Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En pysty maksamaa velkoja ikinä

Vierailija
10.04.2015 |

Oon kohta 19v miehenalku. Mulla on velkaa reilu parikymmentä tonnii ulosotos. Töihin en pääse kun ei ole koulutustakaan. Eikä järkeä kun ulosotto vie 1/3 palkasta. Taloudellinen tilanne ei paranesi ollenkaa kun menisin töihin. Ainoa vaihtoehto on tehdä pimeitä töitä ja nostaa sosiaaliturvaa. On järjetöntä että ulosotto vie niin paljon palkasta ja korot myös että velka pitää maksaa moninkertaisena.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:34"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:31"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:16"] Juuri näin. ja huvittavaa lukee näiden kunnon kansalaisten juttuja. "Mee töihin ja hanki koulutus" ihan ku se on nii helppoa täältä nousta kun mistään ei saa edes tukea. [/quote] Melkeinpä missään maailmassa et saa yhtä paljon tukea noihin asioihin kuin Suomessa. Älä kitise vaan aikuistu ja kanna edes hieman vastuuta itsestäsi. [/quote] no itse lähiöstä köyhästä perheestä lähtöisin. Kultalusikka suussa syntyneille pappa betalar kaikki mokaukset. ap

[/quote]

Ei kun kultalusikka suussa syntyneet käy kouluja ja menee töihin. Se nykypäivän kultalusikka on sitä, että saa vanhemmiltaan oppeja siitä, miten tulee elää. Ei kultalusikka suussa syntyneet mitään mokaile. Suurimmalta osalta onnistuu oikeiden valintojen tekeminen kertalaakista, ei se mitään rakettitiedettä sentään ole.

[/quote]
Kultalusikka suussa käyvät koulua joo ja menevät töihin isin firmaan. Tuollaiset ei tiedä mitään oikeasti ongelmista
[/quote]
Sitten nämä samat pellet tulee urputtaa että mun pitää mennä töihin ynnämuuta paskaa

Vierailija
82/104 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:35"]

Sitten nämä samat pellet tulee urputtaa että mun pitää mennä töihin ynnämuuta paskaa

[/quote]

Minulla ei ole koskaan ollut kultalusikkaa suussa enkä ole työllistynyt kenenkään sukulaiseni firmaan, enkä myöskään ole pelle, mutta olen silti sitä mieltä, että sun pitää pyrkiä töihin. Tai sitten opiskelemaan. Pyri nyt hyvä ihminen ylipäätään eroon tuosta uhrin asenteestasi, elämä ei ole sulle yhtään mitään velkaa.

Olispa maassamme joku, joka osaisi ravistella tällaisia nuoria hereille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän sittenkin äänestää Kokoomusta?

Vierailija
84/104 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on nyt AP kaksi vaihtoehtoa.

a) Jää itkemään ja vittuuntumaan, koko loppuiäksesi.

b) Ota opiksesi ja korjaa virheesi. Hanki vaikka hanttihommia ja maksa velkasi, sitten elät lopun elämäsi vastuullisempana rahankäyttäjänä ja voit huoleti tienata ihan niin paljon kuin huvittaa.

Vierailija
85/104 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:35"]

[/quote]

Minulla ei ole koskaan ollut kultalusikkaa suussa enkä ole työllistynyt kenenkään sukulaiseni firmaan, enkä myöskään ole pelle, mutta olen silti sitä mieltä, että sun pitää pyrkiä töihin. Tai sitten opiskelemaan. Pyri nyt hyvä ihminen ylipäätään eroon tuosta uhrin asenteestasi, elämä ei ole sulle yhtään mitään velkaa.

Olispa maassamme joku, joka osaisi ravistella tällaisia nuoria hereille.
[/quote]
Ei huvita enää pyrkiä töihin. Ennen hain mutta en päässyt. paskaduuniin hain minne ei vaadita koulutustakaan mutta näköjää edes sinne huolita. Joten aivan sama antaa olla. En mä tiedä mikä ala mua kiinnostaa ja en edes koulussa pärjää. En oo ikinä pärjännyt.
ap

Vierailija
86/104 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:54"]Sulla on nyt AP kaksi vaihtoehtoa.

a) Jää itkemään ja vittuuntumaan, koko loppuiäksesi.

b) Ota opiksesi ja korjaa virheesi. Hanki vaikka hanttihommia ja maksa velkasi, sitten elät lopun elämäsi vastuullisempana rahankäyttäjänä ja voit huoleti tienata ihan niin paljon kuin huvittaa.
[/quote]
hanttihommia? No mistä niitä löytää. Työkkäristä ehdotti jotain kuntouttavaa työtoimintaan.. no haistokoot vittu mä en semmosii mee. Työkkäristä mitään työtarjouksii pelkkiin paja tai kurssi pelleilyyn laittavat

Vierailija
87/104 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 14:20"]

ei mulla huonosti muuten mee.. sossuntuilla pärjää jotenkin ja baareissakin varaa joskus käydä. Ihan hyvää nuoruutta elän tässä.

[/quote]

Tiedät varmaan, että rikosvelka vanhenee 20 vuodessa? Oikeestiko ajattelit jatkaa tota ihan hyvää nuoruuttasi seuraavat 20 vuotta ja sitten vasta yrität aloittaa oikean elämän?

Vierailija
88/104 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:55"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:35"] Sitten nämä samat pellet tulee urputtaa että mun pitää mennä töihin ynnämuuta paskaa [/quote] Minulla ei ole koskaan ollut kultalusikkaa suussa enkä ole työllistynyt kenenkään sukulaiseni firmaan, enkä myöskään ole pelle, mutta olen silti sitä mieltä, että sun pitää pyrkiä töihin. Tai sitten opiskelemaan. Pyri nyt hyvä ihminen ylipäätään eroon tuosta uhrin asenteestasi, elämä ei ole sulle yhtään mitään velkaa. Olispa maassamme joku, joka osaisi ravistella tällaisia nuoria hereille. [/quote] Ei huvita enää pyrkiä töihin. Ennen hain mutta en päässyt. paskaduuniin hain minne ei vaadita koulutustakaan mutta näköjää edes sinne huolita. Joten aivan sama antaa olla. En mä tiedä mikä ala mua kiinnostaa ja en edes koulussa pärjää. En oo ikinä pärjännyt. ap

[/quote]

Töiden hakeminen nyt vaan vaatii sinnikkyyttä, itse hain kymmeniä paikkoja ennen ensimmäistä haastatteluakaan. Opiskelemaan kannattaa silti pyrkiä, sillä vaikka löytäisit kiinnostavamman alan kesken opintojen, todennäköisesti saisit edes joitain kursseja hyvitettyä. Ja onhan uuden oppiminen aina mielekkäämpää kuin kuppiin syljeskely kapakassa, pidemmän päälle.

Kukaan ei ole käskenyt sua onnistumaan, ainoastaan yrittämään sinnikkäästi.

Vierailija
89/104 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:25"]

Oon kohta 19v miehenalku. Mulla on velkaa reilu parikymmentä tonnii ulosotos. Töihin en pääse kun ei ole koulutustakaan. Eikä järkeä kun ulosotto vie 1/3 palkasta. Taloudellinen tilanne ei paranesi ollenkaa kun menisin töihin. Ainoa vaihtoehto on tehdä pimeitä töitä ja nostaa sosiaaliturvaa. On järjetöntä että ulosotto vie niin paljon palkasta ja korot myös että velka pitää maksaa moninkertaisena.

[/quote]

Siis ap:n mielestä yhteiskunta on kohtuuton,kun hän itse on ehtinyt jo tuossa iässä hankkia tuhansien eurojen velat rikoksesta? Kyllä se on ihan kohtuullista,että teoilla on seurauksensa.Jotkut vain joutuvat oppimaan sen kantapään kautta.

Vierailija
90/104 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites nuo sinun ruoka-asiat, onko ne kunnossa eli saatkohan kaikki  tarpeelliset  vitamiinit? Jos ei, niin pitäisiköhän sinun alkaa laittamaan ensin niitä kuntoon, niin kohenisi mielialasikin ja jaksaisit kaikin puolin paremmin. Jos sinulla ei ole oikein intoa ruoanlaittohommiin, syöt varmaan paljon kaupan valmiita eineksiä, hampurilaisia,pizzaa

jne.?   Olisiko sinulla varaa ostaa jokin vahva monivitamiinipurkki ja esim. E-epa-kapseleita? Nuo E-epathan vaikuttavat tutkitusti esim. keskittymiseen, masennukseen jne. (Bentsoissa on se huono puoli, että yksi pilleri ei vaikuta kovin kauan ja niihin jää koukkuun, jos niitä käyttää jatkuvasti).

Jos saisit omaa henkistä oloa hieman paremmaksi, niin ehkä jaksaisit nähdä tulevaisuuden edes hitusen parempana, kun tuo sinun mainitsemasi summa 20000e ei kuitenkaan ole ihan hirvittävä.

Vierailija
91/104 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:18"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:08"]

Mä oon 30 ja 30K ulosotossa. Ei haittaa ne vanhenee 15 vuodessa tai jos on kiire johonkin niin muuta EU-alueen ulkopuolelle 5 vuodeksi niin ne menee pois. Raha ei ole mikään elämisen mittari.

[/quote]

Että pistää vihaiseksi nämä selkärangattomat vastuun välttelijät... Teoilla on seurauksia ja omista teoistaan pitää kantaa vastuu, PISTE!

[/quote]

Sulla onneks on vitusti varaa lässyttää kun et tiedä musta tai mun elämästä mitään, etkä siitä tilanteesta miksi ja kenen takia velkaannuin. Mene nyt vittu hoitaan sitä lastas, tai vie se äidilles hoitoon että pääset terassille kiskoon ne palkokasvit nenästäs :DDDddd
[/quote] tästä sun tekstistä huomaa jo millainen luuseri olet :D tollanen asenne ja kaikki! Varmasti olet sinäkin raukka velkasi ansainnut

Vierailija
92/104 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi poikaparka. Terveyskeskuksesta et saa sitä apua mitä tarvitset. Ei niillä ole aikaa kuunnella sinua ja keskittyä sun ongelmiin mitenkään oikeesti. Liukuhihnalta sait jotain rauhoittavia ja masennuslääkkeitä. Oikeesti et niitä tarvitsisi, mutta toimiihan ne turruttavana.

Olen niin surullinen puoleestasi, että noin nuorena näet ettei ole enää mitään yritettävää etkä usko itseesi yhtään. Toisaalta olen vihainen vanhemmillesi, jotka eivät ole sinua tukeneet kasvussa eivätkä näytä osaavan sinua mitenkään tukea vieläkään. 

Lääkkeitä, vähän kaljaa ja baareja, sitten kelan rahoja ja sossusta lisää. En usko että ikinä pääset pois tuosta, missä nyt olet. Se vaatisi sulta niin totaalisen asennemuutoksen ja niin paljon töitä, enkä näe että sulla voimia olisi, ilman apua. Monettako sukupolvea perheessänne mennään ilman mitään päämäärää. 

Vierailija
93/104 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 14:55"]

Velkajärjestelyyn ei pääse jos velat on syntyneet rikoksella.

[/quote] 

pääsee, jos velka on niin suuri, ettei pysty maksamaan muuta kuin korkoja. Puhun siis velkajärjestelystä Eli siitä valtion järjestelmästä joka kestää 3 vuotta. Muitakin on ja tapauskohtaisesti varmaan ottavat vaikka kriteerit eivät täytykään. Ap on niin nuori joten voi mennä nuoruuden ja huonojen vanhempien piikkiin.

Vierailija
94/104 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 17:08"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:25"]

[/quote]

Siis ap:n mielestä yhteiskunta on kohtuuton,kun hän itse on ehtinyt jo tuossa iässä hankkia tuhansien eurojen velat rikoksesta? Kyllä se on ihan kohtuullista,että teoilla on seurauksensa.Jotkut vain joutuvat oppimaan sen kantapään kautta.

[/quote]

Ei mielestäni ole kohtuullista joutua aloittamaan aikuisuus ulosotossa niin että työssäkäynti on käytännössä tyhmää. Tällä hetkellä suojaosuus on liian pieni elämiseen. Työssäkäyväkim joutuu usein sossuun, koska suojaosuus ei riitä työssäkäynnistä aiheutuviin kustannuksiin ja on yleensä vuokran jälkeen satasia...ppienimmillään 200 josta maksaa sähkö, netti, ruoka. Suojaosuushan on yhdeltä hengeltä n. 650 josta siis pitää maksaa myös vuokra. Asumistukeen ei vaikuta ulosotto joten et ole oikeutettu.

En alkaisi tuomitsemaan käytännössä lasta siitä että on veloissa jo noin nuorena. Rikollisuus viittaa lähes aina huonoon lapsuuteen. Alkoholistivanhemmat, lastenkodissa lapsuus...mmitä nyt niitä on. Väkivalta on ihan yleistä perhekodeissa ja kasvatus voi olla pahempaa kuin siellä kotona jossa vanhemmat ryyppää. Kaikilla ei ole hyviä vanhempia, jotka opettavat elämän perusasiat.

En ole itse veloissa, enkä ole koskaan edes maksanut mitään myöhässä. Tunnen vaan tapauksia.

Vierailija
95/104 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:46"]

Pieni velka ja ota yhteys noihin mitkä yhdistelee lainojasi ja saat pienemmän koron: http://netinparhaat.blogspot.fi

[/quote]

Luuletko oikeasti, että sieltä saa sen mitä luvataan. Olen yrittänyt. Minäkin halusin yhdistää luotot, joita yhteensä noin 20000€. Suurin summa mitä tarjottiin, oli 7000€. Olisin ottanut sen, mutta tarjoaja oli virolainen Big BAnk, joka ensin lähetti sähköpostiin lainasopimuksen allekirjoitettavaksi sähköisesti pankkitunnuksilla. Sen tehtyäni sieltä soitti joku virolainen ja kysyi mitä aion tehdä rahoilla. VAstasin, että maksan osanvanhoista luotoista pois. Tunnin päästä tuli sähköpostiin ilmoitus, ettei lainaa ole myönnetty. Vaikka sopimus oli allekirjoitettu!

Yritin myöhemmin uudelleen ja korkein tarjous oli 4000€. Muut tarjoukset 1500-2500€.

Nuo lupaukset ovat ihan huuhaata. Ei sieltä saa edullisella korolla isoa lainaa muiden lainojen poismaksua varten vaan pikkusumman lisälainaa isolla korolla.

Vierailija
96/104 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä uskon että sinä pärjäät. Uskon että kirjoitit tänne koska osaat hakea neuvoja, ja koska aiot keksiä mitä kannattaa tehdä että pääsee tästä vaikeasta ajasta yli. Tunnistan sen, koska vaikka olen sua viistoista vuotta vanhempi minäkin olen lähiöstä, enkä todellakaan mistään rikkaasta perheestä. Kaikkea sitä näki nuoruusvuosina, vaikka olinkin "suhteellisen" tunnollinen. Niin moni kavereista ei koskaan päässyt sieltä, että minä päätin selvitä. Tiedätkö, että joskus me vähän huono-osaisemmat menestytään lopulta paremmin, koska meidän pärjäämisenhalu on vahvempi kuin niillä jotka on aina saaneet kotoa rahaa ja jelppiä?

Uskon että sä et ainoastaan maksa velkaasi jos niin päätät, vaan jonain päivänä sulla on tilillä saman verran rahaa, jolla voit tehdä mitä haluat. Käytä ne viisaasti. Ja auta vuorostasi sellaista ihmistä, joka tarvitsee kannustusta. 

Suomessa koulutukseen otossa suositaan juuri sun ikäisiä. Tai suorita vaikka peruskoulu loppuun / korota numeroita ja jatka siitä mihin haluat. Tai miksipä Suomeenkaan jäisit, käy vaikka katsomassa millaista duunia muualla saisit. Hommat alkaa järjestyä, kunhan luotat siihen, että velkasi eivät ole loppuelämän tuomio.

Vierailija
97/104 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit, isät, mummut ja vaarit opettakaa lapsille rahankäyttöä.

Vierailija
98/104 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänkoulu on vahva sinussa.

Vierailija
99/104 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne työkkärin sulle tarjoomat pajat ynnä muut kuntoutuspaikat on juurikin niitä, mistä sun pitää aloittaa. Et voi heti kuvitella, että sua palkataan mihinkään hyväpalkkaisiin ammattimiehen paikkoihin. Eikä sulla ole sitä kokemusta edes säännöllisestä työssäkäynnistä niissä paskapaikoissakaan. 

Jostakin pitää aloittaa. Niin ne muutkin tekee. Sun tapauksessa joku paja, missä voi tutustua hommiin ja katsoa että mikä kiinnostaa ja mihin rahkeet riittää, on ihan passeli.

Ammattimiehen palkoille vakituiseen työhön on sulla vielä usiampi vuosi edessä. 

Vierailija
100/104 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä aapeet on juuri niitä, jotka valittaa ettei voi lähteä jollekin kurssille koska ei siitä hyödy mitään. Niitten mielestä sen kurssin aikana jo pitäisi alkaa saada moninkertaista korvausta ja matkaliput ja ilmainen ruoka päälle. 

Ite opiskelin kuutisen vuotta sillain, ettei aappeen logiikalla tosiaankaan olis kannattunut kun rahaa ei ollut opintotuen ja asumistuen lisäksi yhtään. Mutta joo jotenkin se kannatti yllätys-yllätys, kun sen jälkeen on ollut töitä ja palkkaa on maksettu. Ei oo ollut paskapaikoista kyse. 

Ap ja muut työkkärin ja sossun rasitusvammaiset asiakkaat ei voi lähteä mitään tekemään tai kokeilemaan kun mitään ei hyödy. Yhtään ei pysty ajattelemaan eteenpäin, että entä jos myöhemmin hyötyis. Ei kun heti pitää tulla kakstonnia käteen. 

Näköalattomuus on kamala sairaus. Eikä ne edes ikinä parane siitä, ihan varma.