En pysty maksamaa velkoja ikinä
Oon kohta 19v miehenalku. Mulla on velkaa reilu parikymmentä tonnii ulosotos. Töihin en pääse kun ei ole koulutustakaan. Eikä järkeä kun ulosotto vie 1/3 palkasta. Taloudellinen tilanne ei paranesi ollenkaa kun menisin töihin. Ainoa vaihtoehto on tehdä pimeitä töitä ja nostaa sosiaaliturvaa. On järjetöntä että ulosotto vie niin paljon palkasta ja korot myös että velka pitää maksaa moninkertaisena.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä 19 vuotias on ehtinyt ostaa niin että 20000 velkaa?
Vppiä vipin perään, lehtitilauksia, netti- ja kännykkäliittymiä, postimyynnistä tavaraa jne. Kun luottotiedot on menossa, niin kiireellä otetaan vippiä kaikkialta mistä vaan saadaan ja tavaraa tilataan, koska viimeinen tilaisuus.
Teini-iässä seurustelin tuollaisen luuserin kanssa, kaverinsa olivat samaa maata. Illanvietoissa kilpaa vertailivat kellä eniten velkaa, 20 000-30 000€ oli aika keskiverto velkasumma näillä idiooteilla.
Hävytöntä valittaa ja hankkiutua loiseksi sotkusta, jonka on itse järjestänyt. Ryhtiä nyt peliin ja vastaa teoistasi ja elämästäsi.
Menet kouluun, hyvä ala on esim. putkimies, joille on duunia, hankit töitä, teet vaikka kahta työtä ja ylityötä, että velat on nopeammin maksettu.
Minulla oli valmistuessani 30.000 markkaa opintolainaa. Tein iltaisin siivousta ja päivät olin konttorissa. Maksettua tuli. Ja usko pois, verojen ulosotostakin on kokemusta, kun tein liikaa töitä! Vaan maksettua tuli nekin,kun tein verottajan ja ulosottomiehen kanssa maksusopimuksen! Eikä mennyt luottotiedot. Toinen tuttuni jakoi aamuöisin sanomalehtiä ja päivisin oli huoltomies.
Nykyisin on velaton asunto ja kesämökki ja kiva työ. Ei kuule kannata jäädä perseelleen makaamaan ja parkumaan, vaan ottaa opikseen ja yrittää pistää asiat kuntoon.
Vai ajattelitko laiskotella vain ja odotella eläkepäiviä? Jää kaikki kiva näkemättä tuolla asenteella. Asut jossain räkäsessä kaupungin juopponaapuri-luukussa ja lasket senttejä lompakosta?
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:49"]No silleenhän se elämä hyvin lähtee, että tehdään parikymppiä velkaa rikoksella ja jätetään se maksamatta.
Mene kouluun, hommaa ammatti ja maksa ne velat vaikka kahta työtä tekemällä. Niin minäkin tein. Päivät konttorissa ja illat siivosin. Nimenomaan ajattelin, että sen velan takia tässä tehdään ja sitten koittaa aurikoisempi arki. Sen kun saat taisteltua, sulla on kunnon elämää ihan iloisesti jäljellä. Ota itteäsi niskasta kiinni ja lopeta typeryydet. Olen nähnyt mikä tulevaisuus on loisimalla. Siinä saa katsoa telkan kokkiohjelmia oikein itsesäälissä rypien. Ei ole varaa mennä edes mummon hautajaisiin.
RYHDISTÄYDY JA KÄRSI VASTUUSI KUIN MIES!
terv. ulosotossa itsekin ollut, nykyisin omistusasunto, mökki, auto, velaton ja VAPAA, tili 3500 euroa/kk.
ja miten mä meen kouluun? Enhän saa luottotiedottomana opintolainaa.
Ap oot siinä mielessä onnekas että pääset nostamaan toimeentulotukea jota sun ei tarvitse maksaa takaisin! :)
Velkaneuvonta yksityisille ja yrityksille.
Oletko joutunut perinnän kohteeksi? Epäiletkö velkojan oikeutta saada maksua? Onko velka vahentunut? Katso kuinka sinä voit saada apua!
Meillä on erityisosaamista mm. pikavippien aiheuttamien velka-asioiden ratkaisuissa!
http://www.velkapuhelin.fi