Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten aloitan vhh-ruokavalion koostamisen? Vinkit kehiin! Tavoitteena - 20kg

Vierailija
27.12.2021 |

Olen joskus laihtunut vhh/ketoruokavaliolla runsaasti. Se oli ihanaa aikaa kaiken kaikkiaan ja voin myös henkisesti hyvin.

Valitettavasti minulla on taipumusta tunnesyömiseen ja kun elämä alkoi heittelemään aika runsain käsin ja stressikuormitus oli valtava, lakkasin hiljalleen välittämästä mitä söin.
Vuodessa lihosin lähes 15 kg. Annan tämän itselleni anteeksi jos alan muuttamaan ruokavaliotani taas siihen kuntoon, kun miten voin parhaiten. Suolistonkin voi tällä hetkellä heikosti.

Nyt olen lähtenyt huonosta suhteesta, elämä suht stabiilia ja voin keskittyä vain itseeni jälkeen.

Mistä aloitan? Otan mielelläni neuvoja vhh-liittyen vastaan.

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko unohtanut miten sen teit.

Vierailija
2/93 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HC-versio:

Sokerit pois ja hiilihydraatit alle 20g/päivä.

6/18 paasto päälle ainakin ensimmäisen viikon ajaksi.

Liikkumista 1t/päivä.

Ei liikaa proteiinejakaan, n 250g/päivä.

Parsakaalia, kaalia, kesäkurpitsaa, avocadoa, munakoisoa.

Herkkusieniä, katkarapuja, kalkkunaa, kanaa, kalaa, jauhelihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on pakko tässä vähän muistella tuota aikaa kun laihduin vhh:lla. Taisin laihtua silloin reilu 20 kg.

-Söin kun oli nälkä, vain silloin.

- Puhtaita tuotteita, tuoreita ja lihatkin hain usein kauppahallista - vältin kaasupakattua ja prosessoitua ruokaa.

- Hiilarit pysyivät 10-30 gramman kieppeillä.

- Ruokavalio koostui lähinnä voista, kypsytetyistä juustoista, vihreistä kasviksista, täysrasvaisista tuotteista, lihasta, kanasta, kananmunista ja kalasta.

Ap

Vierailija
4/93 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko unohtanut miten sen teit.

No osittain.

Pääni on niin sumussa ja olen potenut masennusta, että jollain tavoin minun on vaikea saada välillä "kiinni" jutuista.

Joudun muistelemaan ja luomaan niiden perusteella innostusta ja päättäväisyyttä. Muuten pääni sisällä ei ole resursseja juuri ylimääräiseen. Kamalaa.

Ehkä se tästä kuitenkin kun pääsen alkuun.

Toisten tuki ja tsemppaus on aina hyväksi myös.

Ap

Vierailija
5/93 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HC-versio:

Liikkumista 1t/päivä.

Kiitos.

Aloitan maltillisemmin.

Ei pätkäpaasto, se tulee ajallaan jo muutenkin ilman vieroitusoireita. Koska ei ole nälkä vhh:lla, joten pätkäpaasto tapahtuu luontaisesti.

Hyvä, ei liikaa proteiineja.

Sienet on ihania, unohdin ne. Niitä ostan myös.

Ap

Vierailija
6/93 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateriamatriisi karppaus.infosta. Tulosta se ja laita jääkaapin oveen.

Vierailija
7/93 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lisäät kuitua, voit karsia hiilareita kovallakin kädellä. Itse käytän psylliumia.

Sokerijuurikaskuitua en ole kokeillut.

Vierailija
8/93 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lisäät kuitua, voit karsia hiilareita kovallakin kädellä. Itse käytän psylliumia.

Sokerijuurikaskuitua en ole kokeillut.

Minulla onkin psylliumia kaapissa.

Voisin lisätä sitä esim. turkkilaiseen jogurttiin. Jogurtti auttaisi minua vielä vatsan häiriöiden kanssa. Taidan muuten ostaa myös hapankaalia tai kimchiä.

Ateriamatriisi täytyy katsoa, siellä varmasti hyvä muistipläjäys hyville raaka-aineilla.

Kiitos.

Ap

Vierailija
9/93 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna lähtisin ensin vähentämään niitä herkkuja. Rajut dieetit kun on aika usealle vaikeita hallittavia, ja jos kyseessä on vielä tunnesyöminen niin on riskinä että ruokavalion liiallista rajoittamista alkaa käyttämään tunteiden hallinnassa ja se on loppujen lopuksi ihan yhtä haitallista psyykelle kuin tunnesyöminen.

Olet kuitenkin kerran jo laihduttanut tuolla dieetillä, mutta painonpudotus ei ole jäänyt pysyväksi. Terveempää tavoitella ruokavaliota jonka kanssa voi elää ilman tiukkoja rajoituksia, jottei jojoilusta tule tapaa.

Äitini laihdutti 17kg jättämällä pelkät makeat herkut pois, söi muuten hiilareita ihan normaalisti. Ei vaadi siis rajuja muutoksia.

Vierailija
10/93 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna lähtisin ensin vähentämään niitä herkkuja. Rajut dieetit kun on aika usealle vaikeita hallittavia, ja jos kyseessä on vielä tunnesyöminen niin on riskinä että ruokavalion liiallista rajoittamista alkaa käyttämään tunteiden hallinnassa ja se on loppujen lopuksi ihan yhtä haitallista psyykelle kuin tunnesyöminen.

Olet kuitenkin kerran jo laihduttanut tuolla dieetillä, mutta painonpudotus ei ole jäänyt pysyväksi. Terveempää tavoitella ruokavaliota jonka kanssa voi elää ilman tiukkoja rajoituksia, jottei jojoilusta tule tapaa.

Äitini laihdutti 17kg jättämällä pelkät makeat herkut pois, söi muuten hiilareita ihan normaalisti. Ei vaadi siis rajuja muutoksia.

No joo. Olet kyllä tavallaan oikeassa.

Minä saan erityistä mielihyvää laihtumisesta. Sekin voi mennä yli (ravaan vaa'alla useasti päivässä, jätän sen takia aterioita väliin..).

Tuo siis ennen. Nyt yritän olla maltillisempi.

Olin vhh-huumassa viimeksi koska se oli niin tehokasta.

Nyt syön ja päätavoitteeni on päästä haitallisista aineista nyt eroon. Eli sokerista, teollisesta prosessoidusta ruoasta, viljoista (vatsa ei kestä) jne.

Yritän tehdä tämän oikein.

Aloitan terapian myös vuoden alussa, joten ehkä se tukee myös tätä koko prosessia joka minulla alkaa. Tavoitteena on parempi vuosi hyvinvoinnin kautta.

Olen unohtanut itseni rumalla tavalla (väkivaltainen suhde), josta pääsin eroon.

Se kuitenkin vaikutti minuun ja tarvitsen eritystä kannustusta ja tukea, itseltäni etenkin. Haluan vain seisoa jälleen itseni puolella ja saada elämän osa-alueita parempaan suuntaan. Haluan ottaa oman elämäni haltuuni jälleen.

Ap

Vierailija
11/93 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja entä kun ei nytkään syö makeita/herkkuja? Minulla ei todellakaan ole mitään mitä ruokavaliosta voisi jättää pois 17kg edestä. Toki laihdutettavaa on vähemmän, n. 10kg. Mutta nämä vinkit menee samaan kategorian kuin "säästä jättämällä kahvilan lattet väliin" - kun ei alunperinkään juo niitä.

Olen siis vähän pullukka ja fyysisesti olo on veltto, ja tämä on tullut tavallisella kotiruoalla ilman herkkuja tai juotuja kaloreita. Siispä minäkin ryhdistäydyn ja se käy järkevimmin vhh:lla. Hyvä AP - me pystytään tähän!

Vierailija
12/93 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähähiilarinen on huono ja epäterveellinen. Kannattaa syödä terveellisesti ja liikkua. Laihat ihmiset syö tosi vähän, siksi laihoja.

Vierailija
13/93 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita nyt vaikka ostamalla muutama kilo kasviksia.

Jos olet kerran aiemmin jo ruokavaliota noudattanut niin pitäisihän se sulla olla hallussa.

Vierailija
14/93 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HC-versio:

Liikkumista 1t/päivä.

250 g proteiinia? Eikö suositus oo joku 1 gramma per painokilo?

Vierailija
15/93 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HC-versio:

Liikkumista 1t/päivä.

Menee kyllä proteiinit hiukka överiksi sulla.

Vierailija
16/93 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähähiilarinen on huono ja epäterveellinen. Kannattaa syödä terveellisesti ja liikkua. Laihat ihmiset syö tosi vähän, siksi laihoja.

Onko sulla mitään perustetta tälle väitteelle?

Vaikka turha on kysyä, et pysty vastaamaan.

Vierailija
17/93 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HC-versio:

Liikkumista 1t/päivä.

Ai ei liikaa proteiiniakaan?? Kyllä toi sun ehdottamasi määrä on jo todella liikaa!!

Vierailija
18/93 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhh:lla ei laihdu pysyvästi. Kaikki palaa takaisin.

Jokainen asiantuntija korostaa ettå karppaus EI TOIMI. Dieetit jotka perustuvat järjettömälle rajoittamiselle ovat huuhaata.

Vierailija
19/93 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä ruoan rasvaa niin laihdut.

Amen

Vierailija
20/93 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vhh:lla ei laihdu pysyvästi. Kaikki palaa takaisin.

Jokainen asiantuntija korostaa ettå karppaus EI TOIMI. Dieetit jotka perustuvat järjettömälle rajoittamiselle ovat huuhaata.

Tutkimusten mukaan laihdutuksen menetelmällä ja tahdilla ei ole mitään vaikutusta tuloksen pysyvyyteen. Hyvin pieni osa saa pidettyä tuloksen pysyvästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi