Haaveilen erakkoelämästä
Tai en nyt täysin erakkoelämästä, sillä kavereita tahdon joskus nähdä ja töissähän on sitten joskus käytävä. Mutta muuten, haluan elää yksin omassa rauhassani, tehdä mitä huvittaa. Kissan voisi tosin ehkä hankkia. Mutta ei missään nimessä mitään seurustelukumppaneita tai muutenkaan vahvaa sitoutumista kehenkään.
Parasta on, ettei mikään estä minua elämästä niin. Olen nuori ja minulla on vapaus valita! Ehkä elämästä tulee hyvää kun pääsen erakoitumaan.
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 20:42"]
Ehtii se mielesi vielä muuttua...
[/quote]
Eihän sitä koskaan tiedä, mutta vähän epäilen. :) ap
Minä olen kolmekymppinen ja haaveilen samasta. Rahaa säästän, että saan ostettua pienen mökin jostain metsän keskeltä. Tavoite olisi ostaa mökki sitten kun lapsi muuttaa omilleen eli n. kymmenen vuoden päästä. Olen haaveillut erakkoelämästä jo yläasteelta asti, mutta sinnikkäästi olen yrittänyt elää "niin kuin pitää". Tällainen elämä ei vain ole minua varten, mutta tiedostan etten voi lasta pakottaa metsään asumaan.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 20:49"]
Minä olen kolmekymppinen ja haaveilen samasta. Rahaa säästän, että saan ostettua pienen mökin jostain metsän keskeltä. Tavoite olisi ostaa mökki sitten kun lapsi muuttaa omilleen eli n. kymmenen vuoden päästä. Olen haaveillut erakkoelämästä jo yläasteelta asti, mutta sinnikkäästi olen yrittänyt elää "niin kuin pitää". Tällainen elämä ei vain ole minua varten, mutta tiedostan etten voi lasta pakottaa metsään asumaan.
[/quote]
Kuulostaa aivan ihanalta. Rauhallista elämää luonnon keskellä... Ollaan todellakin samalla aaltopituudella, ihanaa että joku ymmärtää! ap
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 20:54"]
Onko sulla asperger?
[/quote]
Ei ole. Olen vain introvertti ja väsyn muista ihmisistä. ap
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 20:52"]
[/quote]
Kuulostaa aivan ihanalta. Rauhallista elämää luonnon keskellä... Ollaan todellakin samalla aaltopituudella, ihanaa että joku ymmärtää! ap
[/quote]
Varmaan ymmärrät miten outona minua pidetään, kun töissä kerron aina kun olen löytänyt jonkun sopivan mökin keskeltä ei mitään ja ihan innoissani esittelen myynti-ilmotusta netistä :D Mulla olis haaveena ainakin osittain omavarainen talous. Ryytimaa ja muutama elukka. Mökissä ei välttämättä tartteis olla edes sähköjä kunhan kaivo vaan olis pihassa. -vitonen
Mä elän noin. Suosittelen enne mökin hankkimista esim vuokraamista vuodeksi et näet mitä tää on. Tosin tunnen paljon naapureita ym. Mut kylmiltään jso muuttaa niin voi yksinäisyys olla shokki. Ja maalaiset on muutenkin omissa oloissaan. Onhan tää ihan mukavaa, nyt asun näinn kun ukko lähti. On se tavallaan mukavampaa kahdestaan, mutta aika aikaa kutakin sika sanoi kun kaulaa sahattiin :)
Ja elukoitten hankkimista yksin suosittelen varsinkin harkitsemaan. Hirvee homma. Yksin oot niitten orja. Hoidettava vaikka oksennustaudissa. Talvella työmäärä valtava.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 20:56"]
Onko sulla asperger?
[/quote]
[/quote]
Hahaa, mulla ihan sama :D Iltaisin ja viikonloppuisin en jaksa nähdä ihmisiä (paitsi lasta ja satunnaisesti hänen kavereitaan) koska saan töissä yliannostuksen sosiaalisesta kanssakäymisestä ja muista ihmisistä. Hyvä jos kerran kuussa jaksan edes äidille soittaa...
-vitonen
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 20:57"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 20:52"]
[/quote]
[/quote]
Varmaan ymmärrät miten outona minua pidetään, kun töissä kerron aina kun olen löytänyt jonkun sopivan mökin keskeltä ei mitään ja ihan innoissani esittelen myynti-ilmotusta netistä :D Mulla olis haaveena ainakin osittain omavarainen talous. Ryytimaa ja muutama elukka. Mökissä ei välttämättä tartteis olla edes sähköjä kunhan kaivo vaan olis pihassa. -vitonen
[/quote]
Kyllä, voin vain kuvitella... Mutta ai että kuulostaa ihanalta, huhhuh. Itse en ole uskaltanut vielä haaveilla noin pitkälle että oman mökin saisi. ap
Ja siihen ryytimaahan tarvitaan koneita.. Naapureittenkin koneet maksaa..
Minäkin olen onnellinen erakko. Asun yksin alkeellisessa metsämökissä. Täällä on täydellinen rauha, tämä on paratiisini. Kun minulla on tämä, olen onnellinen ja jaksan antaa itsestäni silloin kun käyn töissä ja ihmisten ilmoilla. Vastapainoksi saan lomilla ja viikonloppuina olla päiväkausia yksin.
Metsämökin ylläpito on niin hirveän halpaa, että minulta jää joka kuukausi paljon rahaa säästöön. Jotkut luulevat, että elän täällä pihiyden takia. Niin se ei ole. Tällaista mielenrauhaa ei voi ostaa rahalla, ja itse en ajattelekaan rahaa paljon koskaan.
Itse olen elänyt näin jo vuosikausia. Aloittajalle voin sanoa vinkiksi, että kun nuori nainen alkaa puhua oman syrjätilan ostosta, kohtaa ihan varmasti paljon pelottelua. Puhutaan lumitöistä, remonteista, kuluista, susista, yksinäisyydestä, autojen huolloista. Kysytään että "miten sinä sitten teet jos putket jäätyvät". Älä anna niiden hämätä. Se on laiskojen ihmisten puhetta, sellaisten jotka eivät uskalla toteuttaa omia unelmiaan eivätkä siksi halua että muutkaan uskaltavat. Kyllä sinä pärjäät aivan hyvin, on ennenkin pärjätty. Jos jotain ei osaa, voi opetella. Ihan hullua, että pidetään normaalina asua yksiössä kaupungissa 1200 e/kk vuokralla mutta oman kodin ostoa yksin ihmetellään.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 21:00"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 20:56"]
Onko sulla asperger?
[/quote]
[/quote]
Hahaa, mulla ihan sama :D Iltaisin ja viikonloppuisin en jaksa nähdä ihmisiä (paitsi lasta ja satunnaisesti hänen kavereitaan) koska saan töissä yliannostuksen sosiaalisesta kanssakäymisestä ja muista ihmisistä. Hyvä jos kerran kuussa jaksan edes äidille soittaa...
-vitonen
[/quote]
Jollain tavalla helpottaa kuulla, että on muitakin tällaisia. Mulla se rauhallinen koti-ilta vie yleensä voiton, jos toinen vaihtoehto on kavereiden kanssa biletys. ap
Oi, tuo on ollut minunkin haaveeni koko elämän ajan. Lapsi lähti maailmalle, joten enköhän haaveen vielä toteutakin.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 20:59"]
Mä elän noin. Suosittelen enne mökin hankkimista esim vuokraamista vuodeksi et näet mitä tää on. Tosin tunnen paljon naapureita ym. Mut kylmiltään jso muuttaa niin voi yksinäisyys olla shokki. Ja maalaiset on muutenkin omissa oloissaan. Onhan tää ihan mukavaa, nyt asun näinn kun ukko lähti. On se tavallaan mukavampaa kahdestaan, mutta aika aikaa kutakin sika sanoi kun kaulaa sahattiin :)
[/quote]
Kyllä mä sen mökin ostan heti kun vaan saan rahat kasaan. Onhan se sitten kesämökkinä, jos mieli muuttuu ja ennen kuin lapsi muuttaa omilleen. En ajatellut kaikkia elukoita ottaa kerralla, enkä edes heti. Ensin kasvimaa ym. kuntoon, sitten pari kanaa, sit possu kesäks kasvamaan jne. Olen lapsuuteni asunut maalla, joten jotain siitä elämästä tiedän. En toki ole koskaan ollut vastuussa mökistä ja elukoista, mutta perusasiat on suurinpiirtein hallussa.
-vitonen
Tuo mökkijuttu kuulostaa hyvältä, mutta kyllä sähköt on oltava että voi käydä av:lla!
Täällä yksi introvertti, joka opiskeli ensin opettajaksi, sitten hoitajaksi, sitten sosiaalityöntekijäksi ja suunnitteli psykoterapeutin vastaanottoa ja nyt tuntuukin että olisikin pitänyt suuntautua patologiksi ja/tai puutarhuriksi.
Ihmisten seura ahdistaa, vaikka kaikki pitävät minusta liiankin paljon. Olen erakko, mutta olen ajatellut että niin ei saisi olla (uskoin fraasin: ihmisen ei ole hyvä olla yksin) ja nyt kaduttaa, joten anna palaa Ap. Olet oikealla tiellä.
Ehtii se mielesi vielä muuttua...