Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjäisitkö taloudellisesti, jos eroaisit?

Vierailija
11.04.2015 |

.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuisin ostamaan varmaan halvan ja pienen asunnon laitakauppungilta ja lapsi saisi jäädä miehelle, koska en haluaisi lapsen elävän sellaisessa köyhyydessä. Pärjäisin kyllä työmarkkinatuella, kun eläisin nuukasti. Pakkohan se olisi. Elatusmaksuja ei tarvitsisi varmaan paljon maksella, kun miehen tulot on niin paljon suuremmat.

Vierailija
42/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjäisi. Onneksi ei tarvitse sellaista edes miettiä tosissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko pärjätä vaan. Onneksi hoitomaksu on muutaman kympin luokkaa mun pienten tulojen takia ja saan vuokra-asuntoomme asumistukea. Sanoisin että tuo asumistuki on pelastukseni. Entiseen verrattuna ei matkustella enää ja kaikki muutkin hankinnat on mietittävä tarkkaan. Vaatetta ja ruokaa lapsille saan. Toivoisin että voisin elää ilman autoa jolloin säästyisi pitkä penni mutta lasten harrastaminen kävisi mahdottomaksi kun meillä ei pääse bussilla kulkemaan. Mielestäni harrastaminen on kuitenkin tärkeää ja olen valmis tinkimään muusta että saan pidettyä auton ja maksettua harrastukset.

Vierailija
44/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin kyllä. Jos eroaisimme tiedän, että lapsen huoltajuus menisi puoliksi eli puolet ajasta isällä puolet minulla. Omakotitalomme kustannukset saisin kyllä hoitoon, mutta en siinä haluaisi kaksin lapsen kanssa ja yksin puolet ajasta olla. Talo tod.näk. Myytäisiin. Ostaisin jonkun rivari tai kerrostalo kolmion. Olen vakituisessa Suht hyväpalkkaisessa työssä ja korkeasti koulutettu. Lapsen kaikki kulut menisi tietty puoliksi. Tietty ylellisyyksiin ei varmaan olisi samalla lailla rahaa kuin nyt miehen kanssa, joka tienaa paljon paremmin kuin minä. Esim viikottaiset ravintolareissut, ulkomaanmatkat jne jäisi vähemmälle. Minulle on aina ollut tärkeää pärjätä omillani ja omilla saavutuksillani ja pystyä taloudellisesti huolehtimaan itsestäni, siksi en ole miehestäni riippuvainen.

Vierailija
45/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjäisi. Meillä on yhteinen yritys ja velkaa yhteensä lähes miljoona, minulla 100 teur ja miehellä loput. Kaikki omaisuus (pl. yritys) on miehen. Yrityksen jatko selvinnee lähikuukausina, konkurssi on toinen vaihtoehto. Eli käytännössä en omista mitään. Eron sattuessa emme pärjäisi kumpikaan. Minä en pystyisi varmasti maksamaan velkaani yksineläjänä, vaikka yritys saataisiinkiin jaloilleen. Eli vuosikaudet parisuhteen vankina vielä.

Vierailija
46/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin mutta elintaso laskisi selvästi. Olisi ainakin muutettava edullisemmalle alueelle pienempään asuntoon, ylellisyyksistä pitäisi luopua eikä säästöjä enää kertyisi.

Vierailija
47/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään ihan hyvin vaikka en ole koskaan pariutunutkaan.

Vierailija
48/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin, mutta elintaso tippuisi.
Esim viidestä risteilystä yhteen jne.

Vierailija
49/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mieheni ehkä ei pärjäisi. Minun elintasoni pysyisi todennäköisesti samankaltaisena kuin nyt tai jopa paranisi.

Vierailija
50/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos löytäisin tarpeeksi halvan soluasunnon, niin pärjäisin. Muuten joutuisin ottamaan lainaa ja etsimään töitä.

T. Opiskelija

Vierailija
51/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se olisi pärjätä. Olen opiskelija, joten tukien varassa eläisin aluksi lasten kanssa. Varmaan johonkin kolmioon muutettaisiin. Autoon ei olisi varaa eikä matkusteluun. Tosin ei siihen ole rahaa nytkään. Usein salaa haaveilen erosta. Saisi omaa alkaakin taas kun lapset olisi isällä. Olen aika erakkomainen luonteeltani, joten parisuhde ei oikeastaan sovi minulle. Harmi kun tajusin sen liian myöhään.

Vierailija
52/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin taloudellisesti paljon paremmin ilman miestä. Rakkaudesta me yhdessä ollaan, ei rahasta.

Vierailija
53/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama homma kuin 55:lla.

Vierailija
54/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin, mutta omaisuuteni joutuisin puolittamaan miehelle. Perintöä siis.

Vierailija
55/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 08:31"]Pärjäisin, mutta omaisuuteni joutuisin puolittamaan miehelle. Perintöä siis.
[/quote] avioehto

Vierailija
56/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, oikein hyvin. Omakotitalo pitäisi kyllä myydä ja lapsille ostaa vähän edullisempia vaatteita ehkä.

Vierailija
57/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvin. Suurin osa omaisuudesta on minun ja meillä on avioehto. 

Vierailija
58/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:45"]

Vastaako tähän ketjuun vaan ne, jotka pärjäisi taloudellisesti. Varmasti suurella osalla naisista tulisi taloudellisesti tiukkaa, jos eroaisi. Esim. lähihoitajan palkalla ei paljoa matkustella tai ostella kalliita käsilaukkuja.

[/quote]

Ketjuun ovat vastanneet korkeakoulutetut virkakyöstittäret joiden taloutta ei avioero, Venäjän hyökkäys, maailmanloppu tms. toisarvoinen pikkuseikka heilauta.

Vierailija
59/62 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
60/62 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon (iso omakotitalo) joutuisin varmaan vaihtamaan halvempaan, mutta muuten pärjäisin ihan hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi