Ihmisistä on tullut zombeja syynä älypuhelin
Ihmisistä on tullut yksinkertaisesti Zombeja. Noin 60%:lla ihmisistä on älypuhelin kädessä julkisissa tiloissa. Työpaikoissa olen myös huomannut sen, että monilla puhelin häiritsee työntekoa kun pakko katsoa viestit 5 min välein. Taukohuoneissa ihmiset tuijottavat vain puhelintaan eivätkä juttele. Suosittelen jokaista siirtymään vanhaan 2G puhelimeen, rentouttaa oloa kovasti kun ei tarvitse puhelintaan jatkuvasti räplätä. Kyllä tekstiviesteillä ja puheluilla pärjää. Toivottavasti kehitys ei mene siihen suuntaan, että ilman älypuhelinta ei tule toimeen.
Kommentit (60)
Uusien asioiden pelko on ensimmäinen merkki lähestyvästä vanhuudesta.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:24"]
Mitä mun pitäisi bussimatkalla tehdä, ap?
[/quote]
Hengittää, katsella maisemia, juoda vettä, keskittyä sieluusi ja ajatella posiitiivisia, tai lukea kirjaa tai sanomalehteä. Vielä 5 vuotta sitten tilanne ei ollut näin paha kuin nyt. Ihmisiä viedään luonnottomaan tilaan kun se addiktoiva älypuhelin on pakko olla esillä. Teknologian vankeja.
[/quote]
Mitä eroa siinä on, luenko sanomalehteä vai hesarin sivuja puhelimesta, tai luenko pokkaria vai e-kirjaa puhelimesta? Paitsi että puhelin on paljon kätevämpi käyttää bussissa.
Kaikkein järkyintä on nuori äiti baarissa lapsensa kanssa. Kädessä puhelin ja toisella kädellä sokkona tuikkii lusikkaa lapsensa suuhun päin. Katse ei juurikaan herpaannu puhelimesta vaikka siinä samalla voisi vaikka seurustellakin tenavansa kanssa. Samainen superäiti työntelemässä lastaan rattailla ja mikäs siinä kädessä onkaan muu kuin puhelin.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:32"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:24"] Mitä mun pitäisi bussimatkalla tehdä, ap? [/quote] Hengittää, katsella maisemia, juoda vettä, keskittyä sieluusi ja ajatella posiitiivisia, tai lukea kirjaa tai sanomalehteä. Vielä 5 vuotta sitten tilanne ei ollut näin paha kuin nyt. Ihmisiä viedään luonnottomaan tilaan kun se addiktoiva älypuhelin on pakko olla esillä. Teknologian vankeja. [/quote] Mitä eroa siinä on, luenko sanomalehteä vai hesarin sivuja puhelimesta, tai luenko pokkaria vai e-kirjaa puhelimesta? Paitsi että puhelin on paljon kätevämpi käyttää bussissa.
[/quote]
Terveellisyys.
Paperi on hengittävää ja siksi terveellisempää lukea sanomalehteä. Älypuhelimen näyttö rasittaa silmiä ja säteilee, aiheuttaen syöpää.
[/quote]
Näin on. Mulla on näkö mennyt noin vuodessa tosi huonoksi ja tiedätte syyn.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:32"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:24"] Mitä mun pitäisi bussimatkalla tehdä, ap? [/quote] Hengittää, katsella maisemia, juoda vettä, keskittyä sieluusi ja ajatella posiitiivisia, tai lukea kirjaa tai sanomalehteä. Vielä 5 vuotta sitten tilanne ei ollut näin paha kuin nyt. Ihmisiä viedään luonnottomaan tilaan kun se addiktoiva älypuhelin on pakko olla esillä. Teknologian vankeja. [/quote] Mitä eroa siinä on, luenko sanomalehteä vai hesarin sivuja puhelimesta, tai luenko pokkaria vai e-kirjaa puhelimesta? Paitsi että puhelin on paljon kätevämpi käyttää bussissa.
[/quote]
Terveellisyys.
Paperi on hengittävää ja siksi terveellisempää lukea sanomalehteä. Älypuhelimen näyttö rasittaa silmiä ja säteilee, aiheuttaen syöpää.
Uusien asioiden pelko on ensimmäinen merkki lähestyvästä vanhuudesta.
[/quote]
Keräätkö postimerkkejä? Soitatko torvea? Harrastatko kaktusten kasvatusta? Syötkö mämmiä, selleriä ja sitruunoita yhteen muussattuina?
Etkö? Hahaa! Pelkäät uusien asioiden kokeilemista, senkin vanhus!
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:45"]
[/quote]
Terveellisyys.
[/quote]
Muista käyttää foliohattua.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:45"]
[/quote]
Terveellisyys.
[/quote]
Laitapa vaikka lähdettä tähän väitteeseen.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 18:18"]
Musta olisi ihana katsella samojakin maisemia loputtomiin jos olisi tilaisuus. Minulla on tavallisesti rikas sisäinen elämä, joka on parhaimmillaan silloin, kun istun junassa tai bussissa enkä pysty häiritsemään itseäni joutavalla netin selailulla. Netti häiritsee ihmistä niin että sisäinen elämä alkaa latistua?
[/quote]
Ei sun ole pakko tehdä yhtään mitään.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:24"]
[/quote]
Hengittää, katsella maisemia, juoda vettä, keskittyä sieluusi ja ajatella posiitiivisia, tai lukea kirjaa tai sanomalehteä. Vielä 5 vuotta sitten tilanne ei ollut näin paha kuin nyt. Ihmisiä viedään luonnottomaan tilaan kun se addiktoiva älypuhelin on pakko olla esillä. Teknologian vankeja.
[/quote]
Hengittäminen ja vedenjuominen onnistuvat puhelimesta huolimatta, ja itse luen kirjani ja lehteni puhelimella. Samat maisemat täällä aina on, ei niitä kiinnosta joka päivä tiirailla. En ole ennen älypuhelimiakaan halunnut puhua tuntemattomille, nyt on hyvä tapa vaikuttaa kiireiseltä ettei kukaan erehdy juttelemaan.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 23:05"]
Miksi niitä uutisia pitää lukea? Iltapäivälehdet ja muut ovat ihan täyttä roskaa, joiden lukemisesta ei ole mitään käytännön hyötyä.
[/quote]
Sanoo hän joka lukee ja kommentoi vauva av palstalla.
Onneksi en ole koskaan ollut älypuhelinaddikti. Töissä nyt tulee tauoilla vähän nettiä selattua, mutta sitäkin vain vähän aikaa ja loput tauosta vietän työpaikan kahviossa teetä nauttien ja ehkä keskustellen työkavereiden kanssa.
Bussissa kuuntelen musiikkia ja ajattelen kaikenlaista.
T. N21
Menimme tyttöporukalla syömään, mitä tekivät puhelinpissikset, vahtasivat luuriaan. Vallan hyvää seuraa etten sanoisi.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:32"]
[/quote]
Terveellisyys.
[/quote]
Entä miljoonien kertakäyttöisten lehtien aiheuttamat ympäristövaikutukset? Aiheuttaakohan tehtaat syöpiä?
Muakin ahdistaa. :( Olen ollut addikti 90-luvulta asti, kun meille kotiin tuli internet. 2000-luvun alussa puhuttiin paljon nettiaddiktiosta ihan todellisena ilmiönä, ei enää kun kaikki on sen vanhan kriteeristön mukaan nykyään nettiaddikteja. Tänäänkin olen vain tuntikausia selannut puhelimella palstoja ja faboa, sen sijaan että olisin menny vaikka ulos. Haluaisin katkaista meiltä netin, mutta mies ei suostu. Meillä kun näkyy telkkarikin netin kautta (Elisa viihde). Ja pitäisi myös vaihtaa puhelin Vanhaan. Oikeesti mitä sitten edes tekisin, kun kavereiden kanssa ollessa kaikki näprää puhelinta ja jos olen miehen kanssa jossain niin hänkin näprää sitä koko ajan!
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:24"]
[/quote]
Katso vaikka maisemia. Mitä luulet että 90-luvulla tehtiin?
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 18:03"]
[/quote]
Katso vaikka maisemia. Mitä luulet että 90-luvulla tehtiin?
[/quote]
Samojen maisemien katselu alkaa pikkuhiljaa tympiä...
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 17:28"]
[/quote]
Pasko housuusi?
[/quote]
:D
Niin nykyaikaa, ja nykysuominaista: yliopistotytöt kakkaavat housuihin bussissa.
Just yks päivä junan eteisessä seiso mun lisäksi 8 ihmistä ja kaikki näpräs puhelinta. Mulla ei ollu puhelinta esillä mut tuli sellanen olo et pitäs varmaan itekin kaivaa kun muillakin on... :D Pysyin kuitenkin vahvana ja kattelin maisemia kun ei ollu mitään mitä ois kiinnostanu puhelimesta selailla.