Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhemmat jotka antavat lahjaksi roskaa?

Vierailija
27.12.2021 |

Edellinen aloitukseni poistettiin ennen kuin olin ehtinyt lukea vastauksia.

Kyselin että onko muita kenen isovanhemmat antavat lapsenlapsille pelkkää roskaa lahjaksi, eikä kyse ole siitä olisivat jotenkin vähävaraisia tms vaan aivan päinvastoin. Rahaa ja omaisuutta on, mutta lahjaksi annetaan arvitonta roinaa jolla ei tee yhtään mitään. Koskaan ei kysytä lasten lahjatoiveita. Ja sitten odotetaan että ollaan kiitollisia näistä ”lahjoista”.

Kommentit (1535)

Vierailija
41/1535 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kun heille vastaavaa tasoa olevia lahjoja. Mars Tokmanille tai Jyskiin, kyllä löytyy vaikka mitä puutarhatonttua ja kukkatyynyä. Valitset vaan rumimmat, valikoimaa on. Tai sitten divariin ja nappaat " jonkun turhisjulkkiksen " omaelämänkerran. Mielellään vuodelta -86 ja saatesanoiksi korttiin " vihdoin löysin tämän sinulle kun tiedän että pidät xxx/yyy/zzz- henkilöstä jne"

Miksi käyttää rahaa, kun roskalavaryhmistä saa ilmaiseksi vaikka mitä hienoa? Vähävaraisempikin aikuinen lapsi voi ilahduttaa rakkaita vanhempiaan kymmenillä paketeilla! Valittaa ei saa, koska lahjahevosen suuhun ei ole katsomista, pitää ilahtua ja kiittää kauniisti.

Vierailija
42/1535 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen:D Meidän poika sai viime jouluna isovanhemmilta heppapenaalin. Ei ole erityisen kiinnostunut hevosista. On saanut myös synttärilahjaksi niitä coca-cola laseja joita saa ilmaiseksi mäkkäristä kun ostaa aterian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1535 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kun heille vastaavaa tasoa olevia lahjoja. Mars Tokmanille tai Jyskiin, kyllä löytyy vaikka mitä puutarhatonttua ja kukkatyynyä. Valitset vaan rumimmat, valikoimaa on. Tai sitten divariin ja nappaat " jonkun turhisjulkkiksen " omaelämänkerran. Mielellään vuodelta -86 ja saatesanoiksi korttiin " vihdoin löysin tämän sinulle kun tiedän että pidät xxx/yyy/zzz- henkilöstä jne"

Hyvä idea 😄 Näin taidamme ensi vuonna tehdä. Vaikka ristiriitaista on se, että nämä isovanhemmat kyllä sitten saattavat arvostella kovin sanoin tiettyjen ihmisten antamia lahjoja juurikin jos ovat jotain mauttomuuksia tai itsetehtyä taidetta silloin kun taidot eivät riitä. Silti, puutarhatonttu tai joku ruma posliiniesine voisi ajaa asian. Tai vaihtoehtoisesti ehkä joku kirja ilmastonlämpenemisestä tai aineettomista lahjoista.. T. Ap

Niinhän sinäkin teet. Arvostelet kovin sanoin heidän antamiaan lahjoja ja itsetekemäänsä taidetta.

Vierailija
44/1535 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kerro mitä itse olet viime vuosina antanut isovanhemmille lahjaksi?

Vierailija
45/1535 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annas kun arvaan - nämä täysin luokattomat isovanhemmat sattuvat olemaan miehen vanhemmat! Tämä tietysti vaikuttaa suuresti lahjojen arviointiin.

Ymmärrän sen, että lapsille ostetaan jotakin muuta kuin heidän toivomiaan lahjoja, koska jo alle 10-vuotiaiden toiveet ovat tyyliä: iPhone 13 Pro Max, Playstation 5 etc.  Mistä ylipäänsä saavat päähänsä toivoa tuollaisia lahjoja? Kyllä vanhempien pitäisi hieman ohjata lapsiaan siinä, mitä on asiallista toivoa isovanhemmilta ja hommata itse kalleimmat tavarat, mikäli katsovat lastensa niitä tarvitsevan.

Ja kuten nykyisn toistuvasti sanotaan: toisen roska on toisen aarre!

Täällä on kirjoitettu muistakin kuin appivanhemmista. Minulle krääsää kantaa äiti ja kaksi siskoa.

Ja kaikki ovat toivoneet että mieluummin yksi simppeli lahja tai vaikka kymppi rahaa.

Sun olisi helpompi kommentoida jos lukisit mitä on kirjoitettu. Nyt olet vain ilkeä ja kuutamolla.

Vierailija
46/1535 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen:D Meidän poika sai viime jouluna isovanhemmilta heppapenaalin. Ei ole erityisen kiinnostunut hevosista. On saanut myös synttärilahjaksi niitä coca-cola laseja joita saa ilmaiseksi mäkkäristä kun ostaa aterian.

Voin kuvitella pettyneen ilmeesi kun odotit jotain Playstation 5:sta tai iPhone 10:ä… Nyt joudut itse ostamaan ne pojallesi 😀

Vierailija
47/1535 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annas kun arvaan - nämä täysin luokattomat isovanhemmat sattuvat olemaan miehen vanhemmat! Tämä tietysti vaikuttaa suuresti lahjojen arviointiin.

Ymmärrän sen, että lapsille ostetaan jotakin muuta kuin heidän toivomiaan lahjoja, koska jo alle 10-vuotiaiden toiveet ovat tyyliä: iPhone 13 Pro Max, Playstation 5 etc.  Mistä ylipäänsä saavat päähänsä toivoa tuollaisia lahjoja? Kyllä vanhempien pitäisi hieman ohjata lapsiaan siinä, mitä on asiallista toivoa isovanhemmilta ja hommata itse kalleimmat tavarat, mikäli katsovat lastensa niitä tarvitsevan.

Ja kuten nykyisn toistuvasti sanotaan: toisen roska on toisen aarre!

Mäkin ymmärrän ettei noita kalliita toiveita osteta. Mutta lähes joka lapsella on halvempiakin juttuja joista tykkää. Joku hahmo, sarja, urheilujoukkue, harrastus... Miksei voi ostaa jotain näihin liittyvää? Miksi pitää ostaa täysin epämieluisaa tai jopa suoranaista roskaa? Kai nyt kaikki isovanhemmat tietävät mitä lapsenlapset vapaa-ajallaan tekevät. Ja jos ei, niin onko siltä omalta lapselta ihan mahdotonta kysyä mitä se pirjo-pärttyli harrastaa/mistä se tykkää

Vierailija
48/1535 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lahjahevosen suuhun katsomista. Tämä etuon se ajatus.

Isovanhempien mielestä lahjan kuuluu olla yllätys. Ja se ei ole yllätys, jos ap on etukäteen määrännyt vaatteen koon, värin ja merkin.

Kannattaa nyt itse muuttaa asennoitumistaan ja miettiä etukäteen mitä kannattaa toivoa. Toivo jotakin sellaista, missä riittää ylimalkaisempi toive esim. suklaata, uusi yöpuku tai lapselle kylpypyyhe. Jos sun pitää kylpypyyhkeenkin väri ja kuviointi saada päättää itse, on aika höllätä. Muista, että lapset saattavat iloita siitä krääsästäkin. Ja itse tehtyjä käsitöitä älä ylenkatso.

Onhan se sille lahjan saajalle edelleen yllätys. Jösses.

Vierailija
49/1535 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilta tuli puolivuotiaalle poikavauvalle 120 cm pinkki keinokuituinen pörröinen oloasu. Kiinalainen keinokuitu rätisi kun sen veti ulos paketista. Onhan tuollainen ihan haista v -"lahja'.

Vierailija
50/1535 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistatan tämänkin ketjun jos ap ei vastaa kysymyksiin siitä mitä isovanhemmat ovat lapselle antaneet lahjaksi.

En ole ap, mutta voin vastata omalta kannaltani.

Lapseni saivat rikkailta isovanhemmiltaan aina mahdollisimman huonoja heikkoja kiinalaisia muovileluja tai silloisilta harvoilta kirppiksiltä ostettuja ylensä ruskeita, jäykistä kovista kankaista tehtyjä vanhoja väärän kokoisia vaatteita.

Saivat myös lehtitilauksien mukana tulleita kylkiäisiälahjoiksi.

Sitten pakotin lapset kiittelemään.

Onneksi aikuisina eivät enää muista.

Sen sijaan muistavat, kun ne köyhät isovanhemmat antoivat 500 mk rahana, jollai sai ostaa, mitä halusi.

He myös tiesivät, että sen rahan säästäminen niille köyhille oli iso juttu.

Vierailija
51/1535 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea 😄 Näin taidamme ensi vuonna tehdä. Vaikka ristiriitaista on se, että nämä isovanhemmat kyllä sitten saattavat arvostella kovin sanoin tiettyjen ihmisten antamia lahjoja juurikin jos ovat jotain mauttomuuksia tai itsetehtyä taidetta silloin kun taidot eivät riitä. Silti, puutarhatonttu tai joku ruma posliiniesine voisi ajaa asian. Tai vaihtoehtoisesti ehkä joku kirja ilmastonlämpenemisestä tai aineettomista lahjoista.. T. Ap

Niinhän sinäkin teet. Arvostelet kovin sanoin heidän antamiaan lahjoja ja itsetekemäänsä taidetta.

Kyllä. Mutta en ole antanutkaan itse roskaa lahjaksi. Tietenkään! Miksi haluaisin antaa sellaista?

Vaikka jatkossa nämä kyllä tulevat sitä saamaan. Saa nähdä miten arvostelevat roskaa kun itse saavat sellaista ”lahjaksi”.

T. Ap

Vierailija
52/1535 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopilta tuli puolivuotiaalle poikavauvalle 120 cm pinkki keinokuituinen pörröinen oloasu. Kiinalainen keinokuitu rätisi kun sen veti ulos paketista. Onhan tuollainen ihan haista v -"lahja'.

Mitä väliä värillä on? Eihän lapsia saa enää sukupuolittaa. Anoppisihan on vallan nykyaikainen.

Vierailija
53/1535 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistatan tämänkin ketjun jos ap ei vastaa kysymyksiin siitä mitä isovanhemmat ovat lapselle antaneet lahjaksi.

Voi sitä vallan tunnetta! Paitsi, ettet pysty! Hä-hää!

Kyllä pystyn, jos viitsin. Ja taidanpa ihan sinun mieliksi viitsiä.

Vierailija
54/1535 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mutta en ole antanutkaan itse roskaa lahjaksi. Tietenkään! Miksi haluaisin antaa sellaista?

Vaikka jatkossa nämä kyllä tulevat sitä saamaan. Saa nähdä miten arvostelevat roskaa kun itse saavat sellaista ”lahjaksi”.

T. Ap

Niin kuin juuri itsekin sanot: Aiot jatkossa antaa heille roskaa lahjaksi. Eli ihan samanlainen olet kuin he, joita täällä haukut.

Vierailija
55/1535 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tuossa se lohtu, että noin pieni lapsi on luultavasti kiinnostuneempi paperista, eikä tajua vielä pettyä.

Vierailija
56/1535 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla tuo että antaa heillekin kasan roinaa.Toinen minkä voi sanoa että kappas meillä on nämä jo kotona eli jätetään mummolaan varakappaleeksi nämä.

Vierailija
57/1535 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kerro mitä itse olet viime vuosina antanut isovanhemmille lahjaksi?

En ole ap, mutta vastaan tähänkin.

Olemme kauan sitten päättäneet, että me aikuiste emme osta lahjoja toisillemme, ainoastaan lapsille.

Vierailija
58/1535 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä annetaan teineille lasten lahjoja ja sitten räyhätään kun teinit ei ”ilahdu tarpeeksi”.

Ja kun yritin selittää että nyt ei ole enää ikätasoista, ei lähellekään, suututaan.

Vierailija
59/1535 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset tykkää halvasta krääsästä. Ostavat sitä itselleen ja muille lahjaksi. Sitten oletetaan lahjan saajan olevan onnensa kukkuloilla.

Mä olen saanut lahjaksi vanhemmilta sukulaisilta lahjaksi mm. joulukoristeen, yhden mukin, vanhentuneen hajuveden. Joka kerta tavara lentänyt roskiin, kun olen kotiin päässyt. En ala säilytteleen turhaa moskaa omissa kaapeissa.

Vierailija
60/1535 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä annetaan teineille lasten lahjoja ja sitten räyhätään kun teinit ei ”ilahdu tarpeeksi”.

Ja kun yritin selittää että nyt ei ole enää ikätasoista, ei lähellekään, suututaan.

Ja teinit toivoneet että ei anneya mitään lahjoja ja ovat erittäin kierrätyshenkisiä, mutta nuken astiasto ja kypäräpipo ei oikeesti sytytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi