihminen on ylikiltti joitakin ihmisiä kohtaan ja jättää täysin huomiotta toiset, tai on jopa ilkeä niitä muita kohtaan, viittaa narsismiin. Kiltteys voi olla myös tapa hallita ihmisiä, joita haluaa pitää lähellään.

Ja nyt en väitä, että kaikki tai edes suurin osa kilteistä tai edes ylikilteistä ihmisistä olisi millään tavalla narsistisia. Liiallinen kiltteys tosin on ongelmallista muulla tavalla, etenkin kiltille ihmiselle itselleen.

Vierailija
6948/10671 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahus... kirjoitti:

Minun lapsellani on narsistinen isovanhempi, ja lapseni on perinyt ominaisuuden sieltä. Nyt hän on jo aikuinen ja on laittanut välinsä poikki minuun. Mutta jos hän tarvitsee minun palveluksiani, hän odottaa minun lukevan sen hänen ajatuksistaan. Huutoa tulee, kun en tietenkään pysty siihen. Jos kysyn häneltä, mitä tai mihin aikaan hän odottaa minun tekevän, vastaus tulee tiuskimalla, loppukommentilla: "Etkö muka tiennyt?"

Vierailija
6949/10671 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti kostaa vaikka mitään loukkausta ei olisi edes tapahtunut. Niin hän saa huomiota itselleen.

Muuten, pitäiskö nuo laulajat jättää pois ketjusta, harva tuntee ne läheisesti ja esiintyminen on niiden työ.

Ja muutkin julkkikset. Se, millaisen julkisuuskuvan ihminen itse, yhdessä median kanssa, on luonut, ei välttämättä vastaa mitenkään sitä kotiminää, mikä heillä on. Jotkut luovat jopa tarkoituksella julkisuusroolin, joka poikkeaa merkittävästi yksityisistä rooleista. 

Vierailija
6950/10671 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjettömän kovat raivokohtaukset, kun narsisti kokee tulleensa loukatuksi. Pieninkin asia, joka menee vastoin narsistin päässään luomia ennakko-odotuksia voi aiheuttaa räjähdyksen. Narsistin egoon luotu haava pitää kostaa toiselle ihmiselle, ja tällöin mikään ei ole pyhää. Kaikki, mitä olet narsistille koskaan paljastanut itsestäsi on hyväksyttyä käyttää aseena sinua vastaan, tarkoituksena painaa sinut alas ja satuttaa sinua mahdollisimman paljon. Narsistin raivo on täynnä myrkkyä, siinä ei ole pätkääkään ihmisyyttä tai empatiaa. Se on narsistin päässä myös täysin oikeutettua, sillä häntähän on loukattu, ja hänen pitää oikeudenmukaisuuden vuoksi kostaa se aiheuttamalla sinulle vähintään yhtä paljon tuskaa, kuin sinä aiheutit hänelle uhkaamalla hänen valheellisen identiteettinsä paljastumista.

Olen narsisti, mutta olen myös äärimmäisen konsensushakuinen. En kestä riitoja ja huutamista, jos toinen räjähtää, kävelen vain pois sanomatta mitään. Kunnioitukseni jokaista malttinsa menettävää ihmistä kohtaan on nolla. 

Tuo ei ole konsensushakua vaan kontrollinhakua ja siksi saat sellaisenkin ihmisen kilahtamaan, joka ei sitä normaalisti tekisi. 

Vierailija
6951/10671 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia narsistin pelkoja

1. Paljastuminen, narsisti pelkää, että suojaus tipahtaa tai joku näkee sen läpi.

2. Vanheneminen, jatkuva teeskentely ja näyttely on uuvuttavaa ja varsinkin vanhemmiten raskasta, lisäksi rapistuva keho ei ole kontrolloitavissa.

3. Kontrollin menettäminen, Narsisti haluaa olla tilanteen herra ja hermostuu jos toinen ihminen ei toimi niin kun narsisti on suunnitellut.

4. Hovista poistuminen, Narsisti omistaa hovinsa jäsenet. Ei tule kuuloonkaan, että joku jäsen lähtee omille teilleen kysymättä ensin lupaa narsistilta.

Vierailija
6952/10671 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja muutkin julkkikset. Se, millaisen julkisuuskuvan ihminen itse, yhdessä median kanssa, on luonut, ei välttämättä vastaa mitenkään sitä kotiminää, mikä heillä on. Jotkut luovat jopa tarkoituksella julkisuusroolin, joka poikkeaa merkittävästi yksityisistä rooleista. 

Tauski on ollut väkivaltainen hullu vaimoilleen ja hylännyt lapsensa ja nyt haluaa niitä lisää.

Danny rikkoi Armin pitämällä tätä löysässä hirressä vuosikaudet ja 20 vuotta pyörittänyt parikymppisiä naisia, joiden kanssa yöpyy ja meriselitykset aina samat. Erika meni ihan oudoksi.

Frederikistä nyt ei varmaan tarvitse edes vääntää rautalangasta...

Vierailija
6953/10671 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tauski on ollut väkivaltainen hullu vaimoilleen ja hylännyt lapsensa ja nyt haluaa niitä lisää.

Danny rikkoi Armin pitämällä tätä löysässä hirressä vuosikaudet ja 20 vuotta pyörittänyt parikymppisiä naisia, joiden kanssa yöpyy ja meriselitykset aina samat. Erika meni ihan oudoksi.

Frederikistä nyt ei varmaan tarvitse edes vääntää rautalangasta...

Kun en henk.koht. tunne näitä ukkeleita, niin tietysti väärin sanoa mitään, mutta se mitä julkisuudessa on kerrottu, vie tietysti ajatuksia yhteen suuntaan, mutta oikeastaan vain tuosta Tauskista.

Mulla on sellainen oma arvio, että Frederik ei olisi narsisti.  Hän vain taitaa olla ylenmäärin innostunut naisista, imago taisi olla alunperin ihan vain luomalla luotu, mutta jäi sen pauloihin, kun niin hyvin meni.  Nyt vain innostus suuntaa nuoriin naisiin, oman ikäiset ei tietenkään kiinnosta, vaikka itse asiassa innokkaimmat fanit taitaa olla juuri niitä.  

Kuitenkaan en ainakaan julkisen kuvan perusteella ole huomannut hänessä narsistipiirteitä.  Naistenmiehiähän maailmassa riittää ihan ilman muita diagnoosejakin.

Enkä usko Dannystakaan.  Hänellä on fiksuja ajatuksia ollut aina.  Yleisöön hän on pitänyt etäisyyden eri tavalla kuin useimmat muut iskelmätähdet.  Armi-juttu oli kummallinen, kaikki tiesi ja kuitenkaan siinä ei muka ollut mitään.  Mutta Danny on julkisesti kertonut kirjassaan, että hän oli oikeasti Armiin rakastunut ja se asia piinasi häntä vuosikaudet, koska hän rakasti myös vaimoaan, eikä tiennyt, miten ratkaista asia, kun ei olisi halunnut erota kummastakaan.  Tällaista tapahtuu muillekin ihmisille ja aina se on rikki repivää.  Dannysta ei ole muita naisjuttuja avioliittonsa aikana kuultu koskaan.  Kun olen ihan varhaisnuoresta asti seurannut Dannyn esillä olemista, en ole missään vaiheessa huomannut narsistisia piirteitä.  Haastatteluissa hänestä on löytynyt ihan hauskaa huumorintajua ja kykyä veistää huumoria myös omasta itsestään, mikä on narsistille täysin vieras piirre.

Nyt hän on vanha ja totta kai nuoret naiset kiehtoo, hiukan siinä on erotettavissa hyväksikäyttöä noiden nuorten naisten puolelta, julkisuuteen pääsyllä tavalla tai toisella on nykyään valtava arvo.  Ja Danny on sellainen nimi, että sen avulla julkisuus on varmaa.

Vierailija
6954/10671 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poistuu hovista sen jälkeen kun narsisti on kostanut, kun ei oltu hänen kanssaan samaa mieltä jostain, niin kostaako narsisti lisää vai yrittääkö ensin saada takaisin hoviin? Kysymyksessä on isovanhempi, kenelle on myös aika noloa, kun on välit mennyt lapseen ja lapsenlapsiin.

Vierailija
6955/10671 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te naiset näette näemmä narsisteja joka paikassa nykyään. Narsisti siellä ja narsisti täällä.

Näitä on ihan järkyttävästi! Jokainen on elämässään kohdannut kymmeniä.

Vierailija
6956/10671 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen 1-2% väestöstä, narsistin tuntee ilkeästä käytöksestä sekä siitä että jää kummallinen olo henkisesti päälle joksikin aikaa kun on ollut tekemisissä nassen kanssa, ei kovin yleinen siis.

Vierailija
6957/10671 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te naiset näette näemmä narsisteja joka paikassa nykyään. Narsisti siellä ja narsisti täällä.

Arvaanko oikein että kaikki ovat miehiä? Kuinkahan monta näistä "narsisteista" ovat sellaisia jotka eivät mukaudu jokaiseen naisen oikkuun ja mielipiteeseen, joten johtopäätös on itsekeskeinen narsisti.

Vähän samanlainen kuin se että jokaiselle huonosti käyttäytyvälle lapselle joille ei jakseta rajoja asettaa haetaan joku adhd diagnoosi vaikka väkisin, niin saadaan mielenrauha itselle ettei ole huono kasvattaja.

Ja vedetään nyt vielä trendikäs kehopositiivisuus mukaan, kun nykyään tuntuu joka toinen vastaantulija oleva ylipainoinen mutta siitäkään ei voida itseään syyllistää vaan haetaan syytä kaikesta muusta, kuin itsestä ja yritetään tehdä ylipainosta uusi normaali.

Yhteenvetona nykyaikana valitettavan moni ihminen tuntuu olevan laiska, tyhmä, saamaton sekä itsekeskeinen.

Vierailija
6958/10671 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos poistuu hovista sen jälkeen kun narsisti on kostanut, kun ei oltu hänen kanssaan samaa mieltä jostain, niin kostaako narsisti lisää vai yrittääkö ensin saada takaisin hoviin? Kysymyksessä on isovanhempi, kenelle on myös aika noloa, kun on välit mennyt lapseen ja lapsenlapsiin.

Jatkaa kostamista , laittaa ns. lentävät apinat liikkeelle. Mustamaalausta alkaa tulla , soittelee sukulaiset , työpaikat ja kaikki mahdolliset läpi ja "on huolissaan" ja kertoo järkyttäviä valheita (projisoi omia juttujaan). Jatkaa tätä niin kauan että uhri palaa hoviin takaisin. Minä en palannut vaan vein asian poliisille ja loppu oli minun voittoni ja narsisti lähti heti etsimään uutta uhria.

Vierailija
6959/10671 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvaanko oikein että kaikki ovat miehiä? Kuinkahan monta näistä "narsisteista" ovat sellaisia jotka eivät mukaudu jokaiseen naisen oikkuun ja mielipiteeseen, joten johtopäätös on itsekeskeinen narsisti.

Vähän samanlainen kuin se että jokaiselle huonosti käyttäytyvälle lapselle joille ei jakseta rajoja asettaa haetaan joku adhd diagnoosi vaikka väkisin, niin saadaan mielenrauha itselle ettei ole huono kasvattaja.

Ja vedetään nyt vielä trendikäs kehopositiivisuus mukaan, kun nykyään tuntuu joka toinen vastaantulija oleva ylipainoinen mutta siitäkään ei voida itseään syyllistää vaan haetaan syytä kaikesta muusta, kuin itsestä ja yritetään tehdä ylipainosta uusi normaali.

Yhteenvetona nykyaikana valitettavan moni ihminen tuntuu olevan laiska, tyhmä, saamaton sekä itsekeskeinen.

Olen niin samaa mieltä noista... Hyvä että edes joku uskaltaa näistä asioista puhua suoraan.

Vierailija
6960/10671 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole konsensushakua vaan kontrollinhakua ja siksi saat sellaisenkin ihmisen kilahtamaan, joka ei sitä normaalisti tekisi. 

Juurikin näin. Tarve näyttää omaa ylemmyyttään muita kohtaan. Olen parempi ja ylempänä kuin sinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän