Isovanhemmat jotka antavat lahjaksi roskaa?
Edellinen aloitukseni poistettiin ennen kuin olin ehtinyt lukea vastauksia.
Kyselin että onko muita kenen isovanhemmat antavat lapsenlapsille pelkkää roskaa lahjaksi, eikä kyse ole siitä olisivat jotenkin vähävaraisia tms vaan aivan päinvastoin. Rahaa ja omaisuutta on, mutta lahjaksi annetaan arvitonta roinaa jolla ei tee yhtään mitään. Koskaan ei kysytä lasten lahjatoiveita. Ja sitten odotetaan että ollaan kiitollisia näistä ”lahjoista”.
Kommentit (1535)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anopilta tuli puolivuotiaalle poikavauvalle 120 cm pinkki keinokuituinen pörröinen oloasu. Kiinalainen keinokuitu rätisi kun sen veti ulos paketista. Onhan tuollainen ihan haista v -"lahja'.
Mitä väliä värillä on? Eihän lapsia saa enää sukupuolittaa. Anoppisihan on vallan nykyaikainen.
Tämä anoppi on kuollut ja kuopattu jo kauan sitten. Sitä ennen oli ex-anoppi yli 10 vuotta. Mutta kiva tulokulmo sinulla Irmeli.
Vierailija kirjoitti:
Mahtava tiivistys. Mäkin haluaisin tietää miksi on pakko tuoda sen yhden toivelahjan sijaan tusina ei-toivottua, johon kuitenkin menee sama raha.
Kun ei se ole sille lapsellekaan yhdentekevää mitä paketista paljastuu, vaan hyvin kurjaa vuosi toisensa jälkeen availla mitä sattuu.Meillä oli myös tuo että molemmille tuodaan samaa (mulla myös veli). Sanomattakin selvää ettei toimi. Kahdella saman ikäisellä tytöllä/pojalla saattaa toimiakin joissain tapauksissa. Ikinä ei ollut sellaista joulua, että kaikki olisivat olleet tyytyväisiä. Yleensä vielä meillä minä jäin ns tappiolle, koska lahja ostettiin usein sen mukaan mikä vanhemmalle veljelleni ehkä kelpaisi. Miettimättä siis haluaako veljeni sitä oikeasti.
Ihmettelen, miksi nämä valittajat eivät itse tuo haluttuja lahjoja kummilapsilleen, olen saanut selityksiä: En jaksa ajaa Prismaan ostamaan lelujanne, joten tokmannin halpiskopio riittää teille. Ennen omien lasten synttäreitä hirveä säätö, että itse varmasti ajan toiselle puolelle kaupunkia hakemaan tietyö action nuken lahjaksi. Mutta kun oman tytön listan toimitan, niin voi, olen niiiiin väsynyt.
Taidatte olla kaikki perintöä kärkkyviä itsekkäitä tätejä, jotka asetatte muille vaatimuksia, mutta itse ette halua ilahduttaa ketään.
Noista väreistä sen verran, että erehdyin sanomaan äidilleni, että inhosin sitä miten meidät aina puettiin samanlaisiin vaatteisiin, kolme siskosta. Isosiskoni kiusasi siitä vielä minua, koska olin nuorempi ja näytin paremmalta niissä ääliövaatteissa. Sitäpaitsi oli muuten kiva ensin käyttää se oma vaatteensa ja periä sitten samanlainen kahdelta muulta. Kulkea vuosia samassa asussa.
Tämän jälkeen äitini on visusti ostanut kahdelle tyttärelleni tismalleen samanlaisia vaatteita. Nice.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtava tiivistys. Mäkin haluaisin tietää miksi on pakko tuoda sen yhden toivelahjan sijaan tusina ei-toivottua, johon kuitenkin menee sama raha.
Kun ei se ole sille lapsellekaan yhdentekevää mitä paketista paljastuu, vaan hyvin kurjaa vuosi toisensa jälkeen availla mitä sattuu.Meillä oli myös tuo että molemmille tuodaan samaa (mulla myös veli). Sanomattakin selvää ettei toimi. Kahdella saman ikäisellä tytöllä/pojalla saattaa toimiakin joissain tapauksissa. Ikinä ei ollut sellaista joulua, että kaikki olisivat olleet tyytyväisiä. Yleensä vielä meillä minä jäin ns tappiolle, koska lahja ostettiin usein sen mukaan mikä vanhemmalle veljelleni ehkä kelpaisi. Miettimättä siis haluaako veljeni sitä oikeasti.
Ihmettelen, miksi nämä valittajat eivät itse tuo haluttuja lahjoja kummilapsilleen, olen saanut selityksiä: En jaksa ajaa Prismaan ostamaan lelujanne, joten tokmannin halpiskopio riittää teille. Ennen omien lasten synttäreitä hirveä säätö, että itse varmasti ajan toiselle puolelle kaupunkia hakemaan tietyö action nuken lahjaksi. Mutta kun oman tytön listan toimitan, niin voi, olen niiiiin väsynyt.
Taidatte olla kaikki perintöä kärkkyviä itsekkäitä tätejä, jotka asetatte muille vaatimuksia, mutta itse ette halua ilahduttaa ketään.
Onko nämä äidit nyt siis mummojen lasten kummeja vai mitä sinä horiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Ärsyttävä aloitus. Jokainen lahjoittaa sitä mitä haluaa. Lahja joko miellyttää tai sit ei.
Tärkeintä on, että jokaisesta lahjasta kiitetään.Eräs tuntemani äiti ärhenteli, kun lapsensa sai yo-lahjaksi kirjan varakkaalta tädiltään. Olisi pitänyt saada rahaa. Mielellään huomattava summa.
Ärsytti silloin ja ärsyttää edelleen.Sikäli mikäli täti ei ostanut ylioppilaalle jotain halvalla saatua parin euron lastenkirjaa/ensimmäistä käteen osunutta hiirenkorville luettua 50snt opusta ekotorilta tämä ei liity mitenkään aiheeseen.
Sikäli liittyy, että aloittajan tekstistä välittyy asennevamma. Lahjan antaja kun AINA päättää itse mitä lahjoittaa tai lahjoittaako mitään.
Se on sitten lahjan saajan asia, mitä saamillaan lahjoilla tekee, laittaako kiertoon, heittääkö roskiin vai ottaako käyttöön.
Tiedän perheitä, joissa aikuiset, ansiotyössä olevat ihmiset laativat edelleen lahjalistoja vanhemmilleen ja todellakin odottavat saavansa listaan rustaamansa!
Pöyristyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuret ikäluokat ovat ahneita, itsekkäitä ja materialisteja. Nuo piirteet näkyvät selkeästi tässä ei-toivotun halvan krääsän ostamisessa.
Suuret ikäluokat ei itseasiassa kerrankin ole se pahin. Vaan näiden lapset. Tällä hetkellä 50+ vuotiaat. Suuret ikäluokat alkaa olla sen ikäisiä, että tuovat lähinnä jotain erikoista, mikä menee vanhuuden höpsöyden piikkiin.
No ei nyt näinkään. Mun vuonna 1947 syntynyt anoppi on hyvinkin terävä-älyinen, ja jatkuva tavarantuomisen tarkoitus on luoda meille kiitollisuudenvelkaa, kun hän niin meitä "auttaa". Tuo on myös tapa hallita. Hän myös ostaa kaiken sen mukaan, mikä itseänsä miellyttää, edes lasten kohdalla ei tee poikkeusta. Hän ei kykene ostamaan 7 € paitaa jossa lapsen suosikkihahmo, vaan tuo tilalle jonkun liian ison tai pienen beige-ruskearaidallisen viritelmän, ja kehtaa vielä väittää lapselle, että se hirvitys on "ihan yhtä hyvä". Ja kun mä käyn itse ostamassa tuon lapselle mieluisan paidan, niin anoppi syyttää mua lasten hemmottelusta. Mitähän hyvää se saisi aikaan, jos puen lapseni mahdollisimman rumaan jarruraitapaitaan, ja hänellä on siitä paha mieli?
Vanha on, mutta ei pidä sekoittaa ylitsevyöryvää narsismia vanhuuden höpsöyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini lahjoitti veljen lapsen tilille rahaa monta vuotta, opiskeluja varten. Niillä ostettiin sitten mopo joka jaksoi kiinnostaa noin vuoden. Sen jälkeen se myytiin, en tiedä minne rahat menivät, ei kuitenkaan jääneet opiskelua varten.
No ehkä teidän geeneillä ei opiskella.
Arvasit väärin, tekee väitöskirjaa tällä hetkellä.
Ai se mopopoika? No sittenhän kaikki on hyvin.
Niin onkin. Paitsi että opintolainaa on sen mopon verran enemmän.
Nyt on kyllä löydetty hirviömummo, jolle mikään ei riitä. Edes tohtoriksi väittelevä lapsenlapsi, kun uskalsi ostaa mopon.
Mä olen tähän asti luullut että hän on mun äiti, joka aivan joka kerta kun näkee lapsenlapset varmistelee, että eihän heillä vaan ole mitään tyttö/poikaystäviä... ensin kuuluu opiskella valmiiksi, sen jälkeen ehtii seurustelemaan...
(Pelkää varmaan yli kaiken sitä, että joku tärvää elämänsä ja äitini maineen teiniäitiydellä, mutta ottaen huomioon, että 2/3 hänen lapsistaan oli perheellisiä ennen kuin valmistuivat yliopistosta, on tuo melkoisen kornia ja ärsyttää nuoria älyttömästi...)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjatilistä, en ole isovanhempi mutta sukulaislapselle avattiin aikoinaan oma tili jonne sai lahjoittaa rahaa. Kiva idea minusta, kun kaikilla on jo tavaraa nurkat täynnä, joten laitoin monet synttärit ja joulut tilille lahjoituksen.
Myöhemmin kuulin lapsen äidiltä että rahat oli nostettu lapsen tililtä ja käytetty kodin remonttiin. Kyseessä ei ollut mikään hätätilanne, vaan ihan normaalia tapetointia ynnä muuta. Äidin mielestä tämä oli ok, koska lapsikin asuu talossa ja katselee tapetteja. Niin kai periaatteessa, mutta ajattelin että rahalla olisi ostettu lapselle jotain henkilökohtaista, talvihaalaria tai harrastusvälinettä tai säästetty vaikkapa ajokorttiin tai pesämunaan ensimmäistä omaa kotia varten.
Tuntui hullunkuriselta kustantaa minua varakkaamman perheen remonttia, olisin ne rahat voinut laittaa säästöön ihan omaakin remonttia varten.
Tämän takia ei ikinä rahaa. Nykyvanhemmat käyttää kaiken kumminkin itseensä ja omiin tarpeisiinsa ja perustelevat sitä jollain tällaisella naurettavalla "lapsikin katsoo seiniä".
Lapsi hyötyy monin tavoin kauniista kodista. Krääsästä ei.
Ihan sama. Kyseessä on kuitenkin rikos, ja lähipiirin on hyvä tehdä lapselle tämä selväksi.
Myös herjaaminen ja vihapuhe on rikoksia.
Tietenkin. Mutta kavalluksen sanominen rikokseksi ei ole kumpaakaan. Älkää tosiaan ikinä ottako rahaa lasten tileiltä. Eivät ole teidän. Näistä on ikäviä oikeusjuttuja.
Vihapuhetta ja herjaamista on kirjoitella miten "nykyvanhemmat sitä ja tätä". Se on sulla tuolla ylhäällä. Rikoksia.
Ei ole. Lapsen rahojen kavaltaminen on.
Katsopa lakikirjasta. Vihapuhe ja herjaaminen ovat rikoksia. Sinä syyllistyit molempiin. Kirjallisesti, laajasti.
Katso ihan itse se vihapuheen määritelmä, äläkä horise.
Se on vaan fakta, että lapsen tilillä olevat rahat on lapsen, eikä niitä saa sieltä vapaasti nostella omiin remontteihin. Se että joku näin rikollisesti tekee, ei ole mikään syy antaa lahjaksi roskaa.
Luin tätä ketjua sieltä täältä, ja se on oksettava. Ei voi muuta sanoa. Elämä on todellakin liian helppoa, jos liialliset ja vääränlaiset lahjat ovat näin suuri ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Ärsyttävä aloitus. Jokainen lahjoittaa sitä mitä haluaa. Lahja joko miellyttää tai sit ei.
Tärkeintä on, että jokaisesta lahjasta kiitetään.Eräs tuntemani äiti ärhenteli, kun lapsensa sai yo-lahjaksi kirjan varakkaalta tädiltään. Olisi pitänyt saada rahaa. Mielellään huomattava summa.
Ärsytti silloin ja ärsyttää edelleen.Sikäli mikäli täti ei ostanut ylioppilaalle jotain halvalla saatua parin euron lastenkirjaa/ensimmäistä käteen osunutta hiirenkorville luettua 50snt opusta ekotorilta tämä ei liity mitenkään aiheeseen.
Sikäli liittyy, että aloittajan tekstistä välittyy asennevamma. Lahjan antaja kun AINA päättää itse mitä lahjoittaa tai lahjoittaako mitään.
Se on sitten lahjan saajan asia, mitä saamillaan lahjoilla tekee, laittaako kiertoon, heittääkö roskiin vai ottaako käyttöön.
Tiedän perheitä, joissa aikuiset, ansiotyössä olevat ihmiset laativat edelleen lahjalistoja vanhemmilleen ja todellakin odottavat saavansa listaan rustaamansa!
Pöyristyttävää.
Sinä vain haluat nähdä kaiken paskana ja itsesi ihana.
Minusta ylioppilas ansaitsee juhlissaan jotain ihan muuta kuin näpäytyksiä ja vihaa. Vaikken itse pidä kaikista sukulaisista, heidän lapsensa on vanhempiinsa ihan syyttömiä, eikä heitä kuulu ainutlaatuisina juhlapäivinä näpäytellä.
Mikään ei ole säälittävämpää kuin narsisti, joka näpäyttelee ja kiristää tavaralla ja rahalla ja palveluksilla. Ainoastaan sinunkaltaisesi lakeijat, jotka seuraa tätä sairasta näytöstä kulisseissa hykertelemässä ja joka sitten puuttuu käsikassarana peliin aina kun narsisti käskee.
Vierailija kirjoitti:
Lahjaton isovanhempi kirjoitti:
Lahjapaketit ovat kauniita, varsinkin jos niissä on kultaiset tai hopeiset narut. Ehkä siksi me vanhemmat ihmiset haluamme antaa monta pakettia. Muistan kuinka lapsena itsekin tykkäsin, kun oli paljon paketteja ja sai ihemetellä mitähän sieltä oikein löytyy. Kaikilla isovanhemmilla ei välttämättä ole varaa ostaa kalliita lahoja, mutta haluavat kuitenkin antaa jotain rakkaalle lapsenlapselleen. Sitä paitsi joskus on vaikea löytää juuri sitä tiettyä tavaraa kaupasta kun niitä on niin paljon.
Varmaan jokainen meistä korjaa jotain "oman lapsuuden haavoja" eikä näin vahva yleistäminen ole järkevää. Toki jokainen mummo varmasti ostaa/antaa/tekee joskus jotain ei-toivottua. Niin taitaa jokainen mummon lapsikin joskus olla tehnyt/sanonut/käyttäytynyt "kasvatuksen vastaisesti".
Omassa tuttavapiirissä on useampi sellainen mummo joka kiltisti antaa lahjakortin/rahaa/tilaustuotteen aina merkkipäivinä.
Onpa myös muutama sellainen lapsiperhe, missä se äiti aloittaa jo syyskuussa paketoinnin suoraan alelaarista. Eräskin 'ylpeilee' facessa miten "taas kului yksi rulla paperia" ja lähettelee niitä 'halpisserviettejä' ja 'alelaarimeikkejä' ihan koko suvulle. Omalle lapselle oli taas kertynyt pitkälti yli sata joulupakettia... (lähettelee meille varmasti sillä ajatuksella, että meidän on onko olla vastavuoroisia...)Ei mulle silti tulisi pieneen mieleen yleistää, että "kaikki nuoret äidit" on tuollaisia.
Meidänkin äiti rehenteli pakettien määrällä. Itse petyin joka joulu ja olin kateellinen sille serkulle, joka sai vain pari pakettia mutta tosi hienoa. Ja nyt äiti jatkaa samalla tiellä meidän lasten kanssa. Mahtoikohan 10 paperirullaa riittää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöyristyttävää.Sinä vain haluat nähdä kaiken paskana ja itsesi ihana.
Minusta ylioppilas ansaitsee juhlissaan jotain ihan muuta kuin näpäytyksiä ja vihaa. Vaikken itse pidä kaikista sukulaisista, heidän lapsensa on vanhempiinsa ihan syyttömiä, eikä heitä kuulu ainutlaatuisina juhlapäivinä näpäytellä.
Mikään ei ole säälittävämpää kuin narsisti, joka näpäyttelee ja kiristää tavaralla ja rahalla ja palveluksilla. Ainoastaan sinunkaltaisesi lakeijat, jotka seuraa tätä sairasta näytöstä kulisseissa hykertelemässä ja joka sitten puuttuu käsikassarana peliin aina kun narsisti käskee.
Millä tavalla hyvä kirja on näpäytys ja vihaa? En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on näpäytystä ja vihaa:
Vierailija kirjoitti:
Luin tätä ketjua sieltä täältä, ja se on oksettava. Ei voi muuta sanoa. Elämä on todellakin liian helppoa, jos liialliset ja vääränlaiset lahjat ovat näin suuri ongelma.
Juuri näin. Oon aivan järkyttynyt.
Minulla on joskus ollut työkaveri, joka otti tavakseen ostella minulle joululahjoiksi useita pikku lahjoja. Paketit sisälsivät Tiimarista ostettuja koriste-esineitä, joita en voinut esille laittaa, niin kammottavia ne olivat. Kiitin aina kauniisti, ja lahjoitin kaikki lasteni luokan järjestämiin arpajaisiin.
Hän toimi hyvästä sydämestä, joskin heitti rahansa hukkaan. Ei olisi tullut mieleenikään huomauttaa hänelle asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuret ikäluokat ovat ahneita, itsekkäitä ja materialisteja. Nuo piirteet näkyvät selkeästi tässä ei-toivotun halvan krääsän ostamisessa.
Suuret ikäluokat ei itseasiassa kerrankin ole se pahin. Vaan näiden lapset. Tällä hetkellä 50+ vuotiaat. Suuret ikäluokat alkaa olla sen ikäisiä, että tuovat lähinnä jotain erikoista, mikä menee vanhuuden höpsöyden piikkiin.
No ei nyt näinkään. Mun vuonna 1947 syntynyt anoppi on hyvinkin terävä-älyinen, ja jatkuva tavarantuomisen tarkoitus on luoda meille kiitollisuudenvelkaa, kun hän niin meitä "auttaa". Tuo on myös tapa hallita. Hän myös ostaa kaiken sen mukaan, mikä itseänsä miellyttää, edes lasten kohdalla ei tee poikkeusta. Hän ei kykene ostamaan 7 € paitaa jossa lapsen suosikkihahmo, vaan tuo tilalle jonkun liian ison tai pienen beige-ruskearaidallisen viritelmän, ja kehtaa vielä väittää lapselle, että se hirvitys on "ihan yhtä hyvä". Ja kun mä käyn itse ostamassa tuon lapselle mieluisan paidan, niin anoppi syyttää mua lasten hemmottelusta. Mitähän hyvää se saisi aikaan, jos puen lapseni mahdollisimman rumaan jarruraitapaitaan, ja hänellä on siitä paha mieli?
Vanha on, mutta ei pidä sekoittaa ylitsevyöryvää narsismia vanhuuden höpsöyteen.
Mun täti tekee tätä serkulleni. Ja tosiaan kyseessä on puhdas vallan käyttö. Serkku parka on lapsesta asti ollut niin lyöty ettei vain pysty pistämään vastaan. Ei anna miehensäkään puuttua mihinkään, koska pelkää äitiään.
Silloin kun oltiin lapsia niin tällä serkulla oli eniten lahjoja. Kymmeniä. Mutta ikinä se ei saanut mitään toivomaansa. Sitten ihasteli meidän muiden lahjoja.
On kiva tyyppi. Nöyrä, superempaattinen, avulias ja ystävällinen, mutta kauhea alisuoriutujaa. Toisenlaisessa ympäristössä kasvaneena olisi varmaan pystynyt vaikka mihin.
Myös se lahjan saaja päättää mitä lahjalle tehdään. Sitä ei voi käydä 20 vuotta inventoimassa siellä saajan kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis kirja oli mietitty tarkasti juuri ylioppilaalle? Silloin juttu ei liity aiheeseen mitenkään.
Tässä puhutaan siitä kun tuodaan ihan puhdasta roskaa. Tyyliin tuo ekotorin 50snt kirja siksi että se on halpa. Ei siksi että sen ajateltaisiin jollain tavalla miellyttävän ylioppilasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjatilistä, en ole isovanhempi mutta sukulaislapselle avattiin aikoinaan oma tili jonne sai lahjoittaa rahaa. Kiva idea minusta, kun kaikilla on jo tavaraa nurkat täynnä, joten laitoin monet synttärit ja joulut tilille lahjoituksen.
Myöhemmin kuulin lapsen äidiltä että rahat oli nostettu lapsen tililtä ja käytetty kodin remonttiin. Kyseessä ei ollut mikään hätätilanne, vaan ihan normaalia tapetointia ynnä muuta. Äidin mielestä tämä oli ok, koska lapsikin asuu talossa ja katselee tapetteja. Niin kai periaatteessa, mutta ajattelin että rahalla olisi ostettu lapselle jotain henkilökohtaista, talvihaalaria tai harrastusvälinettä tai säästetty vaikkapa ajokorttiin tai pesämunaan ensimmäistä omaa kotia varten.
Tuntui hullunkuriselta kustantaa minua varakkaamman perheen remonttia, olisin ne rahat voinut laittaa säästöön ihan omaakin remonttia varten.
Tämän takia ei ikinä rahaa. Nykyvanhemmat käyttää kaiken kumminkin itseensä ja omiin tarpeisiinsa ja perustelevat sitä jollain tällaisella naurettavalla "lapsikin katsoo seiniä".
Lapsi hyötyy monin tavoin kauniista kodista. Krääsästä ei.
Ihan sama. Kyseessä on kuitenkin rikos, ja lähipiirin on hyvä tehdä lapselle tämä selväksi.
Myös herjaaminen ja vihapuhe on rikoksia.
Tietenkin. Mutta kavalluksen sanominen rikokseksi ei ole kumpaakaan. Älkää tosiaan ikinä ottako rahaa lasten tileiltä. Eivät ole teidän. Näistä on ikäviä oikeusjuttuja.
Vihapuhetta ja herjaamista on kirjoitella miten "nykyvanhemmat sitä ja tätä". Se on sulla tuolla ylhäällä. Rikoksia.
Ei ole. Lapsen rahojen kavaltaminen on.
Katsopa lakikirjasta. Vihapuhe ja herjaaminen ovat rikoksia. Sinä syyllistyit molempiin. Kirjallisesti, laajasti.
Katso ihan itse se vihapuheen määritelmä, äläkä horise.
Se on vaan fakta, että lapsen tilillä olevat rahat on lapsen, eikä niitä saa sieltä vapaasti nostella omiin remontteihin. Se että joku näin rikollisesti tekee, ei ole mikään syy antaa lahjaksi roskaa.
Vihapuhetta on esittää sairaita perättömiä väitteitä kansanryhmästä. Lakkaa horisemasta, olet rikollinen.
Heh, nyt sinä oikeasti syyllistyit herjaukseen. :D
Ota nyt ihan rauhallisesti, vaikka roskasi ei aiheuttanutkaan ikuista kiitollisuutta vaan päätyi sinne roskiin minne kuuluukin. Taitaa nyt olla löytynyt roskalahjoittaja, ei muuten noin tunteisiin menisi.
Joku kirjoitti kauniista paketeista. Meillä on luovuttu lahjapaperista kokonaan, ovat hankalaa ja ihan turhaa jätettä joka ei kelpaa edes paperinkeräykseen, saati ne muovinarut joita lemmikit vielä syö. Paketit laitetaan yhteen säkkiin ja sinne ne myös mahtuvat (poislukien joku kelkka), kun ei oteta vastaan kaikkea roskaa mitä meille kannetaan. Ei opeteta lapsille että muoviroska on on ok, tai että leluja on niin paljon ettei niillä koskaan ehditä oikeasti leikkiä. Laatuun sitten panostetaan. Lapset tykkää kun saa niitä juttuja mitä ovat oikeasti toivoneet, eikä 30 turhaketta.
Tämän kirjoittaja on hirviökäly, sellainen narsistisen hirviömummon vasen käsi, joka kyttää sukulaisia.