Ihmisistä on tullut zombeja syynä älypuhelin
Ihmisistä on tullut yksinkertaisesti Zombeja. Noin 60%:lla ihmisistä on älypuhelin kädessä julkisissa tiloissa. Työpaikoissa olen myös huomannut sen, että monilla puhelin häiritsee työntekoa kun pakko katsoa viestit 5 min välein. Taukohuoneissa ihmiset tuijottavat vain puhelintaan eivätkä juttele. Suosittelen jokaista siirtymään vanhaan 2G puhelimeen, rentouttaa oloa kovasti kun ei tarvitse puhelintaan jatkuvasti räplätä. Kyllä tekstiviesteillä ja puheluilla pärjää. Toivottavasti kehitys ei mene siihen suuntaan, että ilman älypuhelinta ei tule toimeen.
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 18:05"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 18:03"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:24"]
Mitä mun pitäisi bussimatkalla tehdä, ap?
[/quote]
Katso vaikka maisemia. Mitä luulet että 90-luvulla tehtiin?
[/quote]
Samojen maisemien katselu alkaa pikkuhiljaa tympiä...
[/quote]
Sitten olet aika mielikuvitukseton tyyppi.
Tai kun teiniporukka istuu mäkissä ja kaikilla luurit kädessä, lähtis sieltä mäkistä sit norkoilemasta kun ei ne siellä edes syö tai seurustele keskenään, menis kotiin räplää luurejaan. Tulevaisuudessa nää sällit on varmaan treffeilläkin luurit kourassa
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 18:07"]
Maailma ja ihmiset kehittyy.
[/quote]
Kaikki kehitys ei ole automaattisesti hyvää.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 18:06"]Kun ihmiset näprää puhelimia ja somettaa, niillä ei riitä huomio enää politiikkaan ja yhteiskunnallisiin asioihin ja päätöksiä voidaan tehdä hissun kissun piilossa ilman että isot joukot kyseenalaistaa.
[/quote]
Tal ylipäätään mihinkään muuhun kehittävään. Kuinka moni nuori lukee kirjoja tai lehtiä nykyään, verrattuna 20 vuotta sitten? Ja mitä on tilalla? Tuskin e-kirjoja, vaan instaa ja belfieitä ja tyhjäpää-blogeja.
Muakin tuli tällainen zombie iltakävelyllä vastaan. Katselin jo kaukaa, kun ei katsettaan nostanut kertaakaan ja just tuli siten vastaan, että varmasti törmää, jos ei väistä. Jäin piruuttani seisomaan kadun reunaan ja odotin puhelimen tuijottavaa saapuvaksi. No päinhän se tuli. Sanoin parit valitut, johon kaveri, että käyttäisit heijastinta! Mä tokasin, että laita sinä valot päälle. Ei edes anteeksi pyytänyt.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:24"]
[/quote]
[/quote]
Kun kulkee bussilla vähintään 2x päivä, jokaisen koulumatkan, joka ikinen koulupäivä, niin ne maisemat kerkeää tulla liian tutuiksi.
N17
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:24"]
[/quote]
[/quote]
Kun kulkee bussilla vähintään 2x päivä, jokaisen koulumatkan, joka ikinen koulupäivä, niin ne maisemat kerkeää tulla liian tutuiksi.
N17
[/quote]
Enkä edes selaa nettiä koulumatkoilla, vaan luen kirjoja.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:24"]
[/quote]
Kyylätä kanssamatkustajia, kuunnella mitä ne puhuu, painaa merkille, mitä niillä on päällä, kuinka lihavia tai laihoja ovat ja bussimatkan jälkeen tulla rapostoimaan näkemäsi kauheudet AV:lle.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:26"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:24"] Mitä mun pitäisi bussimatkalla tehdä, ap? [/quote] Hengittää, katsella maisemia, juoda vettä, keskittyä sieluusi ja ajatella posiitiivisia, tai lukea kirjaa tai sanomalehteä. Vielä 5 vuotta sitten tilanne ei ollut näin paha kuin nyt. Ihmisiä viedään luonnottomaan tilaan kun se addiktoiva älypuhelin on pakko olla esillä. Teknologian vankeja.
[/quote]
Miksi ihmeessä? Käytän paljon mieluummin bussimatkani pitämällä yhteyttä vanhempiini, sisaruksiini ja ystäviini.
Musta olisi ihana katsella samojakin maisemia loputtomiin jos olisi tilaisuus. Minulla on tavallisesti rikas sisäinen elämä, joka on parhaimmillaan silloin, kun istun junassa tai bussissa enkä pysty häiritsemään itseäni joutavalla netin selailulla. Netti häiritsee ihmistä niin että sisäinen elämä alkaa latistua?
Ihmiset eivät kestä ennen tylsyyttä tai uskalla olla hetkeä hiljaa, ihan ilman virikkeitä. Pelottavaa. Ajattelukyky ja mielikuvitus ja samalla luovuus heikkenevät. Ajattelu ja keskittyminen pirstaloituu kun netissä ollessa samaan sivuun jaksetaan keskittää max minuutti sitte taas poukataan jonnekin muualle. Ei uskalleta enää kohdata oman pään sisältöä. Pelottavaa, hemmetin pelottavaa.
Yököttivintä on kun bussista postuessaan jengi jatkaa kävelyä katsomalla älypuhelinta, kuulokkeet korvilla, katse maassa niska pitkällä. Jos törmäisimme, väittäisin oikeudessa, että hän törmäsi minuun. Kumpi on väistämisvelvollinen? ite en omista ä-puhelinta.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:04"]
Ihmiset eivät kestä ennen tylsyyttä tai uskalla olla hetkeä hiljaa, ihan ilman virikkeitä. Pelottavaa. Ajattelukyky ja mielikuvitus ja samalla luovuus heikkenevät. Ajattelu ja keskittyminen pirstaloituu kun netissä ollessa samaan sivuun jaksetaan keskittää max minuutti sitte taas poukataan jonnekin muualle. Ei uskalleta enää kohdata oman pään sisältöä. Pelottavaa, hemmetin pelottavaa.
[/quote]
Sinäpä sen taisitkin sanoa. Tuota se varmasti on, ja syystäkin.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 23:32"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:45"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:32"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:24"] Mitä mun pitäisi bussimatkalla tehdä, ap? [/quote] Hengittää, katsella maisemia, juoda vettä, keskittyä sieluusi ja ajatella posiitiivisia, tai lukea kirjaa tai sanomalehteä. Vielä 5 vuotta sitten tilanne ei ollut näin paha kuin nyt. Ihmisiä viedään luonnottomaan tilaan kun se addiktoiva älypuhelin on pakko olla esillä. Teknologian vankeja. [/quote] Mitä eroa siinä on, luenko sanomalehteä vai hesarin sivuja puhelimesta, tai luenko pokkaria vai e-kirjaa puhelimesta? Paitsi että puhelin on paljon kätevämpi käyttää bussissa.
[/quote]
Terveellisyys.
Paperi on hengittävää ja siksi terveellisempää lukea sanomalehteä. Älypuhelimen näyttö rasittaa silmiä ja säteilee, aiheuttaen syöpää.
[/quote]
Muista käyttää foliohattua.
[/quote]
http://fi.wikipedia.org/wiki/Matkapuhelimien_s%C3%A4teilyn_terveysvaikutukset
Jos käyttäisit vähemmän sitä älylaitettasi (vittu mikä sana) voisit ehkä harjaannuttaa mielikuvitustasi sen verran että keksisit jo jonkun uudemman läpän kuin iän ikuinen foliohattu.
Foliohattukortin nostaminen antaa ihmisestä todella yksinkertaisen kuvan.
Kumpi säteilee enemmän paperi vai kännykkäsi, mieti asiaa, tunge sitten se se rytätty foliotollero persereikääsi.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 18:01"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:32"] [quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:24"] Mitä mun pitäisi bussimatkalla tehdä, ap? [/quote] Hengittää, katsella maisemia, juoda vettä, keskittyä sieluusi ja ajatella posiitiivisia, tai lukea kirjaa tai sanomalehteä. Vielä 5 vuotta sitten tilanne ei ollut näin paha kuin nyt. Ihmisiä viedään luonnottomaan tilaan kun se addiktoiva älypuhelin on pakko olla esillä. Teknologian vankeja. [/quote] Mitä eroa siinä on, luenko sanomalehteä vai hesarin sivuja puhelimesta, tai luenko pokkaria vai e-kirjaa puhelimesta? Paitsi että puhelin on paljon kätevämpi käyttää bussissa. [/quote] Terveellisyys. Paperi on hengittävää ja siksi terveellisempää lukea sanomalehteä. Älypuhelimen näyttö rasittaa silmiä ja säteilee, aiheuttaen syöpää. [/quote] Entä miljoonien kertakäyttöisten lehtien aiheuttamat ympäristövaikutukset? Aiheuttaakohan tehtaat syöpiä?
[/quote]
Voihan ne tehtaat syöpääkin aiheuttaa.
Ainakin ne aiheuttaa työpaikkoja, joista on pulaa.
[/quote]
Toisin kuin mikään internettiin tai puhelimiin liittyvä?
itelläni on ollut älypuhelin vuonna 2012-2015 sain ekan puhelimen vuonna 2011 kun sain mun kolmannen puhelimen nokia lumia 625 tajusin kolmessa viikossa minne maailma on menossa ja mun ekal kosketusnäytöl joka oli nokia 701 sitä ei vaan huomaa mitä tapahtuu vaikka olen vasta 11 v mul on nyt taas mun eka puhelin kirjotin tän mun tabletil jota käytin ennen tätä 2 viikoo sit
Tässä kesälomalla sitä taas huomasi itsekin miten elämä pyörii tabletin ja puhelimen ympärillä. Facea kurkkaan noin kerran pari päivässä mutta ne pelit! Mobiilipeleistä on vielä tehty sellaisia että pitää käydä kurkkaamassa säännöllisin väliajoin että peli etenee. Onhan tuo tabletin osto helpottanut elämää tosi paljon (laskujen maksu, navigointi, yhteydenpito), mut kyllä sitä tulee istuttua niska ojossa turhan pitkiä aikoja. Nyt laitoinkin pelit pannaan ja aloin lukea alta pois hyllyssä pölyttyviä kirjoja. 24 kirjaa lukaistu ja luku vaan nousee :) Aloitin myös lenkkeilyn ilman musiikkia ja olo on virkistynyt ihan mahdottomasti. Räplään tabsua enää vain iltaisin.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:24"]Mitä mun pitäisi bussimatkalla tehdä, ap?
[/quote]
Lukea kirjaa.
Kun ihmiset näprää puhelimia ja somettaa, niillä ei riitä huomio enää politiikkaan ja yhteiskunnallisiin asioihin ja päätöksiä voidaan tehdä hissun kissun piilossa ilman että isot joukot kyseenalaistaa.