Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis saavatko lääkärit kirjoittaa itselleen ja perheelleen reseptejä?

Vierailija
26.12.2021 |

Miehen kaverin uusi vaimo kertoi tämän kasuaalisti, samoin kuin miten "kolleegaa ei laskuteta" eli käy yksityiselläkin lääkärillä veloituksetta.
Voiko todella pitää paikkansa?

Kommentit (697)

Vierailija
61/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan verrattu lääkärin palveluita kokkiin, taksikyytiin ja tukanleikkuuseen. Näitä voi tehdä aivan kuka tahansa. Lääkärikäyntejä taas ei. Varsinkin yksityinen terveydenhuolto on monelle ulottumattomissa. Terveys taas on ihmisen suurin tarve, kirjaimellisesti elämän ja kuoleman asia.

Vierailija
62/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Juopot lääkärit kirjoittavat itselleen spiritus fortista.

Sitä ei saa nykyään kuin vähän, ei riitä sukulaisia. Nyyh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kirjoittaa reseptejä mutta ei mitä tahansa koska kaikkea tarkkaillaan ja kaikesta jää jälki. Järki käteen nyt, ei tätä kannata kadehtia.

Mikä jälki ja minne ja milloin?

Reseptejä ei voi kirjoittaa kuin sähköisesti. Täytyy mennä potilastietojärjestelmää ja kirjoittaa teksti. Resepti menee reseptikeskukseen ja pysyy siellä ikuisesti. Kaikesta jää tosite.

No periaatteessa paperisen reseptin voi vielä kirjoittaa.

Vierailija
64/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärikin kirjoittaa puhekieltä silloin kun on sellainen paikka, sairasloma on puhekieltä ja myös puhutaan sairaslomasta . Reseptin voi kirjoittaa kotona, ei minun tarvitse olla missään vastaanotolla erikseen. Hauskoja nämä jutut kieltämättä.

Vierailija
65/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaa valinta, voi lukea lääkäriksi jos haluaa. Tottakai hoidan omat läheiset ja ystävät, miksi ihmeessä heidän pitäisi mennä erikseen lääkäriin ? Mulle on aivan yksi lysti jos joku vinkuu jostain hoitotakuusta jne, en työskentele julkisella puolella laisinkaan. Jos se on epäreilua niin sitten on, ei vaikuta mitenkään omaan toimintaani.

Ja tässä malliesimerkki siitä, miksi lääkikseen tarvitaan tämän kiellon lisäksi soveltuvuuskokeet: suurin osa on täysin moraalitonta ja narsistista marginaalia. Ihmiselämä on heille yhdentekevää, on vain minäminäminä ja mun!

Vierailija
66/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi kirjoittaa. Valvontasysteemi olisi mahdoton.

Mutta lääkäri on aina vastuussa kirjoittamasta reseptistä, tiedän lääkäreiltä joilla on tiukka politiikka siitä mitä ja kelle kirjoittavat.

Toinen ongelma on se että jos A kirjoittaa reseptin esim kälylleen B:lle. Myöhemmin A eroaa ja riitaantuu myös kälynsä kanssa. Sitten B väittää että A on käynyt hänen potilastiedoissa luvatta. Siitä voi koitua haittaa reseptin kirjoittajalle.

No se lupa on, kun kerran on hakenut reseptilääkkeet apteekista. Ei voi väittää että lääkäri luvatta on reseptin kirjoittanut, jos kerran itse lääkkeet hakee.

Vierailija
67/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

61, ja se etuoikeus on läheisilläni, koska olen itse opiskellut vuosikausia ja erikoistunut. Ensisijalle menee AINA omat läheiset. Ei ole minun ongelma jos sinulla ei ole varaa yksityiseen.

Vierailija
68/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kirjoittaa reseptejä mutta ei mitä tahansa koska kaikkea tarkkaillaan ja kaikesta jää jälki. Järki käteen nyt, ei tätä kannata kadehtia.

Mikä jälki ja minne ja milloin?

Reseptejä ei voi kirjoittaa kuin sähköisesti. Täytyy mennä potilastietojärjestelmää ja kirjoittaa teksti. Resepti menee reseptikeskukseen ja pysyy siellä ikuisesti. Kaikesta jää tosite.

No periaatteessa paperisen reseptin voi vielä kirjoittaa.

Ei voi.

Vierailija
69/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

65, koita itse päästä sinne, jutellaan sitten.😂

Vierailija
70/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärikin kirjoittaa puhekieltä silloin kun on sellainen paikka, sairasloma on puhekieltä ja myös puhutaan sairaslomasta . Reseptin voi kirjoittaa kotona, ei minun tarvitse olla missään vastaanotolla erikseen. Hauskoja nämä jutut kieltämättä.

Jep, 22 v sairaalassa töissä ja kaikki puhuu sairaslomasta, ei sairauslomasta, niin lääkärit, Kelan virkailijat, sairaanhoitajat ja potilaat itse.

Vierailija
71/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

61, ja se etuoikeus on läheisilläni, koska olen itse opiskellut vuosikausia ja erikoistunut. Ensisijalle menee AINA omat läheiset. Ei ole minun ongelma jos sinulla ei ole varaa yksityiseen.

Niin. Juuri sinun ja kaltaistesi takia tätä asiaa ajetaan että kirjoitusoikeus lähtisi. Samoin soveltuvuuskokeita lääkikseen että kaltaisesi epäihmisaines sieltä katoaisi.

Vierailija
72/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja siistijä siivoa oman mm oman kotinsa, kampaaja leikkaa ilmaiseksi ystäviensä ja sukulaistensa hiukset, kokki tekee ruokaa muuallakin kun työpaikallaan, lista voisi olla loputon.

Jahas... eli kampaajan tulee ainoana olla lokkien uhri?

Vierailija
73/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöyristynyt olen kun luen tätä. Lääkärin vastaanotto ilmaiseksi, lähetteet erikoissairaanhoitoon, reseptit ja sairaslomat puhtaasti suhteilla eivät ole millään tavoin verrattavissa siihen miten kokki kokkaa kotona. Kyseisessä toiminnass hyödynnetään julkisia varoja. Lähete erikoissairaanhoitoon kaverisuhteilla asettaa ihmiset täysin epätasa-arvoiseen asemaan. Verrattavissa siihen, että valtion virkasmies antaisi tuntuvat verotusedut koska Sirpa on mun kaveri.

Vierailija
74/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

71, ihan vapaasti, siihen asti jonota sinne terkkariin 👍

Vierailija
75/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi kirjoittaa. Valvontasysteemi olisi mahdoton.

Mutta lääkäri on aina vastuussa kirjoittamasta reseptistä, tiedän lääkäreiltä joilla on tiukka politiikka siitä mitä ja kelle kirjoittavat.

Toinen ongelma on se että jos A kirjoittaa reseptin esim kälylleen B:lle. Myöhemmin A eroaa ja riitaantuu myös kälynsä kanssa. Sitten B väittää että A on käynyt hänen potilastiedoissa luvatta. Siitä voi koitua haittaa reseptin kirjoittajalle.

No se lupa on, kun kerran on hakenut reseptilääkkeet apteekista. Ei voi väittää että lääkäri luvatta on reseptin kirjoittanut, jos kerran itse lääkkeet hakee.

Mutta periaatteessa tietoihin ei voi mennä ellei ole hoitosuhdetta.

Vierailija
76/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tämä kateus on huomattu, minullekin on pari kertaa piikitellyt proviisori jotakon tarpeetonta hakiessani sukulaisen kirjoittamaa reseptiä. Ja kyseessä on ollut niinkin eksoottisia päihdyttäviä aineita kuin antihistamiinit, antibiootit ja ehkäisypillerit. Mutta kai munkin pitäisi pikkujuttujen takia mennä tukkimaan terveyskeskuksia, että kellään ei tule paha mieli.

Vierailija
77/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöyristynyt olen kun luen tätä. Lääkärin vastaanotto ilmaiseksi, lähetteet erikoissairaanhoitoon, reseptit ja sairaslomat puhtaasti suhteilla eivät ole millään tavoin verrattavissa siihen miten kokki kokkaa kotona. Kyseisessä toiminnass hyödynnetään julkisia varoja. Lähete erikoissairaanhoitoon kaverisuhteilla asettaa ihmiset täysin epätasa-arvoiseen asemaan. Verrattavissa siihen, että valtion virkasmies antaisi tuntuvat verotusedut koska Sirpa on mun kaveri.

Minä tallensin ketjun ja varmistan tämän Valvirasta. Jos tämä kaikki on totta, on meidän jonottavien ja sairastavien aika toimia ja pitää puoliamme.

Vierailija
78/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini on kirjoottanut minulle lähetteen erikoissairaanhoitoon kunnalliselle ja muutamia reseptejä. Olen taas vuorostani neuvonnut ja auttanut autojen ja muiden laitteiden korjauksessa.

Se että olet saanut lähetteen erikoissairaanhoitoon ei tarkoita sitä että pääsisit sillä lähetteellä sinne ikinä. Joku katsoo sen lähetteen siellä ja se voi hyvinkin tulla bumerangina takaisin.

Vierailija
79/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ollaan verrattu lääkärin palveluita kokkiin, taksikyytiin ja tukanleikkuuseen. Näitä voi tehdä aivan kuka tahansa. Lääkärikäyntejä taas ei. Varsinkin yksityinen terveydenhuolto on monelle ulottumattomissa. Terveys taas on ihmisen suurin tarve, kirjaimellisesti elämän ja kuoleman asia.

Entä sitten? Suomessa on jokainen vaoaa opiskelemaan lääkäriksi, jos noin vtuttaa tai ammattiin, jonka oalkalla on varaa mennä yksityuslääkäriin, jos se kerta hiertää. Lisäksi meillä saa tarvittaessa terveyspalvelut ilmaisekdi ja Kela maksaa lääkkeet. Että vttuako trollaat tästä. Oma vika, jos perse tai älykkyys ei kestäneet lukea pääsykokeisiin ja ammattiin jossa tienaa tai olet niin vttumainen, ettet saa jetään lääkäriä kaveriksi. Pskat sinä muista välität kuon omasta a nusholestasi

Vierailija
80/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä syy miksi monet lääkärit on "ottaneet" koronarokotteet. Kukaan ei valvo totuutta