Syötkö kalkkitabletteja? Miksi?
Tai joitain muita vitamiineja kuin perusmultivitamiinipillereitä, ja KUKA sinulle sanoi että pitäisi syödä niitä? MISSÄ kansanterveysvalistustietoiskussa tai terveystiedon kurssilla sanottiin kaikile naisille että "teidän tulee koko kansana alkaa kalkin syöminen"?? En nimittäin ole KOSKAAN törmännyt tuohon. Mikä ihmeen salaseura täällä vaikuttaa, että joillekkin neuvotaan yhtä ja joillekkin toista, toisille ei mitään...?
Yksi sanoo että syö kalkkia,joten söin vuoden, sitten luin että kalkin syönti nostaa sydänkohtauksen riskiä 80 %:lla naisilla. Hmmm-kumman valitsen, sydärin vai osteoporoosin vanhana? Paha valinta.
Kommentit (11)
Syön aika vähän maitotuotteita, joten otan joskus kalkkin tabletissa... tosin nytkin taitaa olla useampi kuukausi kun olen viimeksi ottanut. Joskus kun pohkeet kramppailee, niin otan magnesiumia. Muita pillereitä en syö. Kalanmaksaöljyä ontan lusikallisen silloin tällöin.
Niinpä, jostain luin että lisää myös lonkkamurtuman riskiä 60%
Luin jostain, että kalkkeuttaa verisuonia tms. ja näin ollen lisää sydäninfarktin riskiä.
Liiallinen kalkin syönti on vaarallista, ja nimenomaan purkista.
Suomessahan syödään maitotuotteita melkein eniten maailmassa ja silti osteoporoosin esintyvyys on mailman korkeimpia. Maitoa ei tarvitse litkiä litratolkulla, se ei ensinnäkään imeydy ilman d-vitamiinia. kalsiumia ei tarvita oikeasti paljoa ja sitä on muuallakin kuin maitotuotteissa, pitää vaan huolehtia d vitamiinista.
Lapselle ei maistu maitotuotteet, joten annan yhden tabun päivässä. Lääkäri kehotti, että jopa kaksi voisi antaa, mutta varon juuri verisuonten kalkkeutumisen vuoksi.
Mulle suositteli neuvola ja apteekkari kalkkitabletteja, olen raskaana enkä käytä maitotuotteita lähes ollenkaan. Juustoa joskus leivän päälle ja joku smoothie missä maitorahkaa vähän.
Syön päivittäin kalkkitabletteja normaalien maitotuotteiden lisäksi, sillä perussairauteni lääkitys on kortisoni, jota olen syönyt jo vuosia. Kortisonin luustoa heikentävää vaikutusta on siis tarkoitus vastustaa kalsiumilla.
Neuvolan ohjeen mukaan 1 gramma päivässä pitää raskausaikana syödä monivitamiinin lisäksi.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 23:51"]
Luin jostain, että kalkkeuttaa verisuonia tms. ja näin ollen lisää sydäninfarktin riskiä.
[/quote] Niin, siis piti lisätä, että tämän tultua ilmi olin ehtinyt ostaa toisen kalkkitabupurkin, josta söin hyvin epäsäännöllisesti, ja jätin sitten lukemani jälkeen kokonaan kesken.
...niin ja syön kyllä maitotuotteita melkein sen vaadittavan verran/päivä,mutta mul on laktoosi-intoleranssi,joten syön Hylamaitoa, hylajugurttia ja tavallista juustoa. Kuka näitä määriä oikeesti tarkkailee...