Narsistin keskustelutyyli
Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:
-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.
-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.
-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.
Kommentit (10671)
Vierailija kirjoitti:
Kaasuvalottaako narsisti itsekin itseään? Koska miten muuten hän voisi niin pokkana väittää valheellisia asioita ja uskoa virheellisiin juttuihin? Voiko olla, että hänen pään sisäinen maailmansa muuttuu hänelle oikeasti todelliseksi?
Raw Motivationsin self-aware narsisti laittoi vastikään videon, missä oli narsistin valehtelusta. Siinä hän kertoi, että koska narsistin psyyke ei kestä todellista maailmaa, hänellä on lisäksi monia fantasiamaailmoja. Hän sitten satuilee niitä juttuja sieltä fantasiamaailmastaan ja koska se maailma on hänelle tietyllä tasolla todellinen, valehtelu sujuu luontevasti eikä narsisti edes sinällään koe valehtelevansa.
Tämä selittäisi ainakin jotenkin sen, miten eksästä ei todellakaan erottanut yhtään koska hän valehtelee ja koska ei. Manipulaation ja provokaation aloin tunnistaa, mutta valehtelua en sitten millään muuta kuin vain kyseenalaistamalla mielessäni ihan kaiken mitä hän sanoi ja tajuamalla, että vähintään henkilöt tarinassa pitää vaihtaa toisiksi, vaikka tarina itsessään ehkä olisi saatunutkin jollekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kehollisia tai mentaaleja reaktioita teillä on ollut narsisteista?
Kauan sitten eksästä tuli paniikkihäiriö sekä autoimmuunisairauksia. Kaikista narsisteista on tullut hiustenlähtö. Ja tämä viimeisin tapaus, jota vielä käsittelen, herättää minussa halveksuntaa ja inhoa ja kun ajattelen häntä, tekee mieli pudistaa itseään ja lisäksi vasen ylähuuli vetätyy ylöspäin.
Stressi-ihottuma, rytmihäiriöt, hiustenlähtö nyt ainakin ja itkureaktio tullut tilanteissa jossa juuri tutustunut myöhemmin paljastuneisiin narsisteihin ja tämä itku on tullut tilanteessa jossa kaikki ollut vielä siinä kohtaa näennäisesti hyvin. Koen että alitajuntani tunnisti narsistin ja siitä tuli sellainen itkukohtaus.
Post-traumaattinen stressi joka muutti omaa persoonaani, ahdistus- ja masennusoireita, sydämen rytmihäiriöitä (esim. öisin korkea pulssi yhtäkkiä), paniikkikohtauksia, työkyvyttömyyttä ja työmotivaation menetys, painajaisia, äkillisten valojen, äänien ja liikkeiden säikkymistä silloin ihan aluksi. Uskon, että tulee aika kun nämä vielä vaimenevat, suunta on hyvä, mutta tunnen että jotain minusta meni lopullisesti jollain tavalla rikki. Alussa ja shokin jälkeen henkinen kipu oli kovaa, nyt se on vaimentunut ahdistukseksi ja lieventyy ajan kanssa. Älkää siis luovuttako! Sosiaaliset tilanteet tuntuvat edelleen aika raskailta ja en jaksa niitä kovin usein. Arvostan vieläkin enemmän nykyisin aitoja ja kivoja ihmisiä, eikä minun lähelle enää muita pääsekään. Kun huomaan että joku on n tai p niin otan välittömästi etäisyyttä ja olen itseasiassa mielestöni aika hyvä käsittelemään näitä, tarvitsee vain olla olematta tekemisissä niin paljon kuin mahdollista niin sujuu ihan hyvin. Narsistien kanssa voin olla samassa tilassa ihan ok ja keskustella ja tehdä töitäkin, ärsyttää vaan, mutta psykopaattien seurassa alan saada ihan heti fyysisiä paniikkioireita, kädet hikoaa ja pulssi kiihtyy. Minullakin alitajuntani siis tunnistaa nämä tyypit, kun siinä olemuksessa on jotain omista kokemuksista niin tuttua.
Vierailija kirjoitti:
Kaasuvalottaako narsisti itsekin itseään? Koska miten muuten hän voisi niin pokkana väittää valheellisia asioita ja uskoa virheellisiin juttuihin? Voiko olla, että hänen pään sisäinen maailmansa muuttuu hänelle oikeasti todelliseksi?
Kyllä, kaikkein eniten he satuilevat itselleen. Sitten onkin helppo valehdella muille, koska nuo jutut ovat jo muuttuneet todeksi pään sisällä.
Manipulointi taito ja kerätä luottamusta ennen tätä. Narsistin tärkein veto, ettei häntä usein edes kyseenalaisteta ja vaikka olisi faktaa pöydässä sokeat uskovat siltikin. Kääntää kaiken sun viaks ja on aina se ite pieni viaton joka kärsinyt vaikka todellisuudessa yrittää kääntää omas pahuuttaan toiseen ettei vaan näytä pahalta ja taitava keksimään selityksiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla samantapainen kokemus, mutta suhde huomattavasti lyhyempi. Jälkikäteen muisteltuna ja viestit luettuna ihan kaikki on ollut manipulaatiota, jotta pääsee käyttämään minua seksuaalisesti hyväkseen (en voi enää käyttää normaaleja termejä normaalista seurustelusuhteen seksistä, koska suhde perustui tietoiselle groomaukselle, joka rakennettiin valhepohjalle).
Hän yritti myös toistaa traumojani ja toistikin. Mutta hän ei ottanut laskelmissaan huomioon kahta tekijää. 1. Olin ehtinyt parantua traumoistani ja löytänyt vahvan onnen ja tasapainon, joten rima on asetettu terveelle korkeudelle. 2. Aloin käyttäytyä ja tuntea oudosti hänen seurassaan. Eli kun hän toisti sen trauman, josta minun olisi pitänyt mennä tolalatani ja rikki, pysyinkin täysin rauhallisena ja tapahtuma johti eroomme.
Kyllä, hän piti minua räsy- ja seksinukkena, marionetttina, koe-eläimenä, jonka reaktioita testattiin. Mutta hän oli väärässä. Olen nainen, ehjä sellainen, minun itsetuntoni ei ole hänen varassaan, ei ihmisenä, ei seksuaalisesti eikä rakastettavuuteni riipu hänestä mitenkään.
Kauanko olitte yhdessä?
Me oltiin yhdessä vain neljä kuukautta. Hän ei ollut elämäni ensimmäinen narsisti, joten osasin alkaa yhdistellä pisteitä, kun maski rupesi hetkittäin tippumaan ja kun tajusin, että se testailee tai piilovit***lee minulle. Jos en olisi aiemmin törmännyt narsisteihin, olisin varmaan jatkanut mielenterveyden menettämiseen asti ja vasta epätoivon pohjakosketuksessa jättänyt. Silleen kävi ekan narsistin kanssa.
Nyt kyllä vaikuttaa että näkee narsisteja kaikkialla, eli oiskohan peilissä vikaa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla samantapainen kokemus, mutta suhde huomattavasti lyhyempi. Jälkikäteen muisteltuna ja viestit luettuna ihan kaikki on ollut manipulaatiota, jotta pääsee käyttämään minua seksuaalisesti hyväkseen (en voi enää käyttää normaaleja termejä normaalista seurustelusuhteen seksistä, koska suhde perustui tietoiselle groomaukselle, joka rakennettiin valhepohjalle).
Hän yritti myös toistaa traumojani ja toistikin. Mutta hän ei ottanut laskelmissaan huomioon kahta tekijää. 1. Olin ehtinyt parantua traumoistani ja löytänyt vahvan onnen ja tasapainon, joten rima on asetettu terveelle korkeudelle. 2. Aloin käyttäytyä ja tuntea oudosti hänen seurassaan. Eli kun hän toisti sen trauman, josta minun olisi pitänyt mennä tolalatani ja rikki, pysyinkin täysin rauhallisena ja tapahtuma johti eroomme.
Kyllä, hän piti minua räsy- ja seksinukkena, marionetttina, koe-eläimenä, jonka reaktioita testattiin. Mutta hän oli väärässä. Olen nainen, ehjä sellainen, minun itsetuntoni ei ole hänen varassaan, ei ihmisenä, ei seksuaalisesti eikä rakastettavuuteni riipu hänestä mitenkään.
Kauanko olitte yhdessä?
Me oltiin yhdessä vain neljä kuukautta. Hän ei ollut elämäni ensimmäinen narsisti, joten osasin alkaa yhdistellä pisteitä, kun maski rupesi hetkittäin tippumaan ja kun tajusin, että se testailee tai piilovit***lee minulle. Jos en olisi aiemmin törmännyt narsisteihin, olisin varmaan jatkanut mielenterveyden menettämiseen asti ja vasta epätoivon pohjakosketuksessa jättänyt. Silleen kävi ekan narsistin kanssa.
Nyt kyllä vaikuttaa että näkee narsisteja kaikkialla, eli oiskohan peilissä vikaa ?
Huomenta narsku! Joko olet tälle päivälle v..uillut jollekin ja saanut hänelle pahan mielen (ja itsellesi paremman)? Edelleenkin sanon : paras narsku on kuollut narsku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko olitte yhdessä?
Kaikkialla?
Vierailija kirjoitti:
Miten teidän narsistiläheiset suhtautuvat Ukrainan kriisiin?
Narsistiläheiseni (julkkis), jonka tunsin henkilökohtaisella tasolla 14 vuotta, lähtee Aasiaan. Suorittanut siviilipalveluksen. Tekopyhä, puhuu yhtä ja tekee toista esim. ympäristöasioista eli lentelee ympäriinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko olitte yhdessä?
Nyt kyllä vaikuttaa, että jollain ei ole luetunymmärtäminen kohdillaan.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti on kommunikaatiossa myös Devils Advocate eli ns. Paholaisen asianajaja-tyyliltään.
Tän allekirjoitan, riita narsistin kanssa on sille vain todisteiden ja lyömäaseiden etsimistä seuraavaa riitaa varten. Ihan kaiken mitä hädissäsi sanot hän kääntää sinua vastaan. Ja jos sanot yhdenkin sanan eri tavalla, niin hän tulkitsee, että olet valehdellut. Eli taas yksi ase hänen puolelleen.
Riidat on myös sellaisia, että hän haluaa ehdottomasti "voittaa" ne, eli saada sinun mielipiteesi vaihdettua omaansa, sen jälkeen hän on tyytyväinen kun olet alistunut hänen ylivoimaisuutensa, älykkyytensä ja valtansa alle. Olen kysynyt että mihin ajattelee tällaisen riitelytyylin johtavan, onnelliseen parisuhteeseenko? Ei tule vastausta.
Vastauksia vaaditaan ja tiukkaan sävyyn. Jos olet epätoivoisena hiljaa kun sipuli ei enää kestä tai mietit jo itsesi satuttamista, niin se tulkitsee senkin itseensä kohdistuvaksi. Vastaukset pitää tulla aina oikealla tavalla, oikein istumalla ja jakaus oikeassa kohdassa, muuten niitä ei "hyväksytä" vastauksiksi. Ja vaikka vastaisit siihen tärkeimpään riidan aiheuttaneeseen kysymykseen, niin senkin jälkeen kaivetaan lisää ja aloitetaan alusta. Ja sitten riidellään jo siitä, että mistä äsken riideltiin. Ja karuselli pyörii kunnes olet menettää järkesi ja olet valmis juoksemaan pääsi seinään. Edes siinä vaiheessa kun romahdat henkisesti ja olet vain tärisevä ja itkevä rätti nurkassa kädet suojaten päätäsi, se ei lopu.
Voimakkaat reaktioni johtuvat lapsena kokemaani narskuäidin raivotunteihin. Istutti säännönllisesti mut alas ja huuti niin että tukka oli lähteä. Huuto ei liittynyt millään lailla minuun, olin vain sopiva ja hallittava raivon kohde. Olin kotona kuin vankilassa siihen asti kun täytin 18.
Nyt 50+ enkä vieläkään tajua tän kaiken kokonaisvaltaisia vaikutuksia itseeni. Jos tajuan vasta 20 vuoden jälkeen, että mieheni ei ehkä ole ihan terve päästään niin miten vinksallaan ymmärrykseni oikein on? Tähän asti olen todellakin uskonut että kaikki tämä rähjääminen on minun syytäni. Enää en.
Viimeisestä miehen raivari ja mökötyskierteestä tuli todella pahat niveloireet. Ehkä immuunijärjestelmäni hyökkää kehoani vastaan kun kuvittelee puolustavansa minua ulkopuoliselta hyökkääjältä? Tai kun raivokohtauksen aikana välillä toivon kuolemaani niin kehoni alkaa toteuttaa toivettani? Iho-onglmia, allergioita, näppylöitä, herkkyyksiä jne. on tullut tämän liiton aikana.
Jos leikitään, että ollaan täällä maan päällä oppimassa asioita, niin narskuäitini ja -mieheni tarkoitus elämässäni voisi olla se, että opin pitämään puoleni ja näkemään mikä on sallittua ja mikä ei ihmisten välisissä suhteissa, ja ennenkaikkea se, että opin rakastamaan itseäni enkä odota jonkun muun ihmisen täyttävän tätä rakastetuksi Mitä mieltä olette?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko olitte yhdessä?
Jos on esim kasvanut narsistisessa perheessä, helposti ohjautuu samanlaisiin ihmissuhteisiin aikuisena. Tämä on ihan perustietoa, perehdypäs vähän asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisti on kommunikaatiossa myös Devils Advocate eli ns. Paholaisen asianajaja-tyyliltään.
Tän allekirjoitan, riita narsistin kanssa on sille vain todisteiden ja lyömäaseiden etsimistä seuraavaa riitaa varten. Ihan kaiken mitä hädissäsi sanot hän kääntää sinua vastaan. Ja jos sanot yhdenkin sanan eri tavalla, niin hän tulkitsee, että olet valehdellut. Eli taas yksi ase hänen puolelleen.
Riidat on myös sellaisia, että hän haluaa ehdottomasti "voittaa" ne, eli saada sinun mielipiteesi vaihdettua omaansa, sen jälkeen hän on tyytyväinen kun olet alistunut hänen ylivoimaisuutensa, älykkyytensä ja valtansa alle. Olen kysynyt että mihin ajattelee tällaisen riitelytyylin johtavan, onnelliseen parisuhteeseenko? Ei tule vastausta.
Vastauksia vaaditaan ja tiukkaan sävyyn. Jos olet epätoivoisena hiljaa kun sipuli ei enää kestä tai mietit jo itsesi satuttamista, niin se tulkitsee senkin itseensä kohdistuvaksi. Vastaukset pitää tulla aina oikealla tavalla, oikein istumalla ja jakaus oikeassa kohdassa, muuten niitä ei "hyväksytä" vastauksiksi. Ja vaikka vastaisit siihen tärkeimpään riidan aiheuttaneeseen kysymykseen, niin senkin jälkeen kaivetaan lisää ja aloitetaan alusta. Ja sitten riidellään jo siitä, että mistä äsken riideltiin. Ja karuselli pyörii kunnes olet menettää järkesi ja olet valmis juoksemaan pääsi seinään. Edes siinä vaiheessa kun romahdat henkisesti ja olet vain tärisevä ja itkevä rätti nurkassa kädet suojaten päätäsi, se ei lopu.
Voimakkaat reaktioni johtuvat lapsena kokemaani narskuäidin raivotunteihin. Istutti säännönllisesti mut alas ja huuti niin että tukka oli lähteä. Huuto ei liittynyt millään lailla minuun, olin vain sopiva ja hallittava raivon kohde. Olin kotona kuin vankilassa siihen asti kun täytin 18.
Jos leikitään, että ollaan täällä maan päällä oppimassa asioita, niin narskuäitini ja -mieheni tarkoitus elämässäni voisi olla se, että opin pitämään puoleni ja näkemään mikä on sallittua ja mikä ei ihmisten välisissä suhteissa, ja ennenkaikkea se, että opin rakastamaan itseäni enkä odota jonkun muun ihmisen täyttävän tätä rakastetuksi Mitä mieltä olette?
Tuttua. Olin tyypillinen 70-luvun avainkaulalapsi, sain hoitaa itse itseni, vaikka äiti oli akateemisesti kouutettu, ja väitti olevansa "ylihuolehtiva". Se oli pelkkää puhetta. Kun lehdissä oli avainkaulalapsista, en enää saanutkaan pitää avainta kaulassa, ja hukkasin sen jatkuvasti. Siitä äiti sai valtavia raivokohtauksia, ja huusi, että "sen täytyy löytyä!". Monesta muustakin sai syyn huutaa minulle, jos vaikka auto ajoi ohi ja roiskutti kuraa hänen päälleen. Aivan kohtuutonta. Onneksi ämmä on jo kuollut, hautakiveä ei laitettu. Maatukoon siellä uurnalehdossa. Tajusin kuvion vasta muutama vuosi sitten, mutta onneksi edes silloin. Olen 52.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt 50+ enkä vieläkään tajua tän kaiken kokonaisvaltaisia vaikutuksia itseeni. Jos tajuan vasta 20 vuoden jälkeen, että mieheni ei ehkä ole ihan terve päästään niin miten vinksallaan ymmärrykseni oikein on? Tähän asti olen todellakin uskonut että kaikki tämä rähjääminen on minun syytäni. Enää en.
Viimeisestä miehen raivari ja mökötyskierteestä tuli todella pahat niveloireet. Ehkä immuunijärjestelmäni hyökkää kehoani vastaan kun kuvittelee puolustavansa minua ulkopuoliselta hyökkääjältä? Tai kun raivokohtauksen aikana välillä toivon kuolemaani niin kehoni alkaa toteuttaa toivettani? Iho-onglmia, allergioita, näppylöitä, herkkyyksiä jne. on tullut tämän liiton aikana.
Toivottavasti olet jo lähtenyt tuosta suhteesta tai valmistellut pitkälle lähtöäsi.
Sinä olet itse oman elämäsi päähenkilö. Sinä olet ohjaimissa. Älä anna arvoasi toisten käsiin, sillä voi olla, että he eivät huomaa, arvosta tai kunnioita sitä. Pyri hyvien ihmisten läheisyyteen. Kun omat voimavarasi ovat vähissä, keskitä ne itseesi, älä tuhlaa niitä toisiin siinä toivossa, että he maksaisivat takaisin, eivät välttämättä tee palvelusta palveluksesta vaan lopulta olet käyttänyt energiasi toisten hoitamiseen ja olet itse kuivaksi väännetty rätti.
Vierailija kirjoitti:
Katso Putterin puhetta ja uhoa. Eipä muuta narsismista tai oikeastaan psykopaatista joka on pahemmin sairas kuin narsisti.
Watch "Does Putin Have Dark Triad Traits? | Vladimir Putin Case Analysis" on YouTube
#ehkä sillä oli vaan huono päivä
#etkö voisi yrittää keskustella ja selvittää asiaa
#sehän on yleensä ihan leppoisa ihminen!
#ei nyt voi olla kokonaan paha
#ei ihmiset hyökkää ilman syytä toisiaan kohtaan tuhoamistarkoituksessa
#olet liian herkkä
#vain lääkäri antaa diagnoosin
Narsisti kaataa sumeilematta kaikki omat ongelmansa työkaveteiden, ystävien, tuttujen, asiakapalvelijoiden, sukulaisten, pomon, lemmikkien ja kaikkien päälle. Narsisti suuttuu ja syyttää kaikkia ja kaikkea, jos hän ei onnistu tai on onneton. Narsistissa ei ole ikinä mitään vikaa ja jos on, niin se on muista johtuvaa.
V*ttu, että alkaa ottamaan päähän eräs narsisti. Suuttuu heti jos sanoo hänelle jonkin kuulumisen tai asian, mihin hän itse ei liity mitenkään. Eli hänelle ei voi normaalisti kertoa esim. kuulumisia tai että mitä olet tehnyt jos asiaan ei liity tämä narsisti niin suuttuu ja lopettaa kommunikoinnin siihen. Ei voi esim. kertoa, että tänään on siivouspäivä tai oli kauppareissu tai tänään menen uimaan ym. Ihan siis normaali asia esim. söin kotona jäätelöä ja mainitsin siitä niin narsisti veti herneen nenään ja lopetti yhteydenpidon välittömästi. Ihmeissäni mietin, että mikä sille nyt tuli? Sitten tulin siihen tulokseen, että narsisti ei kestä mitään normaalejakaan asioita, tekemisiä tai kuulumisia kerrottavan hänelle jos hän ei liity siihen asiaan mitenkään. Eli hänelle ei saa puhua, kuin hänestä itsestään ja silloinkin ylistävään sävyyn. Kuinka loputtoman itsekästä! Alkoi ottamaan taas niin päähän, että nyt saa narsissi olla kyllä ihan omissa oloissaan ja miettiä miksei minusta vähään aikaan kuulu mitään..
Vierailija kirjoitti:
Narsisti kaataa sumeilematta kaikki omat ongelmansa työkaveteiden, ystävien, tuttujen, asiakapalvelijoiden, sukulaisten, pomon, lemmikkien ja kaikkien päälle. Narsisti suuttuu ja syyttää kaikkia ja kaikkea, jos hän ei onnistu tai on onneton. Narsistissa ei ole ikinä mitään vikaa ja jos on, niin se on muista johtuvaa.
Tätä ihmettelin. Kun itse mokasi, niin haukkui mut. Kun oli ollut vähän raskas lomamatka, niin kotiin tultuaan haukkui mut. Kun itse kännissä törttöili, niin haukkui mut. Ja suureen ääneen meuhkasi kuinka hän kantaa vastuun, on aikuinen. Puuttui vain kokonaan kyky tarkastella itseään kriittisesti ja ns. mennä itseensä. Siinä, kun joku muu olisi pyytänyt anteeksi aiheuttamaansa mielipahaa tai vaivaa, niin tämä haukkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ihmettelin. Kun itse mokasi, niin haukkui mut. Kun oli ollut vähän raskas lomamatka, niin kotiin tultuaan haukkui mut. Kun itse kännissä törttöili, niin haukkui mut. Ja suureen ääneen meuhkasi kuinka hän kantaa vastuun, on aikuinen. Puuttui vain kokonaan kyky tarkastella itseään kriittisesti ja ns. mennä itseensä. Siinä, kun joku muu olisi pyytänyt anteeksi aiheuttamaansa mielipahaa tai vaivaa, niin tämä haukkuu.
Niin. Mieti tähän taas paikalle se henkisesti nelivuotias. Jos sun nelivuotiaalla lapsella tulisi matkalla väsy ja kiukku niin noinhan se juuri toimisi. Ei se sanoisi, että anteeksi äiti, kun nyt tuli vähän ärhenneltyä, kun olen vaan niin väsynyt päivän toimista.
Vierailija kirjoitti:
V*ttu, että alkaa ottamaan päähän eräs narsisti. Suuttuu heti jos sanoo hänelle jonkin kuulumisen tai asian, mihin hän itse ei liity mitenkään. Eli hänelle ei voi normaalisti kertoa esim. kuulumisia tai että mitä olet tehnyt jos asiaan ei liity tämä narsisti niin suuttuu ja lopettaa kommunikoinnin siihen. Ei voi esim. kertoa, että tänään on siivouspäivä tai oli kauppareissu tai tänään menen uimaan ym. Ihan siis normaali asia esim. söin kotona jäätelöä ja mainitsin siitä niin narsisti veti herneen nenään ja lopetti yhteydenpidon välittömästi. Ihmeissäni mietin, että mikä sille nyt tuli? Sitten tulin siihen tulokseen, että narsisti ei kestä mitään normaalejakaan asioita, tekemisiä tai kuulumisia kerrottavan hänelle jos hän ei liity siihen asiaan mitenkään. Eli hänelle ei saa puhua, kuin hänestä itsestään ja silloinkin ylistävään sävyyn. Kuinka loputtoman itsekästä! Alkoi ottamaan taas niin päähän, että nyt saa narsissi olla kyllä ihan omissa oloissaan ja miettiä miksei minusta vähään aikaan kuulu mitään..
Miksi olet tekemisissä ankeuttajan kanssa🙄