Enteileekö kropan säryt lähestyvästä kuolemasta? Mun isoäidillä ei ollut mitään ja eli yli 90vuotiaaksi.
Kommentit (10)
Sitä ihmettelen. Itse epäilisin syöpää. t.ap
Mun poika opiskelee lääkäriksi ja sanoi, että kivut ennakoi lähestyvää kuolemaa. Ei oo normaalia enää pitkäaikaiset säryt.
No en tiedä, ainakin äidilläni on ollut erilaisia kolotuksia ainakin uusikymppisestä milloin missäkin ja täyttää kohta 85.
Mahdotonta kommentoida niukkojen tekstiesi pohjalta, ap. Se että kehossa on tuntemuksia, on tietenkin tavallista: Eikö sinulla ole koskaan ollut esimerkiksi päänsärkyä tai lihaskipuja, jotka ovat menneet ohi? Jos sinulla nyt on jotain, mikä huolestuttaa, mene lääkäriin. Kaikki vaivat eivät ole syöpää, mutta ansaitsevat silti hoitoa tai edes kannanoton.
No minulla on ainakin ollut niska-ja hartiasärkyjä ja välillä jotain muutakin ainakin kaksikymppisestä saakka.
Ei ennakoi. Kyllä monella ihmisellä, joka elää vanhaksi, on kipuja kymmeniä vuosia ennen kuolemaansa. Äidilläni oli jostain 40 v asti kaikenlaisia vaivoja ja kipuja koko ajan, nyt on 78 ja oikein hyvissä voimissa ikäisekseen.
Vierailija kirjoitti:
Mun poika opiskelee lääkäriksi ja sanoi, että kivut ennakoi lähestyvää kuolemaa. Ei oo normaalia enää pitkäaikaiset säryt.
Ai kai sitten kohta kuolen, moninivelrikko ja kiertäjäkalvosin oireyhtymä siis onkin kuolemaksi ? Entä esimerkiksi selkäkipu joka kestää pitkään, vaikkapa välilevynpullistuman takia ?
Joillakin ihmisillä on koko elämänsä ajan kipuja ja särkyjä ja ne eivät enteile lähestyvää kuolemaa. Mutta jos aikaisemmin täysin kivuttomalle ihmiselle ilmestyy yhtäkkiä kovia kipuja, niin yleensä ne jostain kertovat. Harvemmin kuitenkin lähestyvästä kuolemasta, ellei kyseessä ole aortan repeämä tai muu vakava sisäinen verenvuoto.
Monilla vanhoilla ihmisillä on kipuja, nivelrikkoa, kulumaa, lihaskipuja, päänsärkyä jne. Se ei kuitenkaan tarkoita että he olisivat kuolemassa.
Kysytkö sitä, ennakoivatko kehon kiputuntemukset tai/vai pitkäaikainen särky jollain/usealla alueella kuolemaa iästä riippuen/riippumatta?