Missä olitte kun Tapaninpäivän tsunami iski 2004?
Kommentit (131)
Kotona. Olin 11. En ihan ymmärtänyt sitä vakavuutta kun uutiskuvassa vesimassa virtasi ja kuvittelin että tsunami on sellainen vuoren kokoinen jätti joka paiskautuu maahan.
Ja ihan hyvä etten ymmärtänytkään, olisin ollut todella ahdistunut että jos joku tuttu sattuisi olemaan siellä.
Nythän tuo tuntuu ihan kamalalta.
Vierailija kirjoitti:
Kotona. Olin 11. En ihan ymmärtänyt sitä vakavuutta kun uutiskuvassa vesimassa virtasi ja kuvittelin että tsunami on sellainen vuoren kokoinen jätti joka paiskautuu maahan.
Ja ihan hyvä etten ymmärtänytkään, olisin ollut todella ahdistunut että jos joku tuttu sattuisi olemaan siellä.
Nythän tuo tuntuu ihan kamalalta.
En siis tajunnut kuinka voimakas tuollainen vesimassa on.
Surffaamassa Khao Lakissa. Oli hyvät aallot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nythän tuo tuntuu ihan kamalalta.En siis tajunnut kuinka voimakas tuollainen vesimassa on.
En tajunnut. Olin muutenkin todella tyhmä lapsi 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nythän tuo tuntuu ihan kamalalta.En siis tajunnut kuinka voimakas tuollainen vesimassa on.
Voi vastasin omaan kommenttiini kun luin vahingossa että "eT siis tajunnut" ja luulin että joku oli kommentoinut noin ja tajusin sitten että sehän on mun oma kommentti 🤦🏻♀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vastasin omaan kommenttiini kun luin vahingossa että "eT siis tajunnut" ja luulin että joku oli kommentoinut noin ja tajusin sitten että sehän on mun oma kommentti 🤦🏻♀️
Eli olet nykyään todella tyhmä aikuinen?
Töissä (6 vrk putkeen) vapaaehtoisena.
Kotona mussuttamassa jouluruokia. Nam nam. Exä itke Sirkesaloa. Kysyin "Kuka se on?".
En viitsinyt kertoa että tunsin sen.
Minun piti mennä Thaimaaseen, mutta jouduin perumaan matkan kun sairastuin. Harmittelin sitä siihen asti kunnes tuli tsunamiuutiset. Hotelli oli vielä se hotelli, joka kärsi pahiten. Jos olisin lähtenyt en olisi nyt tässä.
Olin lähdössä iltavuoroon töihin ja katselin lasten kanssa ikkunasta, kuinka järjettömän suuret määrät mustia lintuja alkoi kerääntyä puihin ja talojen katoille. Ihmettelin, mikä niitä lintuja vaivaa ja noin tunnin päästä alkoi ensimmäinen uutislähetys, missä ensimmäiset tiedot tapahtuneesta.
Olin 10 vanha kun tämä tapahtui. Muistan, että koulustani oli jonkun perheen lapsia kuollut siellä ja loman jälkeen heille pidettiin muistotilaisuus ja hiljainen hetki koulun salissa... Samoin naapurini kertoi, että hänen vanhempansa oli kateissa kohteessa, en muista enää löytyikö heitä lainkaan. Joku täällä kommentoi Aki Sirkesalo. Se on mullakin jäänyt asiasta mieleen ja Sauli Niinistön pelastuminen
Epäilen, että minulla on valemuisto, sillä muistan lojuneeni tapaninpäivä aamuna sängyssä ja avanneen radion ja kuulin tsunamista. Tosin varmaan joku muisto on oikein, ensinhän kerrottiin, että suomalaisuhreista ei ole tietoa. Ja ehkä tuo tsunami sana jäi mieleen, sillä sehän ei aiemmin ollut mikään jokaisen tuntema sana, en itsekään tiennyt mikä se oli, mutta epäilen, että se selitettiin noissa uutisissa..
Olin parikymppinen ja vanhempien luona kylässä. Asian vakavuus valkeni minulle ensin nettipalstoilta. Melko nopeasti nettiin alkoi tulla myös videomateriaalia jota katselin uudestaan ja uudestaan.
Useamman lastensuojelulaitoksen lasketteluleirillä ohjaajana.
Kotona, ja myöhemmin lähdin kaverille. Frendin veli oli ollut tuolloin Thaimaassa, oli ollut sellaisen 100 km:n päässä tuosta paikasta.
Thaimaassa, mutta ihan eri suunnalla
Thaimaassapa hyvinkin. Oltiin juuri sukeltamassa, niin eipä edes huomattu mitään ennen kuin palattiin maihin. Oltiin kyllä Lantalla, ei siis pahimmilla alueilla, toki sielläkin ihmisiä kuoli.