Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähän hölmistynyt olo... Käytiin syömässä isäni ja vaimonsa luona

Vierailija
11.04.2015 |

Kutsuivat taas sinne syömään, pari kertaa vuodessa kutsuvat minut ja veljiäni ja perheitämm.
Minä sitten yleensä kysyn että haluavatko että leivon jotain jälkkäriksi, ja vastaus on yleensä kyllä, nin kuin nytkin.
Leivoin muffinsseja ja marjapiirakkaa.
Marjapiirakaa jäi aika paljon ja ajattelin että noniin, pääsen sitten helpolla huomenna kun mieheni vanhemmat tulee meille kahville, ei tartte leipoa lisää.
Kun lähdettiin kotiinpäin piirakka olikin kokonaan loppu, koska kilttinä ihmisenä isäni vaimo oli laittanut sitä veljilleni mukaan kun he lähtivät!
Siis, joo.. Kykkähän minä heille leivoin, mutta... EIkö se nyt olis kuitenkin ollut minun päätettävissä otanko loput mukaan kotiin, vai jätänkö sen sinne...? Oli kuitenkin yli puolet jäljellä kahvittelun jälkeen =D

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:42"]

Vietkö myös kylään mennessäsi viinipullon isäntäväelle ja otat kotiin lähtiessäsi jämät mukaan iltahömpsyksi? Huhuh

[/quote] En, koska minusta näitä ei voi verrata keskenään. Minusta olisi silti outoa että jos veisin viiniä, niin loput annettaisiin toisille vieraille mukaan kun lähtevät juhlista.

Vierailija
62/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ymmärrän sinua, mutta siinä kävi nyt näin. Ei kaikki osaa aina ajatella viimeisen päälle kaikkia näkökohtia. Tomi ensi kerralla toisella tavalla, älä enää vie mitään tai älä ainakaan laske sen varaan että sieltä voisit takaisin ottaa jotain sinne viemääsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 20:15"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:54"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:53"]

Lisään vielä tähän että isäni vaimo aina kertoo miten pitää laihduttaa, ja ei saa syödä herkkuja, ja että jos sinne leipoo niin saa viedä loput muknaan ettei hän sit sorru herkuttelemaan liikaa.
Jos en ole halunnut kotiin, olen ehdottanut että isä vie vaikka töihin, ja näin ollaan yleensä toimittu.
Nyt vain olisi ollut sopivaa että sitä olisi ollut huomiselle, niin vähän harmittaa, ja tosiaan se ettei minulta mitään nyt kysytty, vaan pistettiin vaan muille menemään.

[/quote]

No voi herranjestas! Jos et oo yleensä edes halunnut ottaa, niin mikäs ihme tuo sitten on? Etkö saanut suutasi auki?

[/quote] En ehtinyt mitään sanomaan.

[/quote]

Et siis piirakkaa ojentaessasi ehtinyt sanomaan, että jos sitä jää yli eivätkä isäsi ja vaimonsa itse halua sitä myöhemmin syödä, veisit tällä kertaa mielelläsi loput mukanasi? Et myöskään ehtinyt kahvipöydässä tätä sanomaan?

Mistä isäsi vaimo olisi voinut tietää, että juuri nyt haluaisitkin itse ottaa loput mukaasi, jollet aikaisemmilla kerroilla ole halunnut? Oletusarvoisestihan yleensä tuomiaan tuliaisia ei itse pois viedä vaan ne jätetään isäntäväen käytettäväksi kuten he parhaaksi katsovat. Itselleni ei tulisi mieleenkään ottaa mukaani leipomani tuliaisen jämiä. En kehtaisi niitä viedä vaikka kysyttäisiin. Ehkä isäsi vaimo ajattelee myös näin, eikä hän ole tullut ajatelleeksikaan, että sinä haluaisit päättää mitä hän saa tehdä sinulta saamallaan lahjalla? Eikä tullut sinulta kysyneeksi, koska oletti että tietenkään et omia viemisiäsi itse halua, varsinkin kun et aiemmin ole halunnutkaan?

[/quote] Ei, en ehtinyt. En jaksa selostaa sekunnilleen mitä kukakin teki milloin.

Vierailija
64/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Leivoin muffinsseja ja marjapiirakkaa.
Marjapiirakaa jäi aika paljon ja ajattelin että noniin, pääsen sitten helpolla huomenna kun mieheni vanhemmat tulee meille kahville, ei tartte leipoa lisää"

Miten olisit suhtautunut tilanteeseen, jos veljesi ja isäsi perhe olisi syönyt kahvipöydässä tuplapalat piirakasta? Olisitko silloinkin pahoittanut mielesi, kun teille jäi vähemmän syötävää ja olihan teille tulossa vielä huomenna  vieraita, jolle ajattelit tarjota marjapiirakkaa.

Vierailija
65/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 20:20"]

"Leivoin muffinsseja ja marjapiirakkaa.
Marjapiirakaa jäi aika paljon ja ajattelin että noniin, pääsen sitten helpolla huomenna kun mieheni vanhemmat tulee meille kahville, ei tartte leipoa lisää"

Miten olisit suhtautunut tilanteeseen, jos veljesi ja isäsi perhe olisi syönyt kahvipöydässä tuplapalat piirakasta? Olisitko silloinkin pahoittanut mielesi, kun teille jäi vähemmän syötävää ja olihan teille tulossa vielä huomenna  vieraita, jolle ajattelit tarjota marjapiirakkaa.

[/quote] Ei, jos sitä olisi syöty siellä, niin ei olisi ollut isoa jämäpalaa josta olisin voinut ajatella että vois viedä tän kerran loput kotiin, ja jota olis sit lähetetty muiden mukana kotiin.

Vierailija
66/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattais lopettaa vastaan jänkkääminen ja poistua leipomaan lisää piirakkaa. Olet tässä asiassa väärässä. 

Vierailija
67/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirakka-gate. Iki-ihana Vauvapalsta. Miksi tulin tänne. Menen pois.

Vierailija
68/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten veit kaiken piirakan sinne? Olisit jättänyt osan kotiin. Ei tarttis inistä sitten.

Vierailija
69/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 20:07"]

Olen antanut piirakan ohjeen veljieni avovaimoille, joten osaavat kotonakin tehdä.

Aina kun meillä on nämä perhepäiväliset, minä olen ainoa joka edes ehdottaa että voisi jotenkin osallistua.
Muut ovat töissä kaikki, mieheni työtön ja minä äitiyslomalla.

Mutta meni se sitten näköjään kaikkien mielestä ihan oikein näin.

[/quote]

Jaaaa viikon marttyyripokaali on ojennettu, noin, ole hyvä! 

Vierailija
70/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:45"]En kehtais pyytää mukaani piirakkaa, jonka vein tuliaisiksi, mutta outoa, että se jaettiin vain veljillesi, eikä kysytty, ottaisitko sinäkin.
[/quote]

No, ehkä he olettivat, että ap on jättänyt jo kotiinsa haluamansa osan siitä piirakasta. Oishan se jopa loukkaavaakin kysyä tuliaiset tuoneelta, että eikö hän veisi mennessään tuomisiaan.

Vierailija
71/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 20:24"]

Ap:n kannattais lopettaa vastaan jänkkääminen ja poistua leipomaan lisää piirakkaa. Olet tässä asiassa väärässä. 

[/quote] Niin kuin ap aina täällä on.
Jos aloitus olisi "Miniä suuttui turhasta" ja anoppi olisi kirjoittanut miten miniä oli leiponut ja sitten suuttunut kun anoppi laittanut loput lapsilleen, niin silloinkin ap olisi värässä.

Vierailija
72/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillität kuin pikku lapsi jonku saakelin piirakan perään. Se oli piirakka,ei maaillmanloppu.
Kaikkia tolloja se maa päällänsä kantaa.

Vierailija
73/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 20:25"]

Miksi sitten veit kaiken piirakan sinne? Olisit jättänyt osan kotiin. Ei tarttis inistä sitten.

[/quote] Koska en tiennyt paljonko sitä menisi, enkä tiennyt että vaimon lapset ei tule. Tein niin että varmasti riittäisi. Jos olisi loppunut, se olis olut ihan ookoo. Koska sitä jäi niin paljon, harmittaa että se meni kaikille muille kotiin mukaan.

Vierailija
74/74 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ison satsin veit??? Eikö piirakka kelvannut pöydää oleville kun jäikin sitä. ???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi