Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

viiltely

Vierailija
09.04.2015 |

Oon viillelly viimesen kerran 5-6 vuotta sitten kun oon ollut 14-15vuotias.. nyt on pitkästä aikaa niin huono ja ahistunu olo että tekis mieli sortua.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 19:32"]Ei se kannata, vituttaa vaan jälkeenpäin. Mulla on vanhin arpi n.11 vuotta vanha eikä lähde mihinkään siinä 11 vuodessa niitä on tullut satoja ja vituttaa, kun ihmiset näkee ne.
[/quote]

Tiedän.. myöhemmin syyttää itteään että miksi sortui. On vaan niin tyhjä ja syyllinen olo. Ap

Vierailija
2/13 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä viiltelyssä helpottaa sitä ahdistusta? Ihan uteliaisuudesta kysyn. Lähipiirissä on nuori, joka viiltelee ja on ahdistunut. Käy kyllä terapiassa. Miten olisit halunnut, että läheisesi suhtautuvat? Huomioivat ja tarjoavat tukea, jättävät rauhaan vai mitä? Ja annoitko sen haluamisen näkyä ulospäin, vai yrititkö esittää muuta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen "oppinut" viiltelemään vasta tuossa hiukan alta kolmekymppisenä. Teininä olin tosi huoleton, enkä yhtään kärsinyt mistään nuoruuden angsteista ja ahdistuksesta. Nyt vasta aikuisena noi ajatukset ovat hiippailleet mieleen. Häpeän sitä ihan kauheasti, enkä todellakaan halua että kukaan saa tietää. Eli mikään huomionkerjuu ei todellakaan ole tämän taustalla. Jotenkin siihen fyysiseen kipuun on helppo keskittää ajatukset päässä risteilevien juttujen sijaan. Muutenkin joskus olen sitä mieltä, että olen itse vaan pilannut elämäni ja haluan rankaista itseäni siitä.

Arvet ja jäljet harmittavat kyllä. Kesäisin on aika keljua keksiä niille jotain hienoja selityksiä kissasta psoriaasiin...

Vierailija
4/13 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 19:36"]Mikä siinä viiltelyssä helpottaa sitä ahdistusta? Ihan uteliaisuudesta kysyn. Lähipiirissä on nuori, joka viiltelee ja on ahdistunut. Käy kyllä terapiassa. Miten olisit halunnut, että läheisesi suhtautuvat? Huomioivat ja tarjoavat tukea, jättävät rauhaan vai mitä? Ja annoitko sen haluamisen näkyä ulospäin, vai yrititkö esittää muuta?
[/quote]

se on vähän niinkuin shokin tunne. Tai adrenaliini. En tiedä. Sydän kuin pysähtyy hetkeksi kun se viilto tulee ja ehtii hetken nähdä sen tyhjän haavan josta kohta tulee verta. En ole ikinä tehnyt hirveän syviä, koska on ollut tarkoitus saada vaan se tunne. Ap

Vierailija
5/13 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se viiltelyn kipu on myös jotenkin tosi todellista ja selkeää. Joskus ahdistuksessa ja masennuksessa ajatukset ovat jotenkin niin sekaisin, ettei oikein osaa itsekään pukea sitä miksikään järkeväksi tunteeksi. Itsensä satuttaminen on jotenkin niin selkeä kipu, että siihen keskittyminen tuntuu jotenkin oudolla tapaa rauhoittavalta.

Vierailija
6/13 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 19:41"]Se viiltelyn kipu on myös jotenkin tosi todellista ja selkeää. Joskus ahdistuksessa ja masennuksessa ajatukset ovat jotenkin niin sekaisin, ettei oikein osaa itsekään pukea sitä miksikään järkeväksi tunteeksi. Itsensä satuttaminen on jotenkin niin selkeä kipu, että siihen keskittyminen tuntuu jotenkin oudolla tapaa rauhoittavalta.
[/quote]

juuri näin. Sen "shokin" tunteen ajan on niin selkeä ja tyyni olo päässä. Se tunne kestää kyllä vain sen erittäin pienen hetken. Ap

Vierailija
7/13 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää viillellä? Eikö olisi aivan sama vaikka potkaista pikkuvarpaansa ovenkarmiin?
Kipu on erittäin selkeä ja jomottaa taatusti kauemmin kuin pieni haava käsivarressa.
M39

Vierailija
8/13 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita kriisipuhelimeen, jos et keksi ystävää kenelle soittaa.

Vierailija
9/13 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 19:56"]Miksi pitää viillellä? Eikö olisi aivan sama vaikka potkaista pikkuvarpaansa ovenkarmiin?
Kipu on erittäin selkeä ja jomottaa taatusti kauemmin kuin pieni haava käsivarressa.
M39
[/quote]Viiltämisessä on draamaa...

Vierailija
10/13 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, pystyykö tunnistaa että mikä tunne laukasee sen tarpeen viillellä? tai mikä on nyt tätä tilannetta ja historiaa yhdistävä tekijä/tunne viiltelyn takana? Ja mitkä sun selviytymiskeinot oli aikaisemin?

Vierailija
11/13 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä mikä ahdistaa?

Vierailija
12/13 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 19:22"]Saako kysyä mikä ahdistaa?
[/quote]

Mun elämässä yks henkilö on muodostunu mulle niin isoks tabuks että ahistun kun ees kuulen siitä puhuttavan. Tänään se henkilö oli taas suoraan meiän elämässä mukana ja mua alko ahistaa, mahaa kipristi, kädet tärisi, niskaa poltti ja sydän tykytti. En halunnut miesystävälle puhua sillä tämä ahdistus ei johdu hänestä vaan oon tehny tästä henkilöstä niin ison jutun mun omassa päässä, mulla on tää ongelma siis vaan itteni kanssa. Puhuin netissä tuntemattomalle jolla samanlaisesta ahdistuksesta kokemuksia. Miesystävä suuttui, loukkaantui kun en puhunut hänelle vaan tuntemattomalle netissä. En halunnut tyrehdyttää meidän välejä valittamalla hänelle vaan halusin purkaa mieleni jollekkin muulle sotkematta häntä asiaan. Nyt on tuon ahdistuksen lisäksi hirveä olo siitä että tein väärin vaikka yritin tehdä oikein.. hirveä olo.

Vierailija
13/13 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kannata, vituttaa vaan jälkeenpäin. Mulla on vanhin arpi n.11 vuotta vanha eikä lähde mihinkään siinä 11 vuodessa niitä on tullut satoja ja vituttaa, kun ihmiset näkee ne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi