Mitä nämä "Menee ensisijaisesti käyttöön" myyjät on?
Siis joku myy tavaraa, esim. vanhaa nukkekotia, pelejä, leluja yms. (mitä tahansa jolla voi olla myös keräilyarvoa)
Niin heidän pitää erikseen ilmoituksessaan mainita, että ensisijaisesti myy käyttöön eikä hyllyyn pölyttymään. :D Wtf, saa kai ihminen ostaa tavaraa ihan mihin tarkoitukseen haluaa. Tämä on siis yleistrynyt ilmiö Facebook-kirppiksillä.
Kommentit (9)
No kyllä minä itse myyn mieluummin leluja ja lasten keräily kortteja lapsiperheisiin LAPSILLE, kuin jollekin sinkulle keräilykamaksi... Yleensä myös nämä "keräilijä" ostajat ovat niitä jotka ostavat ja myyvät tavaran eteenpäin kalliimmalla
Aivan pelleilyksi mennyt koko touhu. Ensin laitetaan "annan kenelle annan" ja sitten yksityis viestillä on joku ostanut tavaran.
Tai sitten pitäisi joku itkuvirsi laittaa miksi juuri minä tarvitsen kyseisen tavaran. Samat trokarit vie tavarat eri nimillä ja tarinoilla.
Trokareiden takia ei kannata myydä keräilyarvokasta tavaraa ihan kelle tahansa.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:32"]
No kyllä minä itse myyn mieluummin leluja ja lasten keräily kortteja lapsiperheisiin LAPSILLE, kuin jollekin sinkulle keräilykamaksi... Yleensä myös nämä "keräilijä" ostajat ovat niitä jotka ostavat ja myyvät tavaran eteenpäin kalliimmalla
[/quote]
Myy itse kalliimmalla, jos tavarat kerran ovat arvokkaampia.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:34"]
Trokareiden takia ei kannata myydä keräilyarvokasta tavaraa ihan kelle tahansa.
[/quote]
Eipä kuule esim. vaikkapa pokemonkortit ole lasten kuolaamina ja rypistäminä oikeastaan minkään arvoisia, eli turhaan pelkäät trokareita. Sama koskee oikeastaan kaikkea mikä voi elinkaarensa jossain vaiheessa käydä lasten käsissä tai siinä on joskus ollut lappuja jotka on revitty irti..
En ole tuollaisiin ilmoituksiin vielä törmännyt, mutta mitä jos niillä viitataan tavaran kuntoon? Ts. kuluneella tai pikkuvikaisella lelulla leikkii, mutta keräilyarvoa sillä ei ole.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:32"]
Aivan pelleilyksi mennyt koko touhu. Ensin laitetaan "annan kenelle annan" ja sitten yksityis viestillä on joku ostanut tavaran. Tai sitten pitäisi joku itkuvirsi laittaa miksi juuri minä tarvitsen kyseisen tavaran. Samat trokarit vie tavarat eri nimillä ja tarinoilla.
[/quote]
Tarvitaanko siihen nimi ja tarina. Jos minä myyn jotain, niin minua ei kiinnosta ostajan nimi ja tarina, vaan rahat.
Jotain päsmäröijiä, joilla on tarve määräillä ja kehittää typeriä sääntöjä.