Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teistä ihan okei että..

Vierailija
10.04.2015 |

parisuhteessa kun ollaan erossa esim töiden takiauseastikin pari viikkoa, niin ei viiteen päivään laiteta yhtään viestiä/soiteta? Miesystäväni sanoi että kyllä pitäisi 5 päivää pärjätä ilman yhteydenpitoa. Ei olla oltu edes vuotta vielä yhdessä. Olenko ahdistava tarruatuja kun oletan että edes sen verran toista ikävöisi että haluaisi päivän päätteeksi kuulla että täklä on kaikki hyvin..

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 11:16"]

Haloo. Ei ole montaa vuotta kun pärjättiin pelkillä lankapuhelimilla eikä todellakaan soiteltu päivittäin reissusta. Älkää tehkö asioista ongelmia.

[/quote] Nyt on nyt. Kun kaikilla on koko ajan kännykät niin on omituista jos ei päivän aikana edes yhtä tekstaria voi puolisolleen laittaa.
[/quote]

Höpö höpö. Ihminen ei ole kone. Vaikka sinua ei häiritsekään niin toisille on stressaavaa olla päivittäin jossain medialaittessa kiinni. Varsinkin jos työ vaatii sitä arkena. Itse tempaisen puhelimen usein pois päältä vaikka pariksi päiväksi jos on siihen mahdollisuus. Välillä sitten laitan puolisolle useamman viestin päivän aikana jos olen sillä tuulella. En kuitenkaan aseta mitään odotuksia puolison viestittelylle. Hän on samanlainen tässä asiassa joten homma tietysti toimii mukavasti!

Vierailija
22/55 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:25"]Arvatkaa mitä, mun eksä sanoi mua tarrautujaksi kun otin puheeksi sen että haluaisin nähdä vähän useammin kuin viikon-parin viikon välein ja siinä välissä soitella kerran tai viestitellä silloin tällöin kuulumisia. Mun kaikki hälytyskellot soi ja tunsin että tämä oli väärin, mutta mies sai mut tuntemaan että vika oli minussa ja yhä pelkään että minussa on vikaa. Seurustelimme yhteensä n. 2,5 vuotta. Suhteen loppuvaiheessa miehen käytös vaan pahentui. Yhdellä tapaamisella hän vaan suuttui tai ärsyyntyi minuun muttei suostunut kertomaan miksi. Sen jälkeen en kuullut hänestä KAHTEEN VIIKKOON yhtään mitään! Olin jo eroamassa mutta päätin antaa viimeisen mahdollisuuden. Mies oli aina tavatessa aika normaali mutta välillä nihkeili.

Musta tuntuu yhä todella pahalta hänen sanansa että olen: takertuva, ja että hän "ärsyyntynyt minuun" kun otin tuon hänen käytöksen usein puheeksi. Hänellä oli tapana aina jotenkin semivakuuttavasti selittää että kaikkien parisuhteiden ei tarvitse olla samanlaisia ja että minun ajatusmaailmani on vain pilannut jotkut sokeriset hollywood leffat ja disney ajattelu ja siksi olen niin takertuva.

Anteeksi että lainaan ap:n ketjua, mutta haluaisin myös tietää oliko tuo missään määrin normaalia. Minusta ei, ja olen raivostunut siitä että mies tuntui vain käyttävän minua hyväkseen, ja minä jopa aloin itsekin syyttämään itseäni! Eli varo ap, se voi vain pahentua. Kaikista ei ole lepertelemään tekstareilla mutta on raja jossa hiljaisuus muuttuu kiinnostuksen puutteeksi.

Oksettaa todistellakin tätä vielä mutta en ole koskaan kokenut olevani takertuva, olen itsenäinen hyvin yksinkin viihtyvä nainen. Mutta en näe pointtia "seurustella" jos olen vain fuckbuddy toiselle. Että kismittää.
[/quote]

Tarkennan: siis emme soitelleet tai viestitelleet näkemisten välillä ollenkaan jos se miehestä oli kiinni, minä olisin siis halunnut pitää vähän yhteyttä eli kerran tai viestejä välillä.

No jaa kai tämä oli selvä tapaus, mies leikki minulla. Oksettaa mutta samalla raivostuttaa koska hän sai tuntemaan minun oloni huonoksi, olinhan mukamas rasittava ja takertuva paska.
[/quote]
Voi ei kuulosta hirveeltä, mutta tutulta. Munkin mies on sanonut että sopisin kirjottamaan kauniita ja rohkeita tai että alan muistuttaa salkkareiden henkilöjä. En itsemielstäni kuitenkaan ole mikään dramaqueen, enkä vaadi mitään hirveän ihmeellistä. En halua kalliita lahjoja tai yltiöromanttisia kynttilä illallisia, vaan sellaista tavallista "arkipäivän rakkautta". Sellaista että jos on jollain tasolla ollut huono päivä, voisi kertoa siitä rakkaalleen ja tuntea itsensä arvokkaaksi. Mutta miehestä se on ilmeisesti liikaa vaadittu.
[/quote]

Joo just tuollaista :( Minäkin koen olevani aika jalat maassa oleva tyyppi tietyllä tapaa, en siis odota mitään ilotulituksia mutta molemminpuolista kunnioitusta ja arkisia pieniä huomionosoituksia kyllä! Koska muuten mikä idea on olla yhdessä? Minusta tuntuu että eksälläni oli kyllä muutenkin ongelmia tunteiden käsittelyn kanssa, en voi kai osottaa yhtä kivaa tekstaria päivän kuulumisista viikon radiohiljaisuuden jälkeen jos miehellä on muutenkin tapana vaieta omista menoistaan ja ajatuksistaan ja jollain tavalla mököttää välillä. Ja sama mies muuten suhteen alkuvaiheessa lirkutteli muille naisille, tämä selvisi minulla vasta myöhemmin. Pidä siis varasi sinunkin miehesi kanssa. En kadu eroa, kadun vain hukattuja vuosia ja omaa sinisilmäisyyttäni. Ujo mies voikin olla sulkeutunut ja passiivis-aggressiivisen henkisen väkivallan käyttäjä. Tai sitten maailmankuva on niin erilainen. Jos minä seurustelen, haluan jakaa elämäni. Ei se tarkoita että menettää itsenäisyyden, mitä nämä tällaiset miehet kai pelkää. Ja tuo syyttely on huono merkki, se jättää jäljen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo myös miehen selitystä jos kerrot että kysyit ulkopuolisilta mielipidettä koska hän tulee sanomaan että mitä he juuri Meidän suhteesta tietävät. Been there done that, kysyin itsekin tilanteen jatkuttua jonkun aikaa onko tämä muka okei

Vierailija
24/55 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 11:16"]

Haloo. Ei ole montaa vuotta kun pärjättiin pelkillä lankapuhelimilla eikä todellakaan soiteltu päivittäin reissusta. Älkää tehkö asioista ongelmia.

[/quote] Nyt on nyt. Kun kaikilla on koko ajan kännykät niin on omituista jos ei päivän aikana edes yhtä tekstaria voi puolisolleen laittaa.
[/quote]

Höpö höpö. Ihminen ei ole kone. Vaikka sinua ei häiritsekään niin toisille on stressaavaa olla päivittäin jossain medialaittessa kiinni. Varsinkin jos työ vaatii sitä arkena. Itse tempaisen puhelimen usein pois päältä vaikka pariksi päiväksi jos on siihen mahdollisuus. Välillä sitten laitan puolisolle useamman viestin päivän aikana jos olen sillä tuulella. En kuitenkaan aseta mitään odotuksia puolison viestittelylle. Hän on samanlainen tässä asiassa joten homma tietysti toimii mukavasti!
[/quote]
Kai huomaat että nyt on eri tilanne kuin ap:lla? Te sentään joskus viestittelette ja mikä tärkeintä, teidän asenne siihen on mukava. Ap:n mies vähättelee tätä ja ei ollenkaan halua pitää yhteyttä.

Vierailija
25/55 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillua se vaa haluaa kun tulee matkoiltaan. Muuna aikana sut voiki si unohtaa ja haaveilla muista.

Vierailija
26/55 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/55 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukahduttakaa toisenne, tarrautukaa ja ripustautukaa toisiinne, täyttäkää toistenne elämät niin, ettei siellä ole tilaa enää millekään muulle. Vahtikaa toisianne ja toimikaa ajatuspoliisina. Olkaa tunnollisia sääntöihmisiä.

Kyllästykää toisiinne, tympääntykää toisiinne, etsikää vihreämpää, jännittävämpää ruohoa aidan takaa.

Erotkaa.

Löytäkää uusi kumppani. Tukahduttakaa se. Tarrautukaa ja ripustaukaa...

Vierailija
28/55 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 14:10"]Tukahduttakaa toisenne, tarrautukaa ja ripustautukaa toisiinne, täyttäkää toistenne elämät niin, ettei siellä ole tilaa enää millekään muulle. Vahtikaa toisianne ja toimikaa ajatuspoliisina. Olkaa tunnollisia sääntöihmisiä.

Kyllästykää toisiinne, tympääntykää toisiinne, etsikää vihreämpää, jännittävämpää ruohoa aidan takaa.

Erotkaa.

[/quote]

JUST TOI ÄRSYTTÄÄ! Ei se oo tukahduttamista jos toivoo että mies vaikka kerran viikossa soittais!? Aaaaargh!

Vierailija
29/55 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tilanteesi, mutta ymmärrän myös miestä. Mulla on kaatunut pari seurustelusuhdetta, kun mun ja miehen tarpeet yhteydenpidossa ovat olleet aivan erilaiset. Teen työtä, jossa mulla on vähintään 100 reissupäivää vuodessa enkä voisi tehdä tätä, jos ikävöisin koko ajan kotiin. Kun lähden reissuun, lähden töihin ja suljen kotiasiat pois mielestäni. Näin pystyn keskittymään 100%:sti töihin. 

Tapaan työssäni paljon ihmisiä ja "small talk -kiintiöni" tulee täyteen heidän seurassaan. Työmatkat ovat yleensä aika samanlaisia ihan riippumatta siitä, mihin päin maailmaa on matkustanut. Harvoin ehtii tai jaksaa tehdä mitään, missä olisi jotain kerrottavaa. Lentokentät, hotellihuoneet, palaverit ja ravintolat ovat aika samanlaisia. Vaikka olenkin reissannut jo pitkään, kärsin silti aikaeron aiheuttamasta väsymyksestä. Sen hetken, kun saan olla aivan rauhassa, joko nukun, katselen telkkaria tai kuuntelen musiikkia. Onneksi lopulta löysin miehen, joka ymmärtää tämän eikä mun tarvitse enää stressata vielä siitäkin, että pitäisi soittaa kotiin ja kertoa päivän kuulumiset.

Vierailija
30/55 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 14:24"]Ymmärrän tilanteesi, mutta ymmärrän myös miestä. Mulla on kaatunut pari seurustelusuhdetta, kun mun ja miehen tarpeet yhteydenpidossa ovat olleet aivan erilaiset. Teen työtä, jossa mulla on vähintään 100 reissupäivää vuodessa enkä voisi tehdä tätä, jos ikävöisin koko ajan kotiin. Kun lähden reissuun, lähden töihin ja suljen kotiasiat pois mielestäni. Näin pystyn keskittymään 100%:sti töihin. 

Tapaan työssäni paljon ihmisiä ja "small talk -kiintiöni" tulee täyteen heidän seurassaan. Työmatkat ovat yleensä aika samanlaisia ihan riippumatta siitä, mihin päin maailmaa on matkustanut. Harvoin ehtii tai jaksaa tehdä mitään, missä olisi jotain kerrottavaa. Lentokentät, hotellihuoneet, palaverit ja ravintolat ovat aika samanlaisia. Vaikka olenkin reissannut jo pitkään, kärsin silti aikaeron aiheuttamasta väsymyksestä. Sen hetken, kun saan olla aivan rauhassa, joko nukun, katselen telkkaria tai kuuntelen musiikkia. Onneksi lopulta löysin miehen, joka ymmärtää tämän eikä mun tarvitse enää stressata vielä siitäkin, että pitäisi soittaa kotiin ja kertoa päivän kuulumiset.
[/quote]

Tämä on varmaan ihan hyvä näkökulma ap:lle. Ap voisi ainaki kysyä mieheltä että kokeeko samalla tavalla kuin sinä tuon reissailun.

Omalla kohdalla hiljaisuuteen kadonnut mies oli työtön ja pelasi kotona vaan tietokonepelejä. Tai mistäs minä tiedän mitä oikeasti teki. Silti olin tiellä ja ärsyttävä. Kiitos vaan niistä vuosista hänelle.

Vierailija
31/55 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on erilaisia asian suhteen eli etole tarrautuja mutta miesvaikuttaa itsenäisemmältä tyypiltä kuin sinä. Kyllä meillä oli normaalia alkuajoista lähtienkin että oli  pari päivää-viikkokin  ilman viestittelyjä jos  ei nähty, eli en tekisi tästä asiasta ongelmaa.  Ollaan itsenäisiä molemmat ja suhteemme on toiminut näin parhaiten ettei "tarrauduta" toisiimme liikaa, silti puhumme normaalisti  tunteista mutta ei niistä joka päivä kuulukaan  puhua edes. Tämä nyt kuulostaakin lähinnä  teinien ja nuorten ongelmalta lähinnä, ei kai  kukaan aikuinen nyt ainakaan tällaisesta ongelmaa osaa enää tehdä?

Vierailija
32/55 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen introvertti enkä voisi kuvitellakaan puhuvani joka päivä, todennäköisesti jotain arkista löpinää. Muutenkin luotan siihen että toisella on kaikki ok ja yhteyttä otetaan sitten kun ehditään. 

Vierailija
33/55 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 14:38"]

Ihmiset on erilaisia asian suhteen eli etole tarrautuja mutta miesvaikuttaa itsenäisemmältä tyypiltä kuin sinä. Kyllä meillä oli normaalia alkuajoista lähtienkin että oli  pari päivää-viikkokin  ilman viestittelyjä jos  ei nähty, eli en tekisi tästä asiasta ongelmaa.  Ollaan itsenäisiä molemmat ja suhteemme on toiminut näin parhaiten ettei "tarrauduta" toisiimme liikaa, silti puhumme normaalisti  tunteista mutta ei niistä joka päivä kuulukaan  puhua edes. Tämä nyt kuulostaakin lähinnä  teinien ja nuorten ongelmalta lähinnä, ei kai  kukaan aikuinen nyt ainakaan tällaisesta ongelmaa osaa enää tehdä?

[/quote]

Siis oletko sitä mieltä että se ei ole ongelma jos ihmisillä on erilainen tarve yhteydenpitoon ? Tai se olisi vain teinien ongelma ? En ymmärrä??  Vai meinaatko että sen mukaan mennään joka haluaa vähemmän yhteydenpitoa ja toisen pitää hyväksyä se ilman ongelmaa tai erota ?

Itse olen löytänyt miehen jonka kanssa homma toimii. Joka päivä viestitellään jos ollaan reissussa. Jos kiireinen työmatka niin vain lyhyt viesti illalla jossa lähinnä tieto että kaikki kunnossa ja hyvänyön toivotukset. Jos taas työmatkalla on leppoisaa aikaa niin sitten kirjoitellaan välillä tosi pitkiä sähköpostejakin toisillemme monta kertaa päivässä. Mutta tilanteen mukaan mennään ja pääasia että joka päivä muistetaan edes pienellä viestillä. Se että muistaa toista lyhyellä tekstarilla ei kyllä vie minuuttia kauempaa.

Jos taas molemmille sopii se ettei viestitellä niin sekin on ok. Mutta ei vain yksipuolisella ilmoituksella.

Ap mieti mitä haluat tulevaisuudelta ja toimi sen mukaan.

Vierailija
34/55 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki vaikka joku kiva harrastus, niin on muutakin elämää kuin mies.

Vierailija
35/55 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 07:56"]

En mä reissusta ala soittelemaan kotiin, jos ei ole mitään erityistä asiaa (esim paluulento siirtyykin myöhemmäksi/aikaisemmaksi, jotain on sattunut tms). Luotan siihen, että aikuinen ihminen selviää muutaman viikon ilman minuakin. Jos ei selviä, soittakoon äidilleen.

[/quote]

Voisiko yhteydenpidon syynä olla joku muukin kuin SELVIÄMINEN? Esim. toisesta välittäminen, ikävöintikin ehkä? Tai ihan vaan se, että on kiva kuulla omasta rakkaastaan?

Vierailija
36/55 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 07:56"]

En mä reissusta ala soittelemaan kotiin, jos ei ole mitään erityistä asiaa (esim paluulento siirtyykin myöhemmäksi/aikaisemmaksi, jotain on sattunut tms). Luotan siihen, että aikuinen ihminen selviää muutaman viikon ilman minuakin. Jos ei selviä, soittakoon äidilleen.

[/quote]

Voisiko yhteydenpidon syynä olla joku muukin kuin SELVIÄMINEN? Esim. toisesta välittäminen, ikävöintikin ehkä? Tai ihan vaan se, että on kiva kuulla omasta rakkaastaan?

[/quote]
Tätä minäkin olen mietiskellyt.. kyllä minä varmasti selviäiäisin ihan hyvin ilman miestäni.. mutta kun ei parisuhteessa ehkä ole ihan siitä kyse. Kyse on enemmän siitä että haluaa olla toisen kanssa. Selvisin ennen miestäni ja varmasti selviäisin myös hänen jälkeensä.

Vierailija
37/55 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tuo edellinen

Vierailija
38/55 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tilanne jatkunut suhteen alusta asti?

Vierailija
39/55 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 14:10"]

Tukahduttakaa toisenne, tarrautukaa ja ripustautukaa toisiinne, täyttäkää toistenne elämät niin, ettei siellä ole tilaa enää millekään muulle. Vahtikaa toisianne ja toimikaa ajatuspoliisina. Olkaa tunnollisia sääntöihmisiä.

Erotkaa.

[/quote]

Mä taisin nähdä sut äsken tuossa kadulla. Ei kannata ottaa enempää enää tänään.

Vierailija
40/55 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:57"]Onko tilanne jatkunut suhteen alusta asti?
[/quote]
Ei ollut näin paha ensimmäiseen pariin kuukauteen, mutta siitä lähtien kyllä.