Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka saatte ennen menkkoja raivokohtauksia? Miesystävä ei ymmärrä, että en voi niille mitään

Vierailija
27.12.2021 |

Kun hormoonit jyllää niin en tunnista itsekään itseäni. Mutta kumppani ei tajua, että se vika ei ole hänessä. Silti hän aina hermostuu takaisin ja sitten riitelemme.

Kommentit (286)

Vierailija
121/286 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit ihmiset hallitsevat tunteensa, ei miestenkään aggressiivisuutta nykyään hyväksytä.

Vierailija
122/286 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin pitkä keskustelu, ja kukaan ei ole maininnut että toi ei ole normaalia vaan kyseessä on PMDD. Oletko AP puhunut ikinä lääkärille tästä? Apua on kyllä saatavilla.

Duodecimin artikkeli: ”PMS:n ja PMDD:n hoitoa käsittelevissä interventiotutkimuksissa on tyypillistä, että myös lumelääkkeellä on huomattava teho: lumevaikutus voi olla jopa 60 % (Freeman ym. 2012).”

Hah hah, olenkin ollut aina sitä mieltä, että näiden menkkamonstereitten (ylä)päässä se vika on! Jos elämä pyörii oman pllun ympärillä, niin eihän se mitenkään normaalia ole. Olen nainen itsekin, ja ikinä ei ole tarvinnut toisille raivota, vaikka itellä ois kuinka paha olo tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/286 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaan käytökseen voi aina vaikuttaa.

Sittenhän voit mennä parantamaan kaikki mielisairaalassa olevat :)

Vierailija
124/286 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nää menkkaraivojutut ole tyhjästä tulleet, monikaan nainen ei osaa hillitä raivoaan menkkojen aikana ja se onkin muodostunut yleisesti hyväksytyksi syyksi naisten raivoamiselle kerran kuussa.

Vierailija
125/286 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni ei nyt ymmärrä täällä, että menkkaraivo ei ole oma valinta. Eli ei oteta ulkopuolisia nautintoaineita, jona vuoksi raivotaan, vaan omassa kehossa hormonit hyrskyää. Sitähän ei keho edes ilmoita naiselle, että hei, alan nyt hyrskytä, vaan homonihyrskyn kohde on ihan yhtä ullalla kuin muutkin. Toki siihen kannattaa hakea helpotusta tai pysytellä yksin. Itse menkatkin voivat tehdä vihaiseksi kivun takia. On tuskan hiki, ei voi kävellä jne. Silloin voi olla tapailematta menkkojen ajan. Ei voi vaatia, että tuskainen ihminen käyttäytyy kuin naantalin aurinko. Iskekää vaikka kätenne kirveellä poikki ja kokeilkaa olla sen jälkeen rauhallisia ja ystävällisiä kaikille ihmisille.

Ei tarvitse olla naantalin aurinko, riittää ettei raivoa. Aika harva raivoaa toisille, jos on iskenyt kätensä kirveellä poikki.

Vierailija
126/286 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalit ihmiset hallitsevat tunteensa, ei miestenkään aggressiivisuutta nykyään hyväksytä.

Kyllä SAIRAITTEN miesten väkivaltaisyys ymmärretään. Ymmärretään, että tietty käyttäytyminen voi johtua sairaudesta. Alkoholismia tms. ei tarvitse hyväksyä. Päihteet omat oma valinta, sairaudet eivät. Kyllähän dementikotkin saattavat olla väkivaltaisia. Ei heitä voi parantaa ja ymmärretään, että väkivaltainen käytös on dementian aiheuttamaa.

Vierailija
127/286 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki. Ihan yhtä lailla kuten masentunut piristyy kun vain ottaa itseään niskasta kiinni. Tai adhd-ihminen pystyy aina halutessaan keskittymään kunhan vain lopettaa sähläyksen jne.

Masentunut ei yleensä raivoa ihmisille, ellei ole lisäksi kuspää. Samoin ADHD-ihminen, ei yleensä raivoa ellei ole kuspää. Raivoava ihminen on kuspää, oli hänellä sitten PMS, ripuli tai mitä vaan.

Ei muuten pidä paikkaansa. Adhd-ihmisillä on usein tunteiden säätelyn ongelmia, mutta ei toki kaikilla. Adhd-ihminen voi kokea varsinkin vihan ja suuttumuksen tunteet epätavallisen voimakkaasti. Samoin masennukseen voi liittyä mielialojen vaihtelua ja ongelmia (negatiivisten) tunteiden säätelyssä. Kyseessä on neuropsykiatrinen oireilu eikä ihmisen kusipäisyys.

Vierailija
128/286 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni ei nyt ymmärrä täällä, että menkkaraivo ei ole oma valinta. Eli ei oteta ulkopuolisia nautintoaineita, jona vuoksi raivotaan, vaan omassa kehossa hormonit hyrskyää. Sitähän ei keho edes ilmoita naiselle, että hei, alan nyt hyrskytä, vaan homonihyrskyn kohde on ihan yhtä ullalla kuin muutkin. Toki siihen kannattaa hakea helpotusta tai pysytellä yksin. Itse menkatkin voivat tehdä vihaiseksi kivun takia. On tuskan hiki, ei voi kävellä jne. Silloin voi olla tapailematta menkkojen ajan. Ei voi vaatia, että tuskainen ihminen käyttäytyy kuin naantalin aurinko. Iskekää vaikka kätenne kirveellä poikki ja kokeilkaa olla sen jälkeen rauhallisia ja ystävällisiä kaikille ihmisille.

Ei tarvitse olla naantalin aurinko, riittää ettei raivoa. Aika harva raivoaa toisille, jos on iskenyt kätensä kirveellä poikki.

Kyllä mä menkkaraivosin yksin. Ei siihen edes tarvita toista ihmistä ottamaan raivoa vastaan, sen uhriksi tai aiheuttajaksi. Se on todellista tuskaa, joka purkautuu ulos ihan itsekseen. Raivo loukkaantumisen jälkeen on luonnollista. Silloin eläin tai ihminen on heikko ja puolustautuu muita vastaan, vaikka syytä ei olisi. Tiesitkö, että esim. hypotermiaan kuoleva ihminen saattaa ennen kuolemaansa saada järkyttävät raivarit ja käydä auttajansa päälle yrittäen tappaa tämän? Ihmisillä on poikkeustiloja, jolloin he eivät käyttäydy normaalisti.

Vierailija
129/286 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, äärimmäisen voimakkaat mielialan vaihtelut alkaa pian ovulaation jälkeen ja yllättää voimakkuudellaan melkein joka kerta. Mulla on lisäksi myös ahdistusta, levottomuutta ja unettomuutta. Aluksi luulin että olen jotenkin sekoamassa lopullisesti ennen kuin osasin yhdistää oireet hormoneihin ja kiertoon.

Tähän mennessä en ole löytänyt mitään oikeasti toimivaa keinoa hillitä oireilua eivätkä edes lääkärit ole osanneet auttaa - olen hakenut apua sekä psykiatrian että gynekologian puolelta. Monikaan ei tunnu tajuavan kuinka kokonaisvaltaisesti pms-oireet voivat vaikuttaa naisen elämään ja parisuhteeseen. Pahimmillaan oireet heikentävät elämänlaatua huomattavan paljon.

Näistä oireista pitkään kärsineenä tuntuu todella pahalta joka kerta, kun joku väittää että naiset käyttävät pms-oireita vain tekosyynä käyttäytyä huonosti. Miksi ihmeessä kukaan haluaisi huvikseen käyttäytyä ikävästi rakasta kumppaniaan ja läheisiään kohtaan?

Minä syön rautaa, hillitsen vuotoa buranalla 600mgx3, lääkärin "määräys". Anemiaa taustalla. Ymmärrän tuskasi, omani helpottui näillä. Kuukautiseni on säännölliset joten aloitan nuo pari päivää ennen vuotoa. Aika yleinen tämä vaiva ja usealla on toiminut noilla lääkärin ohjeilla.

Vierailija
130/286 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies käyttäytyisi tuolla tavalla kerran kuukaudessa, niin ottaisin eron mitä pikimmin. Tuohan on ihan hirveän stressaavaa ja ahdistavaa puolisolle ja miten tuollaista pitemmän päälle jaksaisi. 

Vierailija
131/286 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hormoonit hyrrää"

Vain mies kirjoittelisi noin provoonsa. Tosi uskottava juu.

Vierailija
132/286 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten seksi sujuu sinulta, ap? Onko sinun helppoa saada orgasmi? Meinaan, että jos kyseessä on syvällisempi naisena olemiseen liittyvä ongelma.

Taidat tarkoittaa spermaämpärinä olemiseen liittyvää ongelmaa. Nainen on sitten ihan eri juttu kuin seksi.

Vierailija
133/286 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni ei nyt ymmärrä täällä, että menkkaraivo ei ole oma valinta. Eli ei oteta ulkopuolisia nautintoaineita, jona vuoksi raivotaan, vaan omassa kehossa hormonit hyrskyää. Sitähän ei keho edes ilmoita naiselle, että hei, alan nyt hyrskytä, vaan homonihyrskyn kohde on ihan yhtä ullalla kuin muutkin.

Jos havaitsee itsestään, että kuukausittain kierron päivinä X-Z käyttäytyy hallitsemattomasti niin kyllähän se oma keho sitten on ilmoittanut ajat jolloin perseilyn syy on kierrossa.

Ja aikuinen sitten tekee asialle jotain, sen sijaan että pyrkii normalisoimaan perseilyään lapsellisella "meillä naisilla nyt vaan on tällaista, hehheh, ei sille mitään itse voi"-puheella.

Vierailija
134/286 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän voit mennä parantamaan kaikki mielisairaalassa olevat :)

Kaikki menkkaraivoajat voi sulkea mielisairaalaan.

Vierailija
135/286 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen väkivaltainen alkoholisti. Mutta enhän minä sille mitään voi. Ajankin kohta taas vaimon kirves kädessä lumihankeen.

t. Pena

Kivekset vai munasarjatko sinulla alkoholia kehoosi erittää sukupuolesi takia halusi tai et?

Vierailija
136/286 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä SAIRAITTEN miesten väkivaltaisyys ymmärretään. Ymmärretään, että tietty käyttäytyminen voi johtua sairaudesta. Alkoholismia tms. ei tarvitse hyväksyä. Päihteet omat oma valinta, sairaudet eivät. Kyllähän dementikotkin saattavat olla väkivaltaisia. Ei heitä voi parantaa ja ymmärretään, että väkivaltainen käytös on dementian aiheuttamaa.

Kuukautiskierto ei ole sairaus, vaan normaali.

Vierailija
137/286 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni ei nyt ymmärrä täällä, että menkkaraivo ei ole oma valinta. Eli ei oteta ulkopuolisia nautintoaineita, jona vuoksi raivotaan, vaan omassa kehossa hormonit hyrskyää. Sitähän ei keho edes ilmoita naiselle, että hei, alan nyt hyrskytä, vaan homonihyrskyn kohde on ihan yhtä ullalla kuin muutkin.

Jos havaitsee itsestään, että kuukausittain kierron päivinä X-Z käyttäytyy hallitsemattomasti niin kyllähän se oma keho sitten on ilmoittanut ajat jolloin perseilyn syy on kierrossa.

Tässä ketjussa on yritetty selittää, että sitä ei välttämättä itse havaitse. Itse elää siinä todellisuudessa, ei tarkkaile sitä ulkopuolelta.

Vierailija
138/286 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää pahentako niitä oireita syömällä sokeria ja juomalla alkoholia. Ruokavalio ehdottomasti kuntoon.

Vierailija
139/286 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön rautaa, hillitsen vuotoa buranalla 600mgx3, lääkärin "määräys". Anemiaa taustalla. Ymmärrän tuskasi, omani helpottui näillä. Kuukautiseni on säännölliset joten aloitan nuo pari päivää ennen vuotoa. Aika yleinen tämä vaiva ja usealla on toiminut noilla lääkärin ohjeilla.

Kiitos asiallisesta kommentista. Mitä rautavalmistetta käytät? Minulla vuoto ei ole varsinainen ongelma, vuoto ei siis ole erityisen runsasta. Myös hemoglobiini on ollut hyvällä tasolla ainakin toistaiseksi.

Vierailija
140/286 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen väkivaltainen alkoholisti. Mutta enhän minä sille mitään voi. Ajankin kohta taas vaimon kirves kädessä lumihankeen.

t. Pena

Juuri näin, hyvä vertaus. En ole ikinä ymmärtänyt näitä menkka-monstereita. T: N48

Menkkamonsteri ei osta rahalla valmistettuja nautintoaineita (myrkkyjä) ja niele tai piikitä niitä kehoonsa. Eli ei mitään tekemistä alkoholismin kanssa. Alkoholismi on oma valinta, menkkavaivat ei.

Kultapien, tarkistapa vielä, kumpi on diagnosoitu sairaus, alkoholismi vai naisen luontainen hormonitoiminta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän