Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä olitte kun Tapaninpäivän tsunami iski 2004?

Vierailija
26.12.2021 |

Toivottavasti ette Thaimaassa!

Kommentit (131)

Vierailija
21/131 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sunnuntai ja minulla oli 17 päivän joululoma tulossa, lentolippu varattuna Phuketiin seuraavaksi päiväksi. Tuli tsunami ja lento peruttiiin. vain 1 päivä ja olisin ollut phuketissa.- olin saanut raamatussa jo 3 varoitusta syksyllä että phuket tulee olemaan tuhottu maa. en uskonut kun ajattelin, että profetiani oli väärä koska ei thaimaa voi olla tuhottu maa.

Vierailija
22/131 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona olin, niin kuin aina jouluisin. Mummu soitti hätääntyneenä ja sanoi, ettei saa yhteyttä tätiini, joka oli paikan päällä lomailemassa. Hengissä se sieltä kumminkin kotiin palasi, mutta melkein viikko meni, ennen kuin yhteydet pelasivat ja saatiin tieto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/131 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppilassa, olin siellä muuten myös Norjan terrorihyökkäyksen aikaan. Tuli vaan mieleen. 

Vierailija
24/131 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikanpäällä kiipesin palmuun...

Vierailija
25/131 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin sängyssä miehen kanssa jonka piti nousta laittamaan lippu puolitankoon

Kysyitte missä olin ja alapeukkua tälle. Ei ollut oma mies eikä poikakaveri joten ihan hyvä että nousi ja lähti lippuja asettelemaan, tai jonnekkin.

Vierailija
26/131 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän olin paikalla. Ja olen vieläkin.

Vierailija
27/131 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ruokainfluensseri on juuri Khao Lakissa. Siis minkä instaa seuraan. Tuntuu jotenkin karmealta ajatella, että niitä ihmisten luita voi vieläkin siellä ajelehtia.

Vierailija
28/131 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutttiin evakossa poiksystävän kanssa vesivahingon takia. Muista kun sinä jouluna olin tosi kipeä menkkojen takia.

Tapaninpäiväuutiset olivat järkyttävät, kun niitä hiljalleen alkoi tulemaan. Annoin tuolloin viimeistä kertaa rahaa SPR:n keräykseen tsunamin uhreille 50e. Myöhemmin selvisi, että kaikia rahoja ei edes käytetty tsunamin uhreille.

Vierailija
29/131 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutttiin evakossa poiksystävän kanssa vesivahingon takia. Muista kun sinä jouluna olin tosi kipeä menkkojen takia.

Tapaninpäiväuutiset olivat järkyttävät, kun niitä hiljalleen alkoi tulemaan. Annoin tuolloin viimeistä kertaa rahaa SPR:n keräykseen tsunamin uhreille 50e. Myöhemmin selvisi, että kaikia rahoja ei edes käytetty tsunamin uhreille.

Minä lopetin verenluovutukset. Tuolloin joku SPR:n pomo lausui, että pyyteetön auttaminen on tyhmää, kun häneltä kysyttiin suomalaisia auttaneiden sukelluskouluttajien toiminnasta. Lisäksi hän kertoi heidän haitanneen SPR:n liiketoimintaa.

Vierailija
30/131 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin äskettäin täyttänyt 30v, ja vain muutama vuosi aiemmin oli WTC iskut, ajattelin että taasko tämmöisiä hirveyksiä tapahtuu, kylläpä "hyvin" on 2000-luku alkanut :/

Vierailija
31/131 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaassa, merellä sukellus ja kalastus reissulla. Siellä ei huomannut yhtään mitään. Tuk7kohta saarella vesi oli käynyt rantakuppiloiden lattialla, mutta muuta vahinkoa ei käynyt. Siellä kuultiinnettä koko rannikko oli tuhoutunut.

Vierailija
32/131 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona.

Vierailija
33/131 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin Thaimaasessa.

Vierailija
34/131 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ajotunnilla, kun asiasta kerrottiin radiossa. Asian vakavuus iski vähitellen, varsinkin kun oli siinä ajoa opetellessa vähän muutakin pakko ajatella, mutta kyllä se jo siinä hetkessä oli niin pysäyttävä uutinen, että muistan vieläkin missä kohdassa kaupunkia oltiin, kun uutinen tuli. Ja joo, mulla oli tosiaan tapaninpäivänä ajotunti. Ajo-ope oli yksityisyrittäjä niin ei voinut kovin pitkiä lomia vissiin pitää. 

Vierailija
35/131 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentäskö taas kiertämään Akin taloa. Kynttilät ja makkaranpaisto niiku 2005?

Vierailija
36/131 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelli Keurusselässä.

Vierailija
37/131 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskelija ja sinä vuonna viettämässä joulua äitini luona itäsuomalaisessa kaupungissa. Tapaninpäivän iltana menin junalta vastaan poikaystävääni, ja lähdimme rautatieasemalta taksilla äitini talolle. Ensi kerran kuulin ko. tsunamista siinä taksissa autoradiosta, kun tuli uutiset. Siinä vaiheessa tuhon laajuus oli vasta alkamassa valjeta.

Vierailija
38/131 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kisakireän 17v tyttöystävän landella. On niitä aikoja

Vierailija
39/131 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla luin teksti-Tv:stä pikku-uutisen. Siinä mainittiin myös tsunami. Tapahtuman laajuus selvisi myöhemmin. Tuttavamme oli Thaimaassa mutta palasi jo joulupäivänä ja oli eri puolella maata.

Vierailija
40/131 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ja olin tuolloin 9-vuotias. Ainoa tsunamista mieleen tuleva asia on Aki Sirkesalo, jonka yhtä kappaletta olin kuunnellut nuorempana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme