Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Verotoimiston täti löi luurin mun korvaan!

Vierailija
09.04.2015 |

Ihan uskomaton juttu. Minulle tuli aiheeton maksu verotoimistosta. Soitin numeroon, joka lomakkeessa oli ja puhelimeen vastannut vikisevä naisääni keskeytti kysymykseni kesken kaiken ja sanoi, ettei minulla ole valtuuksia hoitaa asiaani. Pyysin häntä kuuntelemaan kysymykseni loppuun, mutta hän vain intti, että hänellä ei ole mahdollisuutta antaa minulle minua koskevia tietoja, vaan minun pitäisi hankkia tähän valtuutus. Hermostuin ja kysyin: "Mikä helvetin valtuutus?". Tähänpä virkailija huusi: "Jaahas! Kuulemiin!" ja löi luurin korvaani. En voi käsittää!

Soitin toiseen palvelunumeroon verotoimistoon ja selitin asiani uudelleen. Tällä toisella virkailijalla ei ollut mitään ongelmia auttaa minua.

Ihme porukkaa!

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Myönnän, että minä en käyttäytynyt hyvin. Mutta onhan se kummallista, jos minulta evätään oikeus hoitaa omaa asiaani eikä edes kysymystäni kuulla loppuun, vaan virkailija alkaa ensin huutaa minulla päin, että en nyt tajua, ettei hän voi auttaa. Ja kyllä, myönnän provosoituneeni siitä. Olen kuvitellut, että Suomi on oikeusvaltio eikä verotoimiston diktatuuri."

Miksi sinä et sitten uskonut virkailijaa, joka selvästi sanoi sinulle "ettei hän voi auttaa sinua", vaan jatkoit kiroilua ja huutamista ja pyysit sanomaan asiasi loppuun. Soitan työni puolesta verotoimistoon useasti, enkä vastaavaa ole kokenut, mutta sen tiedän, että asiakaspalvelu on jakautunen eri osa alueihin eli yksi virkailija on erikoistunut verokortteihin, toinen pääomatuloihin, kolmas vap.eläkevak.maksuihin jne. eli virkailijalta voi hyvinkin olettaa, että " virkailija ei voi auuttaa", jos se ei kuulu hänen edes ammattiosaamiseen vaan toisen virkailijan tehtäviin. Asiakkaan tehtävä on valita oikea henkilö tai sitten kertoa asia keskukseen, joka yhdistää puhelin asianomaiselle virkailijalle.

Vierailija
62/65 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta tämä aloitus on kyllä malliesimerkki siitä, että tädittelyllä on pohjimmiltaan vähättelevä ja halveksiva sävy. "Verotoimiston täti". Tässä ei ole edes sitä paljon käytettyä tekosyytä, että täditellään lapselle, kun lapsi ei ymmärrä niin vaikeita sanoja kuin "nainen". Oletettavasti ap ei valittanut veroasioistaan neljävuotiaalleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verohallinnon keskukset on ulkoistettu jo muistaakseni 90-luvulla, toisille yrityksille, eikä keskukseen vastaajilla ole mitään tietoa verohallinnosta kuin puhelinnumerot, ihan samalla tavalla kuin ulataksit, lääkäriasemat, sairaalat, kuntien ja kaupungien keskukset suurimmaksi osasa maata. Ainoa vaatimus on kuka hoitaa puhelinpalvelut edellisimmin.

Oliko nyt Suomessa vai Ruotsissa erään suomalaisen lääkäriaseman puhelinkeskuksen puhelut menevät Intiaan ja sieltä yhdistetään asiakkaan pyytämään lääkäriasemalle, vaikka puhelu tulisi naapurista. Ulkoistaminen on tämän päivän suosiossa.

Vierailija
64/65 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ap:n tulee käsittää, että kaikki veron virkamiehet eivät hoida kaikkia veron asioita, sillä asioiden monimutkaisuuden vuoksi kaikkia asioita ei yksi ihminen voi hallita. Ap kieltäytyi uskomasta virkailijaa, joka kertoi, ettei hoida kyseisiä asioita. Mitä virkailija voi tehdä, jos asiakas vaan jankkaa ja jankkaa sekä vielä haistattelee päälle? Kuunnella vuodatusta loputtomiin ja hidastaa muiden asiakkaiden palvelunsaantia?

[/quote]

Soitin nimenomaan siihen numeroon, joka oli verottajan omassa dokumentissa yhteystietona kyseiseen asiaan. Siis siihen, jossa he olivat itse mokanneet ja johon halusin tehdä korjauksen. Tämän asian hoitaminen oli nimenomaan tämän virkailijan perustehtävä, jota hän ei tosin selvästi hallinnut ja hänen sanomansa oli se, että hän ei edes lähde kuuntelemaan minun kysymystäni ennen kuin minulla on ensin se "valtuutus".

ap"

Soitan työni puolesta useasti verotoimistoon ja usein siellä ole verohallinnon keskuksen numero, joka voi olla missä päin tahansa Suomea ja ne on ulkoistettu.

Ellei, virkailija ole laittanut suoraa numeroa, jos pyytänyt jostakin asiasta lisätietoja.

Mutta jos selostanut asiasi puh.keskukselle, en yhtään ihmettele, jos he eivät ole pystyneet auttamaan, sillä heidän työ on vain yhdistää eri firmojen puheluita. Ehkä "valtuutuksen" pyytäminen on liittynyt siihen, jos olet halunnut hänen ratkaista asia heti.

Vierailija
65/65 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä sain sähköpostitse kaiken tiedon ja päälle pahoittelut, että olivat mokanneet.

ap"

Verotoimisto, pankit, sairaalat, terveyskeskukset, lääkäriasemat yms. EIVÄT KOSKAAN lähetä asiakkaalle sähköpostilla tai tekstiviestillä puhelimeen asianomaisen tietoja. Sen kieltää LAKI ja jos niin tapahtuu se on rikos ja rangaistava teko ja vakava virkavirhe, jopa irtisanomisperuste työntekijälle. Tiedot lähetetään AINApostissa tai asiakas voi noutaa ne itse, tai ne toimitaan asiakkaalle suoraan, allekirjoituksin, jos asia on kiirellinen ja vaatii välitöntä reagointia. Eli ap. tarina ei ole lainkaan uskottava ja on hyvin todennäköistä, että hän on vaatinut ratkaisemaan asiansa valtakunnallisen verohallinnon puh.palvelusta, joka on ulkoistettu, eikä sillä ole muuta yhteistä verotoimiston kanssa kuin asiakkaiden puheluiden välittäminen verotoimiston virkailijoille ja ehkä siksi "valtuuksien" pyytäminen, kun ap. ei ole uskonut puh.vaihdetta, vaikka hän on kertonut, ettei hän voi auttaa ap. veroasian ratkaisussa.