Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjäisitkö taloudellisesti, jos eroaisit?

Vierailija
11.04.2015 |

.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin vähän asiaa, kun ero tuli eteen. Ilokseni olen pärjännyt ja voinut jäädä vanhaan asuntoon. Pystyn jopa säästämään kuukausittain. Miehen kanssa elämä oli kulutuskeskeisempää, ja kaikki meni mitä tuli.

Vierailija
22/62 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En - en millään. Siinä menisi työpaikka (miehen firmassa) ja iso omakotitalo. Onneksi/toivottavasti ei erota kun minä vielä tuosta miehestä niin paljon tykkäänkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin, vaikka varmasti elintaso laskisi.

Vierailija
24/62 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen tällä hetkellä täyspäiväinen opiskelija, mies tienaa ja samalla elättää minua, kun opintotuki on mitä on ja opisköu vie niin aikaa, että työssäkäynti onnistuu vain pidemmillä lomilla.

Vierailija
25/62 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.. Tai jos myisin kaiken. Minulla ei olisi varma maksaa mmiestäni ulos ja minä en tästä henkisesti pysty lähtemään koska elämän tyylini on tästä kiinni ja elämän tyylini on miksi elän.
Jotenka tässä ollaan.. Muuten eroaisin samantien

Vierailija
26/62 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että pärjäisin... olen työkyvyttömyyseläkkeellä, ja saan huikeat 1000€ kuussa. Saisin varmaan tukia, jos yksin jäisin, mutta elämä olisi kylla tiukkaa. Nyt on kuitenkin mahdollisuus jopa pitää autoa, joka helpottaa mun liikkumista, ja asunto, jossa on  mun erityistarpeet otettu huomioon.

Vierailija
27/62 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki pärjäisin. Meillä on iso ok-talo joka on velaton, molemmilla velattomat autot ja tililläkin on aikamoinen summa rahaa. Ja tienaan suht hyvin. Joten ei ongelmia onneksi.

Vierailija
28/62 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin pärjäisin, paremminkin. Elätän meidät molemmat työttömyystuellani.

Vierailija
29/62 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 21:56"]

En.. Tai jos myisin kaiken. Minulla ei olisi varma maksaa mmiestäni ulos ja minä en tästä henkisesti pysty lähtemään koska elämän tyylini on tästä kiinni ja elämän tyylini on miksi elän. Jotenka tässä ollaan.. Muuten eroaisin samantien

[/quote]

Jotenkin kuulostaa surulliselta, että parisuhteessa ollaan rahan takia, vaikka onhan se varmasti monille yksi yhdessäpitävä syy.

Vierailija
30/62 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellisesti kyllä, muuten ei olisikaan helppoa.

Vierailija
31/62 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pärjäisin, olenhan vakituisessa työssä, mutta samaa elintasoa en pystyisi ylläpitämään.

Muuttaisin pienempään asuntoon ja jokavuotiset matkat jäisivät kyllä tekemättä. Olisi asuntovelkaa enemmän kuin nyt ja ehkä autovelkaakin jossain vaiheessa kun nykyinen lähtisi eläkkeelle.

Työssäkäyvänä pystyn toki hankkimaan itselleni ihan kohtuullisen elintason ja veikkaan, että matkojakin pystyisimme tekemään ehkä parin ekan vuoden jälkeen, kun olisin mieltänyt kulutustason ja osannut säästää.

Vierailija
32/62 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään nyt paremmin kuin ennen eroa, vaikka silloin tällöin saan toimeentulotukeakin. Rahojen käyttö kun on kokonaan minun hallinnassani, niin on paljon helpompi rakentaa elämäänsä sen turvallisuuden tunteen varaan, kun palkka ei ole varmaa. Toisinaan on varaa pieniin nautintoihinkin.

Vierailija
33/62 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään. Ero tuli ihan äskettäin ja kallis vuokra-asunto vaihtui edullisempaan omistusasuntoon. Ostin siis ensimmäisen oman asunnon ja asumiskulut tippuivat. Olisin pärjännyt vaikka olisin jäänyt entiseenkin asuntoon asumaan, mutta halusin ostaa oman ja laittaa sen mieleisekseni.

Vierailija
34/62 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin mainiosti. Vaimon mukana lähtisi paljon turhia kuluja.

t.mies

Vierailija
35/62 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin, mutta vähemmän jäisi säästöön kuin nykyään, koska näin halpaa vuokraa olisi vaikea löytää (asunto miehen suhteilla) ja sen lisäksi asuminen pitäisi vastaisuudessa maksaa yksin. Ongelmia pärjäämisessä ei kuitenkaan olisi, koska nyt jää ihan hyvin säästöön per kuukausi. Tarkemmin pitäisi katsoa, miten rahojani käytän.

Vierailija
36/62 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, jäiskö lapset asumaan minun kanssa vai ei. Ja jäisinkö tähän nykyiseen taloon vai en.

Vierailija
37/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin, mutten voisi jäädä tähän omakotitaloon asumaan lasten kanssa. Muuttaisimme (ostaisin) johonkin 4-5h+k kerrostalo- tai rivarikämppään. Sellaisessa pärjäisimme hyvin. Tosin kyllä elintasomme laskisi ja matkustelu vähenisi, kun toisen tulot puuttuisivat.

Vierailija
38/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Onneksi ei ole tarvetta erota.

Vierailija
39/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mitään vaikeutta. Suin jo silloin velattomass omistamassani kodissa.

Vierailija
40/62 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 20:56"]

Erosin 1v4kk sitten. Olen pärjännyt :) Asuntolainaa on enemmän kuin tarpeeksi, mutta silti pärjään.

[/quote]

Samoin, mutta erosin 14 vuotta sitten. Välillä on ollut tiukkaa, mutta eipähän enää tartte kustantaa miehen ryyppäämistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi