Mitä ajattelet ystävästä, joka ilmoittaa sinulle näin: "Minulla oli sinulle konvehtirasia, mutta söinkin sen itse"?
Kommentit (76)
Ilman suklaarasiaa jääminen ei ole iso juttu, mutta en kyllä ystävänä menisi toittomaan, että "joo, oli mulla sulle suklaarasia, vaan ei ole enää". Tuollainen teki jutusta ja ihmisestä tökerön - olisi pitänyt suunsa kiinni. Itse olen sitä paitsi ollut samanlaisessa tilanteessa: ystävä tuli 300 kilometrin päästä kylään ja kertoi, että hän tuli tyhjin käsin, koska siinä suklaarasiassa, jonka hän oli ostanut minulle tuliaisiksi jo aikoja, oli mennyt päiväys umpeen. Tietysti sanoin, että mitäpä tuosta, mutta mielessäni ajattelin, että olisi voinut olla asiasta ihan hiljaa tai vaihtoehtoisesti matkansa aikana, omalla autolla kun kulki, pysähtyä jossain ostamaan uuden rasian.
Miksi ihmiset ovat tuollaisten ongelmakimppujen kanssa tekemisissä?
Varmaan vastaisin, että voi ei, minulla oli sinulle viinipullo, mutta join sen.
Nauraisin ja kysyisin oliko hyvää.
En tarvitse lahjoja ystäviltäni. Tuollainen hyvän naurun aiheuttanut kommentti riittäisi.
Tuntisin kaverin varmaan jo pidemmältä ajalta, ettei tempaus tule yllätyksenä. Sillä on hyvä tarkoitus, mutta välillä se ei vaan mahda mitään itselleen.
Vastaisin, että ei se mitään: ostin sulle arvan, mutta raaputin sen nyt itse ja voitin 10 000 euroa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten tarina jatkuu? Etkö saanutkaan mitään? Oliko laatusuklaita? Saitteko sovittua? Mitä sä annoit lahjaksi?
Paljon avoimia kysymyksiä 🤔
Nyt kyllä jännittää!!!No, ei tullut mitään revanssirasiaa, ei sillä, että olisin jäänyt sellaista kaipaamaankaan: kyllä minä itse omat konvehtini pystyn hankkimaan. Minä puolestani hommasin ja postitin hänelle Juhlapöydän konvehtirasian (se keskikokoinen, violetin värinen). En nyt viitsinyt mennä viemään sitä paikan päälle, vaikka hän asuukin vajaan 3 kilometrin päässä. En todellakaan ole mikään täydellinen ihminen, mutta tuollainen tokaisu oli mielestäni häneltä melkoisen tahditonta, etenkin, kun olemme tunteneet toisemme ja olleet aika paljonkin tekemisissä jo 10 vuoden ajan. ap
Olette molemmat outoja. Postitat jonkun parin euron suklaarasian 3km päähän.
Nyt sovitte, että ostatte jatkossa molemmat itse suklaanne niin ei tarvitse kikkailla mitään.
Lähetit Panda-rasian hänelle 3 km päähän? Sitä varten ensin paketoit sen ja jonottelit postiin. Ja sitten kaverisi sai saapumisilmoituksen paketista ja joutui lähteä noutamaan jotain suklaarasiaa postista 😂
JAjattelisin näin, mikäli olisi oikeasti ystävä. Halusi ilmaista, että olisi halunnut ilahduttaa lahjalla. Ei vain pystynyt pitämään näppejään erossa, eikä ollut jaksamista hakea kaupasta uutta. Ehkä sinulla oli lahja hänelle ja siksi kertoi asiasta.
Konvehdit ei tee hyvää kenellekään. Yksi rasia koko perheelle jouluna on ok, muuten kyseessä on rasiallinen pahaa oloa ja syyllisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Lähetit Panda-rasian hänelle 3 km päähän? Sitä varten ensin paketoit sen ja jonottelit postiin. Ja sitten kaverisi sai saapumisilmoituksen paketista ja joutui lähteä noutamaan jotain suklaarasiaa postista 😂
Vai olikohan ihan kotiinkuljetus +9,90e? 🤔
Kaveri tuli kerran kahville ja toi donitsipussin. Syyllisen oloisena sanoi, että osti kyllä neljä mutta söi jo kaksi niistä 😁 ihan hyvillä mielin syötiin yhdessä loput 🥰
Toinen kaveri osti lahjaksi joskus viskipullon ja sen ojentaessaan parahti tuskallisen oloisena, että "mä korkkasin sen jo, anteeksi!" 😂
Minulla oli tuollainen ystävä, joka teki vastaavaa usein. Kyllä siitä tulee omituinen olo kun jatkuvasti kuulee että mulla olisi sulle jotain ollut/ olisin jotain tuonut, mutta en nyt tuonutkaan. Kerran tuli kylään ja sanoi että meinasin ostaa sulle kukkia mutta ethän olisi tarvinnutkaan kun sullahan oli jo täällä valmiiksi. Hän oli muutenkin äänekäs ja törppö. Sitten kun jotain oli lahjaksi antanut, kyseli perään saako takaisin jos en ole käyttänyt/kuluttanut.
Mies sai aika paljon suklaata lahjaksi ja itse en ollenkaan. Koitan kovasti olla mussuttamatta niitä, jotkut vaan ei voi vastustaa.
Eipä mies tosin siitä suuttuisi, jos ei jäisi yhtään. Sit käytäis uudet.
Vierailija kirjoitti:
Konvehdit ei tee hyvää kenellekään. Yksi rasia koko perheelle jouluna on ok, muuten kyseessä on rasiallinen pahaa oloa ja syyllisyyttä.
Apua! Kuulutko johonkin lahkoon?
Hauska ihminen. Suklaa himo yllätti. Noin voi käydä kelle tahansa. Ei ystävyyden pitäisi loppua yhteen suklaarasiaan.
Hyvää päivää, kirvesvartta -ihmissuhde.
Eikö ihmisillä ole mitään itsehillintää? Vedetään lahjaksi ostetut suklaat, donitsit, viskit? 🙄 Onhan toi nyt tökeröä, että itse avataan lahjaksi ostetut jutut. En kyllä itse kehtaisi.
Tuo on vähän sama asia kuin ilmoitus siitä että olen antanut sinulle lahjaksi vuohen tai kaivon Afrikkaan.