Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
5181/10671 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla samantapainen kokemus, mutta suhde huomattavasti lyhyempi. Jälkikäteen muisteltuna ja viestit luettuna ihan kaikki on ollut manipulaatiota, jotta pääsee käyttämään minua seksuaalisesti hyväkseen (en voi enää käyttää normaaleja termejä normaalista seurustelusuhteen seksistä, koska suhde perustui tietoiselle groomaukselle, joka rakennettiin valhepohjalle). 

Hän yritti myös toistaa traumojani ja toistikin. Mutta hän ei ottanut laskelmissaan huomioon kahta tekijää. 1. Olin ehtinyt parantua traumoistani ja löytänyt vahvan onnen ja tasapainon, joten rima on asetettu terveelle korkeudelle. 2. Aloin käyttäytyä ja tuntea oudosti hänen seurassaan. Eli kun hän toisti sen trauman, josta minun olisi pitänyt mennä tolalatani ja rikki, pysyinkin täysin rauhallisena ja tapahtuma johti eroomme. 

Kyllä, hän piti minua räsy- ja seksinukkena, marionetttina, koe-eläimenä, jonka reaktioita testattiin. Mutta hän oli väärässä. Olen nainen, ehjä sellainen, minun itsetuntoni ei ole hänen varassaan, ei ihmisenä, ei seksuaalisesti eikä rakastettavuuteni riipu hänestä mitenkään. 

Kauanko olitte yhdessä?

Me oltiin yhdessä vain neljä kuukautta. Hän ei ollut elämäni ensimmäinen narsisti, joten osasin alkaa yhdistellä pisteitä, kun maski rupesi hetkittäin tippumaan ja kun tajusin, että se testailee tai piilovit***lee minulle. Jos en olisi aiemmin törmännyt narsisteihin, olisin varmaan jatkanut mielenterveyden menettämiseen asti ja vasta epätoivon pohjakosketuksessa jättänyt. Silleen kävi ekan narsistin kanssa. 

Nyt kyllä vaikuttaa että näkee narsisteja kaikkialla, eli oiskohan peilissä vikaa ?

Olen joutunut miettimään valintojani pitemmän kautta, sillä ihmissuhteet ovat olleet hyvin haastavia. Mulla on kaksi vaihtoehtoa oikeastaan: 1) olen itse n, 2) olen törmännyt harvinaisen moneen.

Olen kirjoittanut aikaisemmin tässä ketjussa, että ”kunnon pojat” eivät musta ole kiinnostuneet. Tarkemmin mietittyäni heitäkin olisi ollut, mutta he nähtävästi kokeilevat kepillä jäätä ja jos ei onnistu, niin jatkavat seuraavaan mahdolliseen paikkaan.

Mun miehillä on ollut yhteistä, että tausta on rikkinäinen: alkoholisimia varsinkin heidän isillään ja rajoja rikkovaa käyttäytymistä. En puhu mistään pikkujuomisesta, vaan sellaisesta, joka on vienyt hautaan saakka. Heillä om kuitenkin ollut ns. hyvä koti: akateemiset vanhemmat, maailmankansalaisuutta, sivistystä. Miehilläni on siis ollut hyvä kasvatus, hyvät tavat, hyvät urat. Mutta jotenkin ”pahoja poikia”.

Oma äitini oli rajaton, en sitä lapsena ja nuorena ymmärtänyt. Isä sen sijaan oli suojeleva, teki minkä pystyi. Kotielämä vain altisti mut sille, että räyhääminen ja räjähtely ovat mielestäni suhteellisen normaalia, vaikka surullisia ovatkin.

Yksi sisaruksistani on aikalailla alkoholisoitunut ja kriminaali (tuomioita). Kaksi hyvin itsekkäitä. Mä olen ainoa, joka on yrittänyt jeesata muita, joka kävi koulut, opiskeli, hankki kunnon työn. Saan haukut yleensä kaupanpäällisiksi, kun jotain tämän perheeni eteen teen.

Mutta olenko mä n? Ainakin tiedän asearsenaalin, jolla toimia. Tosin en sitä käytä. Olen joutunut jättämään kommunikoinnin minimiin, sillö mielipahaa tulee vain niin paljon, kun olen yhteyksissä. Tuntuu, että koko ajan on menossa musikaaliset tuolit ja jään ilman tuolia jos en pidä varaani. Vaikka en edes halua leikkiä koko leikkiä.

Mutta siis. Uskoisin, että lapsena ja nuorena koettu rajojen rikkominen on altistanut mut sille, että siedän samanlaista käytöstä ja olen n magneetti. Iän myötä tosin alkanut kipukynnys madaltua.

Vierailija
5182/10671 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti on kommunikaatiossa myös Devils Advocate eli ns. Paholaisen asianajaja-tyyliltään.

Tän allekirjoitan, riita narsistin kanssa on sille vain todisteiden ja lyömäaseiden etsimistä seuraavaa riitaa varten. Ihan kaiken mitä hädissäsi sanot hän kääntää sinua vastaan. Ja jos sanot yhdenkin sanan eri tavalla, niin hän tulkitsee, että olet valehdellut. Eli taas yksi ase hänen puolelleen.

Riidat on myös sellaisia, että hän haluaa ehdottomasti "voittaa" ne, eli saada sinun mielipiteesi vaihdettua omaansa, sen jälkeen hän on tyytyväinen kun olet alistunut hänen ylivoimaisuutensa, älykkyytensä ja valtansa alle. Olen kysynyt että mihin ajattelee tällaisen riitelytyylin johtavan, onnelliseen parisuhteeseenko? Ei tule vastausta.

Vastauksia vaaditaan ja tiukkaan sävyyn. Jos olet epätoivoisena hiljaa kun sipuli ei enää kestä tai mietit jo itsesi satuttamista, niin se tulkitsee senkin itseensä kohdistuvaksi. Vastaukset pitää tulla aina oikealla tavalla, oikein istumalla ja jakaus oikeassa kohdassa, muuten niitä ei "hyväksytä" vastauksiksi. Ja vaikka vastaisit siihen tärkeimpään riidan aiheuttaneeseen kysymykseen, niin senkin jälkeen kaivetaan lisää ja aloitetaan alusta. Ja sitten riidellään jo siitä, että mistä äsken riideltiin. Ja karuselli pyörii kunnes olet menettää järkesi ja olet valmis juoksemaan pääsi seinään. Edes siinä vaiheessa kun romahdat henkisesti ja olet vain tärisevä ja itkevä rätti nurkassa kädet suojaten päätäsi, se ei lopu.

Voimakkaat reaktioni johtuvat lapsena kokemaani narskuäidin raivotunteihin. Istutti säännönllisesti mut alas ja huuti niin että tukka oli lähteä. Huuto ei liittynyt millään lailla minuun, olin vain sopiva ja hallittava raivon kohde. Olin kotona kuin vankilassa siihen asti kun täytin 18.

Nyt 50+ enkä vieläkään tajua tän kaiken kokonaisvaltaisia vaikutuksia itseeni. Jos tajuan vasta 20 vuoden jälkeen, että mieheni ei ehkä ole ihan terve päästään niin miten vinksallaan ymmärrykseni oikein on? Tähän asti olen todellakin uskonut että kaikki tämä rähjääminen on minun syytäni. Enää en.

Viimeisestä miehen raivari ja mökötyskierteestä tuli todella pahat niveloireet. Ehkä immuunijärjestelmäni hyökkää kehoani vastaan kun kuvittelee puolustavansa minua ulkopuoliselta hyökkääjältä? Tai kun raivokohtauksen aikana välillä toivon kuolemaani niin kehoni alkaa toteuttaa toivettani? Iho-onglmia, allergioita, näppylöitä, herkkyyksiä jne. on tullut tämän liiton aikana.

Jos leikitään, että ollaan täällä maan päällä oppimassa asioita, niin narskuäitini ja -mieheni tarkoitus elämässäni voisi olla se, että opin pitämään puoleni ja näkemään mikä on sallittua ja mikä ei ihmisten välisissä suhteissa, ja ennenkaikkea se, että opin rakastamaan itseäni enkä odota jonkun muun ihmisen täyttävän tätä rakastetuksi Mitä mieltä olette?

Oh my. Luin tätä ja on kuin oma elämäni. Mun äiti sanoi, että nyt otetaan ripille, kun alkoi kuulustelu ja raivo. Ja mä olin kiltti tyttö, joka kävi vain kirjastossa. Jotain sairasta mielihyvää hän siitä sai.

Ja sama juttu. 20 vuoden avioliiton aikana mut on pistetty maan rakoon kerta toisensa jälkeen. Samanlaista ripitystä.

Halaus sulle. Mun oppi on kai ollut se, että mä olen vahvempi kuin luulen ja mun pitää vain luottaa, että omat siivet kantavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5183/10671 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V*ttu, että alkaa ottamaan päähän eräs narsisti. Suuttuu heti jos sanoo hänelle jonkin kuulumisen tai asian, mihin hän itse ei liity mitenkään. Eli hänelle ei voi normaalisti kertoa esim. kuulumisia tai että mitä olet tehnyt jos asiaan ei liity tämä narsisti niin suuttuu ja lopettaa kommunikoinnin siihen. Ei voi esim. kertoa, että tänään on siivouspäivä tai oli kauppareissu tai tänään menen uimaan ym. Ihan siis normaali asia esim. söin kotona jäätelöä ja mainitsin siitä niin narsisti veti herneen nenään ja lopetti yhteydenpidon välittömästi. Ihmeissäni mietin, että mikä sille nyt tuli? Sitten tulin siihen tulokseen, että narsisti ei kestä mitään normaalejakaan asioita, tekemisiä tai kuulumisia kerrottavan hänelle jos hän ei liity siihen asiaan mitenkään. Eli hänelle ei saa puhua, kuin hänestä itsestään ja silloinkin ylistävään sävyyn. Kuinka loputtoman itsekästä! Alkoi ottamaan taas niin päähän, että nyt saa narsissi olla kyllä ihan omissa oloissaan ja miettiä miksei minusta vähään aikaan kuulu mitään..

Miksi olet tekemisissä ankeuttajan kanssa🙄

Aina tämä sama kysymys: Miksi olet tekemisissä narsistin kanssa? Joskus se on pakkorako. Ja mitä se edes kuuluu kellekään miksi jotkut ovat tekemisissä???

Vierailija
5184/10671 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V*ttu, että alkaa ottamaan päähän eräs narsisti. Suuttuu heti jos sanoo hänelle jonkin kuulumisen tai asian, mihin hän itse ei liity mitenkään. Eli hänelle ei voi normaalisti kertoa esim. kuulumisia tai että mitä olet tehnyt jos asiaan ei liity tämä narsisti niin suuttuu ja lopettaa kommunikoinnin siihen. Ei voi esim. kertoa, että tänään on siivouspäivä tai oli kauppareissu tai tänään menen uimaan ym. Ihan siis normaali asia esim. söin kotona jäätelöä ja mainitsin siitä niin narsisti veti herneen nenään ja lopetti yhteydenpidon välittömästi. Ihmeissäni mietin, että mikä sille nyt tuli? Sitten tulin siihen tulokseen, että narsisti ei kestä mitään normaalejakaan asioita, tekemisiä tai kuulumisia kerrottavan hänelle jos hän ei liity siihen asiaan mitenkään. Eli hänelle ei saa puhua, kuin hänestä itsestään ja silloinkin ylistävään sävyyn. Kuinka loputtoman itsekästä! Alkoi ottamaan taas niin päähän, että nyt saa narsissi olla kyllä ihan omissa oloissaan ja miettiä miksei minusta vähään aikaan kuulu mitään..

Tää on myös semmonen yks tyyli mitä kannattaa ihan itse miettiä että onko oikeestaan mitään järkeä vastailla aina ihmisille tyyliin: "mitä mä sanoin, mitäs läksit, miks teit niin ja noin". Itseasiassa Sinä olet ihminen jollaisia en itse katsele

Vierailija
5185/10671 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kkeneet narsistin kanssa hetkiä jolloin maski/suojaus on pudonnut hetkeksi? Entä onkohan narsistilla suojaus päällä silloin kun hän on yksin, tai voiko suojaus joskus vahingossa unohtua hetkeksi? Itse en voi olla varma mutta olettaisin, että olen nähnyt oletettavasti kaksi kertaa kyseisen tapahtuman 45v aikana, ne ovat olleet lyhyitä hetkiä kestoltaan, hämmennyin itse toisessa tapauksessa aika paljon. Telkkarista tuli kuvaa sudenpennun poikasista, olihan ne aika suloisia, ilmeisesti myös narsistin mielestä kun vahingossa rupesi hykertelemään ja ääneen vielä, hetki kesti muutaman sekunnin. Sitten äkkiä ilme vakavaksi ja maski takaisin. Mutta siis todella muita hetkiä ei tule mieleen. Toinen tapaus sattui kun olin lapsi, katseltiin pilviä ja mietittiin niiden eri muotoja, mitä tulee mieleen jne. Mutta siinäpä ne kerrat, muutoin hänen seurassaan on yleensä vähän varpaillaan ja se omituinen varuillaanolo jatkui vielä vuosia senkin jälkeen kun olin jo muuttanut eri osoitteeseen.

Joidenkin narsistien tärkeä työkalu on esittää reppanaa, koirailmeellä esittää jotta saa hoivaa ja huomiota. Voihan se itsesääli olla automaattistakin.

Ihminen pystyy pitämään söpönä paitsi eläinten poikasia myös ihmisvauvoja. Narsisti voi hyväksyä eläimet, kun ymmärtää ne eri lajiksi mutta ihmislajin edustajan, vaikka olisi vauva, voi kokea uhkaksi.

Vierailija
5186/10671 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tajunnut että Putin käyttäytyy aivan kuten mallikirjanarsisti.

1) Tekee asioita (aloittaa sodan) ja väittää muita juuri siitä.

2) Pakkomielteinen suhtautuminen omaan ulkonäköönsä ja naama täynnä botoxia.

3) Tekee päinvastoin kuin sanoo (diplomatia)

4) Raha ja oma etu tärkeintä. Maan kansalaisista viis. Putin pelastaa miljoonapaattinsa takaisin Venäjän kamaralle ennen kuin lähettää kansansa kuolemaan sotaan.

Vierailija
5187/10671 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tajunnut että Putin käyttäytyy aivan kuten mallikirjanarsisti.

1) Tekee asioita (aloittaa sodan) ja väittää muita juuri siitä.

2) Pakkomielteinen suhtautuminen omaan ulkonäköönsä ja naama täynnä botoxia.

3) Tekee päinvastoin kuin sanoo (diplomatia)

4) Raha ja oma etu tärkeintä. Maan kansalaisista viis. Putin pelastaa miljoonapaattinsa takaisin Venäjän kamaralle ennen kuin lähettää kansansa kuolemaan sotaan.

Ahne padka on! Edes omilla ei ole väliä. Myös Venäjällä monet äidit ja perheet itkee sotaan käskytettyjä nuoria poikasiaan. Ilman narsistipsykoa tätäkään sotaa ei olisi. Eihän Putiini toki halua jäädä historian kirjoihin yhtään sen pienempänä kuin Stalin tai Hitler ja ketä näitä ny o

Vierailija
5188/10671 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on myös semmonen yks tyyli mitä kannattaa ihan itse miettiä että onko oikeestaan mitään järkeä vastailla aina ihmisille tyyliin: "mitä mä sanoin, mitäs läksit, miks teit niin ja noin". Itseasiassa Sinä olet ihminen jollaisia en itse katsele

Toinen uhriutuu kuin narsisti konsanaan ja toinen häneltä kysyy "miksi olet tekemisissä ankeuttajan kanssa".

Vaikka joku toinen olisi mitä tahansa niin ihmisellä on aina vastuu itsestään. Ei se ole enää narsistioletetun syytä että uhrioletettu lietsoo itsensä suutuksiin.

"miettiköön miksei minusta vähään aikaan kuulu mitään"...

Vierailija
5189/10671 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen uhriutuu kuin narsisti konsanaan ja toinen häneltä kysyy "miksi olet tekemisissä ankeuttajan kanssa".

Vaikka joku toinen olisi mitä tahansa niin ihmisellä on aina vastuu itsestään. Ei se ole enää narsistioletetun syytä että uhrioletettu lietsoo itsensä suutuksiin.

Sinulaistesi narsujen takia joskus tuntuu että pommi olisi ihan paikallaan

Vierailija
5190/10671 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itänaapurin johtaja hyvä esimerkki.

Vierailija
5191/10671 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti on kommunikaatiossa myös Devils Advocate eli ns. Paholaisen asianajaja-tyyliltään.

Tän allekirjoitan, riita narsistin kanssa on sille vain todisteiden ja lyömäaseiden etsimistä seuraavaa riitaa varten. Ihan kaiken mitä hädissäsi sanot hän kääntää sinua vastaan. Ja jos sanot yhdenkin sanan eri tavalla, niin hän tulkitsee, että olet valehdellut. Eli taas yksi ase hänen puolelleen.

Riidat on myös sellaisia, että hän haluaa ehdottomasti "voittaa" ne, eli saada sinun mielipiteesi vaihdettua omaansa, sen jälkeen hän on tyytyväinen kun olet alistunut hänen ylivoimaisuutensa, älykkyytensä ja valtansa alle. Olen kysynyt että mihin ajattelee tällaisen riitelytyylin johtavan, onnelliseen parisuhteeseenko? Ei tule vastausta.

Vastauksia vaaditaan ja tiukkaan sävyyn. Jos olet epätoivoisena hiljaa kun sipuli ei enää kestä tai mietit jo itsesi satuttamista, niin se tulkitsee senkin itseensä kohdistuvaksi. Vastaukset pitää tulla aina oikealla tavalla, oikein istumalla ja jakaus oikeassa kohdassa, muuten niitä ei "hyväksytä" vastauksiksi. Ja vaikka vastaisit siihen tärkeimpään riidan aiheuttaneeseen kysymykseen, niin senkin jälkeen kaivetaan lisää ja aloitetaan alusta. Ja sitten riidellään jo siitä, että mistä äsken riideltiin. Ja karuselli pyörii kunnes olet menettää järkesi ja olet valmis juoksemaan pääsi seinään. Edes siinä vaiheessa kun romahdat henkisesti ja olet vain tärisevä ja itkevä rätti nurkassa kädet suojaten päätäsi, se ei lopu.

Voimakkaat reaktioni johtuvat lapsena kokemaani narskuäidin raivotunteihin. Istutti säännönllisesti mut alas ja huuti niin että tukka oli lähteä. Huuto ei liittynyt millään lailla minuun, olin vain sopiva ja hallittava raivon kohde. Olin kotona kuin vankilassa siihen asti kun täytin 18.

Nyt 50+ enkä vieläkään tajua tän kaiken kokonaisvaltaisia vaikutuksia itseeni. Jos tajuan vasta 20 vuoden jälkeen, että mieheni ei ehkä ole ihan terve päästään niin miten vinksallaan ymmärrykseni oikein on? Tähän asti olen todellakin uskonut että kaikki tämä rähjääminen on minun syytäni. Enää en.

Viimeisestä miehen raivari ja mökötyskierteestä tuli todella pahat niveloireet. Ehkä immuunijärjestelmäni hyökkää kehoani vastaan kun kuvittelee puolustavansa minua ulkopuoliselta hyökkääjältä? Tai kun raivokohtauksen aikana välillä toivon kuolemaani niin kehoni alkaa toteuttaa toivettani? Iho-onglmia, allergioita, näppylöitä, herkkyyksiä jne. on tullut tämän liiton aikana.

Jos leikitään, että ollaan täällä maan päällä oppimassa asioita, niin narskuäitini ja -mieheni tarkoitus elämässäni voisi olla se, että opin pitämään puoleni ja näkemään mikä on sallittua ja mikä ei ihmisten välisissä suhteissa, ja ennenkaikkea se, että opin rakastamaan itseäni enkä odota jonkun muun ihmisen täyttävän tätä rakastetuksi Mitä mieltä olette?

Oh my. Luin tätä ja on kuin oma elämäni. Mun äiti sanoi, että nyt otetaan ripille, kun alkoi kuulustelu ja raivo. Ja mä olin kiltti tyttö, joka kävi vain kirjastossa. Jotain sairasta mielihyvää hän siitä sai.

Ja sama juttu. 20 vuoden avioliiton aikana mut on pistetty maan rakoon kerta toisensa jälkeen. Samanlaista ripitystä.

Halaus sulle. Mun oppi on kai ollut se, että mä olen vahvempi kuin luulen ja mun pitää vain luottaa, että omat siivet kantavat.

Täällä on ollut tällä viikolla pyhän raivon viikko. Sunnuntaina alkoi ja on koko viikko kerätty kierroksia, koko ajan pahenee.

Tuntuu kuin olisin vankina helvetin esikartanossa, täysin yksin ja vailla pakomahdollisuutta. Tajusin että kappale Hotel California kertoo juuri tästä. Murmelin päivä ja de ja vu kokemus samassa, paitsi eskaloituvasti. Kaikki samat asiat tapahtuu, vaan pahempina. Ensimmäinen kerta kun pakenin kotoa ja kerroin jollekulle muulle asiasta. Paha virhe. Tappouhkauksia satelee.

On sellainen fiilis että tämä oikean sodan alkaminen on vienyt kaikki estot täällä meillä. Ihan kuin ilma olisi sakeanaan raivoa ja se kaikki imeytyisi tuohon puolisoon. Onko muiden narskut aktivoituneet tällä viikolla?

Vierailija
5192/10671 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Minäkin pakenin kirjoihin lapsuudenkodissa.

Meillä tilanne on nyt tosi paha kotona. Ensimmäisen kerran olen saanut tappouhkauksia. Ja tänään pitäisi lähteä vielä esittämään onnellista perhettä sukujuhliin pokerinaamalla. Viikkkoon en ole juuri nukkunut ja se näkyy.

Vierailija
5193/10671 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5194/10671 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitusta asiasta ei pitänyt kiinni jonka vuoksi suutuin ja kiukkusin. Aloitti mykkäkoulun, noin pari päivää ja kohta häpesin jo omaa suuttumista ja olin pahoillani kiukkuamisesta. Sanoin haluavani puhua ja koitin selittää että otin asian liian vakavasti ja että olen pahoillani kun kiukkusin ja että koitan jatkossa hermostua vähemmän ja käyttäytyä asiallisesti. Toinen sanoo että hänestä tuntuu että manipuloin häntä ja että hänen täytyy kokoajan varoa sanomisiaan ja tekemisiään etten käy ”sekoilemaan”. Olen hänen mielestä narsistinen ihminen kun suutun jos asiat eivät mene mieleni mukaan. Pyysin anteeksi ja vannoin mielessäni etten enää hermostu koska hän sanoi ettei tiedä kuinka kauan enää jatkaa tällaista draamaa. Uskoin olevani narsisti.

Juhlat, lääkäriajat, lastenasiat, yhteiset lomat.. noin 90% kaikista näistä olin yksin koska puolisolla tuli aina jotain muuta tai ei huvittanut ja aina se olin minä joka päätyi pyytämään anteeksi viimekädessä. Kaikki ihmettelivät kuinka puolisoni jaksaa minua kun olen hullu. En tiedä vieläkään että kumpi meistä se narsisti on jos ylensäkään kumpikaan. En ymmärrä että mitä ympärilläni on tapahtunut tuona aikana, aivan kuin olisi jäänyt johonkin välitilaan eikä tiedä että mikä on totta enää.

Vierailija
5195/10671 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulaistesi narsujen takia joskus tuntuu että pommi olisi ihan paikallaan

Senkun tuut tappamaan. Haluatko osoitteenkin vielä?

Vierailija
5196/10671 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju on todella hyvä vertaistuki -ketju - vertaansa vailla. Kiitos teille kokemustenne jakamisesta <3

Vierailija
5197/10671 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grey rock tolle narsulle vaan, älkää provosoituko! Narsistit yrittää juuri tuota että ärsyttää ja yrittää saada reaktiota aikaan. Tää on niin nähty jo, ja aika alkeellinen perus-narsu manipulaatio. Psykopaatit eivät edes alentuisi tuohon. Tämä on narsisteille se ainoa keino pakottaa väkisin sitä "yhteyttä" toisiin ihmisiin, mitä muuten eivät tunne koska peilisolut puuttuu. Ja lapsuudessa jäi oikeaa rakkautta saamatta. Onhan se surullista, mutta sitä on turhaa narskun kostaa koko ajan muille ihmisille, se ei johda mihinkään hyvään lopulta. Näistä narsisteista kasvaa alitajuisesti katkeria - eivät tajua olevansa katkeria... Se on vain se nakertava turhautumisen tunne mikä syö koko ajan sisältä. Olen huomannut, että ne ihmiset jotka eivät saa elämässään mitä haluavat, eivät onnistu, eivätkä aidosti omaa hyvää itsetuntoa ovat juuri niitä, jotka sitten pyrkivät päämääriinsä kyseenalaisilla keinoilla. Eivät onnistu reilun pelin kautta, eivät vaan osaa. Vahvuutta on olla tekemättä ikäviä asioita silloinkin kun voisi. Just because you can does NOT mean you should!

Vierailija
5198/10671 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti voi sekaantua/sekaantuu muiden asiohin ja saattaa toimia todella katalasti selän takana jne.sekaantuminen voi saada jopa koomisia piirteitä, tilanne voi olla silti todella vakava. Narsistin lapsena huomasin, että kun muutin omilleni en kuitenkaan olisi saanut itsenäistyä. Narsisti sai jopa minut houkuteltua omaan firmaansa töihin, alku meni hyvin, mutta sitten alkoi kyykyttäminen ja piikittely eri muodoissa. Mattoa ei vedetty kerralla jalkojen alta vaan tasapainoa järkytettiin säännöllisesti. Kun huomasin tämän selkeästi, häivyin tyyliin avainnippu pöydällä, eikä minusta kuulunut sen jälkeen. Sitten kun menin uusiin töihin eri paikkoihin sain huomata, että minun toimia on stalkattu ja minua on mustamaalattu jne. Niin onhan se käsittämättömän lapsellista ja raukkamaista, mutta näin on käynyt. En edelleenkään voi toimia kuten normaalit ihmiset ja oman firman perustaminen ei tule kuuloonkaan, hätähän sille narskulle tulee jos niin tekee, torpedointi jatkuu. Samoja kokemuksia? Keinoja tilanteeseen?

Vierailija
5199/10671 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen narsistin ja jonkun määrittelemättömän lapsi. Minun oli todella vaikea itsenäistyä normaaliin tapaan. Kannoin jotenkin vastuuta ja huolta lapsuusperheestä ja olin siinä kiinni paljon läheisemmin kuin ystävät omissa perheissään. Vanhempien kuolema ratkaisi asian, alkuun se oli hirveä kriisi, mutta lopulta sain ihan uudenlaisen itsnäisyyden ja vapauden. 

Vierailija
5200/10671 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti ja läheisriippuvainen vetävät toisiaan puoleensa kuin magneetti, tuo ei määrittelemätön oletettavasti on läheisriippuvainen josta puhur, tunnistan tuon yhdistelmän itse. Läheisriippuvainen saa narsistilta voimantunnetta joka itseltä puuttuu, ja usein piiloutuu narsistin mahtailevan olemuksen taakse. Narsisti saa läheisriippuvaiselta ihailua sekä usein toimii narsistin kätyrinä tai äänitorvena. On alistanut läheisriippuvaisen tähän rooliin. Heidän liittonsa on luja, kestää hyvin, toinen vetää toinen joustaa, mutta se ei ole tasapainoinen liitto, vaikka tadapainoa etsitäänkin koko ajan sitä ei löydy silti