Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempani antoivat vain minulle lahjan, puoliso jäi ilman

Joulutonttu
27.12.2021 |

Olimme joulunvietossa minun vanhemmilla. He antoivat lahjan vain minulle, ja vielä kalliin. Mies jäi kokonaan ilman (sai toki minun hankkimiani lahjoja, mutta ei mitään vanhemmiltani). Mitä mieltä tilanteesta?

Olen ihan mielettömän harmissani mieheni puolesta, hän varmasti koki tilanteen tosi epäkohteliaana. Käsittääkseni vanhemmillani ei ole mitään miestäni vastaan ja pitävät hänestä. Tuntuvat vain ajattelevan, että antavat lahjan vain minulle, koska minähän olen heidän lapsensa.

Mitä tässä edes voi tehdä? Ei nyt oikein ole tapana erikseen pyytää ostamaan lahjaa vielä kumppanillekin..

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse en antaisi lahjaa toiselle, haluaisin sanoa sillä, että inhoan sinua niin paljon, että olen valmis jopa näin avoimesti ilmaisemaan sen tällä symbolisella tavalla, vaikka suoraan sanomalla en sitä sentään uskalla sanoa.

Minulta vaatisi tosi paljon, että kehtaisin jättää jonkun lahjatta. Miehesikin vaistoaa lahjatta jäännissä tuon symbolisen viestin ja on syystä pahoillaan.

Vierailija
22/57 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä tästä joululahjakriisistä :D tästä tuli vielä jälkikäteen puhe ja mies sanoi harmissaan, että hänen vanhempansa antavat aina lahjat molemmille (jos siis olemme siellä). Onko mies nyt vähän lapsellinen vai ovatko vanhempani totaalimoukkia? Pitäisikö minun huomauttaa heille tästä lahjakeissistä?

Aloittaja

Vanhempiesi käytös oli sanojasi lainaten; moukkamaista. Äärimmäisen. Sinun olisi hyvä asiasta puhua.

Itselläni on samanlainen tilanne, mutta huonosti käyttäytyvät vanhemmat ovat miehelläni. Muutimme minun ostamaani taloon. Miehen vanhemmat toivat tupaantuliaislahjan hänelle... Näytti olevan tänä jouluna pakettikin hänelle, mutta niinhän se oli viime vuonnakin...

Mun appivanhemmat puhuu meidön kodista ”Matin asuntona” ja käyttäytyvät koko ajan kuin munä olisin ylimääräinen täällä. Hyvä etteivät peri vuokraa minulta. Minä omistan tämän.

Mitäköhän miehes on kertonut heille 🤔.

Ihan totuuden. He ei kuuntele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksia kysymyksiin: Olemme yleensä antaneet yhteiset lahjat vanhemmilleni, yleensä minä kuitenkin maksan ne, mutta mieheni on mukana valitsemassa ja allekirjoitamme ne yhdessä. Vastaavasti hän maksaa lahjat omille vanhemmilleen, vaikka ne ovat myös minulta. Näin olemme pariskuntana toimineet jo useamman vuoden.

Joulun järjestelyistä: vanhempani laittavat hienot ruuat ja viinit. Mielestäni tämä on paras lahja! Mies ei tätä ehkä näe, kun ei ole koskaan joutunut itse näkemään vastaavaa vaivaa. Onhan siinä hirveä homma tehdä iso illallinen siivoiluineen yms... ja kallistakin on.

Silti toki mietin, että vanhempani voisivat osoittaa lahjan edes näön vuoksi molemmille.

Mutta en kyllä ala tästä heille sanomaan. Tuntuisi kiittämättömältä. :/

Vierailija
24/57 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni toimii samoin avokkini kanssa. Veli saa sitten huonomman lahjan meiltä. Lähinnä siksi, että avokkini valitsee meillä muut lahjat eikä osta mitään veljelleni (parin joulun jälkeen lopetti). Mä sit ostan veljelle jotain pientä.

Vierailija
25/57 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä tästä joululahjakriisistä :D tästä tuli vielä jälkikäteen puhe ja mies sanoi harmissaan, että hänen vanhempansa antavat aina lahjat molemmille (jos siis olemme siellä). Onko mies nyt vähän lapsellinen vai ovatko vanhempani totaalimoukkia? Pitäisikö minun huomauttaa heille tästä lahjakeissistä?

Aloittaja

Vanhempiesi käytös oli sanojasi lainaten; moukkamaista. Äärimmäisen. Sinun olisi hyvä asiasta puhua.

Itselläni on samanlainen tilanne, mutta huonosti käyttäytyvät vanhemmat ovat miehelläni. Muutimme minun ostamaani taloon. Miehen vanhemmat toivat tupaantuliaislahjan hänelle... Näytti olevan tänä jouluna pakettikin hänelle, mutta niinhän se oli viime vuonnakin...

Mun appivanhemmat puhuu meidön kodista ”Matin asuntona” ja käyttäytyvät koko ajan kuin munä olisin ylimääräinen täällä. Hyvä etteivät peri vuokraa minulta. Minä omistan tämän.

Todella törkeää heiltä. Olen vihainen puolestasi. Mutta ei auta kuin antaa anteeksi, niin on parempi.

Kun heille puhuu, auttaisiko sanoa usein "me Matin kanssa... (sitä ja tätä) tehtiin/ajateltiin? Tekisi mieli sanoa, että sano heille, että tervetuloa kahville minun asunnolleni silloin ja silloin. Mutta eihän niin voi sanoa. He ovat moukkia, sinä et.

Kun teet hyvää, se tulee sinulle takaisin, vaikkakaan ei heiltä. Voimia sinulle ja kaikille samaa koskeville!

Vierailija
26/57 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja

Todella törkeää heiltä. Olen vihainen puolestasi. Mutta ei auta kuin antaa anteeksi, niin on parempi.

Kun heille puhuu, auttaisiko sanoa usein "me Matin kanssa... (sitä ja tätä) tehtiin/ajateltiin? Tekisi mieli sanoa, että sano heille, että tervetuloa kahville minun asunnolleni silloin ja silloin. Mutta eihän niin voi sanoa. He ovat moukkia, sinä et.

Kun teet hyvää, se tulee sinulle takaisin, vaikkakaan ei heiltä. Voimia sinulle ja kaikille samaa koskeville!

Kokeville, ei koskeville

Vierailija
27/57 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille samanarvoiset lahjat. Puhu vanhemmillesi.

Vierailija
28/57 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän ilkeetä olla ostamatta lahjoja kaikille osallistujille - jos osallistujat ovat teinejä tai nuorempia.

Vierailija
29/57 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelematonta. Tulee vävylle helposti sellainen olo, että onko häntä täysin hyväksytty. Ymmärrän miestäsi.

Vierailija
30/57 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuinenkin ilahtuu jos häntä muistetaan lahjalla. Lahjan antaminen osoittaa sen, että henkilöä on ajateltu ja pidetään tärkeänä ja läheisenä. Lahja voi olla vaikka sukat, tai jokin muu edullinen lahja, lahjan arvo ei ole merkityksellinen.

Minusta epäkohteliasta vanhemmiltasi.

Vierailija
31/57 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törpöt vanhemmat aloittajalla! Varsinkin jos annetaan lahjat käteen jouluna ja joku jätetään ilman tahallaan, on se yksinomaan törkeää! Ei ole meidän suvussa ollut tuota ongelmaa koskaan ja nyt molemmat vanhempani ovat jo kuolleet eivätkä lahjoja antamassa.

Vierailija
32/57 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te kaivatte nämä ääliöperheissä kasvaneet ääliömiehet esiin. Minä olen elänyt pitkänenäinen ole eläissäni tavannut niin hullua sakkia kuin täällä aina kerrotaan.

Vierailija
33/57 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja

En painaisi asiaa villaisella vasn ottaisin suoraan puheeksi, miksi he toimivat noin töykeästi. Jos kyse on pitkäaikaisesta miesystävästä tai aviopuolisosta, on teko törkeää. En olisi joulua edes tuollaisten törppöjen seurassa.

Vierailija
34/57 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille samanarvoiset lahjat. Puhu vanhemmillesi.

Nämä lahja-asiat ja samanarvoisuus on aina niin vaikeaa. Omat vanhempani ovat ratkaisseet sen siten, että antavat minulle ja kaikille omissa kodeissaan jo asuville aikuisille lapsilleni 50 euroa meille jokaiselle (siihen menee heiltä yhteensä 200e). Lapsettomat siskoni saavat sitten molemmat 200 euroa. 

Vierailija
35/57 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin toimii myös miehen sisko ja miehensä. He tulivat MEILLE joulupäivänä ja toivat vaan miehelle lahjan. Ja se oli nimenomaan vaan osoitettu miehelleni. Meillä oli heille molemmille yhteinen melko arvokas lahja + ruokailut juomineen. Ollaan oltu 3 vuotta yhdessä ja aiemmin en ole niinkään kiinnittänyt asiaan huomiota, kun ei olla oltu samaan aikaan samassa paikassa jouluisin, mutta aina ollaan muistettu puolin ja toisin. Miehen siskolla on myös erikoinen tapa vähätellä veljeään ja käyttäytyy vähän äitimäisesti häntä kohtaan.

Vierailija
36/57 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hyvin asiatonta! Tottakai molemmille annetaan lahja tai sitten annetaan lahja yhteisenä! Me saamme usein molemmat omat villasukat tai jotain yhteistä, kuten lahjakortti ruokapaikkaan. 

Pahoittaisin todella mieleni, jos miehen vanhemmat ei huomioisi jouluna myös minua. Ja vastaavasti pahoittaisin mieleni (ja sanoisin asiasta!) jos omani eivät huomioisi miestä. 

Tai vaihtoehtoisesti ei osteta sitten kummallekaan!

Vierailija
37/57 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puoliso olisi saanut halvemman / ei mieluisen lahjan kuin itse vanhemmiltaan olisi kauhea kitinä. Jos molemmat olisivat saaneet "halvemmat" lahjat ts. lahjasumma yhteensä olisi sama, olisi kauhea kitinä, kun lahjat olisivat halvempia.  Parempi olisi antaa jokin muistaminen tyyliin joulukukka tms tai olla jopa vain toivottaa hyvää joulua. Miten ihmeessä voisi tietää oudosta vävystä - miniästä mistä hän pitää.  Tarvitsevatko aikuiset oikeasti niitä lahjoja vai / ja mitataanko sillä lahjalla jotenkin kiintymyksen määrää toisten silmissä? Tossa sulle huntti, kun oot kiva, mutta tälle vaan viiskymppiä ja se on puolet vähemmän kiva.  Aikuisilla yleensä on oikeasti kaikkea tarpeellista ja jos ei ole, halutaan  valita korut, käyttötavarat jne itse. 

Vierailija
38/57 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aikuinenkin ilahtuu jos häntä muistetaan lahjalla. Lahjan antaminen osoittaa sen, että henkilöä on ajateltu ja pidetään tärkeänä ja läheisenä. Lahja voi olla vaikka sukat, tai jokin muu edullinen lahja, lahjan arvo ei ole merkityksellinen.

Minusta epäkohteliasta vanhemmiltasi.

Olen kyllä mieluummin ilman lahjaa kuin saan jotain sellaista, mitä en todellakaan tarvitse tai käytä. Kaikki voisivat tietysti saada jouluna kahvipaketin toisilta kuin hanskat tai sukat, joita ei ehdi vuodessa kuluttamaan. 

Vierailija
39/57 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies saa aina vanhemmiltani ja muilta perheeni jäseniltä synttärionnittelut ja joululahjat. Koskaan en ole saanut miehen perheeltä mitään muistamisia. Mies ostaa veljiensä puolisoillekin joululahjat, en ole koskaan saanut itse heiltä lahjaa.

Vierailija
40/57 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velipojan vaimo antoi mulle ikimuistettavan joululahjan.

Mentiin tapanina motelliin, tarjosi syötävät seisovasta pöydästä

sekä pari pitkää kolmosta kyytipojaksi. Jälkiruuaksi mentiin paneskelemaan

huoneeseen, pari varvia siinä vedettiin. Pidettiin tauko, mentiin motellin baariin

vetämään pari pitkää kolmosta, jonka jälkeen mentiin huoneeseen vielä panemaan.

Panojen jälkeen mentiin motellin baariin ja vedettiin muutama pitkä kolmonen.

Lopuksi taksi pihaan ja hajauduimme tapanin viettoon. Velipojan vaimo meni kotiin lapsiensa ja miehensä pariin ja minä juhlistin lähiöpubissa, muutamalla pitkällä kolmosella tapahtumaa.

Kaikkea sitä kanssa sattuu..heh heh