Voiko parisuhde toimia ilman seksiä?
Jos minulta kysytään niin seksitön parisuhde ei ole parisuhde vaan ystävyyssuhde. Ystäviä minulla on ihan tarpeeksi, parisuhteelta odotan nimenomaan seksiä, jos sitä ei ole niin voi ihan hyvin erota ja pysyä ystävinä.
Kysymys on täysin typerä, koska ei seksitön parisuhde ole parisuhde vaan ystävyys/kaverisuhde.
Kommentit (19)
Vastaus alkuperäiseen kysymykseen: voi. Kaikki ei halua seksiä tai seksi ei oo heille niin tärkee asia. Jos katsot ympärillesi niin saatat havaita että kaikki ei oo niinku sinä.
(Ja ihan sivu huomautuksena: parisuhde, joka ilman seksiä olisi ystävyyssuhde on seksisuhde (tai "friends with benefits" tarkemmin, en keksinyt parempaa suomenkielistä vastinetta.))
Se ettei parisuhteessa ole seksiä tarkoittaa useimmiten sitä et sitä on sitten jossain muualla.Ei miehet ainakaan pysty olla pitkään ilman.Ja kuka sitä pettämistäkään jaksaa kattella.Ei kiva
Aika ajoin, pitkässä parisuhteessa (esim 10-15 v ja siitä ylöspäin) , saattaa olla pitkiäkin aikoja, syystä tai toisesta, ettei seksiä ole ja se on ihan ok.
Parisuhde eroaa ystävyyssuhteesta romantiikan takia. Seksi ei ole ainoa romantiikan muoto. Myös rakkauden tunteen pitäisi olla erilainen. Nyt näyttää siltä, että sun mies on vaan kaveri, kenen kanssa harrastat seksiä.
Jokainen pari määrittää itse millaisen suhteen haluaa. Nykyajan ihmiset on saatu uskomaan, että seksi on aivan välttämätöntä, mutta ei se ole. On paljon ihmisiä, joilla ei oikeastaan ole seksiä koko elämänsä aikana ja he voivat hyvin olematta edes aseksuaaleja. Kuulun itse heihin. Voisin hyvin elää miehen kanssa seksittömässä liitossa, vaikka elämässäni on ollut todella villiäkin seksiä.
Voi, jos molemmat on samaa mieltä. Jos haluissa on suuria eroja, yleensä tulee ongelmia. Terv. Seksuaalineuvoja
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 17:22"]
Jos minulta kysytään niin seksitön parisuhde ei ole parisuhde vaan ystävyyssuhde. Ystäviä minulla on ihan tarpeeksi, parisuhteelta odotan nimenomaan seksiä, jos sitä ei ole niin voi ihan hyvin erota ja pysyä ystävinä.
Kysymys on täysin typerä, koska ei seksitön parisuhde ole parisuhde vaan ystävyys/kaverisuhde.
[/quote]
Riippuu iästä. Ei kovin moni 70 pariskunta peuhaa enää.
[/quote] Mistä sulla on tollainen käsitys?
Aioin vastata juuri samalla tavalla, mutta olitkin jo vastannut itsellesi.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 17:23"]
Aioin vastata juuri samalla tavalla, mutta olitkin jo vastannut itsellesi.
[/quote] Joo niin vastasin, mutta tämä kysymys tulee monesti esiin, minusta ihmiset eivät käsitä, että seksitön suhde ei ole enää mikään parisuhde, vaan se on muuttunut aivan muuksi.
Odotat parisuhteelta nimenomaan seksiä?? Huh huh.. kyllä minun ja miehen parisuhde vs minun ja ystävien ystävyyssuhde eroaa toisistaan hyvin paljon muutenkin kuin vain seksissä.. o__o
Sinäkö määrittelet, millaisia muiden ihmisten parisuhteiden pitäisi olla?
Jos teillä ei ole lapsia, niin eroa ihmeessä. Jos taas teillä on lapsia, niin jatka suhdetta: Hyvään vanhemmuuteen kuuluu myös ymmärtää, että joissain elämäntilanteissa lasten hyvinvointi saakin mennä omien seksihalujen ohi.
Niin minä eroasinkin jos seksi loppuisi, lasten kasvattaminen ei vaadi nykyaikana yhdessä asumista. Ystävinä voidaan pysyä eron jälkeenkin ja lapset kasvattaa yhdessä.
Minä olen luullut että asia nimenomaan on niin. Ja seksi olisi eräänlainen lisä. Kaikki parisuhteet, joissa hehkutetaan seksin merkitystä, tuntuu nimittäin jotenkin olevan kiinni heikommilla kannattimilla eivätkä ne kestä yhtä hyvin.
Minulla nyt aika tuore suhde, jossa ei ole sitä seksiä kuin ehkä kerran kolmessa kuussa. En voi käsittää sitä ja olen siitä jopa vihainen. Mies kait hoitelee itsensä? Entisissä suhteissani olen saanut seksiä tarpeeni mukaan ja ylikin on ollut tarjontaa. Itse olen alkanut ajatella, että ollaan vaan ystäviä, jos tämä näin menee jatkossakin pidempään. Tosin aion tehdä sen sitten miehelle selväksikin kysymällä, haluaako jatkaa ystäväväni vai eikö sitten olla enää tekemisissä, jos löydän jonkun, jonka kanssa halut kohtaavat ja toki myös kaikki muukin. Seksiin en ole koskaan suhdettani perustanut, enkä tule perustamaan, mutta sen puuttuminen saa mut hulluksi.
Miksi ei voisi toimia? Jos kumpikaan ei halua seksiä niin mikä on probleema? Olisin ihan tyytyväinen suhteeseen jossa ei ole mitään sukupuolielinten nypräämistä ja näpräämistä, kunhan nyt edes muu lähekkäin oleminen on sallittua (halit, suukot jne)
- P21 (Peräkamaripoika)
Se riipuu ihmisistä ja siitä, mitä seksillä tarkoitetaan. Jos vaikka jompikumpi meistä menettäisi kyvyn seksiin (yhdyntä), ei se tarkoittaisi ettei suhde olisi enää parisuhde. Suhteen toimivuus ei ole joko tai- asia. Ei seksitön suhde olisi täydellisesti toimiva suhde, mutta voisimme harrastaa muuta erotiikkaa ja olla onnellisempia yhdessä kuin erikseen. Ei elämässä mikään muukaan toimi täydellisesti, turha sitä on odottaa suhteeltakaan ja tehdä älyttömillä vaatimuksilla omasta pysyvästä pariutumisesta mahdotonta.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 17:22"]
[/quote]
Riippuu iästä. Ei kovin moni 70 pariskunta peuhaa enää.