Nukutteko aikuiset terveet ihmiset päivälläkin?
Minä en, koska nukun yöllä. Mutta jos nukutte päivälläkin, niin kertokaa miksi? Ihan pieniä lapsia ei lasketa nyt mukaan tähän ketjuun, koska kasvuiässä olevat taaperoikäiset lapsethan tarvitsevat päivälläkin unensa kasvunsa vuoksi.
Kommentit (62)
Mä nukuin työttömänä ollessani. Sellaset parin-kolmen tunnin päiväunet ku lapset oli koulussa. Yöllä vielä 8-9 tuntia. Oli tosi tylsää ja olokin oli ihan idiootti. Nyt taas töissä enkä nuku päikkäreitä. Virtaa on kun pienessä kylässä! Otan myös d-vitamiinia päivittäin mutta en kyllä tiedä onko sillä mitään merkitystä virkeyteen.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:50"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:49"]Viikonloppuisin otetaan miehen kanssa päikkärit ja nukutaan yöllä kanssa. Onko se sulta pois, ap? [/quote] Mä kans mietin että mikä tässä on aplle ongelma, ja miksi tää niin paljon ihmetyttää.
[/quote]Missä kohtaa näet ongelmaa aloittajan tekstissä? HOHHOIJAKKAA...
Välillä nukun, ehkä kerran-pari kuussa sellaset pitkät ja ihanat päikkärit (viikonloppuna) ja myös pari kertaa kuukaudessa arki-iltana max. 20min. Tollaset power napit on ihan parhaita, niiden jälkeen jaksaa loppuillan puuhata mutta saa myös normaaliaikaan unta :)
Totta kai, vapaapäivinä jos vain voin. Se on ap aivotoiminnalle tutkitusti todella hyväksi! Lyhyet päiväunet ovat terveellisiä ja aivotoimintaa edistäviä.
niitä kannattaisi ottaa työpaikoillakin, ja osa fiksuista työnantajisga kannustaakin siihen. Esim. meillä on ihan lepohuone sänkyineen duunissa, mutta itse en saa töiden keskellä nukuttua, joten henkilökohtaisesti en vii vetäytyä työvireen päällä ollessa vartin tupluureille. Kadehdin niitä, jos kykenevät siihen!
http://yle.fi/uutiset/paivaunet_pitavat_terveena_ja_tehokkaana/5736284
Taidanpa mennä ottamaan tästä pikkutorkut ennen jumppaan lähtöä. Yöunet nukuin 22.30-n. 7.00.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:51"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:45"]
Eli kaikki jotka tekevät toisin, kuin mitä sinun pieni käsityksesi elämästä ja olemisesta on, herättää sinussa pahennusta?
[/quote] Ja sinulla on lukihäiriö tai et osaa ajatellakaan, mitä aloittaja edes aloituksessaan kysyi. Missä näet pahennusta tuossa aloitustekstissä? Senkin luulotautinen harhapää.
[/quote]
Ohiksena kommentti: ap:lla ei liene kummoiset äidinkielentaidot, jos hän kirjoittaa noin paheksuvan aloituksen ja väittää, ettei aloitus olekaan paheksuva. Onhan se!
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:50"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:49"]Viikonloppuisin otetaan miehen kanssa päikkärit ja nukutaan yöllä kanssa. Onko se sulta pois, ap? [/quote] Mä kans mietin että mikä tässä on aplle ongelma, ja miksi tää niin paljon ihmetyttää.
[/quote]Missä näet ongelman aloittajan aloituksessa? Ongelmasi taitaa olla vaan vastata, että miksi nukut päiväunet, jos nukut, kuten jotkut ovat käsittäneetkin vastata, eikä analysoida aloittajan motiivia kysyä moisesta asiasta:))
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:05"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:56"]
Ap:n ongelma on luultavasti se, että koska hän on itse alati reipas aamuvirkku, muidenkin pitäisi olla. Eli ne, jotka kiskoutuvat aamuisin sängystä hieman vastentahtoisesti ja tarvitsevat sitten iltapäivällä päikkärit, on ap:n mielestä huonompia ihmisiä kuin hän itse. Mutta sen hän varmasti tiesi kysymättäkin.
[/quote]Valtaisaa luulottelua aloituksen kysymyksestä, jossa ei ole minkäänlaista mainintaa päiväunien nauttijoista, että he olisivat huonompia ihmisiä kuin vain yöllä nukkuvat ihmiset.
Ap.
[/quote]
Mitä ap jos opettelisit hiukan kirjallista ilmaisua, niin sinua ei niin helposti "ymmärrettäisi väärin" (toisin sanoen aivan oikein, mutta siis eri tavalla kuin sinä haluaisit)
ohis
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:06"]
Kyllä mä vauvan äitinä nukun päivälläkin. Yöt kun ei aina niin helppoja ole...
[/quote]Ymmärrän tuon, koska itsekkin olen valvonut öitä silloin, kun lapseni olivat vauvoja, joten päivällä olikin pakko ottaa nokoset vauvan kanssa yhtä aikaa, jos oli aikaa, aina ei ollut, kun toiset lapset vaativat vahtimista päivälläkin.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:46"]
Ihmettelenkin monesti näitä unettomien narinoita, että kun ei nukuta yöllä kunnolla. Mutta sitten kuitenkin nukkuvat päivällä monen tunnin päikkärit, että miksi he eivät voi muuttaa nukkumisensa rytmiä, että eivät nukkuisi päivällä, niin nukuttaisi sitten yöt kunnolla illasta aamuun asti.
[/quote]
Mitä sillä on väliä milloin nukkuvat, jos muuten hoitavat aikuisen elämänsä velvollisuudet? Miksi heidän pitäisi vaihtaa rytmiä?
Ap:n ongelma on luultavasti se, että koska hän on itse alati reipas aamuvirkku, muidenkin pitäisi olla. Eli ne, jotka kiskoutuvat aamuisin sängystä hieman vastentahtoisesti ja tarvitsevat sitten iltapäivällä päikkärit, on ap:n mielestä huonompia ihmisiä kuin hän itse. Mutta sen hän varmasti tiesi kysymättäkin.
[/quote];D Tottakai päiväunien nukkuvaiset ovat huonompia ihmisiä kuin päiväunettomat ihmiset, tietenkin aloittaja tuota tarkoitti, ilman muuta:D
Nukun lähes joka päivä, mielellään jopa 2h jos vauva suo. Pikkuvesseli heräilee kaiket yöt.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:51"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:45"]
Eli kaikki jotka tekevät toisin, kuin mitä sinun pieni käsityksesi elämästä ja olemisesta on, herättää sinussa pahennusta?
[/quote] Ja sinulla on lukihäiriö tai et osaa ajatellakaan, mitä aloittaja edes aloituksessaan kysyi. Missä näet pahennusta tuossa aloitustekstissä? Senkin luulotautinen harhapää.
[/quote]
Ohiksena kommentti: ap:lla ei liene kummoiset äidinkielentaidot, jos hän kirjoittaa noin paheksuvan aloituksen ja väittää, ettei aloitus olekaan paheksuva. Onhan se!
[/quote] Missä kohdin aloittaja paheksuu, mutta sinulla on aivoissasi sellainen vika, että näet kaikessa jotain paheksuntaa, mene hoitoon!
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:48"]En nuku. En saisi edes unta. Joskus todella harvoin (kerran vuodessa), kun olen tirsat ottanut, niin päivä on pilalla sen jälkeen. Olo ei ole virkistynyt ja minulla jää päiväunista jotenkin paha olo. En osaa sitä sen paremmin selittää.
[/quote]
Minulla sama juttu ja tulen vielä äärettömän kiukkuiseksi päiväunien jälkeen. En ymmärrä mistä johtuu mutta mieluummin olen nukkumatta.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:05"]
[/quote]Valtaisaa luulottelua aloituksen kysymyksestä, jossa ei ole minkäänlaista mainintaa päiväunien nauttijoista, että he olisivat huonompia ihmisiä kuin vain yöllä nukkuvat ihmiset.
Ap.
[/quote]
Mitä ap jos opettelisit hiukan kirjallista ilmaisua, niin sinua ei niin helposti "ymmärrettäisi väärin" (toisin sanoen aivan oikein, mutta siis eri tavalla kuin sinä haluaisit)
ohis
[/quote]vain sinä ymmärsit väärin, olet tuonut yksinkertaisuutesi jo esille, älä enää tuo sitä noin näyttävästi esiin. Parempi kun et tule tänne lukemaan näitä aloituksia, kun teet niistä omia harhaisia päätelmiäsi.
Minäkin koen ap:n otsikon paheksuvana.
ps.Heräsin just päikkäreiltä.
Usein pyrin nukkumaan yhdet päiväunet lasten 1v ja 2v kanssa. Ei varmaan tarvii selittää.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:49"]
Viikonloppuisin otetaan miehen kanssa päikkärit ja nukutaan yöllä kanssa. Onko se sulta pois, ap?
[/quote] Ei tietenkään ole multa pois, :D nukkukaa vaan ihan rauhassa päikkärinne. Nukkuessahan ei tuhlaa, olo on kuin rahaa pankkiin panisi;)
ap.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:01"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:52"]
www.terve.fi/uni-ja-lepo/79473-ilo-irti-paivaunista-nain-torkut-oikein
[/quote]
Kyllä niistä voi olla hyötyä. Monet nukkuvat liian pitkiä päiväunia, eivät pidä yllä hyvää unihygieniaa eivätkä tiedä, että nokosten ottaminen kahvikupillisen jälkeen virkistävät yhdessä enemmän kuin nokoset tai kahvikuppi erikseen. -19
Siihenkin tarvitaan ohje?
[/quote]