Meillä asuu maailman tylsin kummitus.
Muutimme tähän asuntoon 5v. sitten.
Ihan peruskolmio, vuokra-asunto. Lähiössä. Talo rakennettu varmaan 70-luvulla. Ei mitään ekstraa tässä talossa.
Kaikki alkoi niin (kuulostaapa dramaattiselta, hui!), että en voinut olla yötä yksin kotona. En vain pystynyt, koska tuntui että en olekaan yksin. Odotin vain että milloin näkisin jonkun/jotain.
(Olin kuitenkin asunut yksin 3v. ennen kuin tapasin mieheni, joten en pelkää yksin olemista normaalisti.
Aina joskus kuuli kuin jotain putoili, tai muuten vain kolinaa. Meillä oli pari kissaa, joten kaikki tietty pistettiin heidän syyksi.
Tuli vähän outo olo kun tavarat edelleen putoilee vaikka kissoista jouduttiin luopumaan....
Mieheni nyt kuitenkin aina keksii täysin järkevät selitykset kaikelle.
Välillä esineitä häviää, on todella raivostuttavaa etsiä jotain kun tietää että sen pitäisi olla tietyssä laatikossa mutta ei vaan löydy vaikka molemmat etsitään sekä oikeasta paikasta että kaikkialta muualtakin, ja myöhemmin, kun esinettä ei enää tarvitse, se löytyykin juuri sieltä missä se kuuluukin olla.
Kun esikoisemme oli vuoden, hän rupesi puhumaan pojasta. Pojalla oli nimikin. Hän aina välillä näytti että nyt poika on tuolla, ja osoitti keittiötä, tai sohvaa, tai mitä milloinkin.
Öisin hän saattoi herätä ja itkeä ja näyttää sormella makkarin nurkkaa ja hokea poika, poika.
Esikoisemme on nyt kohta 4v. Ei ole nyt pariin kuukauteen paljon puhunut tästä pojasta, eikä olla kysyttykään.
Toinen lapsemme sen sijaan, joka kohta täyttää 2v, on n. puolen vuoden ajan nyt puhunut pojasta... Ja myös öisin jos heräilee osoittaa samaa nurkkaa ja sanoo poika, poika. Kerran kun pidin sylissäni yöllä hän katseli olani yli, seurasi katseellaan jotain ja vilkutti ovelle päin.
Mitään ei ole kuitenkaan varsinaisesti tapahtunut, joten tosiaan, jos täällä kummittelee meillä on maailman tylsin kummitus, mutta minun on pakko myöntää että en halua siirtää lapset nukkumaan omaan huoneeseen.
Nukumme kaikki samassa makkarissa, vaikka olisi yksi huone valmiina lastenhuoneeksi.
Nytkin kun istu täällä yksin hereillä kirjoittamassa, tuntuu ihan kuin joku katselisi minua...
Täällä on kuitenkin niin halpaa asua, joten en kllä läde asuntoa vaihtamaan vain sen takia että joskus kuvittelen, ja joskus uskon, että mellä asuu kumitus vaikka onkin tylsä sellainen.
Kommentit (96)
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 14:02"]Minusta oli mahtavaa muuttaa nykyiseen asuntooni entisestä. Entisessä tuli jatkuvasti tunne, että asunnossa on joku minun lisäkseni, nykyisessä sellaista ei ole tullut koskaan. Entisessä asunnossa pöytä myös joskus tärähti itsestään ja huulirasva tippui hyllyltä itsestään.
[/quote]
Lisään tähän, että olen hakenut asuntoa Suomenlinnasta ja siinä on pelottanut se jos asunnossa olisikin kummitus.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 14:04"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 13:56"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 09:46"] Mä olen sellainen ihminen joka olisi vielä viitisen vuotta sitten suhtautunut tällaiseen aloitukseen asenteella: "Hanki lääkitys.." Mutta mun edellinen asunto ajoi mut, täysjärkisen ja elämässä hyvin menestyneen ihmisen niin hulluuden partaalle että, en edes tiedä miten kuvailisin sitä tunnetta.... [/quote] Epäiletkö, että se joka piinasi sinua siirtyi kaverisi kiusaksi? Oletko käynyt missään neurologisissa tutkimuksissa ettei vaan ole mitään epilepsiaa tai aivokasvainta? [/quote] Hohhoijaa. Ootkohan itse muistanu myös käydä pääsi tutkituttamassa? On ihmisiä jotka ovat kokeneet yliluonnollisia tapahtumia ja on ihmisiä jotka yrittävät aina kaikelle löytää rationaalisen ja järkevän selityksen. Aina ei selitystä löydy vaikka miten etsisi.
[/quote]
Hitsi jaksa edes kommentoida tähän mitään kun en ymmärrä edes mitä yrität sanoa. Voin vain arvailla. Yritäpä nyt ilmaista itseäsi selvemmin.
[/quote]
Se ettet ymmärrä kirjoitettua tekstiä ei tietääkseni ole mun syyni. Joko kannattaisi opetella luettua ymmärtämään tai sit vaan tyydyt rooliisi, ettet ymmärrä mitään.
Kumpihan on todennäköisempää näissä "yliluonnollisissa" ilmiöissä?
a) Luonnollista selitystä ei ole
vai
b) Sinä et itse kykene syystä tai toisesta huomaamaan tai käsittämään sitä selitystä
Mielenkiintoisia asioita ja täyttä totta niille, jotka ovat niitä kokeneet. Itselläni on myös vastaavia kokemuksia, ja ne ovat aina olleet paikkasidonnaisia. On vaikea uskoa, että jos tietyssä paikassa, täysin rentoutuneessa mielentilassa, rauhassa ja yllättäen, kokee todella kummallisia asioita ja tietyssä taas ei koskaan mitään erikoista, nämä kokemukset olisivat täysin kokijan sisäsyntyisiä asioita.
Ja niin kuin monella muullakin, myös minulla kokemukset ovat aina sijoittuneet vanhempiin taloihin ja näissä "keisseissä" on ollut kussakin erilainen tunnelma. On hyviä, ja vihamielisiä, pelottavia. Olen myös kokenut eräässä paikassa, että "joku" halusi saada minut sekoamaan vrt tuossa kun joku kertoi tunteneensa, että joku haluaa hänen ruumiinsa. Aika vastaavanlainen tuntemus.
Te jotka uskotte näihin ilmiöihin: http://skepdic.com/randi.html
Eli saisitte miljonnan rahapalkinnon jos pystyisitte todistamaan nämä ilmiöt todeksi. Miksi ette kuvaa niitä kummituksia ja nauhoita tapahtumia? Miksi kukaan muu ei ole vielä pystynyt todistamaan?
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 14:14"]Kumpihan on todennäköisempää näissä "yliluonnollisissa" ilmiöissä?
vai
b) Sinä et itse kykene syystä tai toisesta huomaamaan tai käsittämään sitä selitystä
[/quote]
Miksi ei voi olla vahtoehto C:tä?
Yliluonnollisia tapahtumia sattuu ihmisille, kaikkien mielenterveys vain ei kestä tunnustaa henkimaailmaa todelliseksi.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 14:14"]
Kumpihan on todennäköisempää näissä "yliluonnollisissa" ilmiöissä?
vai
[/quote]
Luuletko, että ihminen on kehittynyt tässä vaiheessa, vuonna 2015 ymmärtämään täydellisesti tieteensä kautta universumissa tapahtuvat asiat ja että nykyisin tieteen ymmärtämät asiat ovat ainoita mahdollisia, sulkevat kaiken muun mahdottomaksi ja ihmisen mielenterveyden häiriöistä johtuviksi? Kuinka paljon oikeastaan ymmärrämme ja osaamme edes tutkia, sitä voi miettiä, vaikka onhan ihminen toki luomakunnan kruunu ;)
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 14:17"]Te jotka uskotte näihin ilmiöihin: http://skepdic.com/randi.html
Eli saisitte miljonnan rahapalkinnon jos pystyisitte todistamaan nämä ilmiöt todeksi. Miksi ette kuvaa niitä kummituksia ja nauhoita tapahtumia? Miksi kukaan muu ei ole vielä pystynyt todistamaan?
[/quote]
Kuvaatko sinä elämääsi joka sekuntti?!
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 14:17"]
[/quote]
:D Siksi, että ihmisen kehittämät tallennusvälineet ovat kohtuullisen alkeellisia..?
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 14:14"]Kumpihan on todennäköisempää näissä "yliluonnollisissa" ilmiöissä?
vai
[/quote]
No mikä on selitys sille että huulirasva lentää kaaressa kahden metrin päähän kirjahyllystä? Tai siihen että pöytää pitkin liikkuu esine itsestään, pysähtyen, ja alkaen taas liikkuu itsestään, ja pöytä tärähtää samalla?
Se että olet jossakin psykoosissa.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 14:17"]Te jotka uskotte näihin ilmiöihin: http://skepdic.com/randi.html
[/quote]
Epäilen hieman, että rahapalkinnon saisi kuvaamalla videon itsestään liikkuvasta esineestä. Sellainen on liian helppo väärentää. Itselleni ei taas tuossa asunnossa käynyt muita yliluonnollisia ilmiöitä kuin nuo kaksi. 57
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 14:22"]
[/quote]
:D Siksi, että ihmisen kehittämät tallennusvälineet ovat kohtuullisen alkeellisia..?
[/quote]
Kamerat huoneeseen kuvaamaan. Sitten jos ja kun niitä tavaroita lentää niin tsädäm, tapahtuma on nauhalla!
Meinaaks että ne kumitukset sillo ilmestyy ku on kamerat päällä? daa
Mullakin on tylsä kummitus. Se kolistelee jotain usein kun menen nukkumaan. Tai sitten se on tämä lautalattia tai tuoli jolla istun, ja ne sitten jotenkin paukkuvat palautuessaan kun olen aikani istunut.
Tässä tontilla on myös toinen rakennus, ja siellä minua pelottaa yksin. Vaikka tyttäreni onkin sen lähellä jonkun tytön nähnyt, luulen kuitenkin että se tunne johtuu tilan kaikumisesta tms.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 14:30"]
Meinaaks että ne kumitukset sillo ilmestyy ku on kamerat päällä? daa
[/quote]
Kamera voi olla vaikka 24/7 päällä, daa? Oletko kuullut koskaan valvontakameroista?
Vitsi taisi mennä ohi. Tosin jos valvontakameralla saa kummituksen katoamaan niin sehän on kannattava hankita.
http://www.hs.fi/tiede/a1415250781616
"Tunne vieraasta läsnäolosta voi syntyä väliaikaisesti myös epilepsian, stressin ja pitkäaikaisen unettomuuden seurauksena."
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 14:22"]
[/quote]
[/quote]
No ei kai siihen mitään avaruustekniikkaa tarvita, jos halutaan saada videolle esimerkiksi liikkuva esine...? Ihetyttää, ettei kukaan ilmeisesti edes yritä kuvata noita ilmiöitä, vaikka yleensä kaikilla on se älypuhelin kameroineen koko ajan saatavilla, ja niitä kuvia aamupuuroista tai pihan yli hyppivästä jäniksestä saadaan kyllä räpsittyä ongelmitta.
Jos mun tavaroilla olisi tapana liikkua paikasta toiseen, hajota itsekseen tai tanssia ripaskaa, ihan taatusti laittaisin valvontakameran kuvaamaan, mitä ne padat ja kattilat mun poissaollessa tekee. Olisipahan lisää ihmeteltävää, jos voisin todistaa, että kukkamaljakkoni on vaihtanut paikkaa poissaoleessani, mutta kamera näyttää just siltä ajalta vikailmoitusta ;)
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 13:56"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 09:46"] Mä olen sellainen ihminen joka olisi vielä viitisen vuotta sitten suhtautunut tällaiseen aloitukseen asenteella: "Hanki lääkitys.." Mutta mun edellinen asunto ajoi mut, täysjärkisen ja elämässä hyvin menestyneen ihmisen niin hulluuden partaalle että, en edes tiedä miten kuvailisin sitä tunnetta.... [/quote] Epäiletkö, että se joka piinasi sinua siirtyi kaverisi kiusaksi? Oletko käynyt missään neurologisissa tutkimuksissa ettei vaan ole mitään epilepsiaa tai aivokasvainta? [/quote] Hohhoijaa. Ootkohan itse muistanu myös käydä pääsi tutkituttamassa? On ihmisiä jotka ovat kokeneet yliluonnollisia tapahtumia ja on ihmisiä jotka yrittävät aina kaikelle löytää rationaalisen ja järkevän selityksen. Aina ei selitystä löydy vaikka miten etsisi.
[/quote]
Hitsi jaksa edes kommentoida tähän mitään kun en ymmärrä edes mitä yrität sanoa. Voin vain arvailla. Yritäpä nyt ilmaista itseäsi selvemmin.