En pysty maksamaa velkoja ikinä
Oon kohta 19v miehenalku. Mulla on velkaa reilu parikymmentä tonnii ulosotos. Töihin en pääse kun ei ole koulutustakaan. Eikä järkeä kun ulosotto vie 1/3 palkasta. Taloudellinen tilanne ei paranesi ollenkaa kun menisin töihin. Ainoa vaihtoehto on tehdä pimeitä töitä ja nostaa sosiaaliturvaa. On järjetöntä että ulosotto vie niin paljon palkasta ja korot myös että velka pitää maksaa moninkertaisena.
Kommentit (104)
No silleenhän se elämä hyvin lähtee, että tehdään parikymppiä velkaa rikoksella ja jätetään se maksamatta.
Mene kouluun, hommaa ammatti ja maksa ne velat vaikka kahta työtä tekemällä. Niin minäkin tein. Päivät konttorissa ja illat siivosin. Nimenomaan ajattelin, että sen velan takia tässä tehdään ja sitten koittaa aurikoisempi arki. Sen kun saat taisteltua, sulla on kunnon elämää ihan iloisesti jäljellä. Ota itteäsi niskasta kiinni ja lopeta typeryydet. Olen nähnyt mikä tulevaisuus on loisimalla. Siinä saa katsoa telkan kokkiohjelmia oikein itsesäälissä rypien. Ei ole varaa mennä edes mummon hautajaisiin.
RYHDISTÄYDY JA KÄRSI VASTUUSI KUIN MIES!
terv. ulosotossa itsekin ollut, nykyisin omistusasunto, mökki, auto, velaton ja VAPAA, tili 3500 euroa/kk.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:48"]
Hei nyt, typerää kommentointia kun ap on vasta 19 eli ihan teini.
Ikävä kuulla, että sinulla on kurja tilanne. Tosiaan tuo ei oikeasti ole iso velka, kun olet palkkatyössä. Minulla ja miehelläni on 300000€ asuntolainaa.
Onko sinulla lähellä velkaneuvontaa? Esimerkiksi joku järjestö kuten Setlementit järjestää ja tukee. Voisit saada sieltä tulihenkilön, jonka kanssa suunnitella takaisinmaksu.
Aina voi aloittaa alusta. Kannattaa ilman muuta opiskella ammatti. Sinulla on koko elämä edessäsi.
[/quote]
Näin...kadut myöhemmin jos nyt annat vaan olla. Tunnen vastaavan tapauksen.
Tämän vuoksi mä maksan lapseni tekemän kämmin korvaukset, ettei olis 18veenä heti järjettömän velkainen..
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:49"]No silleenhän se elämä hyvin lähtee, että tehdään parikymppiä velkaa rikoksella ja jätetään se maksamatta.
Mene kouluun, hommaa ammatti ja maksa ne velat vaikka kahta työtä tekemällä. Niin minäkin tein. Päivät konttorissa ja illat siivosin. Nimenomaan ajattelin, että sen velan takia tässä tehdään ja sitten koittaa aurikoisempi arki. Sen kun saat taisteltua, sulla on kunnon elämää ihan iloisesti jäljellä. Ota itteäsi niskasta kiinni ja lopeta typeryydet. Olen nähnyt mikä tulevaisuus on loisimalla. Siinä saa katsoa telkan kokkiohjelmia oikein itsesäälissä rypien. Ei ole varaa mennä edes mummon hautajaisiin.
terv. ulosotossa itsekin ollut, nykyisin omistusasunto, mökki, auto, velaton ja VAPAA, tili 3500 euroa/kk.
[/quote]
ja miten mä meen kouluun? Enhän saa luottotiedottomana opintolainaa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:48"]
Ikävä kuulla, että sinulla on kurja tilanne. Tosiaan tuo ei oikeasti ole iso velka, kun olet palkkatyössä. Minulla ja miehelläni on 300000€ asuntolainaa.
Onko sinulla lähellä velkaneuvontaa? Esimerkiksi joku järjestö kuten Setlementit järjestää ja tukee. Voisit saada sieltä tulihenkilön, jonka kanssa suunnitella takaisinmaksu.
Aina voi aloittaa alusta. Kannattaa ilman muuta opiskella ammatti. Sinulla on koko elämä edessäsi.
[/quote]
Ei ole yhtään typerää kun kertoo asiat niinkuin ne ovat. Ap on ollut uskomattoman typerä ja typeryys tuntuu vaan jatkuvan.
Jos ei ihan itse tajua ottaa itseään nsikasta kiinni niin helvetin huonolta näyttää.
Minulta ei tipu sääliä.
veljelleni kävi sinun iässä samoin, jos lukkiudut siihen että ei kannata mikään niin voin kertoa että sinulle käy kuten veljellni:
40 vuotiaana edelleen työtön, alkoholisoitunut ja velkaa on, mutta ei mitään omistusta, ei tutkintoa.
isälläni oli 90-luvun lamssa velkaa yli 100 000mk joka oli silloin ihan törkeästi duunarile ja hän maksoi kaikki pois työtä tekemällä. ei nurissut vaikka velka ei edes ollut hänen vikansa.
pärjääminen on omasta asenteesta kiinni.
Tietenkin haluat korvata velan, jonka olet aihettanut RIKOKSELLA.
Nyt selkärankaa. Tuollaista itsesäälivinkunaa on kuultu, se ei ole erityisen myötätuntoa herättävää. Tuollainen parikytätuhatta on aika pikkuraha, loppujen lopuksi. Oletan että rikoksesi on joku omaisuuteen kohdistunut typeröinti, ei murhaa tai tappoa.
Töitä on. Jollei ihan siinä naapurissa, niin lähde vaikka merille. Maailma on tuollaiselle nuorelle miehelle avoin. Kouluttamaton ei tietenkään pääse huippuliksoille, mutta ihan ruumiillisella työllä pystyy itsensä elättämään. Kesä tulossa, rakennustyömaat ja asfalttiporukat tarvii tekijöitä!
Tuollaisen velan maksaminen on ohi alle kahden vuoden, jos on varaa pistää satanen lainanlyhennykseen per kuukausi.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:46"]
Pieni velka ja ota yhteys noihin mitkä yhdistelee lainojasi ja saat pienemmän koron: http://netinparhaat.blogspot.fi
[/quote]
Älä ainakaan usko tätä saittia. Siinä joudut vaan ottamaan velkaa velan päälle. Ei missään tapauksessa! Samalla tyyppi promoaa vain omaa nettisaittiaan ja mahdollisesti saa vielä rahaa, jos moiseen lankaan menet.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 14:03"]
Nyt selkärankaa. Tuollaista itsesäälivinkunaa on kuultu, se ei ole erityisen myötätuntoa herättävää. Tuollainen parikytätuhatta on aika pikkuraha, loppujen lopuksi. Oletan että rikoksesi on joku omaisuuteen kohdistunut typeröinti, ei murhaa tai tappoa.
Töitä on. Jollei ihan siinä naapurissa, niin lähde vaikka merille. Maailma on tuollaiselle nuorelle miehelle avoin. Kouluttamaton ei tietenkään pääse huippuliksoille, mutta ihan ruumiillisella työllä pystyy itsensä elättämään. Kesä tulossa, rakennustyömaat ja asfalttiporukat tarvii tekijöitä!
Tuollaisen velan maksaminen on ohi alle kahden vuoden, jos on varaa pistää satanen lainanlyhennykseen per kuukausi.
[/quote]
No ei se nyt sentään kahdessa vuodessa ole satasen lyhennyksellä kuussa ohi. Sinulla on kymmenkertainen virhe laskelmassasi.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:57"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:49"]No silleenhän se elämä hyvin lähtee, että tehdään parikymppiä velkaa rikoksella ja jätetään se maksamatta. Mene kouluun, hommaa ammatti ja maksa ne velat vaikka kahta työtä tekemällä. Niin minäkin tein. Päivät konttorissa ja illat siivosin. Nimenomaan ajattelin, että sen velan takia tässä tehdään ja sitten koittaa aurikoisempi arki. Sen kun saat taisteltua, sulla on kunnon elämää ihan iloisesti jäljellä. Ota itteäsi niskasta kiinni ja lopeta typeryydet. Olen nähnyt mikä tulevaisuus on loisimalla. Siinä saa katsoa telkan kokkiohjelmia oikein itsesäälissä rypien. Ei ole varaa mennä edes mummon hautajaisiin. RYHDISTÄYDY JA KÄRSI VASTUUSI KUIN MIES! terv. ulosotossa itsekin ollut, nykyisin omistusasunto, mökki, auto, velaton ja VAPAA, tili 3500 euroa/kk. [/quote] ja miten mä meen kouluun? Enhän saa luottotiedottomana opintolainaa. Ap
[/quote]
Ethän sä tarvitse opintolainaa, jos teet töitä koulun ohella.
Sitäpaitsi opiskelijana saa opintotukea. Tuntuu, että keksit vain selityksiä selitysten perään.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:30"]19v ja noin paljon velkaa, miten?
[/quote]
rikoksesta
ap
[/quote]
No, kannattiko?
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:49"]No silleenhän se elämä hyvin lähtee, että tehdään parikymppiä velkaa rikoksella ja jätetään se maksamatta.
[/quote]
ja miten mä meen kouluun? Enhän saa luottotiedottomana opintolainaa.
Ap
[/quote]
On muutkin opiskellut pelkällä opintotuella ja asumislisällä. Sulla kun on velkoja maksettavana niin pakko tehdä samalla varmaan töitä. Muutaman vuoden pinnistys ja saat koulutuksen + velka lyhentynyt ja loppuelämä ilman murehtimista.
Toki voit myös rypeä itsesäälissä ja olla hoitamatta asioitasi. Vaikeampi tie se on.
No, Mika sen velan sinulle on tehnyt?
luulisi sen henkilön maksavan myös oman velkansa.
ja mitä sitten, jos ei aluksi jää käteen. Jos on rahat käytetty, niin sitten ne vaan maksetaan pois. Se velanottoa on sellaista, että se maksetaan eikä sluibailla.
sä olet nuori kaveri, mitä sä pelkäät? Pelkäätkö, että pääseekin omillesi. Sä ite olet ilmeisesti ne rahat jo tuhlannut...niin miksi sä et maksaisivat niitä? Ensin pistät haisemaan ja sitten voivottelet, että voi voi kun ei käteen jäisi rahaa jos menisi töihin...kun pitää maksaa velkoja...omia velkojasihan ne ovat? Vai?
että sä joudut olemaan tyhjänpanttina ja muut maksaa sun velkasi. .
mene töihin ja maksa velkasi. Parikymmentä tonnia ei ole mahdoton.
sitten sä pikkuhiljaa pääset omillesi. Ja sulla on sitten ihanasi olo..paljon ryhdikkäämpi...kun kannat vastuusi.
töihin ihan virallisiin ja velkoja maksamaan sja kunnon elämään kiinni.
sä joudut hyväksikäytetyks, kun sulla ei ole mitään turvaa siellä harmaassa taloudessa.
kannustan sinua ottamaan itseäsi niskasta kiinni.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:48"]
[/quote]
Ei ole yhtään typerää kun kertoo asiat niinkuin ne ovat. Ap on ollut uskomattoman typerä ja typeryys tuntuu vaan jatkuvan.
Jos ei ihan itse tajua ottaa itseään nsikasta kiinni niin helvetin huonolta näyttää.
Minulta ei tipu sääliä.
[/quote]
ei mulla huonosti muuten mee.. sossuntuilla pärjää jotenkin ja baareissakin varaa joskus käydä. Ihan hyvää nuoruutta elän tässä.
No itse asiassahan sinä saat toimeentulotukea sossusta koulunkäymisen ajaksi. Eli koska et voi saada opintolainaa, saat toimeentulotukea, mitä ei tarvitse edes maksaa takaisin. Opintorahaan ja asumistukeen olet toki oikeutettu sinäkin, jos ei ole opintojen ajalta työtuloja.
Itselläni on sinun ikäinen poika. Tuon ikäiset taitavat monesti nähdä maailman mustavalkoisempana kuin mitä se onkaan. Ja kaikki ovat joskus menneisyydessään tehneet joskus virheitä, toiset isompia ja toiset pienempiä.
Tuo 20 000 on iso summa, mutta ei sen takia sinun loppuelämäsi mene piloille.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 13:30"]19v ja noin paljon velkaa, miten?
[/quote]
rikoksesta
ap
[/quote]
No, kannattiko?
[/quote]
Ei.. mutta olin silloin tyhmä pentu. Jokainenhan nuoruudessa mokailee.
20 tonnia nyt ei ole paljoakaan. Tavallisen henkilöauton hinta. Kyllä tuosta nyt pitäisi nuoren miehen selvitä.