Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nukutteko aikuiset terveet ihmiset päivälläkin?

Vierailija
12.04.2015 |

Minä en, koska nukun yöllä. Mutta jos nukutte päivälläkin, niin kertokaa miksi? Ihan pieniä lapsia ei lasketa nyt mukaan tähän ketjuun, koska kasvuiässä olevat taaperoikäiset lapsethan tarvitsevat päivälläkin unensa kasvunsa vuoksi.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukun n.puolentunnin.

Vierailija
2/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jatkan vielä, että yövuoroa tekeviä työläisiäkään ei lasketa mukaan vastaamaan aloitukseen, koska onhan ihan luonnollista, että jos on ollut ilta kympistä aamukuuteen töissä, niin tottakai ihminen nukkuu seuraavana päivänä.

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöunet riittää ihan hyvin, en nuku päiväunia.

Vierailija
4/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krapulassa kyllä nukun.

Vierailija
5/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nuku päiväunia.

Vierailija
6/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:38"]

Mä nukun n.puolentunnin.

[/quote] Miksi tarvitset tuon noin puolen tunnin päiväunesi? Etkö nuku yöllä tarpeeksi pitkään?

Vierailija
7/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan, jos jostain syystä ei saa nukkua tarpeeksi yöllä ( kiitos naapurit). Joskus myös on vain niin tylsää, että alkaa pää nuokkua väkisinkin, ei sen kummempaa.

Vierailija
8/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vain ramaisee niin paljon, että tunnin parin tirsat tekee gutaa. Lasten kanssa joskus sitten nukun. Lapset eivät valvota öisin, nukutaan kaikki hyvin, mutta joskus vain väsyttää päivällä jos esim oltu koko aamupäivä ulkona ja sitten syödään hyvin, pistää kyllä ramaseen :-D
Ä24

Vierailija
9/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus viikonloppuisin otan iltapäivänokoset. Tosin harvoin...

Vierailija
10/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jos yöunet ovat jääneet vajaiksi tai jos opiskeluiden vuoksi stressaan. päiväunet auttavat silloin.

Vierailija
11/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo viikolla nukun helposti puolestatunnista puoleentoistatuntiin. Päikkärit on ihania. Yöllä nukun noin kahdeksan tuntia. Joskus yhdeksän.

Vierailija
12/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun miltei joka päivä päikkärit. Oon vaan ihan kuolemanväsynyt, en tiedä mistä johtuu kun sama juttu ollut yläasteikäisestä asti. Nukun kyllä öisin.

Vierailija
13/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loikoilen usein kun ajatustyöläisen ei tarvitse istua tai seisoa ja läppärikin menee hyvin tuossa reisien päällä työtä tehdessä. Nukun päivällä tosi harvoin, pitää olla jotain jet-lagia tms valvomista taustalla. Yöt nukun useimmiten hyvin.

Vierailija
14/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikki jotka tekevät toisin, kuin mitä sinun pieni käsityksesi elämästä ja olemisesta on, herättää sinussa pahennusta?

Vierailija
15/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun kyllä aina kun voin, myös päivisin.

terv. refluksikkolasten äiti

Vierailija
16/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun joo. Aina ei pysty nukkumaan niin pitkiä yöunia kuin tarvitsisin (9 h vähintään, mieluummin 10). Viikolla tulee välillä nukuttua univelkaa pois heti töistä päästyä ennen kuin muu perhe on kotona. Viikonloppuisin nukkuisin helposti 12-14 h yöunet.

Ja niin, ei ole mitään AV:n suosikkitauteja kuten kilpirauhasvaivaa. Unen tarve nyt vain on yksilöllinen asia.

Vierailija
17/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:40"]

Yöunet riittää ihan hyvin, en nuku päiväunia.

[/quote] Samoin, en minäkään normisti nuku päivisin, koska nukun tarpeeksi yön aikana.

Ihmettelenkin monesti näitä unettomien narinoita, että kun ei nukuta yöllä kunnolla. Mutta sitten kuitenkin nukkuvat päivällä monen tunnin päikkärit, että miksi he eivät voi muuttaa nukkumisensa rytmiä, että eivät nukkuisi päivällä, niin nukuttaisi sitten yöt kunnolla illasta aamuun asti.

Vierailija
18/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan vartin, kahdenkymmenen minuutin nokoset töiden jälkeen. Se on mahtava tapa rentoutua ja ladata akut vapaata varten. En nuku yöllä tarpeeksi, koska olen iltavirkku ja myöhäisen illan tunnit ovat minulla kaikkein tuotteliaimmat. En ole valmis luopumaan niistä.

Vierailija
19/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just heräsin kolmen tunnin päiväunilta lapsen kanssa :D Kyllä maittoi uni, kun yöllä nukuttiin vaan viitisen tuntia. Aika usein vapaapäivinä nukun päiväunet vaikka yö olisikin mennyt hyvin. En keksi mitään tekemistä siksi aikaa kun lapsi nukkuu :D

Vierailija
20/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nuku. En saisi edes unta. Joskus todella harvoin (kerran vuodessa), kun olen tirsat ottanut, niin päivä on pilalla sen jälkeen. Olo ei ole virkistynyt ja minulla jää päiväunista jotenkin paha olo. En osaa sitä sen paremmin selittää.