Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähän hölmistynyt olo... Käytiin syömässä isäni ja vaimonsa luona

Vierailija
11.04.2015 |

Kutsuivat taas sinne syömään, pari kertaa vuodessa kutsuvat minut ja veljiäni ja perheitämm.
Minä sitten yleensä kysyn että haluavatko että leivon jotain jälkkäriksi, ja vastaus on yleensä kyllä, nin kuin nytkin.
Leivoin muffinsseja ja marjapiirakkaa.
Marjapiirakaa jäi aika paljon ja ajattelin että noniin, pääsen sitten helpolla huomenna kun mieheni vanhemmat tulee meille kahville, ei tartte leipoa lisää.
Kun lähdettiin kotiinpäin piirakka olikin kokonaan loppu, koska kilttinä ihmisenä isäni vaimo oli laittanut sitä veljilleni mukaan kun he lähtivät!
Siis, joo.. Kykkähän minä heille leivoin, mutta... EIkö se nyt olis kuitenkin ollut minun päätettävissä otanko loput mukaan kotiin, vai jätänkö sen sinne...? Oli kuitenkin yli puolet jäljellä kahvittelun jälkeen =D

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 21:04"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 21:02"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 20:58"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 20:55"]

Tähän aloitukseen ja ketjuun vastailuun on ap:lla mennyt jo se aika, joka uuden piirakan tekemiseen ois mennyt...

[/quote] Lisää marjoja saa kupasta vasta huomenna, mutta leivonkin huomenna mutakakun.

[/quote]

Tämä kruunasi koko ketjun :D Tänään ei taida olla ihan sun päiväsi ap. 

[/quote]

Tsihih, voi herranjestas miten nolo typo, kyllä ap:n päivä on nyt taatusti pilulla! Hui kauhistus, katsokaa nyt minunkin typoani, voi herranjestas sentään, ihan punastuttaa! hih hih

[/quote]

Ap:llä taitaa pinna kiristyä...

Vierailija
22/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten mitään muuta haukuttavaa keksinyt isäsi vaimosta kuin tämän. Teillähän meni tämä tapaaminen siis aika hyvin putkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:47"]Niin että ihan oikein että sisko leipoo, veljet tulee syömään, ja siskolle ei jätetä yhtään mitään kotiinviemiseksi?
Miksi veljillä on suurempi oikeus sitten siihen piirakkaan, kuin piirakan tekijällä?
Minusta nyt vain isäni vaimo olis toiminu fiksummin jos olis ensin kysynyt haluanko minä osan kotiin.
[/quote]

Jos tarjoudut itse leipomaan ja viemään TULIAISEN on lapsellista heittäytyä marttyyriksi....

Vierailija
24/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olisin hiukka ymmällä. Edes näön vuoksi olisi yleisesti kysyny ketkä haluaa piirakkaa kotiin. Tai olisi tarjonnu aapeelle jtn muuta kotiinviemistä. Koska hän niin kiltti et aina tuo jotai.

Vierailija
25/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 23:22"]Mäkin olisin hiukka ymmällä. Edes näön vuoksi olisi yleisesti kysyny ketkä haluaa piirakkaa kotiin. Tai olisi tarjonnu aapeelle jtn muuta kotiinviemistä. Koska hän niin kiltti et aina tuo jotai.
[/quote]

Tää on ap. Kyllä voi piirakan puute järsiä ihmistä.

Vierailija
26/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noenollu aapee.eikä silleen järsi, mulla on omaa kaakkua tääl himas.64.

Vierailija
27/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sitä piirakkaasi syöty? Paha piirakka?

Vierailija
28/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:47"]Niin että ihan oikein että sisko leipoo, veljet tulee syömään, ja siskolle ei jätetä yhtään mitään kotiinviemiseksi?
Miksi veljillä on suurempi oikeus sitten siihen piirakkaan, kuin piirakan tekijällä?
Minusta nyt vain isäni vaimo olis toiminu fiksummin jos olis ensin kysynyt haluanko minä osan kotiin.
[/quote]

Siis odotat takaisin kotiin vietäväksi itse tuliaisiksi viemääsi piirakkaa? Ookoo..

Vierailija
29/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyl kypsyttäis jos mun äiti jakais mun tuoman piiraan jämät veljille tolleen mun silmien alla. Tulis mieleen ettei sitten kelvannu hänelle se.Ainahan voi pakastaa ja syödä myöhemmin jos tällaista jää.

Vierailija
30/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 21:02"]Olisit jättänyt osan piirakasta jo suoraan kotiin, jos kuvittelit tarjoavasi sitä myös appivanhemmillesi. Voi Pyhä Piirakka sentään!
[/quote]

Haista paska! Ja en ole ap.

Vierailija
31/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 21:27"]

Mun mielestä olisi kyllä pitänyt kysyä myös ap:lta. En voi sietää sitä, että miespuolisia jälkeläisiä suositaan naisten kustannuksella. Leipokoot äijät saatana itse piirakkansa!

[/quote]

Ei tässä varmaankaan ollut kyse siitä että poikia "suosittaisiin". Itsestäni ainakin tuntuisi hieman ikävältä jos joku tarjoaisi tuomisiani takaisin mukaani, ihan kuin ne eivät olisi kelvanneet. Varmaan tää isän vaimo ajatteli ettei halua vaikuttaa epäkohteliaalta, varsinkin kun ap ei ole aikaisemmin halunnut tuomisiaan takaisin.

Vierailija
32/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän on oltava tyhmä provo tai sitte sä oot kusipää!et oo tosissas!musta tuntuis ihan hassulta ruveta tyrkyttämään sulle takasin piirakkaa tai sen jämiä minkä olet jo kertaalleen viennyt.varmaan luuli että ilahdut kun leipomasi oli kelvannut niin hyvin mutta et sä veditki herneen nenään.voi vaimo parka.mitään suurta sukupuoli kysymystä mä en tässä helkutin piiraassa nää ap:n ja hänen veljiensä välillä varmasti olisi samallalailla laittannut sitä siskosikin mukaan jos sulla sellainen olisi.älä leivo enää niin et joudu tuntemaan itteäs marttyyriks..piirakka..voi hyvä luoja!!

Vierailija
33/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän vaimo olisi voinut tarjota piirakkaa kaikille miehensä lapsille mukaan jollei itse halunnut sitä pitää. Tuskin sillä tavoin montaa palaa per naama olisi tullut, joten ap olisi silti joutunut leipomaan omille vierailleen lisää. Mutta kyllähän se piirakka isäntäväelle kuuluu kun se heille kerran tuliaisiksi on viety. Ihan outo minusta tuo ajatus, että tuliaisen viejä omistaisi päätösvallan siitä, mitä tuliaiselle tehdään tai kuinka se käytetään. Ihmettelen myös miten ap ajatteli saavansa loppupiirakan itse mukaansa, kun näki että sitä jäi yli. Entä jos isäntäväki olisi halunnut pitää loput itse ja syödä pois vaikka seuraavana päivänä? Olisiko ap sittenkin loukkaantunut?

Vierailija
34/74 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen case! Itseoppineena keittiöpsykologina mieleeni juolahti muutama ajatuksenpoikanen.

Mielestäni ap on hiukan närkästynyt, kun on joutunut aiemmin "huutokauppaan" vierailujen lopuksi omista tuliaisistaan. Esim työkavereille vienti ( tai heitä vaikka susille)- kommentti kertoo, että ikävää kursailua on ollut. Jos tuomiset on tulleet ap:n astioissa, on minusta ihan toisaalta ok kysyä, haluaisiko tuoja viedä pari palaa takaisin kotiin astioissaan. Mutta minusta on kuitenkin hiukan tahditonta olla ottamatta mitään itselleen, edes laihdutus ei ole syy.

Toisaalta tämä kursailukierros lienee käyty usein ja äitipuoli on "oppinut" ettei ap halua mitään mukaansa. Jää tällä kertaa sitten kysymättä... mutta olisin kyllä jotenkin muuten hoitanut osinkoihin jaon! Aivan kuin ei kelpaisi!

Jatkossa suosittelisin, että ap vie tuliaisia huomattavasti vähemmän, ettei ikävää tilannetta synny. Voit vaikka jättää puolet jo heti kättelyssä itsellesi ja viedä vaikka palan/kärsä.

Vierailija
35/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään sitä vietyä piirakkaa oteta kotiin takaisin. Hassua tosin että piirakka annettiin veljellesi, eikä vaikka kysytty että kuka haluaa mitäkin matkaevästä.

Vierailija
36/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhu....Jaxuja!

Vierailija
37/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietkö myös kylään mennessäsi viinipullon isäntäväelle ja otat kotiin lähtiessäsi jämät mukaan iltahömpsyksi? Huhuh

Vierailija
38/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietis miten hyvin sun elämä sujuu, jos tällainen sinänsä pikkuasia saa sut hölmistymään :)

Vierailija
39/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun viet tuliaisen, se on emännän omaisuutta. Ehkä isäsi ja vaimonsa eivät halua syödä isoa piirakkaa kahdestaan, joten kätevä emäntä laittoi siitä paloja vieraille mukaan. Olisi hullua haaskata hyvää piirasta toisin :) Olisit sanonut etukäteen, että viet loput takas.

Vierailija
40/74 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta sinähän annoit sen heille tuliaisiksi! Ei tuliaisten jämiä ole todellakaan tapana viedä pois :D Jos leivoit ylenmäärin piirakkaa niin mikset jättänyt ylimääräisiä omaan jääkaappiisi odottamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan